Algemeen Wielernieuws

Zolang zijn honger er nog is, om die leemte op te vullen, bedoelde ik.

Stoppen op zijn dertig of in 2030. Man, dat is snel hoor.
Hopelijk is er iemand, die daar de helft van is en ons mee kan amuseren.
Stoppen in 2030... aan de manier waarop hij nu rond rijdt heeft hij tegen dan 8 of 9 Tours incl. Cavendish zijn record verpulverd + 20 monumenten ofzo oh en all the while €40M geshipt. Ge zou voor minder met een kokosnoot onder ne palmboom gaan liggen... :tongue:

Als hij echt 100% zijn goesting kon doen weet ik niet of hij de Tour zou blijven rijden. De druk en heel het circus errond, waar hij (net als bv Roglic & vdP) gewoon de pest aan het heeft, is toch allemaal veel minder bij eendagswedstrijden. Als hij zonder druk gewoon een beetje met de fiets zou kunnen rijden, dan rijdt hij als hij 40 is gewoon nog vermoed ik. Maar je tekent nu eenmaal geen contract van €6/M om dan tegen je sponsors te zeggen dat je geen zin hebt om te starten in de koers die goed is voor 80% van de ROI van het hele seizoen.

Laatst bewerkt:
Stoppen in 2030... aan de manier waarop hij nu rond rijdt heeft hij tegen dan 8 of 9 Tours incl. Cavendish zijn record verpulverd + 20 monumenten ofzo oh en all the while €30-35M geshipt. Ge zou voor minder met een kokosnoot onder ne palmboom gaan liggen... :tongue:

Als hij echt 100% zijn goesting kon doen weet ik niet of hij de Tour zou blijven rijden. De druk en heel het circus errond, waar hij (net als bv Roglic & vdP) gewoon de pest aan het heeft, is toch allemaal veel minder bij eendagswedstrijden. Als hij zonder druk gewoon een beetje met de fiets zou kunnen rijden, dan rijdt hij als hij 40 is gewoon nog vermoed ik. Maar je tekent nu eenmaal geen contract van €6/M om dan tegen je sponsors te zeggen dat je geen zin hebt om te starten in de koers die goed is voor 80% van de ROI van het hele seizoen.
En jammer genoeg niemand die zot genoeg is om zwaar te investeren in het wielrennen, zodat het welzijn van de wielrenners voorrang heeft, ongeacht je contract.

Boonen ging ook stoppen op zijn 30ste maar heeft toch ook nog even doorgedaan.
Er is alleen 1 groot verschil, Pogi heeft zeker genoeg geld om te rentenieren vermoed ik.

Anderzijds, als hij echt zo graag fietst maar de tour niet meer wil rijden vermoed ik wel dat er een ploeg zal zijn die hem wil oppikken met een voorwaarde in zijn contract dat hij de tour niet moet rijden.

Boonen ging ook stoppen op zijn 30ste maar heeft toch ook nog even doorgedaan.
Er is alleen 1 groot verschil, Pogi heeft zeker genoeg geld om te rentenieren vermoed ik.
En Boonen niet?
Aan de andere kant: ne Lamborghini tegen ne lichtmast parkeren is niet gratis natuurlijk. Scheiden en Coke ook niet.

En jammer genoeg niemand die zot genoeg is om zwaar te investeren in het wielrennen, zodat het welzijn van de wielrenners voorrang heeft, ongeacht je contract.
Das in het voetbal (en andere sporten) uiteindelijk ook maar netzelfde. Daar blijven ze ook maar manieren zoeken vinden om nog meer geld binnen te rijven door nóg meer matchen/competities toe te voegen (zie WK voor clubs recent nog). De atleten zullen het wel oplossen: dance monkey, dance!

Bij voetballers zeggen de mensen dan nogal gemakkelijk van "die gasten verdienen genoeg!"... Pogacar moet zijn €8M echt niet verlegen zijn (en zelfs voor Remco zie ik €6-8M circuleren :laugh:). Dat verbleekt bij wat de wereldtoppers daar hebben maar €8/m is wel zéér ver boven bv het gemiddelde loon in de Premier League.

En Boonen niet?
Aan de andere kant: ne Lamborghini tegen ne lichtmast parkeren is niet gratis natuurlijk. Scheiden en Coke ook niet.

Ge denkt toch niet dat als je geld genoeg hebt dat je in wielerclub wattage wil meedoen 😅

Boonen zal wel veel gekregen hebben als topper toen, maar de lonen zijn ook wel enorm gestegen.

