algemene discussie | sim racing

Le Mans Ultimate ziet er veelbelovend uit. Toch meer dan RIPsport…ik bedoel Rennsport…. Maar vergeet niet dat de release binnenkort early access is. Dwz betalen voor een buggy spel met zeer weinig content. 🤮

Laatst bewerkt:
Damn die McLaren 2023 is een zotte auto in acc. Wat een auto toch niet kan doen qua gevoel.
Ik reed ervoor met de bmw m6, maar vergeleken met die McLaren is dat echt een log ding in de bochten. Waar ik vroeger immens veel tijd verloor win ik er nu op veel anderen.

Damn die McLaren 2023 is een zotte auto in acc. Wat een auto toch niet kan doen qua gevoel.
Ik reed ervoor met de bmw m6, maar vergeleken met die McLaren is dat echt een log ding in de bochten. Waar ik vroeger immens veel tijd verloor win ik er nu op veel anderen.

Ik rij al een tijdje met de Mclaren 720s in AMS2. Gisteren nam ik de Porsche 911 GT3 en bij de eerste snelle ronde evenaarde ik die tijd van de Mclaren... Over een race van 2.5h was ik bijna een minuut sneller. De Porsche is dan ook nog eens zuiniger.

Le Mans Ultimate ziet er veelbelovend uit. Toch meer dan RIPsport…ik bedoel Rennsport…. Maar vergeet niet dat de release binnenkort early access is. Dwz betalen voor een buggy spel met zeer weinig content. 🤮
Ja, ik vind het er ook wel echt goed uitzien (en klinken), maar het feit dat ze van full release naar early access zijn gegaan schept toch serieus wantrouwen moet ik zeggen. Ik ken de reputatie van de uitgever ook niet natuurlijk, maar zoals je zelf ook aangeeft wilt het sowieso zeggen weinig content en op 3m11s in de trailer zie ik ook al een gigantische stutter wat geen vertrouwen geeft voor de kwaliteit (aangezien dit gewoon een trailer is).

Vroeger bracht men een spel uit en betaalde je de volle pot, maar was het wel stabiel en uitgebreid bij release, ondanks Windows toen nog een grotere ramp was dan nu. Dan was er ook een gratis demo om eens te proeven van het spel. Tegenwoordig bestaat er geen volledig spel meer. Bugs zijn de norm. Demo's zijn betalend geworden en heten nu "early access". Als blijkt dat er genoeg interesse is doen ze eventjes nog voort en anders trekken ze direct de stekker eruit. Vreselijke trend vind ik het.

Als een uitgever zelf aangeeft van full release naar early access te gaan enkele weken voor de al meermaals uitgestelde release date dan schept dat bij mij ook absoluut geen vertrouwen.

Laatst bewerkt:
De early access gaat wel in eerste instantie goedkoper zijn, en dan per update duurder worden. Afaik zouden alle tracks en wagens erin zitten, dus er gaat alleen functionaliteit toegevoegd worden

De early access gaat wel in eerste instantie goedkoper zijn, en dan per update duurder worden. Afaik zouden alle tracks en wagens erin zitten, dus er gaat alleen functionaliteit toegevoegd worden

Maar er zit niet echt iets in wat je in andere SIM's niet hebt volgens mij. Je bent wat gebonden aan de endurance kalender van 2023. Zitten zelfs nog geen GT3's in, de GTE's zijn eol volgens mij wegens te duur.

Maar er zit niet echt iets in wat je in andere SIM's niet hebt volgens mij. Je bent wat gebonden aan de endurance kalender van 2023. Zitten zelfs nog geen GT3's in, de GTE's zijn eol volgens mij wegens te duur.
Jup, daar vrees ik ook een beetje voor. Ze hebben, zo ver ik gezien heb, niks wat anderen niet doen.
En alle wagens en tracks zijn 12 wagens en 7 circuits, wat logisch, maar ook vrij beperkt is natuurlijk.

ik ben het er toch niet mee eens, tbh.
je kan al die wagens wel (min of meer) krijgen voor AC, maar die is niet geoptimaliseerd voor mixed class racing.
andere sims (zoals AMS) hebben dat dan beter, maar daar heb je de wagens niet echt.
iracing heeft dat ook, maar dan heb je de licentie nodig, en da's enkel online.

