Algemeen Wielernieuws

Er is gewoon niks meer over van het team van 2022 buiten de renners. Heel de staff is met de grove borstel doorgegaan en heel de omkadering qua trainers ook.

Drie kwart van de staf is letterlijk krak hetzelfde als in 2022. Ze hebben een extra diëtiste), nieuwe trainers (en intern nu, dat is natuurlijk wel een groot verschil) en natuurlijk een nieuwe CEO en sportief manager, maar qua ploegleiding is dat exact hetzelfde. Met Monfort (wilde ze houden), Pridham en Davies vertrekt daar nu wel volk.

Elk team teert op zijn smaakmakers natuurljk. Maar een De Lie houden gaat immens moeilijk zijn of hun budget moet maal 2.

Dat zegt gij ook gewoon al 2 jaar natuurlijk, volgens u ging die ook nooit bijtekenen en ondertussen heeft hij dat al 2x gedaan. Na 2026 is natuurlijk anders.

De lotto staat op de teamrankings van CQ, PCS & UCI blijkbaar respectievelijk 6de, 10de en 9de. Pluim!

Die 6e plaats op de CQ ranking is wel serieus wat overdreven, daarvoor winnen ze te weinig grote koersen imo. Maar 9e a 10e is gewoon knap gezien hun budget en vanwaar ze komen natuurlijk. Nog zo een jaar (misschien wel moeilijk te evenaren qua punten) en ze kunnen in 2025 stressvrij de puntenstrijd aanzien.

Dat zegt gij ook gewoon al 2 jaar natuurlijk, volgens u ging die ook nooit bijtekenen en ondertussen heeft hij dat al 2x gedaan. Na 2026 is natuurlijk anders.
Als De Lie echt ontploft en ook echt op regelmatige basis grote koersen begint te winnen zal het niet evident zijn om hem na 2026 te verlengen maar zolang er geen ander mega talent op staat ten Zuiden van de taalgrens gaat Lotto sowieso een enorm deel van hun budget reserveren om De Lie te houden. Het communautaire speelt altijd in België... zeker als het gaat om wat uiteindelijk een staatsbedrijf is.

Waarom zou De Lie Lotto verlaten na 2026? Zelfs al begint die klassiekers en massasprints in de Tour te winnen? Lotto heeft voor dat soort renners toch ervaring zat hebben al 30 jaar toppers in hun rangen gehad voor dat soort werk. Geef die een goeie leadout en een mannetje of 2 die hem kan afzetten aan de 2e maal Kwaremont zo onoverkomelijk is dat toch niet?

Lotto wordt meestal vergeleken met QS en daar tegenover winnen is natuurlijk niet evident maar Lotto is de voorbije 30 jaar toch grotendeels een top 10 ploeg geweest. Hun budget is ook niet zo klein dat ze geen topper kunnen betalen. Ik zie echt geen reden waarom Lotto en De Lie geen lang en geslaagde samenwerking zou zijn.

Vandaag de podcast van koffiestop geluisterd met Oliver naesen.
Die heeft sinds mei geen trainingen meer door gekregen van zijn ploeg en die rijdt 4 van de 5 dagen rond a l'improviste en 1 dag rijdt hij gericht blokken. Dan verschiet je er niet van dat er enkele ploegen met kop en schouders bovenuit steken.
En voor de liefhebbers:
Zijn beste 1minuut waarde is 826W 🚴💨

Waarom zou De Lie Lotto verlaten na 2026? Zelfs al begint die klassiekers en massasprints in de Tour te winnen? Lotto heeft voor dat soort renners toch ervaring zat hebben al 30 jaar toppers in hun rangen gehad voor dat soort werk. Geef die een goeie leadout en een mannetje of 2 die hem kan afzetten aan de 2e maal Kwaremont zo onoverkomelijk is dat toch niet?

