Algemeen Wielernieuws

Remco heeft al bijna alles gewonnen wat er te winnen valt, valt nog te zien of Pogiboy ooit de kans krijgt om de OS ook af te vinken .. binnen 4 jaar zal ie bijna 30 zijn.

Ma bon als ie binnen maand of 2 de rainbow om zijn schouders legt, ook wel rap vergeten natuurlijk :biglaugh:

Remco heeft al bijna alles gewonnen wat er te winnen valt, valt nog te zien of Pogiboy ooit de kans krijgt om de OS ook af te vinken .. binnen 4 jaar zal ie bijna 30 zijn.

Zal toch wel effe pikken bij de Sloveen.. ma bon als ie binnen maand of 2 de rainbow om zijn schouders legt, ook wel rap vergeten natuurlijk :biglaugh:
Letterlijk nog geen enkele van de 7 grote WT koersen van een week gewonnen.
Hij heeft 1 van de 10 grootste rittenkoersen gewonnen.
Die vent heeft een enorme erelijst maar zeggen dat hij bijna alles heeft gewonnen is gewoon stom.

Pogacar pakt de Giro+Tour dubbel en nog een resem andere wedstrijden.
GC Tour de France (2.UWT)
GC Giro d'Italia (2.UWT)
Liège-Bastogne-Liège (1.UWT)
GC Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)
Strade Bianche (1.UWT)
6x stage Tour de France (2.UWT)
6x stage Giro d'Italia (2.UWT)
KOM Giro d'Italia (2.UWT)
4x stage Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)

Kiest er zelf voor om niet mee te doen aan de OS in een seizoen dat hij zowat evenveel WT overwinningen pakt als Evenepoel in zijn hele carrière.

Dikke prestatie van Evenepoel maar komaan...
Plaats het aub een beetje in perspectief.

Kiest er zelf voor om niet mee te doen aan de OS in een seizoen dat hij zowat evenveel WT overwinningen pakt als Evenepoel in zijn hele carrière. Dat moet echt pikken!!!
Perspectief is koersen afvinken waar je amper de kans voor krijgt, Pogi zijn carriere gaat absoluut niet vallen of staan met een OS titel, maar ergens toch wel een dik gemiste kans voor de Sloveen als ie binnen een aantal jaren een shitload aan records van de tabellen heeft geveegd !

Hoeveel volk kan er zeggen dat ie en een Klassieker, en een Monument, en Kampioen van zijn land (Road & ITT), en Europees kampioen (ITT) (bestaat nog nie lang ma bon), en Wereldkampioen (Road & ITT), en Olympisch kampioen (Road & ITT) en een grote ronde heeft gewonnen, niemand zelf Merckx niet..

Buiten een Roubaix, zie ik Remco wel alles afvinken van ééndagswerk tbh, rondewerk is een ander paar mouwen natuurlijk.

Edit: ik vergeet bijna nog werelduurrecord als milestone !
Edit2: Nog EK road, een na-tour criteriumke en een echt kermiskoerske om volledig te zijn quoi :biglaugh:
Edit3: Museeuw die Remco ook al op #2 plaats na Merckx, zover zou ik niet gaan, maar geeft toch ergens aan hoe hoog ze dit inschatten :crazy:

Laatst bewerkt:
Dit is historisch en nog niet voorgekomen en toch weer doen alsof het normaal is. Kom zeg... Zal Wss niet meer gebeuren in ons leven.

Remco is een kampioen, zelfs al wint hij tdf nooit.
Pogi is ook een kampioen, maar met andere accenten.

Geen gemiste kans voor Pogacar. Zou het ook lastig gehad hebben om te winnen op dit parcours.

Het lijken soms robots, maar dat zijn ze niet. Én Giro én Tour rijden (en winnen), en dan nog eens de OS eraan plakken.... dat is van het goede teveel. Temeer omdat je nog een groot doel hebt in het najaar met het WK. Lijkt mij een logische keuze gemaakt te hebben.

