Algemeen Wielernieuws

Na zijn overwinning in Parijs-Roubaix is het toch huilen met de pet op wat betreft het seizoen van Mathieu? Daar mogen we toch best kritisch over zijn vind ik. Niet alleen heeft hij niks meer gewonnen, maar hij heeft ook zelden in beeld gereden.

Daarna weinig nog in beeld geweest en qua prestaties in de tour niks persoonlijk kunnen verwerkelijken.
Op de OS gewoon 1 van de smaakmakers maar door omstandigheden niet kunnen vergulden. Maar ook zo gaat het in koers natuurlijk, je verliest meer dan dat je wint
Een van de smaakmakers is toch ook lichtelijk overdreven me dunkt. Hij heeft één serieuze aanval geplaatst en voor de rest is hij niet echt in het stuk voorgekomen, mede door de koerssituatie natuurlijk.

Zoek je zelf even op wat andere wereldkampioenen gewonnen hebben in hun regenboogtrui de laatste 10 jaar, of valt uw frank zo al?
Zuiver met dat voorjaar is hij al baas boven baas, ongezien.

Daarna weinig nog in beeld geweest en qua prestaties in de tour niks persoonlijk kunnen verwerkelijken.
Op de OS gewoon 1 van de smaakmakers maar door omstandigheden niet kunnen vergulden. Maar ook zo gaat het in koers natuurlijk, je verliest meer dan dat je wint

Maar wat had hij dan volgens jou wel moeten rijden?

Het is wereldkampioen waardig.
Ik vind het trouwens belachelijk dat iemand moet presteren of veel moet rijden omdat hij wereldkampioen is geworden.

Maar MVDP zijn tourritten zijn wel onwaardig voor zijn mogelijkheden (los dat hij die trui nu heeft of niet).
Dat is waar bij het meeste het schoentje wringt. Hij moet zelf geen ritten winnen in die tour, maar toch op zijn minst eens proberen de finale of het openingsuur van een rit te kleuren voor EIGEN succes. Dat het niet zijn Parcours is is ook dikke zever, als Campenaerts, Turgis, Vauqelin een rit kunnen winnen dan moet MVDP toch ook eens een finale kunnnen kleur geven. Het zijn niet veel kansen , maar als beste eendagsrenner ter wereld zijn dat al 3 kansen ipv. 1

Zoek je zelf even op wat andere wereldkampioenen gewonnen hebben in hun regenboogtrui de laatste 10 jaar, of valt uw frank zo al?
Zuiver met dat voorjaar is hij al baas boven baas, ongezien.

Maar wat had hij dan volgens jou wel moeten rijden?
Het gaat hem er ook niet om wat ie in die 1e maand gepresteerd heeft, das zot (onafhankelijk dat de tegenstand niet fantastisch was, doet een beetje af aan de glans misschien, maar maakt zijn rekening niet natuurlijk), als WK bijna ongezien of je moet Merckx heten wrs.

natuurlijk moet hij niks, maar hoe kun je nu met de regenboogkleuren al 4 maand werkelijk bijna niet thuisgeven, vooral dan voor iemand met zijn capaciteiten.

Andere koersen? Hij had gewoon moeten op niveau zijn tijdens de tour simpel, bv. Wout in de tour van 20/21, zijn eigen deelname in 20, jezus dat was genieten, met als absolute mic dropper, Sagan in de tour van 2012 :crazy: :love:

Laatst bewerkt:
Niemand mag het moeilijk hebben of ze worden hier aan de schandpaal genageld. Ik stel voor dat we allemaal bv. Cian ook even op de vuurstapel gooien. Hij wint begot 2 klassiekers. Of de concurrenten nu afwezig waren of niet.

Wie weet wat is er aan de hand bij MvdP, hij leek mij tijdens de tour totaal niet mentaal fris. Dat is niet de eerste keer dat hij daar last van heeft.

Je keek misschien nog geen koers in 2011 en 2012?

