Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Gisteren nog eens gekeken.
Toch wel een close gevecht hoor.

Ik vond Chimaev zijn movement nog wel heel goed. Echt gassed-out leek die me niet maar moeilijk in te schatten.
Vooral ronde 1 was gewonnen. De andere 2 rondes waren vrij close.

In 5 ronden was Usman wel sowieso gewonnen. Daar ben ik ook wel mee akkoord.
In ronde 3 had hij hem behoorlijk 'figured out'. Maar dan toch nog een takedown naar het einde toe.
't Was die takedown waar ik het over had.

Ook niet vergeten dat Usman geblesseerd is aan de knieën, al weet ik ook niet of dat effectief klopt of nog zo is. Idem met dat gebroken hand.

Had ik onlangs niet ergens gelezen dan Khabib de MMA scene volledig achter zich gelaten heeft?
Dacht dat die ook nog meeliep in Eagle FC enzo?
Klopt. Hij heeft zo goed als niets meer te maken met alles wat MMA gerelateerd is en vroeg onlangs aan de supporters dat ook te respecteren. Dit nadat veel fans de vraag stelden waarom hij niet aanwezig was in de hoek van Islam.

Daarop reageerde hij dat hij zich volledig heeft teruggetrokken uit MMA en ook niet meer in de gym komt. Zijn teamgenoten en entourage respecteren dat, dus wenst hij dat z'n fans dat ook respecteren.

Ondertussen Jones - Miocic van de baan wegens blessure bij Jones.
Pavlovic en Aspinal gaan nu vechten voor interim belt. Hoe werkt dat dan die interim? Als Jones terugkomt na blessure, vecht hij dan automatich tegen Pavlovic/Aspinal om zijn belt terug te krijgen? Want Jones - Miocic gaat er dan toch nooit meer van komen vrees ik. Al wil ik Jones - Pavlovic ook wel zien 😀

Daarnet Aspinal in de Helwani show bekeken, wel zot hoe dat verlopen is lol en al zeker omdat bijna niemand wilt vechten tegen Pav, Aspinal moest er zelfs nie over nadenken, "I'm in" (met 2 weken trainingskamp)
Volgens mij gaan ze eerder gewoon de belt geven aan de winnaar, Aspinal dus, binnen x aantal maanden, Jones gaat echt nog minstens een jaar duren voor die terug vecht, en Stipe wilt tegen niemand anders vechten, en die zien we volgens mij ook niemeer terug.
Trouwens, Jiri was ook uit voor een jaar, en heeft zelf z'n belt afgestaan, volgens mij gaat Jones dat ook wel doen.

Alé dat denk ik hé

Wat vonden jullie eigenlijk van Walker vs. Ankalaev?

Ik vind het altijd jammer dat zo'n zaken eindigen in een NC. Gebeurt ook vaak met eye-pokes (wat voor mij één van de vuilste overtredingen in MMA is).
Door een no contest uit te roepen wordt de vechter die het 'slachtoffer' is nogmaals gestraft vind ik. Weken in kamp zitten en trainen naar dat ene moment. Door een fout van de tegenstander wordt je ook afgestraft. Geeft in mijn ogen geen goed signaal.

Uiteindelijk is de overwinning aan het 'slachtoffer' geven ook geen goede oplossing en kan ik niet meteen zeggen wat dan wel correct zou zijn.

Thoughts?

Edit: een fout kan altijd gebeuren, maar weet dat op dergelijk niveau zo'n zaken zo min mogelijk zouden mogen voorkomen. Onlangs was er ergens ene (ik denk in Oktagon) die een choke niet loste nadat de tegenstander duidelijk aftikte. Scheids moest de lock doorbreken door te trekken. Iemand zei me: ja maar ja, dat is 'in the heat of the moment' hoor. Diezelfde persoon zei dat een gevecht nogal overweldigend kan zijn.

Klopt, voor leken. Maar op dat niveau zijn die mensen er zich heel van bewust en voelen de 'tap' maar al te goed.

Laatst bewerkt:
Over het tappen en niet laten gaan, herinner ik me nog in de UFC Rousimor Palmares die dit een paar keer deed, is gereleased geweest door dit of was één van de redenen hiervan.

Iemand dat sensatie wedstrijd Fury ngannou gaat bekijken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie Francis niks halen hier. Buiten zijn miljoenen op einde van de wedstrijd.

Begint meer en meer te lijken op WWE met dien show. Nuja, Show equals money zeker, maar ik wrijf mijn ogen uit en vraag me af of we niet naar ne slechte komedie zijn aant kijken, al helemaal gezien Mike Tyson zijn marginaal bijrolleke

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan