Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

En weer een titel weg zeg.

Eigenlijk wel straf. Herlings heeft op talent echt wel het potentieel om recordhouder te worden qua aantal titels, maar gaat het nooit halen omdat hij door blessures titels blijft verliezen.

MX2: 2014, 2015
MXGP: 2019, 2020, 2022 (?)

Ja, hij heeft al 5 titels, maar hij had er al gemakkelijk 8 kunnen hebben (of zelfs 9), op z'n 27 jaar...
Absoluut, zonder al die blessures, en ik moet eerlijk zijn, ik weet gewoon niet meer in welk jaar hij welke breuk/blessure had.... had hij een pak meer titels kunnen hebben. Nu is het maar weer af te wachten hoe sterk hij terugkomt, want vaak zie je wel na een blessure, dat je ook weer wat meer snelheid laat liggen. De Reuver was ook zo....razendsnel maar veel blessures, en op de duur was de snelheid er gewoon niet meer, want het speelt wel mee in het hoofd.

Zondag begint in Matterley Basin het WK MXGP! Vroege start van het seizoen dat terug volgens het pré-corona tijdschema op zaterdag en zondag zal doorgaan.
Door de storm zal het voor de MX2 en MXGP toch enkel doorgaan op zondag...

Absoluut, zonder al die blessures, en ik moet eerlijk zijn, ik weet gewoon niet meer in welk jaar hij welke breuk/blessure had.... had hij een pak meer titels kunnen hebben. Nu is het maar weer af te wachten hoe sterk hij terugkomt, want vaak zie je wel na een blessure, dat je ook weer wat meer snelheid laat liggen. De Reuver was ook zo....razendsnel maar veel blessures, en op de duur was de snelheid er gewoon niet meer, want het speelt wel mee in het hoofd.
Nu ik u nog is iets over De Reuver zie zeggen, moet zen boek eens beginnen lezen 😄

Trouwens veel van die tenten in engeland zijn in frut van elkaar zag ik op filmkes 😮‍💨 hadden beter morgen pas beginnen opbouwen al was da misschien wa krap qua timing

Nu ik u nog is iets over De Reuver zie zeggen, moet zen boek eens beginnen lezen 😄
Wil ik zeker ook nog lezen, verwacht er wel wat van, want neemt geen blad voor z'n mond :D
Trouwens veel van die tenten in engeland zijn in frut van elkaar zag ik op filmkes 😮‍💨 hadden beter morgen pas beginnen opbouwen al was da misschien wa krap qua timing
Kzag ook net een Kawasaki tent gans kapot rondfladderen... Hopelijk is het ergste wel achter de rug en kan het morgen wel allemaal doorgaan.

Laatst bewerkt:
Zoals in da filmke nu staat, waarom in februari al in GB zitten? Vroeger kwamen ze ten vroegste eind maart naar EU al kon t dan in valkenswaard ook wel serieus kut zijn qua weer en temperatuur 😂
Matterley staat altijd zo vroeg op de kalender, maar nu extreem vroeg... jammer want een prachtig circuit dat een veel betere GP brengt als het droog is. Nu is de kans op modder altijd aanwezig. Valkenswaard kon dan tenminste nog wel wat regen verdragen, maar heb daar idd ook veel in de kou gestaan 🥶

De MXGP van Matterley Basin is verzet naar volgende week. Omdat het redelijk blijft stormen dit weekend, nemen ze liever geen risico's.

Wetende dat ene die we kennen gisteren om 11u30 vertrokken is en om 19u00 nog 150km moest rijden met een camionette van GasGas omdat die ging omgebouwd worden naar een klein mobil homeke 😂

Die heeft ook fameus liggen vloeken haha

Is da MXGP circus nog altijd van die stomme Luongo ? Echt intelligent is die ook wel niet om in februari in de UK te zitten hé. Ben ooit eens in Matterly Basin geweest, een MxdN. Ik denk 2006. Mooi circuit maar ligt echt wel in the middle of nowhere.

Yes, nog altijd de president van Infront Moto Racing... Die kalender zit elk jaar heel vreemd in elkaar, maar ben al content dat er terug naar echte circuits wordt gegaan ipv platte akkers met een SX omloop erop gebulldozerd.