Trouwens er werd hier altijd wat schamper gedaan over het OS goud van GVA. Dan moeten we het nu ook niet plots belangrijker maken dan het is, en eerlijk zeggen: fantastisch als sportman, puur als wielrenner minder belangrijk op het palmares (dan bv. Het WK, de Tour, ... )

Zal toch wel effe pikken bij de Sloveen.. ma bon als ie binnen maand of 2 de rainbow om zijn schouders legt, ook wel rap vergeten natuurlijk :biglaugh:

Bij Pogacar valt het nog mee denk ik.
Binnen 4 jaar kan die nog wel iets forceren misschien. Het zal eerder pieken voor WVA en MVDP, dit was waarschijnlijk echt wel hun laatste kans om olympisch kampioen te worden.
WVA die weer naast een grote koers waar hij kopman was vist.

Perspectief is koersen afvinken waar je amper de kans voor krijgt, Pogi zijn carriere gaat absoluut niet vallen of staan met een OS titel, maar ergens toch wel een dik gemiste kans voor de Sloveen als ie binnen een aantal jaren een shitload aan records van de tabellen heeft geveegd !
Sinds de eeuwwisseling heeft de olympische wegrit aan aanzien gewonnen. Maar laat ons ook niet vergeten dat dit de koers was die Uran verkocht aan Vino.

En binnen 4 jaar kan Pogacar er in LA gewoon staan.
Hoeveel volk kan er zeggen dat ie en een Klassieker, en een Monument, en Kampioen van zijn land (Road & ITT), en Europees kampioen (ITT) (bestaat nog nie lang ma bon), en Wereldkampioen (Road & ITT), en Olympisch kampioen (Road & ITT) en een grote ronde heeft gewonnen, niemand zelf Merckx niet..
Je vergeet dat Pogacar gewoon ervoor gekozen heeft om niet deel te nemen aan het Sloveense kampioenschap? Vorig jaar werd hij vlot daar kampioen in de TT als de wegrit. En won hij 2 monumenten.

Laat ons ook niet suf doen eh. 6 jaar geleden boeide het tijdrijden niemand. Nu als we een topper hebben is het ineens een argument in lijstjes van zotte prestaties.
Als je WK ITT kan worden dan is EK ITT en BK ITT zo moeilijk natuurlijk niet.

Het is uniek dat je in beide disciplines kan winnen, nog niet gezien en dat is prachtig om zien.
Maar het blijft wel in een speciale koers en in een discipline waar niet iedereen even veel waarde aan hecht.
Buiten een Roubaix, zie ik Remco wel alles afvinken van ééndagswerk tbh, rondewerk is een ander paar mouwen natuurlijk.

Ik wil het hem eerst nog wel zien doen.
Ik sluit het niet uit, maar pakweg een RVV is een heel andere koers dan wat we hier gezien hebben. Vraag is hoe verenigbaar het is met zijn ambities voor een grote ronde te winnen.

Nu wordt er gedaan alsof hij al alles gewonnen heeft maar dat is natuurlijk niet zo.
Marge is er zeker nog wel

Laatst bewerkt:
Remco is geen alleenheerser, want er zijn nog een aantal andere aliens. Maar Remco heeft nu echt wel een palmares om U tegen te zeggen.
En dat beetje arrogant zijn, dat mag van mij als je u bewijst met de benen :)
We mogen héél fier zijn op zo'n renner en vooral niet normaliseren wat we hier zien.

Ik vind het ook geweldig dat hij gewoon waarmaakt wat er al gezegd werd toen die pas begon te fietsen: dat het een fenomeen was. Schitterend om te zien.

Wout gun ik ook nog wel wat mooie koersen. Hopelijk snel, wat die heeft niet heel veel jaar meer te gaan.

