Algemeen Wielernieuws

Hij heeft eigenlijk geen recht van spreken, hij wist op voorhand héél goed dat Remco de absolute kopman ging worden naar de Tour toe.

Ook wel grappig dat hij durft zeggen dat hij kan helpen in die gravel rit... das rit 9? Tegen de 5-6de rit van zo'n grote ronde trapt Merlier geen deuk meer in een pakje boter... wat denkt hij nog te kunnen betekenen :laugh:. Er zit volk genoeg bij QS die wel gewoon een motor hebben die 3 weken blijft draaien die daar ook uit de voeten kunnen.
Ja dit dus hé.

Ik begrijp uiteraard dat een renner als Merlier graag de TDF wil rijden, maar die gast heeft toch met zijn volle verstand bij QS getekend vorig jaar?

Hij heeft eigenlijk geen recht van spreken, hij wist op voorhand héél goed dat Remco de absolute kopman ging worden naar de Tour toe.

Dat staat ook niet ter discussie natuurlijk.
Hij werpt op dat hij ook mee kan gaan en voor Remco kan rijden om in sprintetappes ook op het hoogste schavotje te eindigen.
Als hij dat hard kan maken door in het voorjaar heel goed te rijden dan sluit ik dat persoonlijk niet uit, overwinningen in etappes zijn nog altijd belangrijk voor QS.

Dat staat ook niet ter discussie natuurlijk.
Hij werpt op dat hij ook mee kan gaan en voor Remco kan rijden om in sprintetappes ook op het hoogste schavotje te eindigen.
Als hij dat hard kan maken door in het voorjaar heel goed te rijden dan sluit ik dat persoonlijk niet uit, overwinningen in etappes zijn nog altijd belangrijk voor QS.
Dan zal hij vooral via data moeten gaan bewijzen dat hij best op niveau kan blijven na een rittenkoers van een week. Als ze daar in zijn waarden al zien dat de vermoeidheid er al zwaar inslaat na een week is dat niet iemand die je kan gebruiken om ook in week 2 en 3 nog te werken...

Don't get me wrong: Merlier is een grote kanshebber voor een ritzege in week 1 (hoewel met dat stevige begin...) maar voorgaande passages in GT's leren ons toch ook dat het bij Merlier vaak héél snel via overlevingsmodus moet gaan. Dat net zo'n renner dan gaat zeggen "ik kan ook knechten...". Als je 2 DNFs hebt na een week, waar de verlaring telkens "gewoon leeg" was als ik me niet vergis? :unsure: + een Vuelta waar je naast 2 3de plaatsen vooral bij de laatste 20 binnen komt dan ben ik daar toch zéér sceptisch over.

Dan zal hij vooral via data moeten gaan bewijzen dat hij best op niveau kan blijven na een rittenkoers van een week. Als ze daar in zijn waarden al zien dat de vermoeidheid er al zwaar inslaat na een week is dat niet iemand die je kan gebruiken om ook in week 2 en 3 nog te werken...

Don't get me wrong: Merlier is een grote kanshebber voor een ritzege in week 1 (hoewel met dat stevige begin...) maar voorgaande passages in GT's leren ons toch ook dat het bij Merlier vaak héél snel via overlevingsmodus moet gaan. Dat net zo'n renner dan gaat zeggen "ik kan ook knechten...". Als je 2 DNFs hebt na een week, waar de verlaring telkens "gewoon leeg" was als ik me niet vergis? :unsure: + een Vuelta waar je naast 2 3de plaatsen vooral bij de laatste 20 binnen komt dan ben ik daar toch zéér sceptisch over.

Idd, een renner die in normale omstandigheden moeite heeft om de laatste bus te volgen zal na 60km op kop rijden nog meer problemen hebben om die bus te volgen.

Alaphilippe gaat nog eens de Ronde rijden.
Ik gun hem nog wel een dikke vis maar ik vrees er wat voor. 2020 was zijn beste kans vrees ik.

Vreemd maar veel wijzer zijn we niet geworden natuurlijk. Misschien sturen ze toch Vingegaard mee en speelt hij weer super knecht?

Ofwel was het engels van de Colombiaanse journalist wat pover? :unsure:

Onlangs klonk het nog in de media dat hij een korter crossseizoen rijdt, om niets aan het toeval over te laten voor zijn voorjaar. Ik denk dat het gewoon wat spraakverwarring is, hij bedoelde misschien dat hij dit jaar op de Giro focust ipv de Tour? Alles op Vlaanderen en Roubaix, dat kan toch echt niet anders? Is de combo met de Giro zo ondoenbaar dan? Beetje opgeblazen volgens mij

Onlangs klonk het nog in de media dat hij een korter crossseizoen rijdt, om niets aan het toeval over te laten voor zijn voorjaar. Ik denk dat het gewoon wat spraakverwarring is, hij bedoelde misschien dat hij dit jaar op de Giro focust ipv de Tour? Alles op Vlaanderen en Roubaix, dat kan toch echt niet anders? Is de combo met de Giro zo ondoenbaar dan? Beetje opgeblazen volgens mij

Je kan niet begin april mee dokkeren over kasseien en VDP en Pogacar proberen te kloppen om dan begin mei in het Italiaanse hooggebergte mee te gaan met mannen die 10kg lichter zijn.

