algemene discussie | PlayStation

Ge kunt zeggen wat ge wilt van Xbox deze generatie, maar voor dit jaar hebben ze

1) Een kleurrijke westerse RPG in Avowed
2) Een over-the-top action shooter in Doom
3) Gears of War als het effectief uit komt dit jaar
4) Ninja gaiden remake en sequel na 10 jaar afwezigheid
5) Ruimte voor een JRPG zoals Clair Obscure
6) fable, game waar ik persoonlijk enorm naar uitkijk

Bij deze state of play zaten voor mij ook weinig games die me aanspraken. Die nieuwe van housemarque, ja. Maar hoe lang is die nog wachten.

Voor mij moeten ze nu ook geen games aankondigen die pas over jaren zouden aankomen, ik vond de tactiek van trailer uitbrengen en enkele maanden later release wel goed, zoals bij astro bot.

Vraag me toch waar hun games blijven...

Geen beelden van:
Ghost
Naughty dog game
Wolverine??
Death Stranding

Zijn nu net zaken dat ik denk, daar hoef ik niks van te zien nu.

Death Stranding 2 hebben ze al vaak dingen van getoond, ND hun game is nog early en zal nog even duren, Ghost weten we eigenlijk al wat het is en hoe het er zal uit zien en verwacht maar een paar maand voor de release echt beelden.

Enkel Wolverine had ik al eens iets kleins van verwacht, maar mss is er gewoon wat vertraging...

Lost Soul Aside -> toen we allemaal nog aant wachten waren op aankondiging van DMC5 leek dit onze verlosser te zijn. Het ziet er nog altijd cool uit, maar na Forspoken ben ik een beetje argwanig over grote, open magische wereld met een companion die constant bij u is. :unsure:
Jaa.. I feel you..

Tides of Annihilation -> Ziet er heel devil may cry 5 achtig uit, maar dan met Lightning uit FFXIII in de hoofdrol. Mijn soort game, maar tis te zien hoe het effectief onthaald wordt.
Deze ziet er toch echt insane goed uit, geeft wel een dikke vibe af.

Lies of P standalone DLC -> ziet er uit als wat fans willen
Is dit echt stand alone? Wist ik niet.

Sauros is nog een eindje weg, geen gameplay, geen hype
I have trust!

Zijn nu net zaken dat ik denk, daar hoef ik niks van te zien nu.

Death Stranding 2 hebben ze al vaak dingen van getoond, ND hun game is nog early en zal nog even duren, Ghost weten we eigenlijk al wat het is en hoe het er zal uit zien en verwacht maar een paar maand voor de release echt beelden.

Enkel Wolverine had ik al eens iets kleins van verwacht, maar mss is er gewoon wat vertraging...

Jongens, kunnen we snel even een nieuw verhaal uitschrijven? De jongens op de gaming leaks subreddit noemen de uitgelekte plot "mid"...

Nu ja, mijn 4 meest gehypete games van dit jaar zijn:
een remake van 2 JRPG's die bijna 40 jaar geleden uitkwamen
Een remaster van 2 PSX JRPG's
Een nieuwe JRPG die lijkt op de beste X360 JRPG.

Misschien ben ik gewoon een oude man of wie weet zagen we vroeger meer innovatie in een van mijn favoriete genres.

6) fable, game waar ik persoonlijk enorm naar uitkijk

Bij deze state of play zaten voor mij ook weinig games die me aanspraken. Die nieuwe van housemarque, ja. Maar hoe lang is die nog wachten.

Voor mij moeten ze nu ook geen games aankondigen die pas over jaren zouden aankomen, ik vond de tactiek van trailer uitbrengen en enkele maanden later release wel goed, zoals bij astro bot.
Fable (1) blijft voor mij een speciale gameherinnering omwille van de Britse fantasy-interpretatie. Ik hoop ook dat Microsoft ons eindelijk een releasedate geeft voor dit jaar, maar met hoe weinig gameplay we gezien hebben.... Als ik nog geeneens een HUD heb gezien, lijken deze dingen altijd nog zo ver weg te zijn.