Lotto wordt meestal vergeleken met QS en daar tegenover winnen is natuurlijk niet evident maar Lotto is de voorbije 30 jaar toch grotendeels een top 10 ploeg geweest. Hun budget is ook niet zo klein dat ze geen topper kunnen betalen. Ik zie echt geen reden waarom Lotto en De Lie geen lang en geslaagde samenwerking zou zijn.
De Lie moet zich vooral orïenteren naar een ploeg die bereid is helemaal voor hem te rijden. Nu nog enkele jaren Lotto is volgens mij een erg goede keuze, zien dat hij de volgende jaren enkele grote prijzen wint, en dan kan hij nog alle richtingen uit.

Een contract is ook niet heilig natuurlijk. Kijk maar naar Evenepoel, die had echt wel weggegaan, de plannen daarrond waren echt al in een volgende fase.
Uiteindelijk is het afgeblokt en heeft ineos SQS niet gekocht. Maar goed dat had ook anders kunnen uitdraaien.

Ik weet niet wat De Lie nu krijgt. Waarschijnlijk voorlopig genoeg. Maar hij zal nog niet aan de bedragen zitten waar een echte topper in het hedendaags wielrennen aan zit.
Terwijl hij wel al laat zien een topper te worden binnen afzienbare tijd. Wat hij laat zien op het EK is fenomenaal, en dat zal iedereen wel opgevallen zijn.
Hij is zo veel meer dan enkel maar die sprinter, zo veel meer. Geef hem een trein en het is klaar.
Nee hij heeft een ploeg nodig zoals WVA, Pedersen en MVDP die hebben. Mannen die hem tot de finale kunnen brengen. En eerlijk gezegd is dat momenteel nog niet zo. De sterkhouders die ze nu hebben, en de jonge talenten zoals een Van Eetvelt, de vraag is maar hoe lang ze die kunnen behouden. Een Frison die dit jaar berewerk verzette vertrekt gewoon, dat is al een eerste aderlating.
Alles draait om geld in het hedendaags wielrennen, je hoeft niet ver te kijken om dat te zien.
Dus Lotto zal meemoeten hierin. Puur op hun heritage gaan ze er niet geraken.

Ik zie wel mogelijkheden in het verdwijnen van SQS. Dan is Lotto nog de enige Belgische ploeg en kan je dus veel Belgische merken aan u binden. Ook als DSTNY nog met meer geld over de brug wilt komen en ze de loterij kunnen overhalen meer te dokken of een grote naamsponsor vinden komt het wel goed. Van Ridley afstappen is al een eerste stap die ze zetten.
Schalen ze dat budget niet op dan vrees ik ervoor.

Die heeft sinds mei geen trainingen meer door gekregen van zijn ploeg en die rijdt 4 van de 5 dagen rond a l'improviste en 1 dag rijdt hij gericht blokken. Dan verschiet je er niet van dat er enkele ploegen met kop en schouders bovenuit steken.
En voor de liefhebbers:
Waanzin in feite dat die daar al zo lang rijdt.
Waanzin dat in feite die ploeg WT rijdt en het ook niet zo erbarmelijk doet. Misschien dat Cosnefroy en Gall wel trainingen krijgen.
Maar het is echt wel schabouwelijk dat je zo een ploeg runt.

11,5w/kg voor 1min voor een WT prof voor het Vlaamse werk is in feite niet zo zot.

Laatst bewerkt:
En voor de liefhebbers:
Beetje zoals mij dus, alleen die blokken doe ik niet

En mijn 1 minuut waarde is iets lager, zal wss daaraan liggen :unsure:

Een contract is ook niet heilig natuurlijk. Kijk maar naar Evenepoel, die had echt wel weggegaan, de plannen daarrond waren echt al in een volgende fase.
Uiteindelijk is het afgeblokt en heeft ineos SQS niet gekocht. Maar goed dat had ook anders kunnen uitdraaien.

