Algemeen Wielernieuws

Doet het toch gewoon express om laporte weeral te laten winnen? Gaat gewoon plots weer zitten terwijl hij volgens mij nog zeker over had.
Vooral triestig voor het berewerk van De Lie.

Maar nee :laugh: :laugh:
Wout zijn benen ontploffen gewoon, niet sterk genoeg. De Lie heeft iedereen gekraakt.

Maar Woutje laat Laporte wel gewoon gaan.

En je kan niet een hele week zitten zeveren dat De Lie de sprint doet, dat Van Aert de leadout gaat doen om dan het omgekeerde te doen en Van Aert het niet kan afwerken. Tenzij De Lie tijdens de wedstrijd zelf heeft gezegd dat hij de benen niet had, maar geloof ik weinig van.

Je kan niet zeggen dat hij niet op de afspraak was. 3e in de TT, 2e op de weg... maar oh zo zuur.

En op het WK Gravel wordt die wrs geklopt door Matje :unsure:
Maakt deze foto alleen maar mooier uiteindelijk hé!

c18e87ce-ca63-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Ik heb me zelden pessimistisch uitgedrukt over WvA z'n carrière maar het begint echt wel tegen te steken hoor, wat een snert jaar is dit geweest zeg.

Hopelijk kan hij volgend jaar toch iets meer brengen maar de concurrentie wordt er niet slechter op.

Gaan we nu serieus het EK waarderen als een grote wedstrijd? Dit staat voor mij gelijk aan een klassieker...
Is geen grote wedstrijd maar toch wel eentje die trui oplevert en enig belang heeft.
De Lie zou een verdomd mooie en terechte drager van de trui geweest zijn.

Het zuurste is gewoon dat De Lie hier kon winnen als Wout de sprint had aangetrokken. Natuurljk speelt het ploegenspel een rol.
Maar dat hij er niet over komt of niet wilt overkomen, ik weet niet wat ik erger vind. Maar het is een teleurstelling van formaat.

Maakt deze foto alleen maar mooier uiteindelijk hé!

Pogi en MVDP zijn die E3 al lang vergeten hoor. Je moet eens kijken wat ze de rest van het seizoen al gewonnen hebben. En Pogi gaat waarschijnlijk nog Lombardije pakken.

Dan is die E3 hem gegund vanuit die mannen hoor.

Inderdaad, enkel zilver op ITT EK en ITT OS ontbreekt. Wat een legacy
Dat zou ook een unieke career achievement op zich zijn: overal zilver halen in alle belangrijke wedstrijden. Waarom daar niet voor gaan, nu je al zover bent. :unsure:

Nee serieus, dit is natuurlijk balen voor VA.

Laatst bewerkt:
1 april is laat dit jaar.

Lefevere is nu maanden bezig geweest om renners aan te trekken voor zijn ploeg en nu mag het merendeel eind september andere oorden gaan opzoeken of wat?

Ik herriner me nog een hoop miserie met Gilbert toen Coucke ook 2 ploegen fusioneerde. Dat is een hoop problemen met contracten.

Het zou ook wel wat zeggen over hoe lastig het blijft om sponsoren te vinden als zelfs Jumbo geen vervanger vind en moet fusioneren met een andere Soudal om te overleven.

Dus Roglic volgend jaar naar een andere ploeg. Remco rijdt de Tour en Vingegaard de Giro en de Vuelta. Daarom dat Kuss hem mocht winnen van Vingegaard! Hij wou nog een doel hebben voor volgend jaar.

Maar dit kan toch totaal niet? Moeten die ff kei veel staf en 20 renners gaan ontslaan? En wat met Quick Step de sponsor dan?

Of komt er een tweede (kleiner) team dat onder de naam QS doorgaat?

Maar dit kan toch totaal niet? Moeten die ff kei veel staf en 20 renners gaan ontslaan? En wat met Quick Step de sponsor dan?

Of komt er een tweede (kleiner) team dat onder de naam QS doorgaat?

Dat vraag ik me dus ook af. Waarom dan al die contracten sluiten de voorbije weken?

QS alleen kan toch nooit WT zijn dan moet je ergens op het 3e niveau of zo gaan rijden bij Topsport Vlaanderen welke renner wil daar dan gaan? Bovendien hebben al die renners toch getekend bij of Jumbo of bij SQS of de NV die er achter zit als die fusioneren wil dat toch niet zeggen dat al die contracten zomaar worden overgezet? Dus misschien hebben ze ipv plots 20 renners teveel er wel 30 te kort?

Ik snap er niks van. Moesten ze nu nog zeggen vanaf 2025 ok dan heb je nog een jaar om alles in orde te maken maar nu nog even vlug vlug alles omgooien. Nee wachten op bevestiging.

Dat vraag ik me dus ook af. Waarom dan al die contracten sluiten de voorbije weken?