Trouwens er werd hier altijd wat schamper gedaan over het OS goud van GVA. Dan moeten we het nu ook niet plots belangrijker maken dan het is, en eerlijk zeggen: fantastisch als sportman, puur als wielrenner minder belangrijk op het palmares (dan bv. Het WK, de Tour, ... )
Inderdaad. Omdat het maar eens om de 4 jaar wordt georganiseerd krijgt de OS zo'n goddelijke status. In veel sporten zijn de Olympische spelen hét doel, maar in het wielrennen heb je zoveel andere koersen die te winnen vallen dat de waarde van een Olympische titel toch eerder gelijk te stellen valt met het winnen van een grote klassieker. De 100m schoolslag is ook altijd hetzelfde, in het wielrennen zit je met parcoursen die je moeten liggen.

Er mag hier gerust gediscussieerd worden over prestaties maar aub altijd met respect naar andere coureurs.

Sinds de eeuwwisseling heeft de olympische wegrit aan aanzien gewonnen. Maar laat ons ook niet vergeten dat dit de koers was die Uran verkocht aan Vino.
Dat Uran geld meer waardeert dan een mogelijke gouden medaille (Had die überhaupt wel een kans om die sprint te winnen?) bepaald toch niet hoeveel die waard is voor de rest van het peloton? Alsof er nog nooit andere grote koersen verkocht zijn. Is het WK dan ook minder waard om De Wolf het WK verkocht aan Dhaenens?

De OS heeft net zoals vele andere grote koersen aan waarde gewonnen.

Je vergeet dat Pogacar gewoon ervoor gekozen heeft om niet deel te nemen aan het Sloveense kampioenschap? Vorig jaar werd hij vlot daar kampioen in de TT als de wegrit. En won hij 2 monumenten.
Dat is toch helemaal niet wat er staat?
Laat ons ook niet suf doen eh. 6 jaar geleden boeide het tijdrijden niemand. Nu als we een topper hebben is het ineens een argument in lijstjes van zotte prestaties.

Het is uniek dat je in beide disciplines kan winnen, nog niet gezien en dat is prachtig om zien.
Maar het blijft wel in een speciale koers en in een discipline waar niet iedereen even veel waarde aan hecht.
Het boeide minder omdat we ook geen Belg hadden die iets kon betekenen in het tijdrijden of denk je dat het 6 jaar geleden in Nederland het ook niemand boeide? Niet iedereen hecht er evenveel waarde aan omdat niet iedereen een medaille kan pakken maar dat maakt ze opnieuw niet minder waard.
Ik sluit het niet uit, maar pakweg een RVV is een heel andere koers dan wat we hier gezien hebben. Vraag is hoe verenigbaar het is met zijn ambities voor een grote ronde te winnen.

Nu wordt er gedaan alsof hij al alles gewonnen heeft maar dat is natuurlijk niet zo.
"Ik wil het hem eerst nog wel zien doen". Dat is hier nogal eens neergeschreven. We weten ondertussen ook wel hoe dat meestal afloopt.

Laatst bewerkt:
:rofl: nog geen 12 uur heeft het dus geduurd of de prestatie van Evenepoel moet al weer kapot worden gerelativeerd want ah ja het is belangrijk om kritisch te zijn hé :crazy:

Bij Pogacar valt het nog mee denk ik.
Binnen 4 jaar kan die nog wel iets forceren misschien. Het zal eerder pieken voor WVA en MVDP, dit was waarschijnlijk echt wel hun laatste kans om olympisch kampioen te worden.
WVA die weer naast een grote koers waar hij kopman was vist.

En binnen 4 jaar kan Pogacar er in LA gewoon staan.

Ik zie hem wel in de mogelijkheid de RVV winnen als hij daar zijn zinnen op zet, maar niet traditionele manier. Remco is niet de renner van de enorme explosie op een van de steile kasseiklimmekes. Die gaat op een van de tussenstukken voor de 2 keer kwaremont moeten vertrekken.

Dat Uran geld meer waardeert dan een mogelijke gouden medaille (Had die überhaupt wel een kans om die sprint te winnen?) bepaald toch niet hoeveel die waard is voor de rest van het peloton? Alsof er nog nooit andere grote koersen verkocht zijn. Is het WK dan ook minder waard om De Wolf het WK verkocht aan Dhaenens?

