Algemeen Wielernieuws

Van Aerts tijdrit is al een heel jaar meeh. Die nieuwe positie waarover sprake was toch echt zijn vruchten niet afgeworpen.

Maar Tarling daar is niets aan te doen, niet normaal.

Van truitjes ontwerpen hebben ze bij TJV toch echt geen kaas gegeten. Wat is dit nu weer voor iets lelijks.
Morale boost om er snel een Europese trui over aan te trekken zal hij bedoelen zeker? :crazy:
Dat is toch tenue dat ze in laatste rit Vuelta aanhadden? Roos, geel en rood streepje cfr leiderstruien grote rondes

Van Aerts tijdrit is al een heel jaar meeh. Die nieuwe positie waarover sprake was toch echt zijn vruchten niet afgeworpen.

Op het voorbije WK lukte dat niet voor Van Aert. Hij finishte vijfde, op 1’37” van wereldkampioen Evenepoel. “De voorbije anderhalve maand zijn we toch wel bezig geweest met dat WK”, aldus Van Aert. “Meteen na de finish zat ik toen met vraagtekens, omdat ik naar mijn gevoel een goeie tijdrit had gereden maar toch ruim geklopt werd. Daarom zijn we er wat dieper op ingegaan en hebben we geprobeerd om dingen te verbeteren: de set-up van de fiets, mijn positie, hoe ik indeel…”

Las ik vanmorgen, de verbetering hebben dus nog geen resultaat opgeleverd.

Op het voorbije WK lukte dat niet voor Van Aert. Hij finishte vijfde, op 1’37” van wereldkampioen Evenepoel. “De voorbije anderhalve maand zijn we toch wel bezig geweest met dat WK”, aldus Van Aert. “Meteen na de finish zat ik toen met vraagtekens, omdat ik naar mijn gevoel een goeie tijdrit had gereden maar toch ruim geklopt werd. Daarom zijn we er wat dieper op ingegaan en hebben we geprobeerd om dingen te verbeteren: de set-up van de fiets, mijn positie, hoe ik indeel…”

Las ik vanmorgen, de verbetering hebben dus nog geen resultaat opgeleverd.
Hij is ziek geweest dus moeilijk om te vergelijken.
WVA is precies ook beter in een tijdrit in een (lastige) ronde dan op een kampioenschap :)

Hij is ziek geweest dus moeilijk om te vergelijken.
WVA is precies ook beter in een tijdrit in een (lastige) ronde dan op een kampioenschap :)

Hij werd 2x op rij 2e op het WK na Ganna (20-21). Kampioenschap kan hij dus ook wel aan. En dit jaar lukte het ook niet in de Tour en ook in de RVZ lukte het 2x niet.

De tegenstand zit ook niet stil natuurlijk Tarling is er nu ook bij gekomen. Ganna blijft meedoen. Evenepoel schiet er zelden naast in een TT. Als Kung dan ook nog eens een goeie dag heeft dan wordt wat vroeger een 2e plek werd nu 5e op het WK en 3e nu.

Hij werd 2x op rij 2e op het WK na Ganna (20-21). Kampioenschap kan hij dus ook wel aan. En dit jaar lukte het ook niet in de Tour en ook in de RVZ lukte het 2x niet.
Dit jaar was een klimtijdrit in de TDF dus vrij normaal dat hij niet wint, hij was 3de achter Vingegaard en Pogacar dus qua resultaat kan je niet beter verwachten. De voorbije 2 jaar heeft hij de ITT gewonnen, 1x tegen Ganna zelf.

Hij doet het nog altijd zeer behoorlijk, maar meedoen voor de overwinning is momenteel moeilijk. Ganna heeft ook een mindere periode gehad. Misschien komt het nog terug bij Wout, misschien niet...

Tijd voor VA om wat minder koersen te rijden? We zien hem een heel jaar, weg en in het veld.
Keuzes maken?

Heeft 5 dagen meer gekoerst dit jaar dan VDP die ook een veldrit seizoen reed. Ligt het daar dan aan?

Waar voor moet je dan ook kiezen? Alles op het voorjaar? Klop je dan Pogacar en VDP? Alles terug op het veldrijden? Is het daarvoor dat hij zoveel verdiend? En klopt hij dan wel VDP op het WK (weg of veld)? Alles op de Tour?

Je kan alles juist doen en toch verliezen.

Hoe zou dat financieel opgelost worden bij Van Hooydonck? Hij had nog een contract tot 2024.
Als renners 6 maand niet kunnen koersen mogen ze op 50% loon gezet worden dacht ik, maar nu is het fin de carrière. Ik neem aan dat het contract gewoon stopgezet wordt.
@MrCipo zit in de business zeker.

Hoe zou dat financieel opgelost worden bij Van Hooydonck? Hij had nog een contract tot 2024.
Als renners 6 maand niet kunnen koersen mogen ze op 50% loon gezet worden dacht ik, maar nu is het fin de carrière. Ik neem aan dat het contract gewoon stopgezet wordt.
@MrCipo zit in de business zeker.

Verzekering?

Zou je daarvoor u kunnen verzekeren?
Ik vermoed van niet. Dat contract zal wel duidelijk bevatten dat ze ook op professioneel niveau moet gepresteerd worden.

Lijkt mij gewoon nog een even loon te krijgen en dan zal hij een andere job moeten gaan zoeken.

Terug
Bovenaan