Algemeen Wielernieuws

Als ze er uit halen wat er bij QS in zat... Lijkt me nog niet zo slecht dan
Dat is ondertussen wel al geleden van 2017 he.

Bij Visma zit je met zoveel goeie renners, en dan een hoop talentvolle jongeren die je ook niet uren op kop wil zetten. Dat ze wel een gebrek hebben aan gasten die weten dat hun enige job is om de eerste 3 of 4u van de koers op kop te rijden. In die optiek een logische transfer van dat soort renner.

Dat is ondertussen wel al geleden van 2017 he.

Bij Visma zit je met zoveel goeie renners, en dan een hoop talentvolle jongeren die je ook niet uren op kop wil zetten. Dat ze wel een gebrek hebben aan gasten die weten dat hun enige job is om de eerste 3 of 4u van de koers op kop te rijden. In die optiek een logische transfer van dat soort renner.
En het is dan nog een renner waar je als staff makkelijk mee kan communiceren en financieel allesbehalve diep moet voor moet gaan...

OT: Lawrence Naesen nog altijd geen ploeg! En wie vist de aangebrande R Stannard op? Spannend!

Rijden veel renners dan met begeleiding? Als ik WVA zijn strava bekijk dan rijdt die ook meestal alleen of zo lijkt het toch.
Even verduidelijken: het was tussen twee Vlaamse koersen in en hij en zijn ploeg zaten op hotel in Merelbeke. Dan vond ik het raar dat ze niemand konden meesturen. Stel dat je daar pech hebt, platvalt of valt tout court, sta je daar moederziel alleen in de middle of nowhere te wachten in de gietende regen.

Op gewone trainingen is het natuurlijk wel normaal dat renners alleen rijden of zonder ploegbegeleiding.

Verder wel een hele vriendelijke gast. Had hem eerst zelfs niet herkend en vroeg wie hij was :).

Docu met Boonen over Van Looy 90 aan het kijken. Komt er een stukje waar ze kritisch zijn over Wout zijn keuzes voor de Tour. Waarbij Boonen zegt:

"Als die voorjaren die hij aan 95pct heeft gereden zijn voorbij he"

95pct???

Docu met Boonen over Van Looy 90 aan het kijken. Komt er een stukje waar ze kritisch zijn over Wout zijn keuzes voor de Tour. Waarbij Boonen zegt:

"Als die voorjaren die hij aan 95pct heeft gereden zijn voorbij he"

95pct???
Ik heb het zelf niet gehoord, ben nog maar een kwartier aan kijken.

Maar ik snap het idee wel. Heeft WVA altijd alles op alles op het voorjaar gezet, of was er altijd het gedacht van “ja maar ik moet ook nog 3 weken in de tour goed zijn”.
Dat men kritisch is op WVA is ook wel te begrijpen, die echte meerdere grote vissen mankeren toch op zijn palmares.
Het is te vaak net niet.

Van Looy zou volgens mij de ronde ofzo nog steeds kunnen winnen wat ne sterke mens nog steeds op dieje leeftijd seg (en super vriendelijk in t echt ook). :niceone: .

Waren idd wel redelijk kritisch voor Van Aert.

Van Looy zou volgens mij de ronde ofzo nog steeds kunnen winnen wat ne sterke mens nog steeds op dieje leeftijd seg (en super vriendelijk in t echt ook). :thumb: .

Waren idd wel redelijk kritisch voor Van Aert.
Volgens mij moet VA naar de tour om te knechten en heeft hij niet de luxe positie van VDP.
Dan moet hij naar een andere ploeg.
Maar zijn klimtrainingen voor de tour gaan hem niet helpen in het voorjaar ivm het explosieve.

Maar goed, die docu was wel heel kort. Fantastische mens de Rik.

Er zit genoeg tijd tussen het voorjaar en de Tour dat de Tour niet de oorzaak zal zijn voor een minder voorjaar. Het enige jaar dat hij ooit een grote wedstrijd won (hoogste niveau) was net in 2020 toen alles op elkaar gepakt zat en MSR maar 3 weken of zo voor de Tour plaats vond.