voor offline komt dan rfactor in de buurt, maar da's logisch, want 't is dezelfde ontwikkelaar.

ik denk wel dat er een meerwaarde gaat zijn zeker voor SP.
ACC had ook niet bijzonder méér circuits of wagens toen het uitkwam, tbh.

ik ben het er toch niet mee eens, tbh.
je kan al die wagens wel (min of meer) krijgen voor AC, maar die is niet geoptimaliseerd voor mixed class racing.
andere sims (zoals AMS) hebben dat dan beter, maar daar heb je de wagens niet echt.
iracing heeft dat ook, maar dan heb je de licentie nodig, en da's enkel online.

voor offline komt dan rfactor in de buurt, maar da's logisch, want 't is dezelfde ontwikkelaar.

ik denk wel dat er een meerwaarde gaat zijn zeker voor SP.
ACC had ook niet bijzonder méér circuits of wagens toen het uitkwam, tbh.

AMS2 heb je idd multiclass, maar het voorbijsteken van AI door andere AI is ook niet alles. Die remmen wel behoorlijk af, geven geen/onvoldoende ruimte etc. Als dat echt goed werkt, dan is dat idd een dikke plus.
In AMS2 heb je bvb ook op een lang rechtstuk dat de achterste AI begint te remmen (want die gaat sneller door de slipstream) ipv er langst te gaan.

Maar dan nog, weet niet of iemand de 12h van Bathurst heeft gezien van het weekend (was voornamelijk verbaasd dat Valentino Rossi zo goed meedraait). Daar werd ook wel wat afgecrashed, de #32 WRT BMW M4 bvb deed alsof de wagen aan de binnenkant niet bestond, meer opschuiving ging thans niet want daar is gewoon een muur :D... Na een grind over de muur was het dan ook inpakken en naar huis.

Iemand een DD i.c.m. een Next Level Racing Wheelstand 2.0?

Ik overweeg om deze Wheelstand te kopen voor in de living i.c.m. een Fanatec DD Pro 8nm, McLaren GT3 stuur & de clubsport pedals V3. Zonder shifter en handbrake.

De bedoeling is om een sim rig op zolder te installeren maar de vaste trap staat er eindelijk maar er is nog zoveel werk. Ik hoop dat alles af is tegen eind 2024. 🤞

Ik mis het racen met een (deftig) stuur. :cry2:

Zou voor grotendeels gebruikt worden in GT7 met de VR bril. Op pc eventueel F1, truck Simulator 2, assetto Corsa,....

Eens de zolder af verhuist alles naar boven en kan ik de Wheelstand vervangen door een vaste rig zoals de simlab gt1 Evo.

Doen of niet? 🤔

Is die zolder nu nog niet af? :) Anders moeten we met BG allemaal eens een weekendje komen afspreken en helpen zodat je sneller aan 't racen bent!

Eventueel kun je eens op de 2dehands markt kijken? Zeker als je het maar tijdelijk ziet. Met 2dehands producten doe je amper tot geen verlies mocht je het weer verkopen binnen X maanden.

Shifter en handbrake zijn bij de games die je opsomt niet noodzakelijk maar bij eender welk rallyspel wel een absolute must vind ik.

Je spreekt over GT7 het gaat over PS5? Dan heb je niet zoveel keuze qua merken. Dan moet je al bijna richting Fanatec kijken zoals je zelf al aangeeft. Ik heb dezelfde games zowel op PS5 als op PC getest en het verschil in feedback is daar toch dag en nacht. Dezelfde DD in de PS5 versie van Dirt Rally 2.0 voelt als een kermisstuur terwijl het op PC voelt alsof ik echt rally rijd.

Er is nu ook een Clubsport DD+ van Fanatec. Die is 15nm wat toch bijna 't dubbele is van die DD Pro die je zelf voorstelt. Die wheelbase kost wel 400 euro meer maar volgens mij is dat die 400 euro extra wel waard. Even ter herinnering: toen jij hier was @Gr3c0 heb je op een DD1 (20nm) gespeeld die op +- 75% force feedback stond toen.

Klinkt als een deal, gratis drank en eten aanwezig 😁

Ik vrees dat de clubsport DD+ wat te hoog gegrepen is qua nm voor de Wheelstand 2.0. Zou voor me zelf laag beginnen qua nm en dan met de tijd verhogen.