Nu ja, mijn 4 meest gehypete games van dit jaar zijn:
een remake van 2 JRPG's die bijna 40 jaar geleden uitkwamen
Een nieuwe JRPG die lijkt op de beste X360 JRPG.

Misschien ben ik gewoon een oude man
Dat zijn 7 games, geen 4. Ge zijt idd wat ouder ah worden :p

Dus, Suikoden, Lunar en welke zijn die 40 jaar oude remakes?

Ik was trouwens één van de vele sukkels die destijds volledig in Molyneux zijn spraakwaterval aan superlatieven opging met Fable, en dat blijft samen met Shemmue, met gemak één van mijn meest gehate games ooit. Had ik die spontaan ontdekt was ik waarschijnlijk compleet weggeblazen.

Denk als Bloodborne remaster er ooit nog komt dat het voor PS6 zal zijn.

Ik kijk uit naar de DLC van Lies of P!

Dat zijn 7 games, geen 4. Ge zijt idd wat ouder ah worden :p

Dus, Suikoden, Lunar en welke zijn die 40 jaar oude remakes?

Ik was trouwens één van de vele sukkels die destijds volledig in Molyneux zijn spraakwaterval aan superlatieven opging met Fable, en dat blijft samen met Shemmue, met gemak één van mijn meest gehate games ooit. Had ik die spontaan ontdekt was ik waarschijnlijk compleet weggeblazen.

Dragon Quest I & 2 HD-2D remake

Ik denk dat na Fable 2 voor mij wel het kwartje begon te vallen rond Molyneux zijn zachtgesproken hype-praat. Mensen mogen steeds wat ze willen van Shenmue, maar ik vond het echt een klucht toen het tweede deel uitkwam op xbox. Als ge u bedenkt dat GTA3 slechts 2 maanden later uitkwam, kan ik me weinig volk inbeelden dat Shenmue in hoger aanzien houdt.

Dragon Quest I & 2 HD-2D remake

Ik denk dat na Fable 2 voor mij wel het kwartje begon te vallen rond Molyneux zijn zachtgesproken hype-praat. Mensen mogen steeds wat ze willen van Shenmue, maar ik vond het echt een klucht toen het tweede deel uitkwam op xbox. Als ge u bedenkt dat GTA3 slechts 2 maanden later uitkwam, kan ik me weinig volk inbeelden dat Shenmue in hoger aanzien houdt.
Shenmue 3 is ook maar bagger, toch?

Had er ook meer van verwacht. Enige type game dat mij iets zegt is Days Gone, maar die al volledig gespeeld, dus geen interesse in een beperkte remaster.

Ik ben blij met een nieuwe Digimon Story, alhoewel ik de vorige nooit heb uitgespeeld er mij wel langee geamuseerd. Ik zag gisteren nog iemand hypen over een nieuwe Digimon game accouncement op de Direct, had het zelf niet verwacht.

Ik ben het er op zich niet mee eens dat er "geen games" zijn voor de PS5. Vorig jaar zaten veel mensen te zeuren: "Waar blijven de games?!" Maar ondertussen hadden we Helldivers 2, Final Fantasy VII Rebirth, Stellar Blade, Astro Bot. Meer dan genoeg exclusives die je niet op Xbox of Nintendo kunt spelen.

Wat wel een feit is: slechts één echte first-party game. De rest? Second-party deals of third-party samenwerkingen. En we weten ondertussen allemaal dat Jim Ryan alles op live service wilde gooien. Het resultaat? Naughty Dog heeft vier jaar verspild met een gigantisch team. Een live service-game van Spider-Man? Gecanceld. Twisted Metal? Gecanceld. Bluepoint die werkt aan God of War live service game in plaats van een nieuwe remake!!?? Fucking zonde. Die gasten hadden nu al een andere remake klaar kunnen hebben, of minstens diep in ontwikkeling kunnen zitten.

En dan Concord, de duurste Sony-game ooit, maar letterlijk 2 weken later gecanceld... Jeezus Christ... En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want er zijn nog veel meer projecten geschrapt. Je moet gewoon toegeven: Sony heeft serieus geblunderd!

