algemene discussie | PlayStation

Aan die prijzen verkopen ze al zeker voor geen meter.. Hecht er weinig waarde aan de echtheid.. Heb gelukkig al een Pro en de slim staat hier ook nog, was die van plan om weg te doen maar ja kan die dan beter gebruiken voor bepaalde games die geen pro versie/update hebben..

New Price Changes for PS5, PS5 Pro, and PlayStation Portal remote player

The updated recommended retail prices for PS5 consoles are effective starting April 2, 2026 as follows. For all other territories, please check with your local retailer or direct.playstation.com where it is available.

U.S.

• PS5 – $649.99
  • PS5 Digital Edition – $599.99
  • PS5 Pro – $899.99
U.K.

• PS5 – £569.99
  • PS5 Digital Edition – £519.99
  • PS5 Pro – £789.99
Europe

• PS5 – €649.99
  • PS5 Digital Edition – €599.99
  • PS5 Pro – €899.99
Japan

• PS5 – ¥97,980
  • PS5 Digital Edition – ¥89,980
  • PS5 Pro – ¥137,980

Oeh, wou eigenlijk binnen een paar maanden een Pro met wat korting in huis halen, maar daar ga ik toch van afstappen nu...
Zal wel mijn launch PS5 wel verslijten.

En te denken dat het EUR 399 en EUR 499 was @launch.
Das gewoon 200 en 150 EUR duurder, voor hardware die al 6 jaar oud is :/ shit zeg.

Uiteindelijk ook niet zo verwonderlijk. Je moet eens naar de recente prijs-evolutie kijken van memory of SSDs bvb. Ben blij dat ik mid vorig jaar mijn 4TB upgrade in mijn PS5 gedaan heb :p. Zou vandaag minstens 50% duurder zijn.

Triestig als ik het zo lees, ik heb mijn ps5 een maand of twee sinds launch. Hopelijk haalt ie nog vele jaren, want deze prijzen wil er k niet aan uitgeven.

Niet vreemd om dit te horen enkele weken na het nieuws dat de PS exclusives niet meer gaan porten naar PC. Maar het blijft toch gek hoe we in principe tegen het einde van deze generatie aanleunen en de prijzen nu zoveel hoger liggen dan bij launch.

En de komende jaren zal het waarschijnlijk nog niet beteren. AI zal consumenten electronica voor een hele groep mensen gewoonweg onbetaalbaar maken.

Op dit ogenblik maakt het dan toch 0 sense dat er over een PS6 gesproken wordt. Zelfs al is dat binnen 2 jaar pas, dat ding gaat niet minder dan 1000€ kosten dan. Dat krijg je gewoon nooit verkocht.

Benieuwd naar de prijs van de steam machine dan..

De OG PS5 vind ik dan toch een slechte deal, dan beter direct voor de Pro gaan. Maar dan ben je wel direct 1000 lappen kwijt met de disk drive erbij. 't Is toch ook veel geld voor een console.

De OG PS5 vind ik dan toch een slechte deal, dan beter direct voor de Pro gaan. Maar dan ben je wel direct 1000 lappen kwijt met de disk drive erbij. 't Is toch ook veel geld voor een console.

Dan is een Pro juist nog een slechtere deal. Da's gewoon €350 meer dan een gewone, en dat voor grafische verbeteringen waar je vaak een vergrootglas voor nodig hebt. €1000 voor een console is toch wel helemaal van de pot gerukt.

In Japan is de prijs ondertussen al verdubbeld tov de launchprijs: ¥49,980 --> ¥97,980

Da's alsof wij van €499 naar €979 zouden gaan, voor een gewone PS5. 🥲
En een Pro kost ginder maar liefst €1379.

Op dit ogenblik maakt het dan toch 0 sense dat er over een PS6 gesproken wordt.

Langs de andere kant, wie wil deze prijzen nog betalen voor 6 jaar oude hardware? Wie nog geen PS5 in huis had, wachtte op een pricedrop (clearly not happening), alsook meer games... Maar we zitten inmiddels op een punt dat die games het moeilijk beginnen krijgen op de gewone PS5, en in veel gevallen een PS5 Pro vereisen wil je alle toeters en bellen. Wie vandaag dus een gewone PS5 koopt, betaalt maar liefst 1/3 méér dan op de release, én je hebt het gevoel dat je iets verouderd in huis haalt.

Volgend jaar is de PS5 alweer 7 jaar oud, en traditioneel gezien *moet* er dan gewoon een nieuwe generatie beginnen.

Er zijn ook sterke geruchten dat de PS6 in 2 versies zal verschijnen. Een goedkoper model, minder krachtig, maar ook als handheld te gebruiken (denk aan de Switch) en een duurdere thuisconsole. Veel games krijgen nu al patches met een "low power mode" dus die PS6 kan sneller komen dan je denkt.

Zopas online bij Krëfel nog een PS5 Pro gekocht voor 766€. Ik heb al een PS5 digital edition van dag 1. Sowieso ging ik de pro kopen eens GTA 6 uitkomt maar nu is het toch wat vroeger geworden.

De basic ps5 kan ik nu gebruiken enkel voor men simrig, de pro voor casual gaming vanuit men poefzak.

Op de ps6 is het wachten tot 2027-2028 of zelfs 2029

Op dit ogenblik maakt het dan toch 0 sense dat er over een PS6 gesproken wordt. Zelfs al is dat binnen 2 jaar pas, dat ding gaat niet minder dan 1000€ kosten dan. Dat krijg je gewoon nooit verkocht.

Benieuwd naar de prijs van de steam machine dan..
De prijs van de steam machine is toch min of meer gekend?

Valve had al bevestigd dat het duurder gaat worden dan een ps5.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan