In theorie lijkt het me dat een fusie eigenlijk 1 van de 2 teams is die de andere overneemt. In de UCI regels staat dat je dan minstens de helft van de huidige contracten moet behouden. Stel dat Jumbo QS overneemt dan zou de helft gewoon "geloosd" kunnen worden. Bij de staff is de situatie nog erger.
Er zijn misschien nog dingen achter de schermen aan de gang. Wie weet gaat Remco wel degelijk naar Ineos met een paar knechten? Alpecin heeft bijvoorbeeld nog heel veel plaatsen over en daar zijn opvallend weinig geruchten, wie weet nemen die een deel over, etc.
Nu eigenlijk lijkt het me allemaal gewoon fake news, en eerlijk als het waar blijkt te zijn, vind ik het maar walgelijk. Even 3 maanden voor een nieuw seizoen heel veel contracten verbreken en mensen op straat zetten. Zoiets doe je niet.
En eerlijk, ik ben geen QS fan, maar toch wat medelijden met mensen zoals u en gewoon heel slecht voor het Belgisch wielrennen in het algemeen ook al gaan ze misschien doen alsof het een Benelux team is (dat is het niet, een Nederlands team met gewoon internationale renners).
Ik dacht trouwens dat Jumbo nog gewoon aan boord bleef voor 2024? Misschien heeft Wielerflits het gewoon verkeerd begrepen en gaat het om 2025, zou al veel logischer zijn.