Ik weet niet wat De Lie nu krijgt. Waarschijnlijk voorlopig genoeg. Maar hij zal nog niet aan de bedragen zitten waar een echte topper in het hedendaags wielrennen aan zit.
Terwijl hij wel al laat zien een topper te worden binnen afzienbare tijd. Wat hij laat zien op het EK is fenomenaal, en dat zal iedereen wel opgevallen zijn.
Hij is zo veel meer dan enkel maar die sprinter, zo veel meer. Geef hem een trein en het is klaar.
Nee hij heeft een ploeg nodig zoals WVA, Pedersen en MVDP die hebben. Mannen die hem tot de finale kunnen brengen. En eerlijk gezegd is dat momenteel nog niet zo. De sterkhouders die ze nu hebben, en de jonge talenten zoals een Van Eetvelt, de vraag is maar hoe lang ze die kunnen behouden. Een Frison die dit jaar berewerk verzette vertrekt gewoon, dat is al een eerste aderlating.
Alles draait om geld in het hedendaags wielrennen, je hoeft niet ver te kijken om dat te zien.
Dus Lotto zal meemoeten hierin. Puur op hun heritage gaan ze er niet geraken.

Hoe besef je niet dat ge exact dezelfde dingen vorig jaar al zei? Terwijl die ondertussen gewoon voor 3 jaar heeft bijgetekend. Precies een kapotte plaat. Ja, als ge het elk jaar gaat blijven herhalen, zult ge ooit je gelijk halen. Ge trapt een paar open deuren in, no shit dat De Lie meer zal willen in de toekomst (zijn loon zou nu al een heel stukje boven het miljoen liggen) als die doorbreekt en andere jongens ook. Ewan zit daar trouwens nog gewoon 2 miljoen euro te verdienen, er komt dus wel heel wat vrij na volgend jaar (of nu al als Ewan een andere ploeg kan vinden).

Ge moogt mij trouwens eens een voorbeeld geven van wanneer De Lie zelf de benen had om mee te strijden vooraan in een grote koers, maar het team hem niet kon brengen. De enige koers waar ge u vraagtekens bij kunt zetten is Parijs Roubaix dit jaar, waar heel Lotto zich liet verrassen, net zoals 18 andere teams wel, ma bon dat vergeten we dan even. Dat Pedersen een betere ploeg zou hebben voor De Lie zijn koersen is ook complete zever. Van der Poel heeft het jaren alleen gedaan, als ge van wereldklasse zijt maakt dat allemaal niet uit.

Alsof Vermeersch (die heeft in de schaduw gewoon een hele grote stap gezet dit jaar), Campenaerts, De Buyst, Van Moer, Beullens, Eenkhoorn en Segaert bijvoorbeeld geen goede ploeg is om De Lie te ondersteunen. Frison gaan ze echt niet zo missen. Er mag zeker nog een man van het niveau Vermeersch of Campenaerts bij, maar er zijn niet veel teams die in de breedte beter zijn in het Vlaamse werk.

Ik zie wel mogelijkheden in het verdwijnen van SQS. Dan is Lotto nog de enige Belgische ploeg en kan je dus veel Belgische merken aan u binden.

Er zijn letterlijk 3 Belgische WT ploegen, en Lotto hoort daar niet eens bij. Geen idee wat dit dus moet betekenen. Intermarché is zeker niet de meest aantrekkelijke, maar Alpecin gewoon vergeten is wel heel raar. Daar los van zou het verdwijnen van QS natuurlijk een voordeel zijn, zeker op jeugdgebied. Maar daar doen ze het nog altijd verrassend goed als je ziet welke juniors ze hebben binnengehaald (wat Belgen betreft dan vooral Widar en De Schuyteneer natuurlijk).

Laatst bewerkt:
En voor de liefhebbers:
Dat was Olivier toch ook die zei niets van voeding mee te nemen onderweg tijdens zijn trainingen en dan achteraf een heel pak koeken op te eten hé?

