Algemene Apple Watch thread

Thanks voor de tips!
Ik heb me de SE besteld om te kijken hoe een smartwatch me gaat bevallen.
Dan kan ik misschien tegen eind 2025 voor de serie 11 gaan ;-)

Vraagje:
Telenet One abo. Simkaart in oude Nokia. E-sim met dat nummer in een Apple Watch. Kan dat?
- Ja, zegt de tech support van Telenet, de Telenet Shop is fout
- Nee, zegt de Telenet Shop, de tech support vergist zich. Die Simkaart moet in een smartphone. Ook als je de Watch configureert met een iPhone via Family Sharing van Apple.

Bijkomend: de Apple Watch is voor mijn moeder en moet vooral dienen voor de SOS-functie en de valdetectie.

Vraagje:
Telenet One abo. Simkaart in oude Nokia. E-sim met dat nummer in een Apple Watch. Kan dat?
- Nee, zegt de Telenet Shop, de tech support vergist zich. Die Simkaart moet in een smartphone. Ook als je de Watch configureert met een iPhone via Family Sharing van Apple.

Bijkomend: de Apple Watch is voor mijn moeder en moet vooral dienen voor de SOS-functie en de valdetectie.
Heb je geen iPhone nodig om de virtuele simkaart uit te halen?

Heb je geen iPhone nodig om de virtuele simkaart uit
Vraagje:

Bijkomend: de Apple Watch is voor mijn moeder en moet vooral dienen voor de SOS-functie en valdetectie.
Voor een iwatch heb je toch een iphone nodig dacht ik. Of werkt dat ook zonder een iphone?

Ik heb een esim in mijn iphone en kon bij mijn iwatch gewoon hetzelfde nummer activeren via de My Telenet website.

Via CM kun je zo een personenalarm krijgen. Is dat niet beter? Solidaris heeft dat ook.

Voor een iwatch heb je toch een iphone nodig dacht ik. Of werkt dat ook zonder een iphone?

Ik heb een esim in mijn iphone en kon bij mijn iwatch gewoon hetzelfde nummer activeren via de My Telenet website.

Via CM kun je zo een personenalarm krijgen. Is dat niet beter? Solidaris heeft dat ook.
Voor een Apple Watch (geen iwatch) heb je in principe geen iPhone nodig, maar dan mis je een heleboel functionaliteiten. En voor zover ik weet ook de esim functionaliteit, omdat een Apple Watch niet op zichzelf een eigen sim kan hebben maar deze dupliceert vanaf een iPhone.

Ben aan het kijken om mijn eerst Apple watch te kopen met mijn ecocheques maar zit met redelijk wat twijfels tussen enkele modellen...

De lijkt me wat overkill, maar twijfel wel hard tussen de SE 3 en de 11 series.

Zou hem voornamelijk gebruiken om slaap te meten en tijdens het sporten. ( niet lopen, enkel tennis / fitness )

En gewoon als dagelijks horloge.

Zijn de extra features op de 11 zijn meerwaarde waard tov de SE 3 ?

Als je hem gaat gebruiken tijdens het sporten overdag zal die tegen de avond plat zijn zodat je jouw slaap niet kan volgen. Voor mij prachtig toestel maar moet echt heel veel bijgeladen worden.

Oké, maar dat is een gekend probleem bij zowel de 10/11 als de SE3 vermoed ik?

De SE3 kan je al kopen vanaf 269 euro, de 10 series vanaf 339 euro.

Vraag me alleen nog af als het z'n meerprijs waard is.

Probably al vaak gevraagd, maar ik wil specifiek saffierglas.
Ik dacht dat alle titanium versies over saffierglas beschikten, maar bij de specs in de link van vandenborre staat X-ion ... ?

Probably al vaak gevraagd, maar ik wil specifiek saffierglas.
Ik dacht dat alle titanium versies over saffierglas beschikten, maar bij de specs in de link van vandenborre staat X-ion ... ?
daarmee, altijd bij de fabrikant checken:
- Voorkant van Ion‑X-glas met 2x krasbestendigheid (aluminium kasten)
- Saffierkristal aan de voorkant (kasten van titanium
Dan zie je duidelijk dat dus de titanium versies altijd saffierkristal hebben.

Ik heb mijn SE van 2020 en ben daar eigenlijk nog steeds heel tevreden van, ding doet perfect wat ik er van verlang.

Het grootste nadeel is ondertussen echt wel de batterij, dat ding haalt zonder sporten zelfs niet eens de ochtend meer :(
Zonde om een nieuwe te kopen als hij buiten de batterij echt wel nog perfect is.

Terug
Bovenaan