Toch moet ik zeggen: voor mij voelt de PS5-generatie niet slecht, maar het had zoveel beter kunnen zijn. Kijk naar Naughty Dog: die hadden nu al ver in ontwikkeling kunnen zijn met een tweede game naast Intergalactic. En hetzelfde geldt voor veel andere studio's. We hadden veel meer first-party games kunnen hebben.

Maar oké, laten we vooruitkijken. Dit jaar krijgen we Ghost, Death Stranding 2. Volgend jaar: nieuwe Housemarque, Intergalactic en waarschijnlijk de volgende Insomniac-game. En vergeet Cory Barlog’s nieuwe project niet. Vanaf nu kan het eigenlijk alleen maar beter worden.

Dus nee, ik maak me niet te veel zorgen. Maar ja, het had nog een stuk beter kunnen zijn...

We zijn gewoon verwend geweest in de beginjaren.

PS1, PS2 en PS3 waren stuk voor stuk topgeneraties met verbeterde graphics, nieuwe franchises, etc.
Veel mensen missen die tijd gewoon, terwijl we nu zeker ook prachtige games krijgen. Alleen wil je weer zo'n impact als toen, al is dat nu zeker wel het geval bij een jongere generatie.

Best wel laag van Sony... remake van days gone. De stekker uit het project trekken, ontwikkelaar mag geen sequel maken maar nu cheap nog wat extra proberen cashen op een project waar ze eigenlijk geen vertrouwen in hadden :wtf:

Kblijf deze gen toch ook hard op mijn honger zitten. Ja er is redelijk wat uitgekomen maar er is een shift in het aanbod van genres waar ik me veelal niet kan in vinden. Het is al een hele poos geleden dat ik een recent uitgebrachte game heb gespeeld... Hell, persoonlijk heb ik er nog maar weinig aan gehad om de huidige gen te hebben, denk ni dat ik al veel zou gemist hebben mocht ik hier nog op m´n ps4 pro achter gebleven zijn.

PS1, PS2 en PS3 waren stuk voor stuk topgeneraties met verbeterde graphics, nieuwe franchises, etc.
Veel mensen missen die tijd gewoon, terwijl we nu zeker ook prachtige games krijgen. Alleen wil je weer zo'n impact als toen, al is dat nu zeker wel het geval bij een jongere generatie.
Denk dat dit ook mijn achterliggend gevoel wat omvat.

De sprong van Tekken 3 naar Tekken 4 -> mindblowing (ook al was Tekken 4 een beetje meh)
De sprong van Final Fantasy 9 naar 10 -> Wauw!
De sprong van Final fantasy 12 naar 13 -> OMG (ook al was FF13 een beetje meh)

PS1 was een gouden tijd voor diverse platformers, klassieke (J)RPG's en innovatieve meesterwerkjes gelijk MGS, GT, Kula world..
PS2 had zo een uitgebreid scala aan genre's. Games gelijk the Suffering, the mark of Kri, SSX, Persona 4... Anderzijds ook veel drek, maar dat nam je erbij.
PS3 met opkomst van HD Ready en Full HD -> games gelijk Heavenly Sword blaasde mij omver indertijd..
PS4: Het ziet er ietsje beter uit ja... investeer maar stillaan in uw digitale bibliotheek en af en toe zullen we nog geld steken in iets gelijk Ni No kuni 2, maar nu ditchen we diversiteit voor 80% bij de indies en moogt ge rekenen op first party voor visuele spektakels.

Ik speel deze gen idd toch ook vooral indie games, deels wegens tijdsgebrek in grote games, maar ook omdat de gameplay mij beter ligt en ik zo niet op die graphics en verhaal kijk? En dat is toch wat de grote games nu vooral doen?

Er wordt tegenwoordig enkel op safe gespeeld door de grote publishers. Wat leidt tot een armoede aan hoogwaardige nieuwe games die grenzen durven verleggen.

Het is tegenwoordig de ene remaster, na de andere, ... de gouden melkkoe verder blijven uitmelken.

Daarom ligt bij mij de focus vooral op indie games.

Terug
Bovenaan