Dat was Olivier toch ook die zei niets van voeding mee te nemen onderweg tijdens zijn trainingen en dan achteraf een heel pak koeken op te eten hé?
Daar werd nu niet echt over gepraat maar ik heb de podcast nog niet volledig gehoord en ik zat in de auto, sommige stukken heb ik ook maar half geluisterd.
Wel vertelde hij dat hij vond dat hij veel te veel wedstrijden moet rijden. Die zit jaar na jaar aan 80 koersdagen die rijdt een gans seizoen rond op een ok niveau maar die piekt nooit en traint bijna altijd in groep waar de tendens bij de meeste renners naar meer en meer individueel en iedereen zijn eigen trainingen uitvoert.

Ik weet niet wat er van aan is, maar ik lees op enkele sites dat INEOS Grenadiers Cian Uijtdebroeks zou willen binnenhalen. Ben benieuwd wat daarvan aan is. Ik vraag me af of hij niet beter zit bij zijn huidige ploeg.

Ik weet niet wat er van aan is, maar ik lees op enkele sites dat INEOS Grenadiers Cian Uijtdebroeks zou willen binnenhalen. Ben benieuwd wat daarvan aan is. Ik vraag me af of hij niet beter zit bij zijn huidige ploeg.

Dit seizoen is toch echt waanzinnig wat betreft de transfer roddels. Ik hoop wel dat ze ons allemaal niet te lang meer in spanning houden.

Begrijpelijk dat Cian liever knecht voor Remco dan voor Roglic. :biglaugh:

Hoe besef je niet dat ge exact dezelfde dingen vorig jaar al zei? Terwijl die ondertussen gewoon voor 3 jaar heeft bijgetekend. Precies een kapotte plaat. Ja, als ge het elk jaar gaat blijven herhalen, zult ge ooit je gelijk halen.
Omdat het ook actueel blijft natuurlijk. Het is niet omdat hij nu bijgetekend heeft dat hij dat ook zal blijven doen.
Net zoals er ook geen zekerheid is dat hij zijn contract volledig zal uitdoen. Daarvan zal echt wel afhangen hoe de ploeg hem sportief en financieel kan blijven ondersteunen.
Ge trapt een paar open deuren in, no shit dat De Lie meer zal willen in de toekomst (zijn loon zou nu al een heel stukje boven het miljoen liggen) als die doorbreekt en andere jongens ook. Ewan zit daar trouwens nog gewoon 2 miljoen euro te verdienen, er komt dus wel heel wat vrij na volgend jaar (of nu al als Ewan een andere ploeg kan vinden).
Ik heb geen idee wat De Lie verdient. Boven het miljoen, ik zou het niet durven zeggen.
Ik hoop het voor hem alvast. Maar dat zou betekenen dat hij evenveel, of in de regionen, van Evenepoel heeft. Oké dat is een belachelijk laag contract vol bonussen maar goed.
Het punt is ook dat bepaalde renners eveneens stappen zetten, en er eventueel nog goeie mannen bijkomen, deze ook goeie of verbeterde contracten nodig hebben. Het is niet enkel maar zijn loon dat stijgt maar ook dat van Van Eetvelt en andere.

Ge moogt mij trouwens eens een voorbeeld geven van wanneer De Lie zelf de benen had om mee te strijden vooraan in een grote koers, maar het team hem niet kon brengen. De enige koers waar ge u vraagtekens bij kunt zetten is Parijs Roubaix dit jaar, waar heel Lotto zich liet verrassen, net zoals 18 andere teams wel, ma bon dat vergeten we dan even. Dat Pedersen een betere ploeg zou hebben voor De Lie zijn koersen is ook complete zever. Van der Poel heeft het jaren alleen gedaan, als ge van wereldklasse zijt maakt dat allemaal niet uit.
Het beste voorbeeld is inderdaad Roubaix.
Maar het is ook nog niet zo dat hij al aan de start van grote koersen stond met als doel te winnen. Het was vooral nog verkennen wat er mogelijk was, en dat is zeer goed uitgedraaid.
En in de rol waarin Lotto zat hebben ze het heel goed gespeeld natuurlijk. Maar als ze promoveren naar het WT-niveau en ze aan de start staan met de potentiële winnaar dan zullen ze de koers echt wel een stuk meer moeten dragen, de vraag is of dat op dit moment lukt.

