algemene discussie | PlayStation

Ja dat weet ik, maar dan stopt het helaas ook. Daarom dat de ps4 een beetje een verloren console gaat worden. Je kan er enkel ps4 games op draaien
In principe ga ik de ps5 niet aanschaffen omdat de xbox x series voor mij dan meer te bieden heeft
Het zijn de exclusives die me boeien, niet allemaal, maar om daar nu opnieuw een hele console voor aan te schaffen

De PS4 is toch absoluut geen vergeten console? Heb daar wel plezier aan beleefd.

En voor mij was de PS5 echt een no brainer en directe aanschaf ik kan nog altijd al mijn PS4 games spelen met meestal wat extra's zoals meer FPS, Betere gfx en laadtijden dus alleen al daarom is hij voor mij de aankoop waard.

En ik ben dan nu ook nog eens voorzien voor de toekomst = win win

Ja dat weet ik, maar dan stopt het helaas ook. Daarom dat de ps4 een beetje een verloren console gaat worden. Je kan er enkel ps4 games op draaien
In principe ga ik de ps5 niet aanschaffen omdat de xbox x series voor mij dan meer te bieden heeft
Het zijn de exclusives die me boeien, niet allemaal, maar om daar nu opnieuw een hele console voor aan te schaffen
Ik denk dat de PS4 een back-to-glory console was. PS2 was top, PS3 waren ze te "cocky" geworden, en hebben ze gewoon slecht aangepakt. X360 was daarin veel beter. Met de 4 hebben ze ten minste hun herpakt en terug naar de top gebracht.

En omdat Backwards compatilibily erin zit is de vorige generatie een verloren console? Dan zijn alle Xboxen verloren consoles?
Ach, eens de PS4/XONE achter gelaten worden en de new generation echt als lead platform gezet wordt, komen de specials wel. In de eerste 2 jaar van een console is altijd zowat afwachten wat er op uitkomt. De ene is dan blij van en nieuwe console te hebben, de andere klaagt omdat er geen goede games voor zijn. Feit is dat de generatie switch altijd een moeilijke periode is, ga je als dev volledig voor meer kracht of toch maar meer voor multi generation voor zo groot mogelijk publiek. Pas als we enkele jaren ver zitten in de generatie gaat pas de grote switch kunnen gebeuren.

Voor de PS5 / Series zie ik de switch minder op puur grafisch vlak maar meer op gebruikmakend van de SDD.

Verloren console vind ik ook een beetje overdreven.
Ik heb toch van de launch tot nu veel plezier gehad aan de PS4.
Er is een tijd van komen en van gaan.

Ik ben blij dat de PS5 zo goed als volledig BC is voor mijn PS4 bibliotheek. Dan kan de PS4 de zolder op.
Op dit moment staat mijne phat PS3 plaats in te nemen onder de tv als ik eens een PS3 game wil spelen die niet geport is naar de 4.

En hier zit ik, met een 10 tal aangesloten consoles op mijn tv. 😅
BC, wat is dat zelf? Gewoon ouwe game in de ouwe console duwen en klaar.

En hier zit ik, met een 10 tal aangesloten consoles op mijn tv. 😅
BC, wat is dat zelf? Gewoon ouwe game in de ouwe console duwen en klaar.
Zolang die console blijft draaien is dat ok

Verloren console vind ik ook een beetje overdreven.
Ik heb toch van de launch tot nu veel plezier gehad aan de PS4.
Er is een tijd van komen en van gaan.

Ik ben blij dat de PS5 zo goed als volledig BC is voor mijn PS4 bibliotheek. Dan kan de PS4 de zolder op.
Op dit moment staat mijne phat PS3 plaats in te nemen onder de tv als ik eens een PS3 game wil spelen die niet geport is naar de 4.
wat ik bedoel met verloren console is dat de ps4 enkel ps4 games afspeelt, dus eens de ps5 is hij overbodig
Ik denk dat de PS4 een back-to-glory console was. PS2 was top, PS3 waren ze te "cocky" geworden, en hebben ze gewoon slecht aangepakt. X360 was daarin veel beter. Met de 4 hebben ze ten minste hun herpakt en terug naar de top gebracht.

En omdat Backwards compatilibily erin zit is de vorige generatie een verloren console? Dan zijn alle Xboxen verloren consoles?
Ach, eens de PS4/XONE achter gelaten worden en de new generation echt als lead platform gezet wordt, komen de specials wel. In de eerste 2 jaar van een console is altijd zowat afwachten wat er op uitkomt. De ene is dan blij van en nieuwe console te hebben, de andere klaagt omdat er geen goede games voor zijn. Feit is dat de generatie switch altijd een moeilijke periode is, ga je als dev volledig voor meer kracht of toch maar meer voor multi generation voor zo groot mogelijk publiek. Pas als we enkele jaren ver zitten in de generatie gaat pas de grote switch kunnen gebeuren.

