algemene discussie | PlayStation

Ik heb mijn PS5 (disc) gisterenavond geïnstalleerd en denk dat ik pech heb met de ventilator... De console maakt toch meer geluid dan ik verwacht had. Van dichtbij is het heel duidelijk waarneembaar, maar zelfs als ik in de zetel zit, hoor ik een licht zoemend geluid met hogere toon wanneer ik in het homescreen zit. Ik had het erover met vrienden, bij hun is de PS5 zo goed als stil als ze op wat afstand zitten. Heb er ook al wat over zitten opzoeken en het lijkt me niet coil whine te zijn. Op zich is het niet eens zo luid vergeleken met bepaalde andere toestellen, maar nu ik weet dat het er is, let ik er onbewust de hele tijd op.

Ik ga vandaag en morgen het nog wat testen met games, maar het zet wel een domper op de ervaring, die voor de rest wel heel positief is.

Ik heb mijn PS5 (disc) gisterenavond geïnstalleerd en denk dat ik pech heb met de ventilator... De console maakt toch meer geluid dan ik verwacht had. Van dichtbij is het heel duidelijk waarneembaar, maar zelfs als ik in de zetel zit, hoor ik een licht zoemend geluid met hogere toon wanneer ik in het homescreen zit. Ik had het erover met vrienden, bij hun is de PS5 zo goed als stil als ze op wat afstand zitten. Heb er ook al wat over zitten opzoeken en het lijkt me niet coil whine te zijn. Op zich is het niet eens zo luid vergeleken met bepaalde andere toestellen, maar nu ik weet dat het er is, let ik er onbewust de hele tijd op.

Ik ga vandaag en morgen het nog wat testen met games, maar het zet wel een domper op de ervaring, die voor de rest wel heel positief is.
Coil whine hoogstwaarschijnlijk. Niks met de fan te maken maar vibrerende capacitors. Is helemaal niet erg voor de werking. Irritant dat wel.

Edit: ah je gaf aan dat het dit waarschijnlijk niet is

Coil whine hoogstwaarschijnlijk. Niks met de fan te maken maar vibrerende capacitors. Is helemaal niet erg voor de werking. Irritant dat wel.

Edit: ah je gaf aan dat het dit waarschijnlijk niet is
Ben eerlijk gezegd niet helemaal zeker, ben nu ook niet zo’n kenner. Maar ik hoor het bv ook als de console in rest mode iets aan’t downloaden is, dan werkt de fan ook blijkbaar.

ik heb de PS5 momenteel verticaal staan, straks eens op z’n kant leggen. Ik verwacht niet dat dat verschil gaat maken, maar ik kan maar proberen. Niet echt veel zin om ‘m na twee dagen al te gaan openen.

En anders zal ik er waarschijnlijk maar aan gaan moeten wennen, denk niet dat Sony er iets aan gaat doen voor dat klein beetje meer geluid.

Nog mensen die last hebben van "stick drifting" met de ps5 controller?

ik heb gisteren de mijne gaan omruilen in Game Mania, kon totaal niet meer gamen ermee. Voor mij is het de eerste keer dat ik dit probleem voorhad.

Dus ondertussen mijn PS5 kunnen ophalen in Dreamland, heb wel nog geen enkele game, maar heb nog een backlog aan games op PS4 die ik wou spelen. Had nog steeds een base launch PS4 model en heb eigenlijk gewacht om deze games te spelen om de ´ps4 pro´ verbeteringen te kunnen ervaren. Spider-man is wel echt slick nu, en de PS5 versie van Miles Moralis zit op de post. Dus ben excited.

Laatst bewerkt:
Dus ondertussen mijn PS5 kunnen ophalen in Dreamland, heb wel nog geen enkele game, maar heb nog een backlog aan games op PS4 die ik wou spelen. Had nog steeds een base launch PS4 model en heb eigenlijk gewacht om deze games te spelen om de ´ps4 pro´ verbeteringen te kunnen ervaren. Spider-man is wel echt slick nu, en de PS5 versie van Miles Moralis zit op de post. Dus ben excited.
Vergeet ook niet dat je een hoop games krijgt bij de Plus-collectie van PS5.

