Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Spijtig spijtig, maar idd verdiend v Adesanya. En Derrick Lewis... Wtf, had ik nie zien aankomen, Tuivasa heeft een kaak van staal denk ik.
Cannonier vond ik zalig dat hij gewonnen is, geen fan van Brunson zn stijl

Absoluut, hoe triest is Brunson seg. 10 takedown pogingen en dan volledig gassed out zijn :unsure: . Wel blij dat Cannonier het nog afgemaakt heeft.

Voor de rest typisch Adesanya gevecht. Totale controle waar precies niemand een antwoord op heeft. En als je naar de rankings kijkt, zie ik niet meteen een nieuwe contender voor de belt? Cannonier zie ik er ook niet in slagen...

Bobby Green was ook nog een goeie fight!

Absoluut, hoe triest is Brunson seg. 10 takedown pogingen en dan volledig gassed out zijn :unsure: . Wel blij dat Cannonier het nog afgemaakt heeft.

Voor de rest typisch Adesanya gevecht. Totale controle waar precies niemand een antwoord op heeft. En als je naar de rankings kijkt, zie ik niet meteen een nieuwe contender voor de belt? Cannonier zie ik er ook niet in slagen...

Bobby Green was ook nog een goeie fight!
Idd, spijtig he, Cannonier is ook vooral rechtstaand, dat zie ik nie gebeuren tegen Izzy.

Khamzat he, die gaat iedereen, in elke weightclass pakken 😅

Weet niet goed waar ik dit moet posten, maar het draait uiteindelijk om vechtsport dus here it goes:

Vroeger (15j geleden) was ik enorm lenig zonder dat ik daar al te veel voor moest doen. Ik woonde thuis en zat veel in 'kleermakerszit', geen idee of dat ermee te maken heeft want specifieke oefeningen deed ik anders niet.

High kicks vormden dan ook geen enkel probleem voor mij. Ik trapte zonder veel moeite tot boven iemand z'n hoofd.

Nu, 15 jaar later heb ik er wel moeite mee. De basic stretches e.d. doe ik nog steeds. De 'kleermakerszit' doe ik nooit meer. High kicks gebruik ik in het sparren sporadisch, net omdat het zoveel moeite kost + kans op blessure. Dan moet ik m'n bovenlichaam redelijk horizontaal brengen.

Wat zijn goede oefeningen om die lenigheid terug te brengen? Ik wil terug high kicks kunnen gooien alsof het niets is, zoals back in the day.

Weet niet goed waar ik dit moet posten, maar het draait uiteindelijk om vechtsport dus here it goes:

Vroeger (15j geleden) was ik enorm lenig zonder dat ik daar al te veel voor moest doen. Ik woonde thuis en zat veel in 'kleermakerszit', geen idee of dat ermee te maken heeft want specifieke oefeningen deed ik anders niet.

High kicks vormden dan ook geen enkel probleem voor mij. Ik trapte zonder veel moeite tot boven iemand z'n hoofd.

Nu, 15 jaar later heb ik er wel moeite mee. De basic stretches e.d. doe ik nog steeds. De 'kleermakerszit' doe ik nooit meer. High kicks gebruik ik in het sparren sporadisch, net omdat het zoveel moeite kost + kans op blessure. Dan moet ik m'n bovenlichaam redelijk horizontaal brengen.

Wat zijn goede oefeningen om die lenigheid terug te brengen? Ik wil terug high kicks kunnen gooien alsof het niets is, zoals back in the day.
Denk gewoon ouderdom. Weinig aan te doen, buiten uw stijl aanpassen.

Voor ne high kick moet ge niet perse lenig zijn.
Als ge dieper met uw hoofd "duikt" gaat uw trap hoger zijn.
Los van teeps naar 't gezicht dan natuurlijk.

Die van mij heeft ne goeie stretch voor beginners.

Ben zelf enorm lenig en de stretch die voor mij goed werkt oa is op de grond zitten met benen zo ver mogelijk open en dan naar voor leunen.
Maar niet met gekromde rug. Ik probeer eigenlijk mijn navel naar de grond te brengen, enfin zo visualiseer ik mij dat. Ik hou dat meestal 1 min ofzo aan en probeer dan wat verder te gaan.
Stretchen na training helpt ook omdat uw spieren warm zijn.

Heb ook een hele tijd bijna dagelijks stretches gedaan voor de TV terwijl ik nieuws keek.
Deed dan toch niks nuttig en zo verloor ik niet veel tijd.

Been tegen de muur omhoog en wat leunen helpt ook goed. Ofwel er tegen staan met de rug en ne partner uw been laten omhoog duwen bijv.

Denk gewoon ouderdom. Weinig aan te doen, buiten uw stijl aanpassen.
Ela.

Voor ne high kick moet ge niet perse lenig zijn.
Als ge dieper met uw hoofd "duikt" gaat uw trap hoger zijn.
Los van teeps naar 't gezicht dan natuurlijk.

Die van mij heeft ne goeie stretch voor beginners.

