Hier mijn bevinden over de switch 2.
Ik heb nooit een switch 1 gehad en heb dus alle toppers voor de eerste keer kunnen ervaren. (Met betere frames/resolutie)
Het enige wat mij toch echt wel stoort is dat ge nog de volle pot moet betalen voor oude games, en dan meestal ook nog eens voor de switch 2 upgrade. Greedy Nintendo. Dit valt echt niet goed te praten.
Docked:
Je moet natuurlijk realistisch zijn en geen ps5 pro/game pc graphics/performance verwachten.
Geen VRR voor een console die moet meegaan van 2025 tot ergens 2030/2032, is onaanvaardbaar. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Veel games zijn er goed uit met hun gratis patches. ZELDA AlttP speelde goed en zag er goed uit.
Mario Odyssey zag er op een 65 inch G5 OLED tv schitterend uit (nadat HDR eindelijk gefixed is). Zalige graphics en stabiele performance.
Ik heb stiekem een paar keer gepauzeerd om gewoon te genieten van de graphics/omgeving. Top game en een gratis upgrade.
Dit is het niveau wat ik van een first party switch 2 verwacht. (Looking at you Donkey Kong Bananza)
Mooi dat ze dit halen met een switch 1 game / gratis upgrade
Mario Wonder vind ik al zeer mooi uitzien met upscaling. Volgende maand komt daar een betaalde switch 2 upgrade/uitbreiding voor uit. Die zal ik zeker kopen om terug co-op te spelen met de dochter.
ZELDA BOTW: Zelda the Windwalker is één van men favourite games allertijden maar de huidige generatie Zelda is precies niet mijn ding.

Op alle reviews spreekt men zo lovend over de switch 2 upgrade qua performance en graphics. Performance is inderdaad perfect maar die graphics vind ik toch maar tegenvallen. Het enige wat ge op uw tv ziet zijn heel grote lelijk rock- of grasstextures. Iedereen die BOTW/ToTK op switch 1 gespeeld heeft en dat topgames vonden, zullen zeker wel heel tevreden zijn met de switch 2 upgrade. Locked 60fps + betere graphics/resolutie is uiteraard nice.
Mario kart world:
Doet wat je er van verwacht. Racen + family fun + mooie graphics met stabiele performance.
Handheld:
Als je OLED schermen gewoon bent is deze (goedkope) LCD scherm wel een tegenvaller. Er zal wel een OLED upgrade komen binnen x jaar zoals bij de switch 1?
Ik vind handheld gamen toch maar niks.
Uiteraard zijn de graphics een pak minder dan docked, wat logisch is, maar ik vind de graphics wat tegenvallen. Lig nu zeker niet te veel wakker van hetgeen ik zeg, want de laatste handheld die ik ooit gehad heb was de originele good old Gameboy. Ik heb dus geen ervaring met handheld gaming.
Het feit is wel dat ge uw brightness serieus omlaag moogt doen en de batterij dan nog zo snel plat gaat. Dat was voor mij wel echt een schokkerende vaststelling.
Op de Gameboy kon ge volgens mij toch urennnnn spelen vooraleer uw batterij plat was?
Al bij al ben ik wel wat teleurgesteld met de switch 2.
Volgende maand Super Mario Wonder upgrade met de dochter spelen.
Hopelijk komen er binnenkort nog wat meer games uit. Als de 2e dochter ouder is, zullen ze samen wel vaak op de switch spelen.
Ik had de switch ook gekocht voor de oudste dochter maar die speelt verrassend veel (co-op) games op de Playstation.
Mijn visie zal waarschijnlijk wel wat veranderen als er nieuwe first party games uitkomen.
Ik zou de switch wel nooit als enige console kopen. Perfect ding als 2e console om de first party games op te spelen.(Al dan niet met de kids)