Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Verstandig gereden in Loket op een circuit dat hem niet ligt, en dan keihard toeslaan in Lommel. Op voorhand vreesde ik enkel Lucas Coenen die wat punten zou kunnen afpakken, maar hoewel Lucas ook weer indrukwekkend rondreed, was Geerts toch echt outstanding. Puntenkloof veel sneller verkleind dan ze bij Yamaha hadden gehoopt en met Finland, Zweden en vooral de zandbak van Arnhem zijn er nog veel mogelijkheden om toe te slaan. Verstandig rijden en dan moet hij dit jaar de klus echt nog wel kunnen klaren!

Everts en de Wolf gaan iets moeten doen aan hun starts, komen (bijna) in valpartijen terecht, en zitten dan steeds te ver om meteen mee te kunnen doen bij de top-3. Everts had anders mee kunnen doen voor het podium, hoewel, Laengenfelder was ook te sterk voor hem.

Voor de eerste keer sinds Carmichael/Stewart/Everts zijn gestopt nog eens echt naar een cross gekeken. Daarvoor keek ik vaak, ook alle sx downloaden enzo.

Eens terug oppikken nu er wat Belgen vooraan zitten.

Voor de eerste keer sinds Carmichael/Stewart/Everts zijn gestopt nog eens echt naar een cross gekeken. Daarvoor keek ik vaak, ook alle sx downloaden enzo.

Eens terug oppikken nu er wat Belgen vooraan zitten.
Ge gaat nog wat kunnen genieten van de broertjes Coenen in de MX2, voorlopig is het doel toch nog om eerst hier nog een paar jaar MX2 te rijden en dan pas naar USA te gaan. :)

Heel leuk MX2 weekend voor de Belgen.
Moet Geerts volgend jaar de overstap maken ?
En bij welk team zou hij dan terecht kunnen komen?
Gewoon bij Yamaha iemand vervangen Renauld,Seewer,Coldenhoff of toch ander team ?

Vraag tussendoor:
Hoe hoog schatten jullie de kansen in om MotoGP op Spa te krijgen?
Ik ben er misschien wel verrassend geen voorstander van om eerlijk te zijn,vind Spa gewoonweg te gevaarlijk voor deze klassen.
Dan zie ik ze liever op Zolder rijden om eerlijk te zijn.

Heel leuk MX2 weekend voor de Belgen.
Moet Geerts volgend jaar de overstap maken ?
En bij welk team zou hij dan terecht kunnen komen?
Gewoon bij Yamaha iemand vervangen Renauld,Seewer,Coldenhoff of toch ander team ?
Geerts rijdt in 2024 sowieso MXGP (leeftijdsgrens van 23) bij Yamaha, dat is eerder al bevestigd. Coldenhoff, Seewer en Renaux hebben een contract tot eind 2023... Ik weet niet of ze met allemaal verder blijven gaan, lijkt me wat veel...

Geerts rijdt in 2024 sowieso MXGP (leeftijdsgrens van 23) bij Yamaha, dat is eerder al bevestigd. Coldenhoff, Seewer en Renaux hebben een contract tot eind 2023... Ik weet niet of ze met allemaal verder blijven gaan, lijkt me wat veel...
De Eurosport commentator zei dat ze sowieso beginnen met Geerts en Renaux, en dat het niet zeker was of ze al dan niet met een 3e rijder verdergaan. Kan ik op zich wel begrijpen, ik heb zo'n beetje een "net-niet" gevoel bij Coldenhoff en Seewer, en ze worden er ook niet jonger op... Al is het een Nederlands team, dus Coldenhoff kan misschien blijven?

De Eurosport commentator zei dat ze sowieso beginnen met Geerts en Renaux, en dat het niet zeker was of ze al dan niet met een 3e rijder verdergaan. Kan ik op zich wel begrijpen, ik heb zo'n beetje een "net-niet" gevoel bij Coldenhoff en Seewer, en ze worden er ook niet jonger op... Al is het een Nederlands team, dus Coldenhoff kan misschien blijven?
Ah niet gehoord, ik heb ES altijd op Engelse commentaar staan. Geerts en Renaux zijn logische keuzes, daar zit het meeste potentieel. Seewer en Coldenhoff hebben zo hun dagen dat ze mee kunnen doen voor een GP zege, maar het is toch vaker dat ze buiten de top-5 vallen, zeker als Gajser, Herlings en Renaux weer fit zouden zijn. Kans is idd groot dat Louis Vosters eerder voor Coldenhoff kiest dan Seewer.

En weg wereldtitel voor Geerts... Osterhagen komt ten val net voor hem en hij kan hem niet meer ontwijken. Ongeluk zit wel aan zijn kant!

Jammer voor Geerts natuurlijk.