Dat is inderdaad al veel waard. Dat is trouwens ook direct de reden waarom ik een paar jaar geleden ben afgehaakt. Dat en de belachelijk hoge entree prijzen. Tegenwoordig volg ik het bijna niet meer eerlijk gezegd.

Ook de MXGP trekt dit jaar niet naar Rusland, er wordt een vervanger gezocht.

Vandaag kwalificaties in Matterley Basin meteen Renaux die Gajser wist af te houden en op pole staat. Daar gaan de toppers hun handen meer dan aan vol hebben... In de MX2 beetje verrassend Längenfelder die de Q race won voor Vialle en Geerts. Liam Everts viel in de eerste bocht en gaf op.

Laatst bewerkt:
WRC Zweden - Neuville raakte gisteren een sneeuwbank en viel even terug van plaats 1 naar 4.
Al gaf hij achteraf gewoon toe dat Rovanpera te snel was en hij te véél moest pushen.

Maar nadat, ook Evans een sneeuwbank raakte (maar hij had minder geluk en hij moest opgeven) en na een felle strijd met Lappi staat hij terug 2des. Straks nog de PS.

Rovanpera staat aan de leiding en is toch wel favoriet voor de titel dit jaar. De vraag is of hij de druk aankan op de belangrijke momenten.

Hyundai lijkt me deze rally beter voor de dag te komen dan in Monte Carlo (2de en 6de), ze hebben daar blijkbaar hard gewerkt. Al blijft Toyota toch de snellere wagen.

Laatst bewerkt:
De Puma's komen tekort omdat deze rally veelal afhing van een sterke motor en dat lijkt weer hun probleem zoals de laatste jaren. Hyundai sterke motor, maar betrouwbaarheid nog altijd niet dat. Evans die het weer verkloot. En zo kan je Kalle nu als belangrijkste man opschrijven voor Toyota..

Ook de MXGP trekt dit jaar niet naar Rusland, er wordt een vervanger gezocht.

Vandaag kwalificaties in Matterley Basin meteen Renaux die Gajser wist af te houden en op pole staat. Daar gaan de toppers hun handen meer dan aan vol hebben... In de MX2 beetje verrassend Längenfelder die de Q race won voor Vialle en Geerts. Liam Everts viel in de eerste bocht en gaf op.

Nondeju die Längefelder wel dik gereden. Tweede reeks zeer sterk zelfs!

Idd, alles gewonnen wat er te winnen viel dit weekend. Heel sterk. Vorig jaar was Matterley Basin ook wel afgetekend zijn beste GP van het seizoen, dus ik weet niet of we hier al conclusies aan moeten vasthangen. Blijft wel straffe start van het seizoen voor hem!

Vandaag iets minder in Mantova, maar dat komt eerder omdat hij gisteren omver gereden werd door Vialle in de kwalificatieheat... soms toch ook een vuil rijderke zenne... Langefelder daardoor geblesseerd maar vandaag toch 7e en 2e... Geerts wel lekker in vorm, twee dominante reekszeges en nieuwe leider in het WK :) Mag hij zo aanhouden!

Vialle Airways had vandaag wel massa's chance dat hij 'schoon' ten val kwam... had meteen ook einde seizoen kunnen zijn! :eek2:

Vandaag iets minder in Mantova, maar dat komt eerder omdat hij gisteren omver gereden werd door Vialle in de kwalificatieheat... soms toch ook een vuil rijderke zenne... Langefelder daardoor geblesseerd maar vandaag toch 7e en 2e... Geerts wel lekker in vorm, twee dominante reekszeges en nieuwe leider in het WK :) Mag hij zo aanhouden!

Vialle Airways had vandaag wel massa's chance dat hij 'schoon' ten val kwam... had meteen ook einde seizoen kunnen zijn! :eek2:

Ja Vialle vloog er serieus af. Chad Reed 2011 flashback 😛 Gisteren niet gekeken, eerste reeks ook gemist maar Langefelder toch schoon terug gekomen. Die Adamo ook goed gereden voor eigen volk. Sowieso content dat Geerts 1-1 gereden heeft. Hopen idd dat hij het kan aanhouden :)

Mx1 met een half oog gekeken. Gaiser leek me vrij makkelijk de beste te zijn vandaag :)

Terug
Bovenaan