Ge denkt toch niet dat als je geld genoeg hebt dat je in wielerclub wattage wil meedoen 😅

Boonen zal wel veel gekregen hebben als topper toen, maar de lonen zijn ook wel enorm gestegen.
Zeker na 2012 waar hij eigenlijk alles won zal hij wel een dik contract getekend hebben waarop hij daarna nog 5 jaar er tussen gereden heeft voor spek en ... :unsure: €1M/jaar gaat hij die laatste jaren volgens mij toch zeker wel gehad hebben. En ook de jaren voordien reed die al niet rond voor €200k/jaar ofzo. Wees gerust, Boonen heeft over zijn carriere gé-makkelijk 8 cijfers verdient. Als die niet binnen is zal het niet aan de inkomsten liggen.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat hij dik betaald wordt om aan WW mee te doen... van waar zou dat geld moeten komen? :unsure:

En wat rapen ze vooral ook niet op voor de reclame die ze maken. Van Aert en Evenepoel hebben op die manier ook al veel geld binnengehaald, ongetwijfeld.

Boonen heeft ook zeer goed geboerd, daar moet je niet over twijfelen. En als je je een beetje goed laat begeleiden, dan is veel van dat geld ook goed belegd normaal.

Ze verdienen heel veel maar als ze hun huidige levenstijl willen behouden later in het leven moeten ze nu gewoon zo dik mogelijk cashen, niet geheel onbegrijpelijk.

van waar zou dat geld moeten komen? :unsure:

Linda houdt op Tenerife één keer per jaar een reusachtig pannenkoekenfestijn.

Denk dat bij Boonen het echt niet te doen is om het geld bij WW.
Zou me zelfs verbazen als hij daar echt iets deftig mee verdient.
Niet alles hoeft voor het geld te zijn, je kan soms ook gewoon dingen doen omdat je ze leuk vindt of om te investeren in iets wat potentieel heeft.

We kunnen wel lachen en schamper doen over WW. Maar doe ze het maar eens na, ze zijn in zeer korte tijd uitgegroeid tot iets wat elke wielerminded Belg op en naast de fiets kent.
Ze hosten een waanzinnig succesvol festival waar ze half cycling media bij elkaar krijgen en een zeer mooi programma voorschotelen.

Bij voetballers zeggen de mensen dan nogal gemakkelijk van "die gasten verdienen genoeg!"... Pogacar moet zijn €8M echt niet verlegen zijn (en zelfs voor Remco zie ik €6-8M circuleren :laugh:). Dat verbleekt bij wat de wereldtoppers daar hebben maar €8/m is wel zéér ver boven bv het gemiddelde loon in de Premier League.
Zeker als je het netto gaat vergelijken want in UK betalen ze wel nog belastingen

Zeker als je het netto gaat vergelijken want in UK betalen ze wel nog belastingen
Inderdaad, als wielrenner maakt het eigenlijk weinig uit bij welke ploeg je rijdt. Ander truitje, misschien een andere fiets (soms niet), andere ploegmakkers en je gaat hooguit 1 of 2 keer op ploegstage die misschien op een andere locatie is dan bij de vorige ploeg. Voor de rest veranderd er in je privé eigenlijk niks: je blijft wonen waar je woonde, je kan trainen waar je dat vroeger al deed... en als je een beetje goed verdient ga je wonen waar dat fiscaal gezien interessant is. Toevallig zijn Monaco & Andorra dan ook nog eens goeie uitvalsbasissen als trainingsgebied.

Een voetballer die bij een bepaalde club gaat spelen is eigenlijk verplicht van zich in of dicht in de buurt van die stad te domiciliëren.

allé de vroege vlucht niet kunnen terugpakken, veel te veel geaarzeld telkens na de Waseberg

Sterke de Lie en Magnier zeker op zo'n steile Waseberg

Tja... Zowel Magnier als De Lie mogen toch eens vloeken op hun team. Allebei gewoon geen ploegmaten meer in een groep van 40.

Wint hem eindelijk nog eens een sprint :D
Alvast veel beter dan afgelopen vrijdag in Franco Belge

Dat eerste inderdaad vooral. Ik moet het eens opzoeken, maar de laatste keer dat die een sprint heeft gewonnen tegen sprinters is buiten die onthoofde etappe in Besseges echt heel lang geleden, en net dan blijft er een vroege vluchter voor.

Maar hij is duidelijk op de goede weg.

EDIT: blijkbaar had Magnier Huby, ma da's dan nog erger want die heeft niets gedaan aan het einde? :unsure:

Laatst bewerkt:
Lol @ Merlier die het in de sprint moet afleggen tegen Vandeputte en Kielich :P

Panhuyzen toch wel mooi BK bij de amateurs.

Ik zou wel totaal niet weten hoe ik het parcours moet inschatten. Maar gezien het aankomst met een groepje was toch zeker niet selectief.

Lol @ Merlier die het in de sprint moet afleggen tegen Vandeputte en Kielich :p

Panhuyzen toch wel mooi BK bij de amateurs.

Ik zou wel totaal niet weten hoe ik het parcours moet inschatten. Maar gezien het aankomst met een groepje was toch zeker niet selectief.
Merlier moest op alles reageren he
Vlak parcours, wel wat singletrack maar ook wel wat gewone wegen op einde

Merlier reed ook op wegframe (roubaix) met 35mm banden itt de canyons met 45mm
Gewoon omdat specialized geen deftige gravelbikes heeft.

Terug
Bovenaan