Boonen combineerde in zijn topjaren ook gewoon het voorjaar en de Tour. Is maar pas toen hij liever coke ging snuiven dan trainen dat ritten winnen in de Tour er niet meer in zat en niet veel later was het ook in het voorjaar gedaan buiten dat ene uitzonderlijke jaar 2012.

Vorige generaties die hun mening geven over renners van nu, dat is toch vaak maar wat zielig. Generaties kan je nu eenmaal niet vergelijken. In de tijd van Van Looy stonden er 5 nationaliteiten aan de start, en moest van Aert met Leif Hoste naar de meet mogen gaan in de Ronde zou hij er ook al wel één gewonnen hebben.

Maar mooi dat ze zo'n reportage maken van de man bij leven en welzijn!

Ze zijn altijd wel heel streng voor WVA op die 2 kassei monumenten.

Het is moeilijk om een vlekkeloze Roubaix te hebben (maar het kan) , maar hij komt altijd wel iets tegen op vrij cruciale punten/momenten in al zijn edities.(meestal zijn die niet doorslaggevend , maar ze zorgen wel dat hij al een jasje moet uitdoen)

RVV kan hij wel winnen maar dan moet alles wat meer in zijn plooi vallen omdat het parcours nu net meer op het lijf geschreven is van zijn eeuwige rivaal MVDP.

Op het oude parcours had hij veel meer kans om te winnen dan op dit criterium ;)

Moest hij er al 1 gewonnen hebben ?
Ja zeker die RVV 2020 is de enigste waar hij echt Wout le choke 😉 was.

De rest was er teveel pech of gewoon renners te sterk voor Wout die dag.

Ze mogen gerust kritisch zijn op WVA. Misschien onderschatten ze wel een béétje de impact van de overwinningen in de Tour. Zeker van Boonen verbaast me dat steeds, die steekt toch ook nog hard in de mindset dat er precies niets anders is dan het klassieke voorjaar + WK.

Dat terzijde vond ik het wel echt enorm straf dat die effe suggereerde dat WVA maar aan 95% rond zou rijden in het voorjaar - en dat er niet uit knippen en er dus echt achter staan. Omwille van de reden die mrkendl ook al aangaf
Maar ik snap het idee wel. Heeft WVA altijd alles op alles op het voorjaar gezet, of was er altijd het gedacht van “ja maar ik moet ook nog 3 weken in de tour goed zijn”.

Maar zelfs dan. Dadash geeft terecht aan dat er in se voldoende tijd is tussen voorjaar en de tour om twee keer top te zijn. Of zou de trainingsopbouw met het veldrijden de vorige jaren toch niet zo optimaal geweest zijn ondanks alles wat men maar beweerde?

Ik weet het niet. 't Zijn uiteindelijk wel mannen uit de streek, uit de sport, die zoiets suggereren. Ik wil het nu ook niet ontkennen gewoon om te ontkennen. We zullen het uiteindelijk wel zien in mei! Of we hadden het moeten zien twee jaar terug zonder COVID.

Moest hij er al 1 gewonnen hebben ?
Ja zeker die RVV 2020 is de enigste waar hij echt Wout le choke 😉 was.
Met 15 jaar ervaring je laten rollen door vanmarcke, en kloppen door Hayman (wie?), is misschien nog wel erger :). Leif Hoste kloppen in een sprint voor de zege in de Ronde, dat zou van Aert ook nog wel kunnen.

In die ronde van 2020 stak van Aert op 100km van de meet nog in de gracht, daar je wordt ook niet meteen beter van, dus als je dan geklopt wordt met 2cm. In 2022 reed hij dan samen met Laporte iedereen naar huis in de E3 om met corona te moeten passen voor de Ronde. Het moet van Aert gewoon eens een keertje meezitten.

Het WK in Leuven vind ik een veel grotere gemiste kans, hij was "altijd" de snelste van een groep van 30 man en daar hebben ze de koers mee hard gemaakt. Voor dat WK reed hij rond als een brommer, dat hebben ze toch wel verkloot.

Het WK in Leuven vind ik een veel grotere gemiste kans, hij was "altijd" de snelste van een groep van 30 man en daar hebben ze de koers mee hard gemaakt. Voor dat WK reed hij rond als een brommer, dat hebben ze toch wel verkloot.

