Ik ken niets van de nintendo switch 1 en 2.
Ik ben aan het overwegen om met de eindejaarsfeesten een nintendo cadeau te geven aan de kids.
Leeftijd 9 en 11 j(meisjes).
-Raden jullie me de switch 1 of 2 aan?
-is 1 nintendo switch genoeg voor de 2 meisjes? Als ze bijv samen willen spelen. (ik weet nog niet welke games ze zullen spelen maar met z'n tweeën spelen, is wel leuker)
Als ze met z'n tweeën willen spelen, dan is dit via de tv?
Als je met 3 wilt spelen, dan heb je 2 switches nodig?
-kan men switch games tweedehands kopen of zijn deze gelinkt aan bijv je account of iets dergelijks en kan je sommige games niet doorverkopen?
-moesten jullie me toch de switch 1 aanraden zou ik dan wellicht voor de oled gaan, denk ik
Nog iets anders?
Bedankt
Is het idee voor je kids dat het pure handhelds zijn en ze dus elk één hebben? Dan is de Switch Lite eventueel ook interessant. Tenzij je geld teveel hebt, is voor kinderen OLED een kleine meerwaarde. Investeer je beter in games en andere extras. Al is de originele Switch wel iets beter gebouwd en makkelijker te herstellen als bvb de controllers het laten afweten. Persoonlijk zou ik beide een originele Switch geven, en hun weg laten vinden. De Switch Lite is eventueel een goede budgetaire keuze maar die kan je niet op de tv aansluiten. Moet je zelf afwegen of dat relevant is.
Switch 1 heeft een meer dan uitgebreide library en ligt ook een pak beter in de hand voor kinderen en ook mezelve, Switch 2 is al best groot en lomp. Speltechnisch beter en meer toekomst gericht gebouwd maar door het gewicht en de omvang ook een pak meer kwetsbaar. Het blijven kinderen.
Vele hier spreken uit een eigen ervaring met al vele games op de teller, maar uw kinderen zijn vermoedelijk nog geen grote gamers en hebben waarschijnlijk oneindig veel keuze nog in de Switch 1 library dus tenzij je zelf ook interesse hebt, is de Switch 1 of Lite de pick.
Vervolgens kan je een Nintendo abbo nemen om eens te kijken wat ze graag spelen. Heel wat games van oude generaties die nog meer dan relevant zijn en hopen demo's.
2ehands games voor de Switch zijn best makkelijk te vinden. Check de 2ehands app en kijk regionaal wat er in je omgeving word aangeboden. Op de eShop zijn er overigens ook altijd wel koopjes te vinden.
Titels die nu te koop staan:
Lego Harry Potter collectie voor 6 euro
Vampire Survivors 4 euro
Rayman Legends 11 euro
Lara Croft collection 9 euro(kunnen ze samenspelen)
Monkey Ball Banana Blitzz 6 euro
Trine Collectie.. dit is Trine 1 tem 4. Dit kan jij met je 2 dochters samenspelen op tv als je extra controllers koopt.. 10euro momenteel, absurd goedkoop.
Alba.. 3 euro
Figment.. 1 euro
AER 1 euro
Om maar te zeggen, voor relatief weinig geld valt er veel te gamen. Switch online premium abbo vind je al voor 30euro voor een jaar. Heb je Super Nintendo, GBA en N64 game libraries die 1000'n uren aan games bevatten. Kan je ookm goedkoper vinden voor 3 maand of 6 maand. Ideale plek om met te beginnen.
Switch 2 is een degelijke aankoop als "gezinsconsole" aan de tv waar jullie allen met spelen. Zeker als je zelf ook wat titels wilt spelen. Als handheld voor kinderen raad ik hem persoonlijk af.
Last but not least, Switch store bevat ondertussen ook al redelijk wat volwassen titels. Kan je met parental controls wel uitfilteren.
Switch games die makkelijk 2ehands vind voor 25 a 30 euro
Mario Kart 8
Animal Crossing
Minecraft(10 a 15eur)
Super Mario Bros u Deluxe(kan je met 4 spelen.. aanrader)
Kirby Star Allies(zelfde.. perfecte game voor nieuwe gamers)