Ik heb 3 dagen mijn PS5 uitgetest en bleef last hebben van een vervelende hoge zoemende toon. Begin nu toch te denken dat het eerder coil whine is dan de fan ofzo. Heb er eens voor gebeld naar de Playstation Support zonder veel te verwachten. Ik zou de console binnen de garantie kunnen opsturen en dan zijn er 3 opties: ofwel vinden ze ook dat hij te veel geluid maakt, vinden ze het probleem en krijg ik 'm gerepareerd terug. Ofwel vinden ze het probleem niet en dan krijg ik een nieuwe console. Ofwel oordelen ze dat het geluid dat hij maakt acceptabel is binnen hun grenzen en krijg ik 'm gewoon weer zo terug. Het kan tot 3 weken duren eer ik de PS5 dan zou terug krijgen.

De kerel van de klantenondersteuning wist me wel te zeggen dat ze "behoorlijk veel PS5's opgestuurd krijgen omdat velen verwachten dat de console geen geluid zou maken, terwijl een beetje geluid normaal is". Hoeveel normaal is, is voor een deel redelijk subjectief, dus ik acht de kans groot dat ik 'm in dezelfde staat zou terug krijgen als ik 'm opstuur. Hij wist me niet echt te zeggen of coil whine een aanleiding is voor reparatie of omwisseling. Ga nog een weekje ofzo het bekijken (of eerder aanhoren), en als het me blijft irriteren, ga ik toch mijn kans wagen en 'm opsturen.

Zit er eigenlijk een folie op het zwarte stuk van de PS5? Er komen daar heel de tijd strepen op (die wel weg zijn als ge er eens over wrijft). Maar ik vind niet meteen een kantje om aan te trekken en wil ook niet te hard prutsen...

Zit er eigenlijk een folie op het zwarte stuk van de PS5? Er komen daar heel de tijd strepen op (die wel weg zijn als ge er eens over wrijft). Maar ik vind niet meteen een kantje om aan te trekken en wil ook niet te hard prutsen...
Denk dat niet. Allee, heb daar eigenlijk nog geen erg in gehad. :unsure:

Ok, dus heb een vraagje ivm het aansluiten van een JBL Quantum One Headset op mijn PS5.

IK heb deze gekocht, en wist van tevoren dat dit een speaker is gericht op PC gebruik, maar er stond ook bij dat deze ook op PS5 werkt... Nu ze hebben hierin niet gelogen ofzo, echter werkt de microfoon NIET via de 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack draad die werd meegeleverd. Werkt dus wel via de andere draad (USB C in de hoofdtelefoon naar een klassieke USB poort)

Via die 2de aansluitingsdraad, via de klassieke USB poort dus, kan je onder andere ruimtelijke geluiden (JBL QuantumSphere360, eigenlijk 7.1 sound dat meedraait wanneer je het hoofd draait) en DTS Headphone X Versie 2.0 (wat dat ook mag zijn) gebruiken.
Nu werken deze 2 geluidsmodi enkel op de PC, en het werkt redelijk goed nog ook...kan voor mij geen kwaad, omdat ik dit vantevoren wist bij het kopen... Eigenlijk dus gewoon stereogeluid op de console, maar wat ik wel verwachtte was dat de microfoon ging werken op de PS5 via de 3,5mm jack rechtstreeks in de controller, NIET dus... Wel krijg je alle functionaliteiten als je die klassieke USB poort inplugt in de PS5; en daar wringt nu net het schoentje...

EN hier begint mijn eigenlijke vraag:
Omdat je vanvoor maar 1 USB A poort ter beschikking hebt ben ik gaan zoeken naar een systeem om het aantal poorten uit te breiden aan de voorkant van de console en ik kwam dit tegen op BOL:

Maar mijn vraag is, zijn dit volwaardige poorten? Ik zie nergens reviews staan hiervoor, maar moet dus tegelijk 2 actieve poorten kunnen verwerken, namelijk:
- 1 poort voor deze headset
- 1 poort voor mijn Nacon controller

Dit aangezien ik dus enkel bedraad wil spelen waar mogelijk, en moest er een controller uitkomen die wordt ondersteund en tegelijk bedraad is , zal ik deze ook meteen willen aanschaffen, momenteel is er nog niks zulks uit voor PS5 games...

