Hier ook wel liefst tegen den draad, maar MXGP probeert dat zoveel mogelijk te verhinderen helaas...
Ook direct 1 van de redenen waarom ik niet meer naar de shitshow van Luongo ga kijken. Vroeger pikte ik een 6-tal GP's op een jaar en de mxdn mee, maar op een bepaald moment ben ik er mee gestopt.
Dat rond het circuit staan gaat nog, want ik zorgde er wel voor dat ik tegen de draad stond, maar wat je meer en meer begint te zien zijn die hoge Heras hekwerken waar je achter moet staan. Daar stoor ik mij enorm aan. Op een bepaald moment, ik denk dat het MxdN in Franciacorta 2010 was, moest ik plots betalen om de paddock in te moeten. Bovendien besteelde één of andere Italiaan mij gewoon aan de campint toen ik om 3 uur 's nachts daar aankwam met de camper. Ik moest 50 euro camping betalen ipv 30, wat de prijs was volgens de website. Of ik kon me omdraaien en terug naar België rijden zijn die.
Maar de druppel die echt de emmer deed overlopen was voor mij toch wel toen we, ik weet niet meer welk jaar precies, het publiek het podium bij de GP van Lommel niet meer te zien kreeg. Het podium stond met de rug tegen het publiek. De podiumceremonie was in volle gang, maar was enkel voor de VIP's en de medewerkers van de teams. op dat moment heb ik tegen mezelf gezegd dat die Luongo van mij niet meer veel geld zou vastkrijgen.
Ik ben nu al enkele jaren uit dat motorcrosswereldje. Mijn zoon rijdt nog, en ik pik nog wel eens een cross mee zoals de Keiheuvel, maar met die shitshows van GP's ben ik helemaal klaar. Het is zielig gewoon wat Luongo met de motorcross gedaan heeft door de piloten niet meer te betalen. Ik herinner me nog heel goed de goede oude tijden. Met Malherbe, Thorpe, Jobé, Carlqvist,... Op zaterdag zakten er minimum 60 piloten af naar bijvoorbeeld de citadel van Namen om proberen zich te kwalificeren voor de GP. De eerste 8 in de stand om het WK kregen startrecht, voor de andere 32 plekken moest gestreden worden. Iedereen die zich kwalificeerde kreeg al een verplaatsingsvergoeding, wat wilde zeggen dat er serieus geknokt werd voor een plekje aan de startbaar. En dan was er natuurlijk op zondag nog het prijzengeld.
Zielig om te zien dat ze nu, bij een GP in de lage landen, de startbaar niet eens voor 3/4de gevuld krijgen. En breek me de bek niet open wanneer het gaat over de overzeese GP's. Daar wil starten al gewoon zeggen dat je punten scoort. En dat moet dan het wereldkampioenschap voorstellen. Ik heb daar toch wel een heel andere mening over. Die Luongo krijgt van mij in elk geval geen cent.