QS alleen kan toch nooit WT zijn dan moet je ergens op het 3e niveau of zo gaan rijden bij Topsport Vlaanderen welke renner wil daar dan gaan? Bovendien hebben al die renners toch getekend bij of Jumbo of bij SQS of de NV die er achter zit als die fusioneren wil dat toch niet zeggen dat al die contracten zomaar worden overgezet? Dus misschien hebben ze ipv plots 20 renners teveel er wel 30 te kort?

Ik snap er niks van. Moesten ze nu nog zeggen vanaf 2025 ok dan heb je nog een jaar om alles in orde te maken maar nu nog even vlug vlug alles omgooien. Nee wachten op bevestiging.

In theorie lijkt het me dat een fusie eigenlijk 1 van de 2 teams is die de andere overneemt. In de UCI regels staat dat je dan minstens de helft van de huidige contracten moet behouden. Stel dat Jumbo QS overneemt dan zou de helft gewoon "geloosd" kunnen worden. Bij de staff is de situatie nog erger.

Er zijn misschien nog dingen achter de schermen aan de gang. Wie weet gaat Remco wel degelijk naar Ineos met een paar knechten? Alpecin heeft bijvoorbeeld nog heel veel plaatsen over en daar zijn opvallend weinig geruchten, wie weet nemen die een deel over, etc.

Nu eigenlijk lijkt het me allemaal gewoon fake news, en eerlijk als het waar blijkt te zijn, vind ik het maar walgelijk. Even 3 maanden voor een nieuw seizoen heel veel contracten verbreken en mensen op straat zetten. Zoiets doe je niet.

En eerlijk, ik ben geen QS fan, maar toch wat medelijden met mensen zoals u en gewoon heel slecht voor het Belgisch wielrennen in het algemeen ook al gaan ze misschien doen alsof het een Benelux team is (dat is het niet, een Nederlands team met gewoon internationale renners).

Ik dacht trouwens dat Jumbo nog gewoon aan boord bleef voor 2024? Misschien heeft Wielerflits het gewoon verkeerd begrepen en gaat het om 2025, zou al veel logischer zijn.

In theorie lijkt het me dat een fusie eigenlijk 1 van de 2 teams is die de andere overneemt. In de UCI regels staat dat je dan minstens de helft van de huidige contracten moet behouden. Stel dat Jumbo QS overneemt dan zou de helft gewoon "geloosd" kunnen worden. Bij de staff is de situatie nog erger.

Er zijn misschien nog dingen achter de schermen aan de gang. Wie weet gaat Remco wel degelijk naar Ineos met een paar knechten? Alpecin heeft bijvoorbeeld nog heel veel plaatsen over en daar zijn opvallend weinig geruchten, wie weet nemen die een deel over, etc.

Nu eigenlijk lijkt het me allemaal gewoon fake news, en eerlijk als het waar blijkt te zijn, vind ik het maar walgelijk. Even 3 maanden voor een nieuw seizoen heel veel contracten verbreken en mensen op straat zetten. Zoiets doe je niet.

En eerlijk, ik ben geen QS fan, maar toch wat medelijden met mensen zoals u en gewoon heel slecht voor het Belgisch wielrennen in het algemeen ook al gaan ze misschien doen alsof het een Benelux team is (dat is het niet, een Nederlands team met gewoon internationale renners).

Ik dacht trouwens dat Jumbo nog gewoon aan boord bleef voor 2024? Misschien heeft Wielerflits het gewoon verkeerd begrepen en gaat het om 2025, zou al veel logischer zijn.

Tot en met 2024 blijft Jumbo de wielrenners steunen. "In de sportwereld lopen veel sponsorcontracten maar twee of drie jaar. We hebben nog genoeg tijd om een opvolger te vinden dus er is geen reden voor angst."

Ik dacht dus ook tot EIND 2024, zo staat het toch in de artikels die geschreven werden toen Jumbo de stopzetting aankondigde.

Roglic zou ook naar Lidl gaan dus als Evenepoel dan naar Ineos trekt en bv een Landa meepakt en wat andere renners (plaatst genoeg momenteel bij INEOS) dan geraak je er misschien wel qua renners. Maar de omkadering daar gaan er dan toch moeten sneuvelen want je gaat van 2 WT ploegen naar 1 dus je kan er niet onderuit dat een hoop verzorgens/mecanciens/ploegleiders plots andere oorden moeten opzoeken.

Ben al fan van toen het nog Mapei was wordt toch ook het einde van een tijdperk voor mij dan, geen idee bij welke ploeg mijn voorkeur dan gaat liggen, misschien gewoon op wat renners. Zwarte dag inderdaad voor het Belgische wielrennen want QS had dan wel een internationaal karakter het bleef ook altijd heel erg Belgisch met Belgische sponsoren, veel Belgen in de omkadering en altijd Belgische toppers als uithangborden van Museeuw, over Boonen en Gilbert tot nu Evenepoel.

Dat dit zakelijk allemaal mogelijk is daar twijfel ik niet aan maar hoe je het sportief dan in elkaar moet puzzelen snap ik wel niet. Tenzij er al voorkennis is van eventuele transfers zie Remco en Roglic geruchten lijkt me dat toch echt een heel vreemde sportieve zet.

Terug
Bovenaan