algemene discussie | PlayStation

Ik heb voorlopig mijn PS5 verticaal geplaatst, maar zonder de bijgeleverde stand. Deze staat stevig op de vloer, maar vroeg me af of hij dan genoeg kan ventileren?

Heb de vraag al proberen Googlen, maar ik kom tegenstrijdige artikels tegen.

Ik heb voorlopig mijn PS5 verticaal geplaatst, maar zonder de bijgeleverde stand. Deze staat stevig op de vloer, maar vroeg me af of hij dan genoeg kan ventileren?

Heb de vraag al proberen Googlen, maar ik kom tegenstrijdige artikels tegen.
Ik zou persoonlijk dan wel die stand gebruiken als het speciaal gemaakt is daarvoor, ben ook wel benieuwd wat het resultaat hiervan is, moest ik ooit beslissen van hem zo te zetten, ik vind da alleen gevaarlijk als er kinderen in de buurt zijn met mijn bedrade controller bijvoorbeeld, maar langs de andere kant, ik heb paar smash videos gezien bij release, dit kan wel tegen een stootje

Die van mij staat ook in zo een kast, maar gesloten achteraan. Nog geen problemen mee gehad, kast is vooraan open gewoon als ik speel. Maakt geen lawaai dus de temperaturen zijn geen probleem lijkt me.

Dudes, moet ik mij elke keer verantwoorden hier daarvoor? Zit ne meter tussen ofzo, heb die foto hier, of nee op 9lives, al eens gepost, maar is ne wirwar van draden, oogt niet echt mooi en is gene reclam voor cable management

Volgens mij staat hij daar zoals Goldrusher zegt ok, ik zou hem daar niet gezet hebben moest ik het niet veilig vinden
Jamaarja, ge vraagt feedback en zijt dan butthurt als iemand het zegt? Zo niet he.

denk dat velen (mij inclusief) schrik hebben op een ps4 pro jet engine. De PS5 staat bij mij recht op, naast het tv meubel en de linker tower speaker. Niets erboven en een 30 cm van de muur erachter. Misschien niet ideaal voor mensen met inwonende beesten en:of kinderen.

Momenteel nog zeer tevreden de afwezigheid van teveel geblaas, gezoem of geratel. En dat hoop ik zo te bewaren met die setup. Nu nog die witte panels van kleur veranderen en het past perfect in het interieur.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit heel veel last gehad heb van te veel lawaai met mijn PS4 Pro. Eigenlijk alleen tijdens God of War en sommige stukken van RDR2 (Saint Denis) kwam er wat meer geblaas uit.

Als ik door mijn huidige spellen zit, ga ik m'n PS5 eens naar Sony sturen. Maakt veel meer lawaai dan verwacht, gisteren tijdens SW Jedi Fallen Order werd het bij momenten nog wat luider. Geen goesting om altijd met koptelefoon op te moeten spelen... Als het geluid voor hun acceptabel is en ze sturen 'm gewoon terug, dan weet ik het ook, kan maar proberen.

Jamaarja, ge vraagt feedback en zijt dan butthurt als iemand het zegt? Zo niet he.
Feedback vragen???

Ik vroeg achter dat tussenstukske of dat da ging werken, ik stuur fotootje door achteraf om te demonstreren dat da een mooie oplossing is voor diegenen die het zich zouden afvragen, en ik krijg de opmerking dat mijn kastje niet conform zou zijn... Nu ben ik pas butthurt :unsure:

Dat van dat kastje had ik al gevraagd, voor de release van de ps5 ofzo :rolleyes:

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit heel veel last gehad heb van te veel lawaai met mijn PS4 Pro. Eigenlijk alleen tijdens God of War en sommige stukken van RDR2 (Saint Denis) kwam er wat meer geblaas uit.

Als ik door mijn huidige spellen zit, ga ik m'n PS5 eens naar Sony sturen. Maakt veel meer lawaai dan verwacht, gisteren tijdens SW Jedi Fallen Order werd het bij momenten nog wat luider. Geen goesting om altijd met koptelefoon op te moeten spelen... Als het geluid voor hun acceptabel is en ze sturen 'm gewoon terug, dan weet ik het ook, kan maar proberen.
Zijn dat games die je op disc speelt? Heb de indruk dat de disc reader zéér luid is. Wanneer de disc niet gelezen wordt is de PS5 bij mij wel goed stil (stil = komt niet boven het geluid van de TV uit op 3,5-4m afstand).

Zijn dat games die je op disc speelt? Heb de indruk dat de disc reader zéér luid is. Wanneer de disc niet gelezen wordt is de PS5 bij mij wel goed stil (stil = komt niet boven het geluid van de TV uit op 3,5-4m afstand).

Nope, heb het bij digitale spellen nu. Ik heb eigl een redelijk constant, wat luider geluid, waarschijnlijk coil whine. Ook als ik bv gewoon op het startscherm zit en soms hoor ik zelfs wat (wel veel minder) in rest mode. Ik zit wel wat dichter bij het scherm en de console, maar dan nog zou ik verwachten dat 'm niet zo aanwezig is qua geluid als ik het normale geluid van de tv heb op staan. M'n PS4 viel precies gewoon minder op, denk dat het specifieke, wat hogere geluid van de PS5 bij mij gewoon harder opvalt.

Ik heb de disc drive ook wel eens getest en die laat zich inderdaad serieus horen, ma da's meestal bij het opstarten van de PS5 of bij het starten van het spel (zal iets te maken hebben met het checken van de licentie op de disc).