MVDP deed het nooit volledig alleen natuurlijk. Hij had altijd wel een ploeg die hem in de eerste fases ondersteunde. Dat was in het begin geen vette nee. Maar goed die zette het wel zo naar zijn hand. Als je alleen de finale kijkt dan zie je alleen nog de kopmannen dat klopt, maar die 190km daarvoor wordt er ook gekoerst, ook al zenden ze dat niet uit de tv.

Alsof Vermeersch (die heeft in de schaduw gewoon een hele grote stap gezet dit jaar), Campenaerts, De Buyst, Van Moer, Beullens, Eenkhoorn en Segaert bijvoorbeeld geen goede ploeg is om De Lie te ondersteunen. Frison gaan ze echt niet zo missen. Er mag zeker nog een man van het niveau Vermeersch of Campenaerts bij, maar er zijn niet veel teams die in de breedte beter zijn in het Vlaamse werk.
Van de mannen die je opnoemt heeft enkel Van Moer en Beullens een contract na 2024. Dus ja de andere renners hun contract loopt af en daar zal terug mee rond tafel gezetten moeten worden. Schotel je hetzelfde contract voor? Heeft die al een aanbod dat 30% beter is dan wat jij aanbied?

Dat Frison geen groot aandeel had daar zeg ik formeel op dat dit niet klopt. Frison heeft berewerk verzet. Het is ook daarom dat hij mee mocht met het WK, waar hij ook echt goed werk verricht heeft.
En ook daarom dat hij volgend seizoen voor een ploeg gaat rijden waar hij kopman is.
Er zijn letterlijk 3 Belgische WT ploegen, en Lotto hoort daar niet eens bij. Geen idee wat dit dus moet betekenen. Intermarché is zeker niet de meest aantrekkelijke, maar Alpecin gewoon vergeten is wel heel raar. Daar los van zou het verdwijnen van QS natuurlijk een voordeel zijn, zeker op jeugdgebied. Maar daar doen ze het nog altijd verrassend goed als je ziet welke juniors ze hebben binnengehaald (wat Belgen betreft dan vooral Widar en De Schuyteneer natuurlijk).

Ik bedoelde dan Belgische ploegen met heritage.
Ik denk dat het ook geen geheim is dat Lotto wil en zal promoveren naar de WT.
Ik vergeet alpecin zeker niet, maar die vinden wel sponsoring buiten België hoor, dat doen ze nu ook al deels. Ze hebben ook niet het profiel of die ambitie om zich echt 100% te profileren als Belgische ploeg.

Intermarche die rijden onder Belgische vlag. Maar heb jij daar nu zo het gevoel bij dat ze een Belgische ploeg zijn? Misschien is dit in Wallonië anders, maar ze leunen veel meer aan bij het Franse wielermodel dan het Belgische model dat vooral Vlaams geschoold is.

Amazon trouwens gelinkt met jumbo-visma waardoor de fusie niet zo doorgaan. Wat een gedoe toch allemaal :P
Zouden ook al met Evenepoel gepraat hebben. Maar als je Remco bent dan zou ik dat niet willen. Dan ga je naar een ploeg voor de giro en vuelta.

Eigenlijk zouden ze het Italiaanse najaar ook wel wat mogen opwaarderen.

Met Emilia, Gran Piemonte, Tre Valli, Sabatini,... hebben ze daar echt wel wat leuke koersen met een lange geschiedenis, mooie erelijst en vaak een heel sterk deelnemersveld.

Als DDV en De Panne WT-status krijgen mogen ze dat toch ook voor twee van die Italiaanse najaarskoersen doen imo.

Terug
Bovenaan