De OS heeft net zoals vele andere grote koersen aan waarde gewonnen.

Je zegt het zelf, de OS hebben aan waarde gewonnen.
Maar nog zelfs niet zo heel lang geleden haalde renners er hun neus voor op.
Nu heeft het zeker waarde en aanzien, de manier waarop je wint doet ook veel natuurlijk. En de manier waarop Remco dit deed was gewoon prachtig eh.

En laat ons nu ook niet doen alsof vino zo een sprintbom was :P

Het boeide minder omdat we ook geen Belg hadden die iets kon betekenen in het tijdrijden of denk je dat het 6 jaar geleden in Nederland het ook niemand boeide? Niet iedereen hecht er evenveel waarde aan omdat niet iedereen een medaille kan pakken maar dat maakt ze opnieuw niet minder waard.

Het gaat mij er vooral om dat we in België nooit geen fluit om tijdrijden geven.
Maar nu het blijkbaar in lijstjes naar voor komt als zeer grote prestaties.
En al zeker de nationele titel is er eentje van weinig waarde.

"Ik wil het hem eerst nog wel zien doen". Dat is hier nogal eens neergeschreven. We weten ondertussen ook wel hoe dat meestal afloopt.

Zoals ik zei sluit ik niks uit op dat vlak.
Maar het is wel een ander soort koers, de vraag is hoeveel hij wilt opgeven om daar te gaan winnen. Terwijl er WT-rittenkoersen ook rond die periode zijn, rittenkoersen die hij misschien ook wil winnen en beter passen bij zijn ronderenner zijn.
En dan zwijgen we nog over Lombardije, die zal hij ook nog wel graag willen winnen.

Dus laat ons toch wel zeggen dat er nog marge is om koersen te winnen. En maar goed ook.

:rofl: nog geen 12 uur heeft het dus geduurd of de prestatie van Evenepoel moet al weer kapot worden gerelativeerd want ah ja het is belangrijk om kritisch te zijn hé :crazy:
Waar worden er dan prestaties kapot gerelativeerd?

Je zegt het zelf, de OS hebben aan waarde gewonnen.
Maar nog zelfs niet zo heel lang geleden haalde renners er hun neus voor op.
Vroeger mochten profs niet meedoen
Bekijk die erelijst van afgelopen 30j, quasi allemaal grote namen op zowel wegrit als TT

Maar er is een Olympische spelen gedeelte op dit forum he mannen

The big 3: Pogačar, Van der Poel, Evenepoel have won 14 of the last 16 biggest one-day races.
11 of 13 monuments
Both Worlds
Olympic Gold

Op de OS TT ook, de omstandigheden waren voor iedereen gelijk. Ganna maakt een fout of heeft pech, Tarling heeft pech en Remco wint. Maar het was een eerlijke strijd en hij heeft ze gewoon zeer eerlijk verslagen. En dat was tegen de absolute top in dat werk, conclusie is dus duidelijk dat Remco de absolute top is in dat werk (wat we uiteraard al veel langer wisten).
Dat is kritiek geven om te kunnen kritiek te geven. Wordt je daar zelf niet moe van op den duur? Moeilijk blijkbaar om gewoonweg toe te geven dat Remco op zijn 24 jaar de beste renner is van zijn generatie in kampioenschappen en op nog meer gebied ook. Neen, altijd dat zeuren over Pogacar was er niet.. Tarling had een lekke band. Heeft niets met objectief zijn te maken maar wel met mierenneuken waardoor dat uiteindelijk tussen de lijnen door neerkomt op het minimaliseren van een topprestatie. Ik ken uw manier van denken ondertussen wel na al die jaren ivm Remco.

