algemene discussie | PlayStation

Zou er in de toekomst nog een PS5 Pro upgrade uitkomen? Bij de PS4 Pro hebben ze zo ook een revisie uitgebracht met stillere koeling enzo.

Aan die prijzen verkopen ze al zeker voor geen meter.. Hecht er weinig waarde aan de echtheid.. Heb gelukkig al een Pro en de slim staat hier ook nog, was die van plan om weg te doen maar ja kan die dan beter gebruiken voor bepaalde games die geen pro versie/update hebben..
lol en dat zeg je voor de best verkochte console ook waar je er zelf l 2 van hebt :rofl:

Het is duur maar langs de andere kant weet ik dat als mijn day-one stuk gedaan, ik er gegarandeerd direct een nieuwe koop. In vergelijking met een gaming pc deze dagen (en nee, ik wil niet vervallen in een discussie console-PC) is het nog redelijk relatief.

Dat de console niet meer gaat verkopen zullen we wel zien de komende maanden, maar buiten een kleine dip verwacht ik niet veel. 1,5 jaar lang hebben mensen 100-150 euro boven op de MSRP betaald om toch maar een PS5 te pakken te krijgen bij release.

Als ze voor de PS6 inderdaad dezelfde route op willen gaan als bij de Xbox Series S en X door 2 verschillende modellen uit te brengen met verschillende specs zegt mijn buikgevoel dat de "mindere" PS6 waarschijnlijk rond dezelfde performance (of iets boven) de PS5 Pro zal komen met dezelfde prijs van 899 euro en dat we voor de standaard PS6 een prijs van 1099 euro gaan zien.

lol en dat zeg je voor de best verkochte console ook waar je er zelf l 2 van hebt :rofl:
Met de nieuwe prijzen gaan veel mensen twijfelen of het nog de moeite is om ze te kopen, zeker als ze krap bij kas zitten en met andere kosten geconfronteerd worden door de huidige crisis. Denk maar aan benzine, gas, stookolie, diesel, enzovoort. Ik heb het geluk dat ik daar minder op moet letten, dankzij een bedrijfswagen en tankkaart. Vorige week moest ik nog voor het werk(naar een klant) naar Luik(+- 300km heen en terug) rijden en kon ik mijn tank gewoon weer volgooien. Kost me eigenlijk niets — nou ja, alleen zoals elke maand VAA, maar goed.

Momenteel heb ik er inderdaad twee. Net zoals bij de PS4 heb ik getwijfeld om de PS4 Pro te kopen, maar uiteindelijk toch gedaan. Hetzelfde geldt voor de PS5 Pro. Op termijn had ik mijn originele PS4 wel verkocht, en daar heb ik niet veel verlies op gemaakt.

À propos nog iets: ik heb deze week mijn nieuwe werklaptop gekregen en moet die nog instellen. Standaard zat er 16 GB RAM in, maar bij ons worden ze uitgebreid naar 32 GB. Heb je enig idee wat zo’n upgrade kost? Mijn huidige laptop is pas 4 jaar oud en werkte met 16 GB nog prima, maar goed—wie ben ik om nee te zeggen tegen een nieuwe? Mijn oude mag ik gewoon wissen en houden voor privégebruik.

Bepaalde onderdelen zijn tegenwoordig ook behoorlijk duur geworden. Ik zou ze zelf niet snel kopen. Ik zou het wel kunnen, maar het heeft weinig zin om zomaar meer geld uit te geven als je dat niet wilt.

Maar goed, mensen gaan nu waarschijnlijk wel twee keer nadenken om er één in huis te halen, of gewoon wachten tot er ooit een prijsdaling komt. Wie slim is, wacht op zo’n prijsdaling, maar dat kan nog jaren duren. Tot de prijzen — mede door AI — weer normaal worden. Maar wanneer dat zal zijn, is de vraag: over twee jaar, of pas over vijf? Wie weet.

Laatst bewerkt:
Wie slim is, wacht op zo’n prijsdaling, maar dat kan nog jaren duren. Tot de prijzen — mede door AI — weer normaal worden. Maar wanneer dat zal zijn, is de vraag: over twee jaar, of pas over vijf? Wie weet.

Wie slim is had er gisteren al eentje gekocht want de prijs is sinds release alleen nog maar gestegen.

In Japan kost hem nu dubbel zoveel dan op release

Wie slim is had er gisteren al eentje gekocht want de prijs is sinds release alleen nog maar gestegen.

In Japan kost hem nu dubbel zoveel dan op release
Met black friday 2025 was de beste optie. Enigste reden wrm ik er een zou kopen is voor de ps essential games, speel eigenlijk echt te weinig om die 600 voor mezelf te verantwoorden.

wat ook nog een voordeel is van de ps5 pro , is dat die geen hitte probleem zal hebben als die rechtop staat.
wat bij al de andere ps5 versies wel het geval is waar de liquid metal naar 1 kant loopt en zo dry spots maakt.

de516fcb7f7247bc40c81c20d18222caa5088393.jpg

Ik wil voor mijn neefje zijn verjaardag een - bij voorkeur draadloze - headset kopen. Zijn er voor een budget van om en bij de 50eur deftige opties?

Toch nog maar ene gekocht, een disc aan 500.
Nog niets mis met mijn 4, maar kan mijn ps plus niet meer gebruiken met de 4.

Terug
Bovenaan