Algemeen Wielernieuws

Ewan gaat toch gewoon weg zijn bij mogelijke degradatie. De Lie legt hem er nu al op bij momenten op trainingskamp en qua waarden moet hij ook amper onder doen voor Ewan. Dus Ewan zal ook wel voelen dat het tijd wordt om naar elders uit te kijken.

Belgische sprinter met Belgische piloot, en dan ook nog winnen. Dat is een investering die rendeert, Lotto zijnde. Itt een hele snelle Australiër die eigenlijk gewoon te weinig punten/overwinningen pakt voor zijn potentieel. Deels door pech, deels door onlogische voorkeuren.

Nee daar gaat het niet om. Het zal meer gaan over dat andere ploegen hem een aanbod zullen doen waar Lotto niet aankan.
Zowel qua verloning als naar omkadering en ondersteuning.

Ja zoals we zagen in het verleden. Toen zijn ze er ook niet in geslaagd om Ewan, Greipel en McEwen te houden. Het moment dat die wat B koersen wonnen zijn ze ook weggeplukt. Hebben nooit iets in de Tour laten zien voor Lotto. Want Lotto kan dat niet.

Ja zoals we zagen in het verleden. Toen zijn ze er ook niet in geslaagd om Ewan, Greipel en McEwen te houden. Het moment dat die wat B koersen wonnen zijn ze ook weggeplukt. Hebben nooit iets in de Tour laten zien voor Lotto. Want Lotto kan dat niet.
De tijd van McEwen is wel al even geleden :P
Zelfs Greipel is al even geleden. Het Lotto van toen is niet meer het Lotto van nu spijtig genoeg. Het wielrennen is gewoon veranderd, Lotto is veranderd en heel belangrijk hun budget is ook veranderd.
Vooral dat laatste lijkt me een belangrijke factor. De Lie zijn marktwaarde zal nog stijgen als hij dit volhoudt en progressie blijven maken, en ploegen gaan hem zeker in hun ploeg willen. En gaan budget voor hem hebben, en budget om goeie helpers voor hem te voorzien.
Als Lotto zijn ga je dan met een tegenbod moeten komen, en ga je ook qua helpers iets moeten doen.
Als uw budget niet gigantisch is is de vraag maar of je voldoende hebt voor De Lie en helpers, plus nog voldoende budget over hebben voor renners voor andere koersen.

Ge kunt niet echt weten welke kant dat opgaat met De Lie en Lotto. Hangt allemaal af van de situatie van Lotto in 2024. Zijn ze nog WT, waarschijnlijk niet, maar zijn ze dan in een goede flow en op weg naar opnieuw WT te worden (zoals Alpecin) en vooral zijn er sponsors die meer geld op tafel willen leggen om een De Lie dan te houden. Natuurlijk gaan er ploegen komen die veel meer geld zullen leggen dan wat Lotto nu kan betalen, maar als De Lie echt op het grote toneel ontploft dan komen er misschien andere sponsors of bestaande sponsors die dat nodige extra budget op tafel willen leggen. Ik herinner mij bijvoorbeeld dat Ridley dat wilde doen met Van Aert indertijd, als De Lie echt een ster wordt is die zo interessant voor Belgische sponsoren dat hem behouden wel kan. Maar nog eens, veel als'en. Wie weet trekt een sponsor aan het eind van het seizoen de stekker eruit als Lotto degradeert en houden ze gewoon op met bestaan. Kan alle kanten uit.

't Is nu niet dat hij nu geen goede helpers heeft voor het klassieke werk hé. Zo een Vermeersch kan samen groeien met hem. Campenaert is misschien al over de 30 maar blijft stappen maken. Van Moer komt er (eindelijk) weer wat door en bij de u23 ploeg hebben ze op dat vlak ook nog wel wat zitten. Het doel van Lotto nu is door het beperkte budget te groeien samen met die jongeren en wanneer ze doorbreken hopelijk extra budget te verkrijgen via sponsors.