Wat is eigenlijk de beste game om nu op de PS5 te spelen? Ben nu bezig aan Persona 5 van die classic collection, en vanavond wss is met Ghost Of Tsushima beginnen. Maar ik zou graag een spel hebben dat écht de moeite waard is op PS5. Is dan Spiderman, AC, Souls, ... het best?

Wat is eigenlijk de beste game om nu op de PS5 te spelen? Ben nu bezig aan Persona 5 van die classic collection, en vanavond wss is met Ghost Of Tsushima beginnen. Maar ik zou graag een spel hebben dat écht de moeite waard is op PS5. Is dan Spiderman, AC, Souls, ... het best?

God of War al gespeeld?
Heeft net een next-gen update gekregen en draait 4k 60 FPS.

Edit: tenzij ik je post verkeerd begrijp en je een "next gen" titel bedoelt. Maar zelfs in dat geval is God of War grafisch (nu zeker) indrukwekkender dan AC:V.

Had vorige maand AC Valhalla uitgespeeld en heb het dan maar verwijderd van de ps5. Maar de game blijft nu helemaal links in het menu staan, naast het icoontje van de store. Is 100% volledig verwijderd, en vind geen optie om dat icoontje van valhalla weg te doen. Nog iemand die dit heeft voorgehad?

Had vorige maand AC Valhalla uitgespeeld en heb het dan maar verwijderd van de ps5. Maar de game blijft nu helemaal links in het menu staan, naast het icoontje van de store. Is 100% volledig verwijderd, en vind geen optie om dat icoontje van valhalla weg te doen. Nog iemand die dit heeft voorgehad?
Ja, is een gekende bug. Opnieuw beginnen downloaden en dan gewoon delete doen. Dan verdwijnt het icoontje normaal.

bah heb het vlaggen denk ik, mijn ps5 controller heeft al een joystick die aan het driften is geslaan
moet nog maar mijn vinger op de linker joystick leggen en alles begint te flippen
in cod kan ik bv niet meer "sluipen", als ik joystick nog maar aanraak begin ik gewoon overal in het rond te spurten

goei begin, na 3 maand :')
en nu kan de fun met sony support beginnen

edit : aha oplossing gevonden blijkbaar, onderstaande heeft probleem opgelost. na bluetooth af en aan te zetten deed die terug normaal
heel raar dat bluetooth problemen drifting kunnen veroorzaken ... wel blij dat het enkel maar dat is... moest iemand zijn dualsense dus ook raar doen, eerst es onderstaande proberen
  1. Disconnect and Reconnect the Controller to Bluetooth: Follow the instructions under 1 to reach your controller settings. Disconnect it from Bluetooth and reconnect it.
  2. Adjust the Triggers: Go back into the controller settings and change the Trigger Effect Intensity - turn it off, then back on again (or vice versa if it was already off)

Laatst bewerkt:
Hangt uiteraard een beetje af van wat je graag speelt, maar Demon’s Souls ziet er prachtig uit (en is steengoed), Miles Morales ziet er zo mogelijk nog beter uit (enkel jammer dat die vrij kort is, maar is wel super qua gameplay en verhaal en sfeer) en voor de rest ben ik nog een paar PS4 games aan het afwerken waaronder Ghost of Tsushima (/drool ook) en games uit de PS+ Collection. God of War schijnt met zijn PS5 update serieus de moeite te zijn. Heb deze al gespeeld op PS4, maar staat op het lijstje om herspeeld te worden :).

bah heb het vlaggen denk ik, mijn ps5 controller heeft al een joystick die aan het driften is geslaan
moet nog maar mijn vinger op de linker joystick leggen en alles begint te flippen
in cod kan ik bv niet meer "sluipen", als ik joystick nog maar aanraak begin ik gewoon overal in het rond te spurten

edit : aha oplossing gevonden blijkbaar, onderstaande heeft probleem opgelost. na bluetooth af en aan te zetten deed die terug normaal
heel raar dat bluetooth problemen drifting kunnen veroorzaken ... wel blij dat het enkel maar dat is... moest iemand zijn dualsense dus ook raar doen, eerst es onderstaande proberen
  1. Disconnect and Reconnect the Controller to Bluetooth: Follow the instructions under 1 to reach your controller settings. Disconnect it from Bluetooth and reconnect it.
  2. Adjust the Triggers: Go back into the controller settings and change the Trigger Effect Intensity - turn it off, then back on again (or vice versa if it was already off)
Kun je die stick drifting hebben op de ps4?

Is drifting niet subtieler dan wat jij beschrijft? De joystick die een paar mm off center staat in rust waardoor je in game licht gaat bewegen.
Wat jij beschrijft was misschien een software/connectie probleem.

Op de PS4 heb ik het ook wel een tijd gehad dat mijn linkerjoystick vrij had naar links ging.
Was vooral te merken in Rainbow Six Siege.
Bij de andere games viel het minder op, maar bij een shooter als je inzoomt is dat vrij lastig :unsure:

Is drifting niet subtieler dan wat jij beschrijft? De joystick die een paar mm off center staat in rust waardoor je in game licht gaat bewegen.
Wat jij beschrijft was misschien een software/connectie probleem.
jammer genoeg heb ik het opnieuw voor, dus is niet zomaar een connectieprobleem.
als je de controller gewoon maar aanraakt, dus geen duw beweging te maken, begint karakter te bewegen en het is altijd vooruit dat die gaat (dus joystick naar boven geduwd). waar ik er ook aankom, er komt een signaal dat er naar boven moet gaan.
games zijn nu onspeelbaar voor mij, want chars gaan gewoon constant vooruit
is dus drifting volgens mij

Terug
Bovenaan