Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Hij rockte Usman het hardste tot nu toe.
Hier wil ik even aan toevoegen dat volgens mij ook Usman compleet kansoos is tegen Chimaev.

Zowat zoals iedereen tegen Khabib kansloos was. Maar Chimaev heeft dan nog die gigantisch lange armen.

Hier wil ik even aan toevoegen dat volgens mij ook Usman compleet kansoos is tegen Chimaev.

Zowat zoals iedereen tegen Khabib kansloos was. Maar Chimaev heeft dan nog die gigantisch lange armen.
Compleet kansloos? Dat is wel een serieuze uitspraak. Usman heeft power, cardio, worstelen en knockout power. Als chimaev effectief over Usman heen walst, dan moet iedereen in de middle weight division ook al beginnen te bibberen 😄. Ik wil eerst zien hoe hij het tegen Burns doet. Want we hebben hem nog niet tegen zo'n kaliber zien vechten. Al geloof wel ik dat chimaev gaat winnen.

Als hij inderdaad dominant wint tegen Burns zie ik hem ook winnen tegen Usman, maar eerst zien.
Had liever gehad dat hij tegen Colby vocht ipv Burns, gewoon omdat ik Burns ne zalige vechter én persoon vind, Colby iets minder

Chimaev, the hype is real, ja. Maar velen onderschatten Burns blijkbaar. Heel benieuwd, maar ik zie Chimaev er niet zomaar overwalsen hoor. Burns is subliem in het grondwerk, z'n striking is ook niet om mee te lachen.

Wat de discussie 'Usman heeft een triestige manier van vechten' betreft: hoh, als champ vind ik het maar normaal dat hij enkel het broodnodige doet om z'n titel te verdedigen. 't Is aan de tegenstand om sterk uit de hoek te komen en overtuigend te winnen van Usman. Als die al afgestopt worden door wat geduw tegen de kooi en wat 'toe-stomps', dan zegt dat meer over de tegenstand dan over Usman imo.

Het is eigenlijk gegaan zoals ik dacht. Khamzat wint, maar damn, DIT WAS GEEN WALK IN THE PARK! Daarom dat ik zei, onderschat Burns niet. Hij hoort bij de beste ter wereld. En een paar keer had hij Khamzat bijna. Zo zie je maar, altijd kijken hoe zo'n hype gast het tegen de echte elite doet vooraleer je gaat zeggen dat hij erover heen gaat walsen. Op dit moment zie ik Khamzat niet winnen tegen Colby of Usman. Die mannen gaan 5 rondes keihard. Khamzat was op na deze 3 rondes. Als je dan nog 2 rondes moet gaan tegen Colby of Usman, VERGEET HET MAAR! Maar een goede les voor Khamzat! Hij gaat hier veel uit leren! En stuk beter worden!

Straf gevecht.
Had ik wat fout ingeschat.

Einde ronde 2 was Chimaev effe weg van de wereld denk ik. Gelukske daar.

Maar inderdaad ideaal om veel uit te leren.

Straf gevecht.
Had ik wat fout ingeschat.

Einde ronde 2 was Chimaev effe weg van de wereld denk ik. Gelukske daar.

Maar inderdaad ideaal om veel uit te leren.
Goh, weet ge, Khamzat komt van de nummer 11 rechtstreeks tegen de nummer 2. Feit dat hij wint tegen een zeer ervaren Burns is super impressive. Ook al was het super close. Dikwijls worden opkomende sterren te snel gepushed. Kijk naar Darren Till tegen Woodley of Kevin Lee tegen Tony Ferguson. Dikwijls maken ze het niet waar en is het nadelig voor hun carrière. Maar sommige maken het wel waar. Kijk naar McGregor. Hij toonde enorm veel hart tegen Chad Mendez. En vervolgens een Crazy KO tegen Aldo. Maar die war tegen Mendez was wel goed om hem te laten voelen dat niet altijd vanzelf gaat en zijn wil was groot. Hetzelfde met Israël Adesanyea. Een war tegen Gastelum heeft hem absoluut beter gemaakt. Hetzelfde kan nog steeds met Khamzat. Al zie ik hem om dit moment niet winnen tegen Colby of Usman. Zeker niet tegen Usman. Ze gaan enorm veel moeten leren uit dit gevecht en even tijd nemen. Niet direct binnen 2 maanden terug vechten ofzo. Al zal dat zeker niet het geval zijn na dit gevecht...

Zoals ik dacht, Burns is zoooo damn goed, ik had nooit geen walkover verwacht, wel iets meer worstelen, maar blijkbaar vond hij Burns toch iets te goed op de grond na die eerste keer, begrijpelijk. Al bij al verdiend vond ik.
Over Aljo ga ik zwijgen... En Volkanovski. Daaaamn, wat een show heeft die gegeven, die blijft beter worden die zot 😄

Dat was bijna niet eerlijk Volkanovski vs Zombie. Goede stoppage. Maar eigenlijk moet zijn ring de handdoek gooien voor die ronde begint of niet?