En niet alleen de microfoon werkt niet, ook de RGB's (LED verlichting) werken niet via enkel die 3,5mm jack

Met dus 1 van beide apparaten vanachteren te moeten steken gaan er ongelukken gebeuren, aangezien ze beiden maar 3 meter lange draad hebben...

Tot dusver mijn 'Klein' vraagje... :p
Wat mijn vraagje hierboven aangaat, is net toegekomen, dit:

1200x1048.jpg

Zo moet ik nimeer prutsen met kabels vanachter te moeten insteken, ideaal dus als ge bedraad speelt, en met headset ook alles compatibel

3 van de 5 poorten hebben een blauw kopke (op deze foto niet te zien) en zijn dus usb 3 dacht ik, bij de 2 zwarte staat een laadsymbooltje bij...

Is vooral een mooie oplossing, zie hier in t echt, valt bijna niet op:

742r3cL.jpg

Die van de ps4 waren een pak minder discreet

Zo content dat ik toch men headset kan bezigen met volle functionaliteit (led verlichting en microfoon vooral)

Wat mijn vraagje hierboven aangaat, is net toegekomen, dit:

1200x1048.jpg

Zo moet ik nimeer prutsen met kabels vanachter te moeten insteken, ideaal dus als ge bedraad speelt, en met headset ook alles compatibel

3 van de 5 poorten hebben een blauw kopke (op deze foto niet te zien) en zijn dus usb 3 dacht ik, bij de 2 zwarte staat een laadsymbooltje bij...

Is vooral een mooie oplossing, zie hier in t echt, valt bijna niet op:

742r3cL.jpg

Die van de ps4 waren een pak minder discreet

Zo content dat ik toch men headset kan bezigen met volle functionaliteit (led verlichting en microfoon vooral)
Is dat wel “gezond” om de ps5 in zo een tv meubel te stoppen qua ventilatie?

Is dat wel “gezond” om de ps5 in zo een tv meubel te stoppen qua ventilatie?
Is maar net gepast, maar het past met voldoende ruimte aan de bovenkant (rechts op de foto dus) is een open vak dus langs achteren open en je ziet het niet goed op de foto omdat hij wat van links is Getrokken maar de bovenkant heeft een 3 tal centimeter denk ik...
EURyiGa.jpg

Hier zie je het (iets) beter en heb hem nog lichtjes opeschoven zodat ie genoeg kan trekken...

Ik zou mij veel meer zorgen maken met 5 centimeter erbij en een volledig gesloten vak vanachteren zodat de warmte ni weg kan

Staat wel een radiator achter
Dudes, moet ik mij elke keer verantwoorden hier daarvoor? Zit ne meter tussen ofzo, heb die foto hier, of nee op 9lives, al eens gepost, maar is ne wirwar van draden, oogt niet echt mooi en is gene reclam voor cable management

Volgens mij staat hij daar zoals Goldrusher zegt ok, ik zou hem daar niet gezet hebben moest ik het niet veilig vinden

Is maar net gepast, maar het past met voldoende ruimte aan de bovenkant (rechts op de foto dus) is een open vak dus langs achteren open en je ziet het niet goed op de foto omdat hij wat van links is Getrokken maar de bovenkant heeft een 3 tal centimeter denk ik...
EURyiGa.jpg

Hier zie je het (iets) beter en heb hem nog lichtjes opeschoven zodat ie genoeg kan trekken...

Ik zou mij veel meer zorgen maken met 5 centimeter erbij en een volledig gesloten vak vanachteren zodat de warmte ni weg kan
Aha! De vrije ruimte vanachter maakt inderdaad het verschil 😃
Ik heb zo een ikea tv meubel besta en die heeft ook van die rekken voor dingen, maar is vanachter toe, vandaar dat ik mijne vertical heb staan langs de tv.

Terug
Bovenaan