Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Pole voor Stoffel.
De Vries start 8ste (heeft al 5 plaatsen grid penalty).

De Jaguars starten 18de en 21ste, dus Mercedes kan hier een goeie zaak doen voor het kampioenschap.

Stoffel heeft zijn GP2 mojo teruggevonden. Kan morgen nog eens pole halen als het meezit, want op dit circuit maakt het minder uit als je in de eerste groep zit bij kwalificatie.
Op het einde van zijn warm-up lap heeft hij zelfs nog vrij hard de laatste barrière geraakt met zijn achterkant, en toch nog p1.

Vandoorne zou helemaal achteraan moeten starten, wat heeft die een seizoen vol pech zeg.

'Stoffel Vandoorne has lost his pole position for today's Valencia EPrix due to a tyre infraction. His car had a tyre on which was not 'corresponding with any of the ones declared in the Technical Passport.'

Tis weer typisch, gvd !!! Echt waar, da is precies ne vloek.... Moet idd achteraan starten.... En dan net op een best belangrijk moment al in het WK...

.... it was a fat finger error and there’s one digit out of hundreds which is incorrect

Full wet track dus we zouden wel eens spektakel kunnen zien. Ook wel goed voor Stoffel, kan heel wat plaatsen goedmaken met hier en daar wat geluk (al weten we ondertussen wel dat hij dat niet echt heeft).

De Mercedesen zijn echt wel heel snel. De Vries snelste van het pak (al is Da Costa wel ongeveer even snel) en Vandoorne al 10 rijders voorbij.

Vandoorne van plaats 16 naar plaats 5 in één ronde, wie kan dit nog serieus nemen.

EDIT: hij wordt zelfs als 3e geklassificeerd, maar echt no way dat dat blijft toch? Alé dit is compleet belachelijk.

Is dit nu een belachelijke blunder van de raceleiding of van al die teams? Ik snap het ff niet meer.

Niemand snapt het op dit moment denk ik. Ik twijfel of deze top 10 vanavond nog de top 10 is.

Stoffel bijvoorbeeld had nog een attack mode. Geen idee of die die uiteindelijk genomen heeft en afgelopen was hij zeker niet. Iets waar in het verleden al vreemde penalty's voor gegeven zijn, maar geen idee of dat nu nog zo is.

Niemand snapt het op dit moment denk ik. Ik twijfel of deze top 10 vanavond nog de top 10 is.

Stoffel bijvoorbeeld had nog een attack mode. Geen idee of die die uiteindelijk genomen heeft en afgelopen was hij zeker niet. Iets waar in het verleden al vreemde penalty's voor gegeven zijn, maar geen idee of dat nu nog zo is.
Ja, hij heeft attack mode nog gebruikt.

Is dit nu een belachelijke blunder van de raceleiding of van al die teams? Ik snap het ff niet meer.
beide.
Vandoorne van plaats 16 naar plaats 5 in één ronde, wie kan dit nog serieus nemen.

EDIT: hij wordt zelfs als 3e geklassificeerd, maar echt no way dat dat blijft toch? Alé dit is compleet belachelijk.
Vandoorne moet normaal nog plaatsen verliezen, want zijn laatste Attack Mode liep nog bij de finish

Lijkt me dat alle andere teams fout hebben geteld.

Toen F1 nog moest tanken zijn daar ook wel meermaals dit soort taferelen geweest hoor. Dat Prost zijne auto over de streep duwt en van die zaken.

Stom circuit wel.

In Diryah hebben ze de helft van het veld gedsq't denk ik, omdat ze hun beide Attack Mode's niet hadden afgewerkt, ondanks dat de race gered-flagged was, en dus korter was dan oorspronkelijk gepland.

Terug
Bovenaan