Voor de PS5 / Series zie ik de switch minder op puur grafisch vlak maar meer op gebruikmakend van de SDD.
Bij de xbox is het idd zo dat je op de one x series games kan spelen van de xbox original
Ik vind dat hele goede service

Maar begrijp me niet verkeerd de ps4 is een console waar ik plezier aan heb, maar er hadden ps3 games op moeten gedraaid kunnen worden, ook op de ps5 had dit gemoeten
Want wat ik niet begijp is dat je bvb heavely sword wat ik echt een topspel vind wel via ps now kan gespeeld worden maar dat je deze game dan gewoon niet kan kopen, als zou het digitaal zijn om op de ps4 te spelen
Dat gaat er bij mij gewoon niet in

en laat het nu maar komen,.....
waarom heb je een nieuwe console om er oude games op te spelen ?

Maar begrijp me niet verkeerd de ps4 is een console waar ik plezier aan heb, maar er hadden ps3 games op moeten gedraaid kunnen worden, ook op de ps5 had dit gemoeten
Want wat ik niet begijp is dat je bvb heavely sword wat ik echt een topspel vind wel via ps now kan gespeeld worden maar dat je deze game dan gewoon niet kan kopen, als zou het digitaal zijn om op de ps4 te spelen

Hier uit maak ik op dat je dus niet echt mee bent met hoe alles werkt.

Dat je geen PS3 op PS4 kan spelen en als ook niet op PS5, maar PS4 wel op PS5 is omdat die hardware/software combinatie van de PS4 en PS5 meer op elkaar gelijkt dan met de PS3, de wijzigingen die toen gedaan zijn, zijn gewoon niet compatibel en zou hun veel meer werk en moeite gekost hebben dit toch te doen en hiermee de console nog duurder te maken dan hij al was.

Dat je een PS Now game kan spelen, maar dat zelfde spel niet kan kopen in de store is heel simpel. PS Now streamt je games naar je console terwijl via de Store je deze moet installeren op je console. Zoals ik al zei, PS3 is niet compatibel met de PS4 dus installeren lukt niet, streamen daarentegen wel.. want het spel runt op een ander toestel/server die wel compatibel is en stuurt u gewoon het beeld door.

Snap niet dat mensen telkens verwachten dat ze alles zo maar kunnen blijven spelen op nieuwere toestellen zonder moeite. Zo dingen gaan wel, maar kost veel geld en werk en dat voor iets waar 1 op de 10 mensen op zit te wachten. BC is altijd een punt waar iedereen over praat, maar in de praktijk bijna niemand gebruik van maakt. Meer dan de helft van de gamers spelen maar 2-3 spellen per jaar en dat zijn meestal dezelfde, GTA, CoD, Fifa, ... en een paar andere algemene games. De andere helft speelt wat meer games maar kijkt eigenlijk zelden terug naar oudere games of consoles, zelf velen van de mensen die klagen over geen BC te hebben, maken er uiteindelijk toch geen gebruik van, ze vinden gewoon dat ze er recht op hebben, want,... wat als ik toch maar eens een oude game zou willen spele!! Sure...

Het is gewoon zijn geld niet waard als het veel kost, in het geval van PS5 en PS4 viel dit goed mee om te doen dus hebben ze het gedaan.
Hier ben ik zeker blij mee, gewoon al voor backlog van PS4 af te werken voorlopig nu er nog niet te veel PS5 games zijn. Maar anders speelde ik die gewoon verder op de 4...

Zolang die console blijft draaien is dat ok

wat ik bedoel met verloren console is dat de ps4 enkel ps4 games afspeelt, dus eens de ps5 is hij overbodig

Bij de xbox is het idd zo dat je op de one x series games kan spelen van de xbox original
Ik vind dat hele goede service

en laat het nu maar komen,.....
waarom heb je een nieuwe console om er oude games op te spelen ?
De reden voor waarom er geen ps3 games (en bij kleinere mate ps2 & ps1 games) op de 4 of de 5 kunnen gespeeld worden is architectuur.
Xbox heeft sinds dag 1 al een X86 architectuur, wat maakt dat de OG games nog altijd draaien met minimale aanpassingen.

De Emoticon chip (PS2) en Cell Chip (PS3) zijn gewoon totaal andere architecturen, waardoor het niet makkelijk is om dat in software te emuleren. De phat PS3s hadden gewoon een PS2 ingebouwd zodat ze ook PS2 games konden spelen, de slims niet meer.
Met PSNow kunnen ze gewoon server racks vol zetten met Cell chips om die games te kunnen spelen. Dat zou de playstion (4/5) als consumer device nog duurder maken moesten ze ook nog een cell chip erin gaan duwen.

Edit: Also, der is bijna geen enkele fatsoenlijke PS3 EMU voor PC, wat toch ook duidt dat de Cell chip architectuur moeilijk kan worden geemuleerd via software.

De reden voor waarom er geen ps3 games (en bij kleinere mate ps2 & ps1 games) op de 4 of de 5 kunnen gespeeld worden is architectuur.
Xbox heeft sinds dag 1 al een X86 architectuur, wat maakt dat de OG games nog altijd draaien met minimale aanpassingen.