In de MXGP ook zware val voor Fernandez,zag er totaal niet goed uit.
Hoop dat het meevalt.
Laat me verkeerd zijn maar vrees mogelijk voor verlamming ,de manier waarop hij lag vond ik beangstigend.

Spijtig voor Geerts, maar ook voor een motorcrossnatie als België. Tot en met 2008 zijn er 133 wereldtitels verdeeld geweest sinds het ontstaan van het WK motorcross. Maar liefst 51 (!!!) titels zijn naar een Belg gegaan. Dat is niet de helft maar toch een flink stuk meer dan 1 op de 3 wereldtitels die zijn gewonnen door een landgenoot. Sinds 2008 staan we echter droog. Volgens mij een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht die er bezig is tegen motorcrosscircuits in ons landje. Het zou mooi geweest zijn om na 15 jaar nog eens een wereldtitel toe te kunnen voegen aan het lijstje. Volgend jaar zal het voor Geerts heel moeilijk worden want hij moet verplicht overstappen naar de MX1. Bullshit regel volgens mij maar zo zijn de regels nu eenmaal.

Jammer voor Geerts natuurlijk.

In de MXGP ook zware val voor Fernandez,zag er totaal niet goed uit.
Hoop dat het meevalt.
Laat me verkeerd zijn maar vrees mogelijk voor verlamming ,de manier waarop hij lag vond ik beangstigend.
Ik lees dat het meevalt voor Fernandez, mogelijk rijdt hij zelfs mee de tweede reeks! (volgens een finse tweet)
edit, geen Fernandez in de tweede manche, maar gelukkig ook geen blessures! Uit voorzorg reed hij niet, maar hij zou in Zweden wel van de partij zijn! (y)

Laatst bewerkt:
Geerts heeft zijn linker sleutelbeen gebroken en een metalen plaat uit een vorige operatie is naar boven geplooid. Morgen operatie in België. Die jongen heeft toch echt weinig geluk. :frown:

Ik lees dat het meevalt voor Fernandez, mogelijk rijdt hij zelfs mee de tweede reeks! (volgens een finse tweet)
edit, geen Fernandez in de tweede manche, maar gelukkig ook geen blessures! Uit voorzorg reed hij niet, maar hij zou in Zweden wel van de partij zijn! (y)

Oef, was wel wat voorbarig maar ik vond het vreemde houding waarin hij lag,ben blij dat ik verkeerd was.

Rovanperä met een zeldzame fout vandaag. De kans voor Evans en Neuville om te profiteren hiervan om het WK toch nog iets spanning te geven. (Al is de voorsprong nog altijd erg groot).

Stand WK na Finland

Rovanperä 170 (+0)
Evans 145 (+30)
Neuville 134 (+22)
Tänak 104 (+0)

Tänak lijkt mij nu bijna zeker uitgeschakeld voor de titel. Rovanperä blijft favoriet maar hij mag nu natuurlijk niet opnieuw uitvallen want dan wordt het alsnog spannend met Evans en Neuville. Er zijn nog altijd 4 rallies te gaan.

Verliezer van dit weekend - Rovanperä
Winnaar 1 van dit weekend - Evans - hij is terug in de running voor de titel
Winnaar 2 van dit weekend - Neuville - Hij is zelden echt goed in Finland dus dan 2des worden en de kloof verkleinen zal hem wel blij maken.

Laatst bewerkt:
Nog een heel klein beetje hoop op de wereldtitel MX2, want morgen beslissen ze of Geerts fit is voor de GP in Zweden dit weekend! Nog 5 GP's en 300 punten te scoren, maar hij staat er wel 60 achter. Dus 12 punten per GP goed te maken. Lijkt me onmogelijk, maar hij mag me het tegendeel bewijzen.

EDIT: Medische tests waren vandaag al, en Geerts rijdt NIET in Zweden.

Laatst bewerkt:
Blessureleed in MX2 wel enorm hoog dit jaar, gisteren ook weer serieuze crash van Lucas Coenen tijdens de Timed Practice in Uddevalla. Komt daar vol op zijn rug terecht, maar gelukkig blijkbaar enkel hersenschudding. Hij rijdt vandaag niet mee. Ik was aan het denken naar de Keiheuvel te gaan om hem eens aan het werk te zien.... :wtf:

Broertje Sasha gisteren lang aan de leiding gereden in de Q heat, maar hij maakt daarna toch weer foutjes en komt ten val. Komt wel meer en meer op snelheid. Everts ook in vorm, hij kon Horgmo net niet meer voorbij en strandde op 0.856.

Ja toen ik het de eerste keer zag, flitste dat ook meteen door m'n hoofd... gelukkig staat hij 2 seconden later al recht in dat filmpje. :)

Terug
Bovenaan