Roglic ex-winnaar van LBL skipte bv ook gewoon LBL vorig jaar voor de Giro dan lijkt me die combo toch een paar makkelijker dan de combo die VA blijkbaar gaat doen dan.

Allé aangenomen natuurlijk dat hij naar de Giro gaat voor een klassement en niet gewoon voor de lol (voor ritten en om 3 weken van zijn vrouw verlost te zijn).

Ik vind het top dat hij voor de Giro gaat . Verandering van spijs doet eten , waarom moet een renners steeds dezelfde koersen rijden ? En een Kuss bewijst dat je een heel jaar op niveau kan rijden.

Ik verwacht er wel iets van , Wout in de Giro , top top . En als het dan toch mislukt, hij heeft het tenminste geprobeert, waarom wachten voor de Giro tot je 30plus bent ? Zelfde voor Pogacar trouwens. Voor de andere koersen zijn er ook nog de andere jaren hé. Hij is niet mislukt als hij niet 5 keer de RVV wint.

Je kan niet begin april mee dokkeren over kasseien en VDP en Pogacar proberen te kloppen om dan begin mei in het Italiaanse hooggebergte mee te gaan met mannen die 10kg lichter zijn.

Roglic ex-winnaar van LBL skipte bv ook gewoon LBL vorig jaar voor de Giro dan lijkt me die combo toch een paar makkelijker dan de combo die VA blijkbaar gaat doen dan.

Allé aangenomen natuurlijk dat hij naar de Giro gaat voor een klassement en niet gewoon voor de lol (voor ritten en om 3 weken van zijn vrouw verlost te zijn).
Ik denk niet dat hij voor het klassement gaat.

Kort acte de présence in het veld, volledige focus op het klassieke voorjaar en dan in de Giro wat ritten kapen. Daarna rust en dan via de Ronde van Wallonië naar Parijs en afsluiten in Zürich. Zoiets zou ik wel prima vinden.

Ik vind het top dat hij voor de Giro gaat . Verandering van spijs doet eten , waarom moet een renners steeds dezelfde koersen rijden ? En een Kuss bewijst dat je een heel jaar op niveau kan rijden.

Ik verwacht er wel iets van , Wout in de Giro , top top . En als het dan toch mislukt, hij heeft het tenminste geprobeert, waarom wachten voor de Giro tot je 30plus bent ? Zelfde voor Pogacar trouwens. Voor de andere koersen zijn er ook nog de andere jaren hé. Hij is niet mislukt als hij niet 5 keer de RVV wint.
En wat zou hij dan in de giro moeten gaan doen volgens u?

WVA rijdt de grootste koersen, waarom moet een renner altijd de grootste en meest prestigieuze koersen rijden?
En je kan Kuss totaal niet vergelijken, Kuss heeft maar deelgenomen aan 5 koersen en in 4 van die koersen heeft hij maar partieel moeten rijden.

Trouwens WVA is ook heel het jaar goed hoor.

Ik denk niet dat hij voor het klassement gaat.

Kort acte de présence in het veld, volledige focus op het klassieke voorjaar en dan in de Giro wat ritten kapen. Daarna rust en dan via de Ronde van Wallonië naar Parijs en afsluiten in Zürich. Zoiets zou ik wel prima vinden.
Ik hoop dat het zoiets is ja.

Niet voor het klassement gaan, maar wel volop voor ritten (en misschien een tijdje de roze trui). Gewoon eens een GT volledig in eigen dienst rijden en daarna rustig opbouwen richting de OS.

De truitjes zijn redelijk, nog altijd beter dan soudal quick-step :)

Foto-1.-Optie-3-580x380.jpg

Best nog wel stijlvol opgelost, vind ik. En het zal er ook wel redelijk uitspringen in het peloton. :)

Wel benieuwd naar de kleur van broek :unsure:

Ik denk dat het gewoon wat spraakverwarring is, hij bedoelde misschien dat hij dit jaar op de Giro focust ipv de Tour? Alles op Vlaanderen en Roubaix, dat kan toch echt niet anders?
Het is een hoofddoel. Dan ga je toch naar de Giro met hetzelfde niveau als bij de Tour?
Dat samen met de klassiekers een maand eerder is vreemd.
We gaan ervan uit dat hij top zal zijn in de klassiekers, maar hij spreekt duidelijk over de Giro als hoofddoel.

Een kilootje minder voor de klassiekers dan normaal en nog een kilootje minder voor de Giro.
Zou dat niet werken, als hij in topvorm is voor de Giro?
Er valt altijd wel een topper uit in een GT en dan weet je maar nooit...
en afsluiten in Zürich
Klassiekers + Giro + OS.
Ik zie hem echt geen zwaar WK rijden, waar hij wellicht niet op kan winnen.
Alles op de OS en extra lange vakantie nemen door rustig op te dagen voor de resterende koersen.

Terug
Bovenaan