Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Chimaev is een machine.

Usman stond in ronde 2 in zijn broek te lakken van de schrik. Anders had hij nog wel kans gehad. Blijkbaar Chimaev blessure aan zijn hand in R1?

Chimaev met KO. Alle discussie van de mat geveegd.

Chimaev is een machine.

Usman stond in ronde 2 in zijn broek te lakken van de schrik. Anders had hij nog wel kans gehad. Blijkbaar Chimaev blessure aan zijn hand in R1?

Chimaev met KO. Alle discussie van de mat .
Ronde 2 was voor Usman. 3 is discussie voer. Door omstandigheden kon dit geen 5 ronden zijn. Bij 5 ronden had Khamzat volgens mij toch een gas-tank probleem.

En twas Makhachev met een ko.

Al bij al een zwakke ufc card. Walker vs ankalaev was ook maar bizar.

Ik vond het ook maar een zwakke kaart.

Niet onder de indruk van Chimaev tegen een tegenstander on short notice van een gewichtsklasse lager. Na ronde 1 was die uitgeteld.
Kon evengoed een draw zijn, indien het 5 ronden zou geweest zijn acht ik de kans groot dat Usman won.

Usman mocht kiezen 3 of 5 ronden en had voor 3 gekozen.

Chimaev zijn gastank was trouwens niet leeg. Hand gebroken in ronde 1.

Had Usman ronde 2 gevochten, en Chimaev overpowered, dan denk ik dat Chimaev in ronde 3 ook niet had kunnen winnen. Of dat Usman hem misschien zelfs Ko had kunnen slaan.

Ronde 1 leek mij wel kort bij een 10 - 8 voor Chimaev. Heb de scorecards nog niet bekeken.

Edit
Ronde 1 10 - 8 van ieder jurylid
Ronde 2 heeft in jurylid toch aan Chimaev gegeven.
Ronde 3 1 jurylid aan Chimaev.

Als je een ronde 10 - 8 verliest in een 3 round bout, dan wordt het wel heel moeilijk.

Dat Chimaev ronde 3 nog wint met één hand vind ik persoonlijk toch wel heel indrukwekkend.

Laatst bewerkt:
Moest Usman 5 rondes gekozen hebben, wat hij waarschijnlijk wel had gedaan bij een volledige trainingskamp, was hij volgens mij wel gewonnen, maar ok zullen we nooit weten, uiteindelijk heeft Chimaev wel 7 minuten controltime op Usman, wat toch echt wel héél zot is.

Islam was wel indrukwekkend, maar toch vond ik dat Volk er niet 100% uit zag, of misschien wou ik da gewoon zien, kan ook.

De rest, ja al de -ov's, was te denken.

Wanneer Chimaev die laatste takedown scoorde in ronde 3 was het gedaan. Ik had Usman liever wat meer druk zien zetten in ronde 2. Staand was hij overtuigend de betere.

Heel spijtig van Volk. Ik heb het niet zo voor Islam. De reactie 'NA-AH!' op die eerste takedown attempt beloofde veel goeds, maar dan die head kick. Damn.

Ik had wel een pak meer verwacht van dit event.

Tegen Chimaev met één hand.

Dat wordt hier precies wat genegeerd dat die ronde 2 en 3 met een gebroken hand heeft afgewerkt?
Tegen burns was zijn hand niet gebroken en kreeg ie staand ook het hard te verduren.

Gisteren nog eens gekeken.
Toch wel een close gevecht hoor.

Ik vond Chimaev zijn movement nog wel heel goed. Echt gassed-out leek die me niet maar moeilijk in te schatten.
Vooral ronde 1 was gewonnen. De andere 2 rondes waren vrij close.

In 5 ronden was Usman wel sowieso gewonnen. Daar ben ik ook wel mee akkoord.
In ronde 3 had hij hem behoorlijk 'figured out'. Maar dan toch nog een takedown naar het einde toe.

En volgens mij nog steeds geen officiële mededeling dat zijn pols of hand gebroken was, dus zal wel niet dan

Ik denk dat, als die tegen een top 5 contender vecht met goede TD defence, dat die gewoon helemaal kaduuk wordt gepeerd. Zijn pressure is indrukwekkend, maar het is anders dan Khabib die gewoon tegelijk beresterk is. Khabib vocht ook enkel maar als hij in absolute topvorm zat en alles perfect liep. Anders at die wel een extra tiramisu zodat hij later nog eens kon proberen. Chimaev neemt wat meer risico. Khabib was ook gewoon beter.

Lijkt me moeilijk om te blijven steunen op pressure en worstelen.

Ik denk dat, als die tegen een top 5 contender vecht met goede TD defence, dat die gewoon helemaal kaduuk wordt gepeerd. Zijn pressure is indrukwekkend, maar het is anders dan Khabib die gewoon tegelijk beresterk is. Khabib vocht ook enkel maar als hij in absolute topvorm zat en alles perfect liep. Anders at die wel een extra tiramisu zodat hij later nog eens kon proberen. Chimaev neemt wat meer risico. Khabib was ook gewoon beter.

Lijkt me moeilijk om te blijven steunen op pressure en worstelen.
Qua grondwerk was Khabib naar mijn mening de beste vechter tot op heden. Eens hij je echt ferm op de grond kreeg was het game over.

Had ik onlangs niet ergens gelezen dan Khabib de MMA scene volledig achter zich gelaten heeft?
Dacht dat die ook nog meeliep in Eagle FC enzo?

Terug
Bovenaan