Nu zondag haal ik een DFGT stuurtje op bij iemand. Dit alleen voor een trophy in GT 5, daarna doorverkopen of mss toch eventjes meer ervan genieten.

Uwe DD1 was lastig om te hanteren. Ik kreeg na een tijdje pijn aan me spieren en het zweet stond in men schoenen. 🤣
Ik weet dat de ervaring met een 8nm stuur anders zal zijn maar je moet ergens beginnen.

Men eerste stuur was een G25 daarna G27 (beide met shifters) en als laatste een Thrustmaster T500RS met de TH8A shifter. Daarna niks meer 😢 dus kriebelt het terug om te racen met stuur.

Ben hier eindelijk bezig met alles te monteren, vrees dat het toch een meerdaags werkje wordt..

Dat stuur met shifters en qr2 duurde toch al uurtje.. en dan begon men vrouw te zeuren

Ik ga ook nog een extra gat moeten boren in m'n trak racer pedal plate. Wil die vrij recht voor men benen en nog geen zin om die V3's te demonteren.

Ben hier eindelijk bezig met alles te monteren, vrees dat het toch een meerdaags werkje wordt..

Dat stuur met shifters en qr2 duurde toch al uurtje.. en dan begon men vrouw te zeuren

Ik ga ook nog een extra gat moeten boren in m'n trak racer pedal plate. Wil die vrij recht voor men benen en nog geen zin om die V3's te demonteren.

Dat is omdat je dat niet gewoon bent.
Mijn podium stuurtje (QR2, podium hub, APM shifters, rim en rally button box) zat op een dik half uur in elkaar.

Maar beter op het gemakje en goed natuurlijk.

Ik heb de clutch en rem van mijn V3’s omgedraaid en dat is een hele verbetering qua positie.
Van het weekend na een pitstop (80min in de race) en een eigen pitstop wel van pedaal vergist toen ik de pit uitkwam.
De clutch indrukken om te remmen werkt niet goed :). Had nog 70 minuten de tijd om het recht te zetten.

Als ik ooit nieuwe pedalen koop, dan zal dat een setje met 2 pedalen zijn.

Dat is omdat je dat niet gewoon bent.
Mijn podium stuurtje (QR2, podium hub, APM shifters, rim en rally button box) zat op een dik half uur in elkaar.

Maar beter op het gemakje en goed natuurlijk.

Ik heb de clutch en rem van mijn V3’s omgedraaid en dat is een hele verbetering qua positie.
Van het weekend na een pitstop (80min in de race) en een eigen pitstop wel van pedaal vergist toen ik de pit uitkwam.
De clutch indrukken om te remmen werkt niet goed :). Had nog 70 minuten de tijd om het recht te zetten.

Als ik ooit nieuwe pedalen koop, dan zal dat een setje met 2 pedalen zijn.
Ja denk ik ook wel.
Ik doe het nu allemaal zeer rustig en bekijk die filmpjes paar keer voor ik er aan begin.. Zweethanden en al.

Als het nieuwe eraf is zal ik die clutch wel eens switchen met de brake :)
Morgen dag verlof en kga blij zijn als ik alles geïnstalleerd krijg op mijn rig met de correcte af- en instellingen.

Heeft er al iemand Le Mans Ultimate geprobeerd? Wat zijn de bevindingen?

https://racinggames.gg/le-mans-ultimate/le-mans-ultimate-review/ heb ik al gelezen.
Ben een stream aan het kijken op een tweede scherm, maar ben er niet wild van voorlopig. Buiten "race weekend" (practice, qualy en race) en online zit er niks in. Grafisch ziet het er wel goed uit. Lijkt me nog iets te vroeg om al conclusies te trekken tbh.

Edit: er zitten nog een aantal bugs in (vooral visueel), maar de races online zien er wel goed uit. Zit volgens mij wel potentieel in, maar er is nog wat werk aan.

Laatst bewerkt:
Dat er nog werk aan was en bugs verholpen moeten worden had ik wel verwacht. Het is tenslotte early access. De vraag is of deze demo het geld waard is.... Je ne sais pas. WEC lijkt mij wel leuker dan GT racing en op TV volg ik het ook wel eens. Misschien toch maar even afwachten om te zien in welke richting het evolueert en ondertussen ook m'n ogen open houden voor reviews.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten