Algemeen Wielernieuws

Eigenlijk zouden ze het Italiaanse najaar ook wel wat mogen opwaarderen.

Met Emilia, Gran Piemonte, Tre Valli, Sabatini,... hebben ze daar echt wel wat leuke koersen met een lange geschiedenis, mooie erelijst en vaak een heel sterk deelnemersveld.

Als DDV en De Panne WT-status krijgen mogen ze dat toch ook voor twee van die Italiaanse najaarskoersen doen imo.

Ja kan daar heus wel een koers WT van maken. Tre Valli en Emilia hebben meestal de beste deelnemersvelden, maar het is nu wel vooral een effect van najaarskoersen. Zelfs .1 wedstrijdjes hebben tegenwoordig een heel dik deelnemersveld. In het algemeen zijn de deelnemersvelden van koersen op dit moment van het seizoen gewoon veel sterker dan bijvoorbeeld in mei, juni of augustus. Maar ook het feit dat Lombardije er net achter ligt en er heel wat koersen in dezelfde regio in dezelfde week worden verreden helpt enorm, het blijven "voorbereidingskoersen". Het is zoals Kuurne dat enorm profiteert van dat het deel is van het openingsweekend, of de GP Indurain die profiteert van de Ronde van het Baskenland, iedereen is daar toch al. En dit jaar is het misschien nog extremer omdat het WK al in augustus is verreden en er in het najaar bij veel renners puur de focus is op deze koersen.

In het voorjaar zijn er bijvoorbeeld enkele Italiaanse koersen die eigenlijk overgewaardeerd zijn. .Pro koersen waar nauwelijks goede renners aan de start staan doel ik dan op. Omdat ze dan gewoon een heel slechte plaats op de kalender hebben.

Plus je moet er toch ook rekening mee houden dat er voor klimmers geen gebrek is aan WT koersen doorheen het jaar (wel voornamelijk rittenkoersen natuurlijk).

Laatst bewerkt:
Schoon koerske Emilia, verdiend inderdaad een hoger statuut. Benieuwd Pogacar vs Roglic. UAE de voorbije weken heel goed bezig als ploeg in de breedte.

Eurosport kun je wel de reclame geven als ze niet bergop aan het rijden zijn. Dat is nu al 2x dat ze naar reclame gaan als ze aan de beklimming bezig zijn :mad:

Chromecast besteld, decoder vliegt buiten en ik schaf me straks een abonement op GCN+ aan.

Masnada :D wat is dat lang geleden, zou mooi zijn moest die zijn goeie benen terug vinden of eerder moest zijn zitvlak eens meewillen.

Roglic met een mooi afscheidskadotje. Hij houdt zijn streak van alles te winnen waarin hij start aan. (Als hij mag winnen van Vingegaard toch ;))

Ferm deelnemersveld enige die echt ontbrak is Evenepoel. Dat is dan voor volgende week.

Wat is eigenlijk de laatste keer dat Pogacar bergop echt indruk heeft gemaakt? In de Tour 1 etappe ofzo, maar overall duidelijk de mindere van Vingegaard. Parijs Nice dan?

Snap de tactiek ook niet met Yates, dat is een klimmer van wereldniveau, laat die eens aanvallen zeg.

Wat is eigenlijk de laatste keer dat Pogacar bergop echt indruk heeft gemaakt? In de Tour 1 etappe ofzo, maar overall duidelijk de mindere van Vingegaard. Parijs Nice dan?
Zoveel referenties zijn er dit seizoen inderdaad niet.

Parijs-Nice inderdaad. In de Tour paar keer iets beter maar wanneer Vingegaard sterker was, was ie veel sterker.

Gaat niet makkelijk worden om zijn 3e Lombardije te winnen, niet onlogisch dat zijn punch momenteel wat minder is deed na de Tour ook nog het WK en dat allemaal na een zware val in Luik.

Ja kan daar heus wel een koers WT van maken. Tre Valli en Emilia hebben meestal de beste deelnemersvelden, maar het is nu wel vooral een effect van najaarskoersen. Zelfs .1 wedstrijdjes hebben tegenwoordig een heel dik deelnemersveld. In het algemeen zijn de deelnemersvelden van koersen op dit moment van het seizoen gewoon veel sterker dan bijvoorbeeld in mei, juni of augustus. Maar ook het feit dat Lombardije er net achter ligt en er heel wat koersen in dezelfde regio in dezelfde week worden verreden helpt enorm, het blijven "voorbereidingskoersen". Het is zoals Kuurne dat enorm profiteert van dat het deel is van het openingsweekend, of de GP Indurain die profiteert van de Ronde van het Baskenland, iedereen is daar toch al. En dit jaar is het misschien nog extremer omdat het WK al in augustus is verreden en er in het najaar bij veel renners puur de focus is op deze koersen.