Iedereen is het er toch over eens dat zijn voorjaar, of toch die dikke 4 weken weken fenomenaal waren maar daarbuiten is het te weinig. Zijn tour was dramatisch. In zijn laatste 3 deelnames is zijn beste resultaat een 5de plaats. Geen idee of hij nog wat Canadese koersen rijdt waar hij nog iets kan laten zien? EK en WK lijken mij niet zijn parcours te zijn.
MvdP rijdt uiteraard geen Canadese koersen want hij doet mee aan het EK.

De perceptie zit voor MVDP een beetje tegen, omdat:
- Hij niet superveel koersdagen heeft
- Het voorjaar (dat top was) al even geleden is
- Het Vlaamse voorjaar ook wat onthoofd was zonder Van Aert of Pogacar
- Zijn Tour niet zo opvallend was

Maar zijn voorjaar was toch gewoon écht top hé:
- 1e in E3
- 2e in G-W
- 1e in RVV
- 1e in P-R
- 3e in L-B-L

Maar dan is hij er gewoon lang tussenuit en zien we hem pas in de Tour terug, waarin hij enkel opvalt als aantrekker van de sprints.

Op de OS was hij ook gewoon echt top, maar de koersomstandigheden zaten tegen. Niks mis mee.

Nee, absoluut WK-waardig. Het omgekeerde beweren gaat toch echt veel te ver...

Het grote "probleem" bij Vdp lijkt dat hij zich enkel kan opladen voor die grote afspraken.

De eerste rit van de Tour gaat een groep van 50 man naar de meet (met Bardet er dan nog voor). Mannen als Campenaerts kunnen volgen. Vdp? Laat ze rijden op 75km en komt binnen op 20 minuten.

Vroeger was Vdp een halve sprinter. Won sprints na een zware koers in de Tirreno en Zwitserland. Als je hem de sprint ziet aantrekken voor Philipsen kan je moeilijk zeggen dat hij geen snelheid meer heeft.

Het interesseert hem niet meer zeker?

Alles wordt bepaald door een paar klassiekers, je kan hem geen ongelijk geven. Je mag e3, GW en 2 ritten winnen in de Tirreno. Als je de RVV of PR niet wint heb je gefaald in het voorjaar.

Wat een machtige sprint van Milan, jezus zeg.

En Merlier en Groenewegen vallen aan de finish.

Vandegoor die trouwens dacht dat Philipsen ging winnen terwijl die geen moment over Milan kwam. :laugh:

Wat een power die Milan. Zal als topfavoriet voor het EK deze Renewi Tour beëindigen, daar twijfel ik niet aan.

Volgend jaar naar de Tour met die man :)

Nog een serieuze val... schade bij Merlier lijkt nog mee te vallen (EDIT: val was wel zijn fout zo te zien)
De Lie zat wederom veel te ver helaas.

Ook voor profs dus. Raar met de Renewi Tour op een steenworp. Doe dit dan de dag ervoor en dan kunnen de renners aansluitend de Tenewi Tour rijden, zou ik denken...

Ook voor profs dus. Raar met de Renewi Tour op een steenworp. Doe dit dan de dag ervoor en dan kunnen de renners aansluitend de Tenewi Tour rijden, zou ik denken...

Ja dat is een beetje het rare, die koers lijkt echt wel publiek aan te trekken en was ook wel vrij entertaining (denk met een WT peloton dat dat wel niet zo zijn, te gecontroleerd), maar waarom is die tijdens de Renewi Tour?

Gewonnen door Jenno Berckmoes op een vrij imposante manier. Rijdt die man een sterk seizoen zeg. Beetje under de radar, maar ontzettend constant (onder WT niveau natuurlijk).

Berckmoes rijdt nog niet het grootste programma, maar vandaag was zijn 27e! top 10 plaats dit seizoen. Kerel staat gewoon 46e op de pcs ranking. Dat is voor Nys 😄

Terug
Bovenaan