WK ging nooit met een groep van 30 man geeindigd zijn hé. Als je zag hoe goed Alaphilipe die dag was. VA was gewoon te vroeg in vorm. Dat gebeurt wel eens zeker als het al je 3 vorm piek is na voorjaar en Tour.

Toch wel een serieuze verrassing. Mooi kans nog voor hem. Niet alleen kan hij terug als volwaardige prof aan de slag, maar dan ook ineens nog bij één van de topploegen.

Het enige jaar dat hij ooit een grote wedstrijd won (hoogste niveau) was net in 2020 toen alles op elkaar gepakt zat en MSR maar 3 weken of zo voor de Tour plaats vond.
Ja, maar, toen reed hij aan 96% :unsure:.
Met 15 jaar ervaring je laten rollen door vanmarcke, en kloppen door Hayman (wie?), is misschien nog wel erger :)
11j ervaring en volgens mij was het bij beide gevallen een onderschatting van de tegenstander en overschatting van zichzelf. Dat overkomt de besten.
Tom' zijn gedachten toen hij in de laatste km' Hayman moest terugharken, wil ik wel eens weten.
Vanmarcke kwam net piepen. Dat was geen coureur waar hij al eerder tien sprints tegen reed.
Boonen won wel later in het jaar netjes de dubbel.

Ik zou toch graag eens een VA willen zien, die in het openingsweekend het deksel op zijn neus krijgt, maar wel hard terugslaat in de Heilige Week met het vingertje op zijn mond in Roubaix.
Beetje zoals zijn val '19 en comeback '20, maar anders natuurlijk.

Ook maar weer een raar verhaal dit.

Dus volgens Visma heeft Kron zelf hen gecontracteerd? Die gaat, ook al is hij tevreden bij Lotto, zo maar even in December "out of the blue" een ander team contacteren, en dan een clausule aanhalen die helemaal niet in zijn contract staat? Dus niet eerst even zijn contract nalezen, of zijn manager dat laten doen? Ik kan begrijpen dat zowat elke renner in het peloton graag bij Jumbo wil rijden, maar dit gaat toch wel heel ver.

EDIT: en volgens Wielerflits gaat Kron tekenen bij Lidl Trek voor 2025.

Laatst bewerkt:
Toch wel een serieuze verrassing. Mooi kans nog voor hem. Niet alleen kan hij terug als volwaardige prof aan de slag, maar dan ook ineens nog bij één van de topploegen.
Voor Visma is dat een oplossing voor een jaar en niet meer dan dat, volgend jaar kunnen ze vroeger handelen om hun kern te vullen en Vermote te vervangen.

Lijkt mij voor beide partijen een goeie zet, voor Vermote met een beetje chance dé kans om nadien toch nog ergens een jaar of 2 verder te kunnen doen.... en Visma geraakt aan zijn kern van 27 met een renner die ze voor minimum wage kunnen binnenhalen. Met een profiel dat dan ook nog eens 1 op 1 als vervanger voor Hofstede kan dienen: knecht om de kern voor kleinere wedstrijden aan te vullen en misschien om vroege vluchten te controleren in wedstrijden waar ze op Kooij mikken...

WK ging nooit met een groep van 30 man geeindigd zijn hé. Als je zag hoe goed Alaphilipe die dag was. VA was gewoon te vroeg in vorm. Dat gebeurt wel eens zeker als het al je 3 vorm piek is na voorjaar en Tour.

Daar ligt dan de fout ook niet bij WVA maar vooral aan de bondscoach in mijn ogen met hun plannetje.

Daar moesten ze idd volledig op spaarmodus gaan de volledige koers zo rustig mogelijk en op slot.
We hadden een van de beste sprinters van het peleton in de ploeg, dan moet je net de koers zo chill mogelijk houden ipv hard.

Enkel Remco had baat bij een echt lastige wedstrijd bij de Belgische ploeg en dat was nu niet de kaart die ze trokken.

Ging het gelukt zijn om Julian terug te pakken ?
Misschien wel , misschien niet maar de tactiek die ze toen deden was enorm slecht.

In 2023 deden we het dan beter als ploeg dan hebben we vooral gecontroleerd zonder de wedstrijd echt hard te maken.
Met een beter resultaat als gevolg.

Terug
Bovenaan