In ronde 1 op het einde heeft Chimaev anders wel een heel hoop motten uitgedeeld op de grond. Dacht even dat het daar gedaan ging zijn.

Maar viel wel tegen natuurlijk tov zijn vorige gevechten.

Zoals ik dacht, Burns is zoooo damn goed, ik had nooit geen walkover verwacht, wel iets meer worstelen, maar blijkbaar vond hij Burns toch iets te goed op de grond na die eerste keer, begrijpelijk. Al bij al verdiend vond ik.
Over Aljo ga ik zwijgen... En Volkanovski. Daaaamn, wat een show heeft die gegeven, die blijft beter worden die zot 😄
Ja zombie had geen schijn van kans. Het leek wel een echte zombie tegenover Volkanovski. En in verband met Aljo. Vond je dit echt een robbery? Dat vond ik persoonlijk niet. Het was close idd, maar ik gaf het 3 rondes voor Aljo toch. Persoonlijk vond ik de rematch tussen Usman en Colby een veel grotere robbery. Daar was mijn eerste gedacht dat het een draw was. En ik had daar eerder voor Colby gekozen om te winnen moest ik echt iemand kiezen.
In ieder geval, Aljo gaat nu wss tegen TJ vechten. Khamzat zou ik wat tijd geven en dan tegen Colby, wat een extreme test gaat zijn voor Khamzat. En Volkanovski, tja, opnieuw Max Holloway boeken zeker, wie anders?

Ja zombie had geen schijn van kans. Het leek wel een echte zombie tegenover Volkanovski. En in verband met Aljo. Vond je dit echt een robbery? Dat vond ik persoonlijk niet. Het was close idd, maar ik gaf het 3 rondes voor Aljo toch. Persoonlijk vond ik de rematch tussen Usman en Colby een veel grotere robbery. Daar was mijn eerste gedacht dat het een draw was. En ik had daar eerder voor Colby gekozen om te winnen moest ik echt iemand kiezen.
In ieder geval, Aljo gaat nu wss tegen TJ vechten. Khamzat zou ik wat tijd geven en dan tegen Colby, wat een extreme test gaat zijn voor Khamzat. En Volkanovski, tja, opnieuw Max Holloway boeken zeker, wie anders?
Mja, laat ik het zo zeggen, mijn verstand zegt idd dat hij waarschijnlijk wel gewonnen is, maar na dat vorig fiasco gunde het ik hem gewoon niet, en ergens dacht ik ook wel dat Petr genoeg had gedaan. Ok hij heeft 2 rondes op zijn rug geleden, maar dat zegt ook veel over Aljo, zijn specialiteit is rear naked choke, hij heeft er een kleine 8 minuten de kans voor gehad, en nog niks :/
Khamzat zal idd tegen Covington zijn, en als ik echt eerlijk moet zijn, als hij zijn cardio zelfs nog wat verbetert, en met deze ervaring erbij (Ah ik kan dus wel geraakt worden, en hard zelfs) denk ik dat Covington beter zal gaan dan Burns. Ik zie Khamzat Covington wel naar de grond brengen, omdat ik denk dat zijn worstelen beter is, maar ok remains to be seen.
Volkanovski zou voor de light weight title gaan blijkbaar

Ivm Sterling-Yan. Vond het eigenlijk nogal een ondermaatse fight. En vergeet niet, om op decision een belt af te nemen, moet je uw tegenstander al serieus overklassen. Dat was hier nu niet het geval.

Volkanovski was idd knap om te zien. Toch ook wel klasse om TKZ niet volledig uit elkaar te slaan.

Nog 10 dagen tot deze.

By far kijk ik het meest uit naar Harrison. Toch wel één van mijn favorite vechters.
We schelen maar 2 maand, allebei muay thai lovers en MJ-fans. Dus ja 😎
Maar los daarvan gewoon een explosief beest.

Jackie Buntan is ook een van de meest scherpe en technische vechters. Zeker haar handen zijn crisp.
Meksen tegen Ruumet wordt ook een leuke matchup. Ik vrees dat Ruumet het zwaar te verduren zal krijgen.
Enfin weer een erg mooie kaart overall.

Nog 10 dagen tot deze.

By far kijk ik het meest uit naar Harrison. Toch wel één van mijn favorite vechters.
We schelen maar 2 maand, allebei muay thai lovers en MJ-fans. Dus ja 😎
Maar los daarvan gewoon een explosief beest.

Jackie Buntan is ook een van de meest scherpe en technische vechters. Zeker haar handen zijn crisp.
Meksen tegen Ruumet wordt ook een leuke matchup. Ik vrees dat Ruumet het zwaar te verduren zal krijgen.
Enfin weer een erg mooie kaart overall.
Is de main weer betalend?

Terug
Bovenaan