De Emoticon chip (PS2) en Cell Chip (PS3) zijn gewoon totaal andere architecturen, waardoor het niet makkelijk is om dat in software te emuleren. De phat PS3s hadden gewoon een PS2 ingebouwd zodat ze ook PS2 games konden spelen, de slims niet meer.
Met PSNow kunnen ze gewoon server racks vol zetten met Cell chips om die games te kunnen spelen. Dat zou de playstion (4/5) als consumer device nog duurder maken moesten ze ook nog een cell chip erin gaan duwen.

Edit: Also, der is bijna geen enkele fatsoenlijke PS3 EMU voor PC, wat toch ook duidt dat de Cell chip architectuur moeilijk kan worden geemuleerd via software.
Inderdaad, nog beter en korter uitgelegd dan mezelf ;)

Het is niet dat ik te dom ben om het niet te snappen
Ik vind het helemaal niet verkeerd dat nieuwe consoles toch de oudere games van vorige generaties kunnen blijven spelen
Ik vind dat belangrijk, maar goed blijkbaar is wat ik wil zeggen aan dovemansoren gericht

Ik vind het helemaal niet verkeerd dat nieuwe consoles toch de oudere games van vorige generaties kunnen blijven spelen
Ik vind dat belangrijk, maar goed blijkbaar is wat ik wil zeggen aan dovemansoren gericht
Ik denk dat iedereen liefst een volledig backwards compatibele console had hoor. Het is bij Playstation gewoon echt niet zo simpel door die verschillende architecturen die hierboven toch vrij duidelijk uitgelegd zijn.

PS Now is een streamingdienst dus je speelt dat niet echt "op" de console maar "via". Bekijk het een beetje zoals mac en pc. Je kan ook niet zomaar een programma voor mac op pc draaien omdat daar ook de architectuur helemaal anders is, in dit geval van het besturingssysteem.

Geprobeerd via Windows PowerShell, en heeft hier net volledige nacht staan formatteren maar komt nu op dat de schijf te groot is en het niet lukt. Is een SSD van 931 gb.
Raar, ik heb ook een 1TB SSD en als ik mij goed herinner ging dat wel. Al denk ik dat ik ze via de PS4 geformateerd had.

Denk eerder omgekeerd, wij snappen maar al te goed dat je dit belangrijk vind en graag zou hebben.
Maar omgekeerd is het precies moeilijk te begrijpen dat dit gewoon niet rendabel is voor Sony om te doen.

Ik wil da ook ze ne PS5 die alle games van PS1 tot PS5 speelt, tot ze me komen zeggen dat ik daar €1000 voor ga moeten neertellen, dan ga ik zeggen laat maar... zoals iedereen wrs... Dus dat is gewoon de tijd en moeite niet waard om te doen, gelukkig gaat het met PS4 nu wel vlot.

Maar ik denk toch dat je het nog niet volledig snapt waarom het niet kan en daarom het via now wel kan.

Alsook waarom je niet wil begrijpen waarom mensen blij zijn van PS4 games op de PS5 te kunnen spelen (hogere framerate, resolutie, loading times,...)

Denk eerder omgekeerd, wij snappen maar al te goed dat je dit belangrijk vind en graag zou hebben.
Maar omgekeerd is het precies moeilijk te begrijpen dat dit gewoon niet rendabel is voor Sony om te doen.

Ik wil da ook ze ne PS5 die alle games van PS1 tot PS5 speelt, tot ze me komen zeggen dat ik daar €1000 voor ga moeten neertellen, dan ga ik zeggen laat maar... zoals iedereen wrs... Dus dat is gewoon de tijd en moeite niet waard om te doen, gelukkig gaat het met PS4 nu wel vlot.
Die BC moet ook niet voor mij, als je echt alles wil spelen kan je een psx/ps2 voor een klein prijsje kopen. En uit ondervinding leert me dat ik oude games beter in mijn nostalgisch geheugen laat.

Die BC moet ook niet voor mij, als je echt alles wil spelen kan je een psx/ps2 voor een klein prijsje kopen. En uit ondervinding leert me dat ik oude games beter in mijn nostalgisch geheugen laat.
Inderdaad, ik heb gewoon nog alle consoles staan, zo veel kost een PS1, PS2 of PS3 niet ze, €50 - €60 ...
Ik speel oudere games wel nog eens graag, maar heb wel geleerd dat ik ze best ook op een oudere TV speel, want PS1 op HD tv is echt spagen :sick:

Je moet Kingdom Come Deliverance (PS4 game) eens spelen op de PS5.
Geweldig spel maar de lange laadtijden en framedrops waren best irritant.
Op PS5 is dit gewoon een volledig ander spel.

Raar, ik heb ook een 1TB SSD en als ik mij goed herinner ging dat wel. Al denk ik dat ik ze via de PS4 geformateerd had.
Zal hem eerst eens aan mijn PS4 hangen en daar laten formatteren, mss lukt het dan wel zo om hem nadien te koppelen aan de ps5

Zal hem eerst eens aan mijn PS4 hangen en daar laten formatteren, mss lukt het dan wel zo om hem nadien te koppelen aan de ps5
Mijn externe vol games die eerst aan mijn PS4 hing werd direct herkend door de PS5 zelfs alle games er op

Terug
Bovenaan