In het voorjaar zijn er bijvoorbeeld enkele Italiaanse koersen die eigenlijk overgewaardeerd zijn. .Pro koersen waar nauwelijks goede renners aan de start staan doel ik dan op. Omdat ze dan gewoon een heel slechte plaats op de kalender hebben.

Plus je moet er toch ook rekening mee houden dat er voor klimmers geen gebrek is aan WT koersen doorheen het jaar (wel voornamelijk rittenkoersen natuurlijk).
Goed dat ze Milaan-Turijn dan nog naar het voorjaar hebben verhuisd 😅

Gaat niet makkelijk worden om zijn 3e Lombardije te winnen, niet onlogisch dat zijn punch momenteel wat minder is deed na de Tour ook nog het WK en dat allemaal na een zware val in Luik.

Mja Waalse Pijl was niet echt een straf deelnemersveld imo, en is voor mij ook niet echt klimmen klimmen.

De Tour natuurlijk wel, maar hij is daar vooral veel naar huis gereden door Vingegaard.

Goed dat ze Milaan-Turijn dan nog naar het voorjaar hebben verhuisd 😅

Ja zo een koers die dus compleet verpest is daardoor. Vlak gemaakt en als voorbereidingskoers voor Milaan San Remco, maar in San Remo staan zelfs de echte sprinters niet meer aan de start, en degene die daar toch zijn sparen zich gewoon precies.

F7R1pUjWcAAZvRf

:unsure:

Was wel snel weer verwijderd.

Ik begrijp er eerlijk gezegd geen lap van... ik dacht eerst dat het hem puur om Soudal te doen was maar als je dan leest dat Amazon zou instappen als vervanger van Jumbo dan gaat dat niet voor €2M zijn toch :unsure:

Bon, we gaan het wel zien binnenkort.

Ik begrijp er eerlijk gezegd geen lap van... ik dacht eerst dat het hem puur om Soudal te doen was maar als je dan leest dat Amazon zou instappen als vervanger van Jumbo dan gaat dat niet voor €2M zijn toch :unsure:

Bon, we gaan het wel zien binnenkort.

Amazon is niet de vervanger van Jumbo is gewoon een extra sponsor zoals ploegen er wel meerdere hebben. Je hebt meer dan enkel de naamsponsoren. Je hebt nu Lidl trek terwijl iedereen die lelijke gele blokken wel nog herinnerd op het shirt van QS toen sponserden ze dus QS maar niet met zoveel geld dat ze naam sponsor waren.

Plugge is dus nog altijd op zoek naar een nieuwe naamsponsor. Zou trouwens nog dringender zijn dan gedacht want ipv volgend jaar nog te sponsoren zou Jumbo het resterende geld verdelen over de komende 3 jaar wat volgend jaar dus een redelijk gat in de boekhouding zou slaan.

Van waar die info? Wie zegt dat Amazon geen naamsponsor wilt zijn?

In de krant

Op Wielerflits

Dus gewoon beetje overal. Ik dacht dat de meesten hier die bronnen wel lezen en dat dit al algemeen geweten was.

In de krant

Op Wielerflits

Dus gewoon beetje overal. Ik dacht dat de meesten hier die bronnen wel lezen en dat dit al algemeen geweten was.
Die artikels hebben de meeste wel gelezen ja, maar als je dat doet zie je dat daar het volgende in staat.

Uit het eerste artikel:
"Volgens Woerts wordt het Amerikaanse bedrijf hoofdsponsor, andere bronnen spreken van een minder prominente plaats op de truitjes van het Nederlandse topteam"

In uw tweede staat dan weer:
"Volgens bronnen van WielerFlits wordt Amazon niet, zoals Woerts aangeeft, een van de titelsponsors van de ploeg, maar zal het als co-sponsor van het team instappen."

In andere artikels staat dan weer dat ze 15M zouden inbrengen..

Jij gaat gewoon de ene bron citeren terwijl de andere dat dan weer tegenspreekt. Dus eigenlijk gok je er ook gewoon op los.

Terug
Bovenaan