De tijd van McEwen is wel al even geleden :p
Zelfs Greipel is al even geleden. Het Lotto van toen is niet meer het Lotto van nu spijtig genoeg. Het wielrennen is gewoon veranderd, Lotto is veranderd en heel belangrijk hun budget is ook veranderd.
Vooral dat laatste lijkt me een belangrijke factor. De Lie zijn marktwaarde zal nog stijgen als hij dit volhoudt en progressie blijven maken, en ploegen gaan hem zeker in hun ploeg willen. En gaan budget voor hem hebben, en budget om goeie helpers voor hem te voorzien.
Als Lotto zijn ga je dan met een tegenbod moeten komen, en ga je ook qua helpers iets moeten doen.
Als uw budget niet gigantisch is is de vraag maar of je voldoende hebt voor De Lie en helpers, plus nog voldoende budget over hebben voor renners voor andere koersen.

En maar lullen. Alles om toch maar niet te moeten toegeven dat je verkeerd zat en gewoon even uit het oog verloren was dat Lotto een van de beste sprinters ploegen van de laatste 20 jaar is. Ipv dan bv ook gewoon te zwijgen nadat iemand op u fout wijst nee blijven lullen en lullen en onzin verkopen. Er zijn ergere dingen in het leven dan u even vergissen hoor.

En maar lullen. Alles om toch maar niet te moeten toegeven dat je verkeerd zat en gewoon even uit het oog verloren was dat Lotto een van de beste sprinters ploegen van de laatste 20 jaar is. Ipv dan bv ook gewoon te zwijgen nadat iemand op u fout wijst nee blijven lullen en lullen en onzin verkopen. Er zijn ergere dingen in het leven dan u even vergissen hoor.

Hij heeft wel een punt dat ondanks dat Lotto inderdaad één van de beste sprintersploegen van de laatste decennia is, hun budget relatief omlaag is gegaan. Ze zijn op dat vlak blijven stilstaan terwijl zowat alle andere ploegen dat van hun verhoogd hebben. De vraag is ook of DSTNY evenveel binnen brengt als Soudal. Wellens en Gilbert vertrekken, maar er komt eigenlijk niemand noemenswaardig in de plaats. Dan lijkt me dat van niet. Ze zullen natuurlijk wel al stevig geïnvesteerd hebben in De Lie, maar dan nog. Alleen weet je gewoon echt niet hoe die situatie in 2024, wanneer zijn contract afloopt, gaat zijn. Ik ga er ook wel vanuit dat Ewan dan ten laatste vertrekt (tegen 2025 zal De Lie ook wel de Tour willen rijden) en dan komt er natuurlijk nog een hele hap budget vrij.

Dat is zijn handelsmerk op dit forum 😏

Dat was ik helemaal niet uit het oog verloren. Maar jij lijkt het initieel punt niet te begrijpen dat Lotto een ploeg is die op de rand van de degradatie staat en met het verlies van soudal als sponsor al qua budget moet inkrimpen.
Niemand heeft een glazen bol maar de kans lijkt me zeker reëel dat De Lie nog een betere sprinter zal worden en daarmee zal ook zijn marktwaarde stijgen, de vraag is of Lotto op dat moment het budget heeft om De Lie een goed tegenbod te doen en nog over heeft om een ploeg te vormen.
Een grote zekerheid is dat de nationale loterij alvast de bijdrage niet zal verhogen, integendeel zie ik hun bijdrage enkel maar dalen de komende jaren.

Één topper in huis houden zoals De Lie moet toch lukken?
Ok de kloof met de andere ploegen is vergroot maar die mikken vaak op klassementsrenners én een sprinter of klassieke coureurs. En klimmende helpers zijn nog altijd een pak duurder als mannen voor een lead-out.
Ewan zal ook geen goedkope vogel zijn, net zo min Degenkolb in het verleden. Of de miscast tot zijn 40e Gilbert.

Ik heb nog altijd een beetje het gevoel dat lotto moet bekomen van het verlies van Bjorg.

met Bjorg hadden ze een goudhaantje in hun rangen en was die er nog, samen met de lie en dan was lotto weer sexy en kwamen de goed betalende sponsoren wel terug.