Ben zelf enorm lenig en de stretch die voor mij goed werkt oa is op de grond zitten met benen zo ver mogelijk open en dan naar voor leunen.
Maar niet met gekromde rug. Ik probeer eigenlijk mijn navel naar de grond te brengen, enfin zo visualiseer ik mij dat. Ik hou dat meestal 1 min ofzo aan en probeer dan wat verder te gaan.
Stretchen na training helpt ook omdat uw spieren warm zijn.

Heb ook een hele tijd bijna dagelijks stretches gedaan voor de TV terwijl ik nieuws keek.
Deed dan toch niks nuttig en zo verloor ik niet veel tijd.

Been tegen de muur omhoog en wat leunen helpt ook goed. Ofwel er tegen staan met de rug en ne partner uw been laten omhoog duwen bijv.
Klopt inderdaad, ik merk dat ik veel dieper moet duiken met mijn hoofd. Teeps naar het gezicht heb ik dan weer geen enkel probleem mee en gaan heel vlot.

Merci voor de link, ik zal dat zeker uittesten!
't Is ook geen slecht gedacht om dat voor de TV te doen, proberen een gewoonte van te maken.

Alé, k' heb terug courage, bedankt!

Iemand afgelopen weekend gekeken naar KnuckleMania II van BKFC? Mendez :love:

Ook Perry vs. Lane was de moeite. Ik weet nog toen Perry zijn debuut maakte in de UFC dat ik die kerel totaal niet afkon. Over de jaren heen ben ik die heel hard gaan appreciëren.

Iemand afgelopen weekend gekeken naar KnuckleMania II van BKFC? Mendez :love:

Ook Perry vs. Lane was de moeite. Ik weet nog toen Perry zijn debuut maakte in de UFC dat ik die kerel totaal niet afkon. Over de jaren heen ben ik die heel hard gaan appreciëren.
Waar kon je dat bekijken?

Ik heb het toch niet echt voor BKF. Krijgt toch al snel een marginaal Johnny gehalte.
Als vechter snap ik het wel, waarschijnlijk in ene fight bijna even veel verdienen als een volle UFC carrière.

Waar kon je dat bekijken?

Ik heb het toch niet echt voor BKF. Krijgt toch al snel een marginaal Johnny gehalte.
Als vechter snap ik het wel, waarschijnlijk in ene fight bijna even veel verdienen als een volle UFC carrière.
Den dag erna op MMAcore :unsure:

Hoh, ik was daar eigenlijk ook niet zot van. Vond het nogal barbaars en marginaal. Beginnen kijken doordat er af en toe eens een bekend gezicht van in de UFC deelnam. Het verloop, organisatie, toezicht van dokter, enz. zorgen ervoor dat het wel heel professioneel oogt. Ik ben het meer gaan zien als een pure vorm van boksen. Dat het niet gezond is ontken ik niet, maar de gewone Engelse boks met de handschoenen is uiteindelijk even gevaarlijk. Veel mensen beseffen dat niet. In 't slechtste geval is het beter KO te gaan dan 12 ronden bij bewustzijn blijven terwijl uwe kop alle kanten van de ring ziet.

Anyhow, you should try it.

Mendez zag er idd belacheljjk goed uit, volledig in zijn element. Perry ook, maar dat had ik ook wel ergens verwacht lol

Ik ben het meer gaan zien als een pure vorm van boksen.
Als je het zo bekijkt, snap ik het wel. Misschien daarom dat het mij weinig zegt.
Ik heb het boksen ook nooit echt gevolgd en word tbh warmer van een flying knee of een elleboog dan van een technisch sterke bokser.
Dat laatste kan ik waarschijnlijk zelfs niet spotten :oink:

Als je het zo bekijkt, snap ik het wel. Misschien daarom dat het mij weinig zegt.
Ik heb het boksen ook nooit echt gevolgd en word tbh warmer van een flying knee of een elleboog dan van een technisch sterke bokser.
Dat laatste kan ik waarschijnlijk zelfs niet spotten :oink:
Boksen heb ik ook nooit gevolgd. In highlight reels zie je spectaculaire en heel technische zaken, maar meestal is dat gewoon 12 ronden boring as fuck.
Vandaar, laat de handschoenen weg en het wordt een tikkeltje interessanter.

Toch brutaal vaak KOTS se.

Wow, dit is veruit het domste wat ik al heb gezien.

Dergelijke underground fights kan ik wel pruimen. Maar op harde ondergrond wedstrijden organiseren is gewoonweg stupid as fuck.
Zand, matten, gras,... oplossingen genoeg. Maar zo'n toestanden gaan vroeg of laat volledig verkeerd aflopen.

Razor Ramon R.I.P.

I see you on the other side.
Kben ook wrestling fan maar dat hoort niet echt in deze thread thuis he. Scott Hall was idd wel legendarisch met de NWO.

Misschien tijd om onze wrestling thread van op 9L vroeger terug op te starten?

On topic: Dieje KOTS ziet er idd wel iets heel goor uit. :/ Ik kijk ook wel eens graag naar UFC maar dit gaat mij echt veel te ver.

Laatst bewerkt:
Als ge al nie meer op uw gemak een kickboksmatch kunt gaan zien

Kickboksavond in Hasselt draait uit op hevige rellen, match van Ben Saddik gaat niet door

Terug
Bovenaan