Letterlijk nog geen enkele van de 7 grote WT koersen van een week gewonnen.
Hij heeft 1 van de 10 grootste rittenkoersen gewonnen.
Die vent heeft een enorme erelijst maar zeggen dat hij bijna alles heeft gewonnen is gewoon stom.
Dat zijn opwarmkoerskes...
Remco gaf zelf aan - in het begin van zijn carrière - dat hij alvast zeker de drie GT' - Luik - WK wou winnen. Zijn andere gewonnen koersen mss ook, dat weet ik niet meer. Die geeft niet om een P-N of Dauphiné dat niet op zijn palmares zit.
Geen gemiste kans voor Pogacar. Zou het ook lastig gehad hebben om te winnen op dit parcours.
Denk je? Vorig jaar Glasgow was op maat gesneden van de acceleratie-mannen en toch was die bijzonder sterk. Dit parcours was minder draaien en keren. Met zekerheid zat die in het groepje Laporte en zou die de fout hebben gemaakt, om Evenepoel twee keer te laten rijden zoals in 2022?
Het gaat mij er vooral om dat we in België nooit geen fluit om tijdrijden geven.
Maar nu het blijkbaar in lijstjes naar voor komt als zeer grote prestaties.
En al zeker de nationele titel is er eentje van weinig waarde.
Hij heeft elke TT op het hoogste niveau gewonnen. Alles.
Vier in de drie GT' en BK, EK, WK, OS.
Dat is uniek en hij heeft niets meer te bewijzen in die discipline.
Dat mag en moet gelauwerd worden.
Alleen iemand, die de TT in de kleine WT-rondes nog voor zijn rekening neemt, kan erover gaan en die kans is redelijk onbestaande.

Dat is kritiek geven om te kunnen kritiek te geven. Wordt je daar zelf niet moe van op den duur? Moeilijk blijkbaar om gewoonweg toe te geven dat Remco op zijn 24 jaar de beste renner is van zijn generatie in kampioenschappen en op nog meer gebied ook. Neen, altijd dat zeuren over Pogacar was er niet.. Tarling had een lekke band. Heeft niets met objectief zijn te maken maar wel met mierenneuken waardoor dat uiteindelijk tussen de lijnen door neerkomt op het minimaliseren van een topprestatie. Ik ken uw manier van denken ondertussen wel na al die jaren ivm Remco.

Lees je waar je op reageert?
Er staat letterlijk, omstandigheden waren voor iedereen gelijk, eerlijke strijd, zeer eerlijke strijd, tegen de absolute top, conclusie Remco is de absolute top.

Zoek eens op wat kritiek geven betekent, want dit is het allerminst.
Wel een beetje serieus blijken eh.

Hij heeft elke TT op het hoogste niveau gewonnen. Alles.
Vier in de drie GT' en BK, EK, WK, OS.
Dat is uniek en hij heeft niets meer te bewijzen in die discipline.
Dat mag en moet gelauwerd worden.
Alleen iemand, die de TT in de kleine WT-rondes nog voor zijn rekening neemt, kan erover gaan en die kans is redelijk onbestaande.

Je mag niet vergeten dan Cancellara het hem al voordeed natuurlijk. Buiten het EK want dat bestaat nog maar sinds 2016.
En zelfs enkele malen meer. Hij werd tweemaal OS en 4x WK ITT en won ook buiten de giro in elke GT. En in 2008 pakte hij ook bijna de dubbel OS ITT en wegrit.
Hij was ook maar 25 toen hij de eerste keer WK ITT werd.

Dat is dan niet om te zeggen dat het geen straffe prestatie is van Remco, want dat is het zeker wel, maar om maar te duiden dat we ook niet zo heel ver in de geschiedenis moeten teruggaan om ook zotte prestaties terug te vinden.
En Remco heeft nog veel andere zaken gewonnen, en vergelijken met Cancellara is ook een beetje stom want buiten ITT hebben ze weinig gemeen.
Maar om nu te zeggen dat hij het wielerspel al heeft uitgespeeld, dat zeker nog niet. Daarvoor is er echt wel nog marge.

Terug
Bovenaan