Goede resultaten zorgen meestal voor betere sponsors...

En lotto hun sponsorcontracten liggen vooral in België daarom zijn die goed rijdende Belgen in hun ploeg zo belangrijk.

nu heeft hij is gelijk moeten er nog opspringen dat hij fout is.

Lotto houdt deze De Lie echt geen jaren zoals ze met McEwen of Greipel gedaan hebben.

In de eerste plaats omdat De Lie een grotere spurter wordt dan die twee gecombineerd ofc en een beetje deftige ploeg dat ook ziet en hem daar naar behoren voor zal gaan betalen in de nabije toekomst.

Dat durf ik toch niet te zeggen. Lotto is een ploeg die volledig rond hem gebouwd kan worden, wat zeker in de grote ronden een voordeel is. Dan zit hij nergens beter. Het zal vooral afhangen van hun WT status, management en hun budget. Over dat laatste kan niemand hier iets zeggen.

Dat durf ik toch niet te zeggen. Lotto is een ploeg die volledig rond hem gebouwd kan worden, wat zeker in de grote ronden een voordeel is. Dan zit hij nergens beter. Het zal vooral afhangen van hun WT status, management en hun budget. Over dat laatste kan niemand hier iets zeggen.
Ik denk dat de verstandigste keuze voor De Lie, wanneer hij echt een supersprinter blijkt te zijn, gewoon bij Lotto blijven is. Lotto gaat een ploeg rond hem bouwen, en altijd voor hem kiezen. Wanneer je als sprinter bij een grote ploeg terecht komt, is dat soort keuzes niet steeds evident (kijk maar naar Cavendish bij Sky indertijd), en ga je in the end minder winnen.
En als hij genoeg wint, dan degradeert Lotto niet. En dan komt er genoeg geld binnen om hem van een toploon te verzekeren én de juiste 'knechten' binnen te halen.
Als hij echt goed is en over 2 jaar 3 ritten wint in de Tour, dan vinden ze sponsors genoeg volgens mij...

Bwa zelfs Patje heeft last om sponsoren te vinden bij momenten
Daarnaast hebben we ondertussen 4 teams in WT en dat is mss beetje van het goede teveel

nu heeft hij is gelijk moeten er nog opspringen dat hij fout is.

Lotto houdt deze De Lie echt geen jaren zoals ze met McEwen of Greipel gedaan hebben.

In de eerste plaats omdat De Lie een grotere spurter wordt dan die twee gecombineerd ofc en een beetje deftige ploeg dat ook ziet en hem daar naar behoren voor zal gaan betalen in de nabije toekomst.
Bold statement, ik hoop dat je gelijk krijgt ;)

Ik heb nog altijd een beetje het gevoel dat lotto moet bekomen van het verlies van Bjorg.

met Bjorg hadden ze een goudhaantje in hun rangen en was die er nog, samen met de lie en dan was lotto weer sexy en kwamen de goed betalende sponsoren wel terug.
Bjorg..
Is een gebeurtenis die me écht lang bij de keel heeft gegrepen.
Ook die getuigenissen, nog enige tijd in leven maar vanbinnen alles kapot waardoor die met de minuut achteruit ging.
pfffff

Op zich wisten we dat allemaal al wel natuurlijk.

Toch altijd leuk om eens koers te zien op een niet-traditioneel tijdstip. Vóór 9u 's ochtends kennen we dus al de winnaar :)

De druk op Wout gaat toch toenemen, net zoals vorig jaar voor Leuven.

Het is toch een parcours dat echt voor hem lijkt, hij laat speciaal de TT vallen, Alaphilippe geeft voorlopig niet thuis en ook MVDP moet opnieuw een goede vorm laten zien, ... Het lijkt (alweer) dé kans voor hem.

En toch denk ik dat Alaphilippe hier gaat winnen. Bij WVA gaan we achteraf lezen dat hij te veel heeft gegeven in de tour en Alaphil moet zowat het meest fris zitten van alle toppers. De vorm is er nog niet echt maar hij heeft nog een maand.

Terug
Bovenaan