Als ge al nie meer op uw gemak een kickboksmatch kunt gaan zien
Kickboksavond in Hasselt draait uit op hevige rellen, match van Ben Saddik gaat niet door
![]()
Kickboksavond in Hasselt draait uit op hevige rellen, match van Ben Saddik gaat niet door
Het Glory 80-kickboksevenement in Hasselt is zaterdagavond ontaard in hevige vechtpartijen. Tijdens de voorlaatste kamp tussen Arkadiusz Wrzosek en Badr Hari liep het fout in de tribunes. Stoelen vlogen in het rond, mensen sloegen op de vlucht. De situatie was zo onveilig dat de rest van het...www.hln.be
Ja het was dus wel echt chaos daar.
Voor mij redelijk duidelijk dat die groep Polen er enkel was om ruzie te maken.
Wie de eerste stoel gegooid heeft durf ik niet te zeggen, maar de Poolse hooligans waren echt agressief. Toen ze binnenkwam direct roepen dat ze hooligans waren, rechtstaan en zo een deel zicht blokkeren van het volk achter hun.
En de rest, ja de beelden spreken voor zich.
Ik lees dat er ook hooligans van Den Haag waren, heb ik persoonlijk niet gezien. Ze leken hun agressie ook eerder te focussen op de Hari fans, die omgekeerd ook met stoelen gooiden.
Hari krijgt die 8 tellen in de 2de ronde en daarna ontspoort het. Bij de stille momenten zat hij wel zelf zijn fans op te hitsen, logisch want hoe langer dat duurde hoe langer hij kon rusten en nu heeft hij geen loss (?) aan zijn been. Maar Wrozsek ging na de aflasting ook de hooligans feliciteren waarna heel het spel met stoelen gooien nog verergerde.
Security was ook veel te weinig. Er liepen daar wat pensioengerechtigde flikken rond en enkele vrouwkes ook, tja... Ze zeiden ook niets tegen de groep hooligans toen die het zicht compleet blokkeerden van anderen en niet op hun plaats zaten. (als ze al tickets hadden).
Ook lange wachtrij buiten, het was niet allemaal top georganiseerd.
Erg jammer.
Mooie kaart nochtans. Ook mooie gevechten.
Alleen opnieuw jammer dat er veel volk zat dat geen respect had of amper iets van vechtsport kent. Onthaal van Tiffany Van Soest was maar lauw en duidelijk niet veel volk dat wist wat ze kon. Achter mij een groep Turkse supporters die de hele tijd racistische taal over Amerikanen en later ook haar Japanse tegenstander. (overigens niet de eerste keer maar goed)
Van Soest heeft daar (weer) kickboks les gegeven en na het gevecht kreeg ze dan wel het applaus dat ze verdiende. Van Soest was voor mij ook de reden om te gaan dus blij dat ik haar gezien heb en zeker magnifiek om te zien hoe goed ze gevochten heeft.
Jammer dat ze niet gewoon door hebben laten vechten, het stopzetten en alles uitrekken na die 2de ronde heeft er volgens mij voor gezorgd dat toen al de boel ontplofte en niet later.
Imo was doorvechten voor de fans ook beter, dan hadden ze tijd om versterking op te trommelen en proberen te de-escaleren ofwel hadden de fans tenminste alle partijen kunnen zien.