algemene discussie | sim racing

Ik heb nog steeds geen reispas voor UK binnen te mogen. Anders kon ik volgende week naar Londen op een “niet bij naam te noemen” racegame te gaan spelen. (Heel de dag)

Geen nood, Action heeft daaraan gedacht. Met het geld dat je uitspaart aan simracing kun je daarna naar de kinesist.

Het heeft nochtans "optimaal comfort", het staat op het internet dus het is waar!

Hmm ik was aan het zien om te upgraden naar load cell pedalen. Maar met de "ready2race" actie van Fanatec ben ik al bijna geneigd om ineens een CSL DD te kopen (dat wil ik op termijn ook wel doen). Damn this hobby :unsure:

CSL Pedal + Load Cell = 200 euro.
Upgraden na een jaar: CSL DD + F1 V2 = 620 euro.
Totaal = 820 euro.

Nu alles samen bestellen om bundelkorting te krijgen: 670 euro.

Als je nog 2 maanden geduld kunt hebben loont het misschien om te wachten tot eind november voor Black Friday. Langs de andere kant kun je altijd wel eeuwig wachten....

Doe jezelf een plezier en ga sowieso voor de 8 nm versie aub.

Gisteren de knoop doorgehakt en Simjack Pro's besteld.

Mijn wheel base is momenteel geen limiterende factor (TS-XW, voor een niet DD toch een van de meest capabele bases) en ik heb al wel wat verschillende stuurtjes waar ik eens tussen wissel. Nu de base en wheels upgraden is eigenlijk een kost waar ik niet klaar voor ben. Dan maar liever doorsparen.

Prijs kwaliteit lees je daar toch goede dingen over. En ik heb geen schrik van wat knutselwerk om ze verder af te stellen.

Fanatec heeft de langverwachte QR2 gereleased. De bundle bestellen gaat nog niet, eens in de winkelwagen wordt het product niet gevonden. Maar het komt er dus aan.

Ik heb qua speling met QR1 geen problemen, maar het geluid stoort me wel. Dus mogelijks ga ik toch upgraden in the near future.

Fanatec heeft de langverwachte QR2 gereleased. De bundle bestellen gaat nog niet, eens in de winkelwagen wordt het product niet gevonden. Maar het komt er dus aan.

Ik heb qua speling met QR1 geen problemen, maar het geluid stoort me wel. Dus mogelijks ga ik toch upgraden in the near future.
Eerste reviews zijn ook heel positief

Eerste reviews zijn ook heel positief

Ze installeren het blijkbaar niet allemaal juist doordat ze bij het vervangen van de metalen washer op het stuur de verkeerde schroeven gebruiken. Maar het ziet er wel solide uit. Je ziet nu de shaft flexen in de behuizing, maar dat zijn krachten die je niet op je stuur/base uitoefent (zijdelings en vooral niet boven/onder).

Ze installeren het blijkbaar niet allemaal juist doordat ze bij het vervangen van de metalen washer op het stuur de verkeerde schroeven gebruiken. Maar het ziet er wel solide uit. Je ziet nu de shaft flexen in de behuizing, maar dat zijn krachten die je niet op je stuur/base uitoefent (zijdelings en vooral niet boven/onder).
Bij het filmpje van Boosted Media zag ik nog wel flex, maar dat was eigenlijk flex van het stuur tov de QR. Dus eigenlijk gewoon flex in de (plastic) achterkant van het stuur.
Ik vermoed dat met een metalen stuur, of met een versterkte achterkant, er nu eigenlijk niks flex meer op zit.

Wel knap dat zo'n grote aanpassing wel gewoon toepasbaar is op de bestaande hardware.

Bij het filmpje van Boosted Media zag ik nog wel flex, maar dat was eigenlijk flex van het stuur tov de QR. Dus eigenlijk gewoon flex in de (plastic) achterkant van het stuur.
Ik vermoed dat met een metalen stuur, of met een versterkte achterkant, er nu eigenlijk niks flex meer op zit.

Wel knap dat zo'n grote aanpassing wel gewoon toepasbaar is op de bestaande hardware.

Maar trek jij zo aan je stuur? Je maakt een draaiende beweging, in de richting dat er sowieso praktisch geen flex is.
Ik heb vandaag de collar die ik 3D heb laten printen over de shaft gedaan en als ik toch bezig was de balletjes in het stuur ingesmeerd met vaseline en de over de lockschroef 2 lagen krimpkous gedaan. Eigenlijk is mijn issue (metaal op metaal geluid als je off track gaat) weg.
Ik ga nog verder testen, maar ik zie voorlopig geen noodzaak voor een QR2.

Ik heb wel maar 1 stuur, dus dat semi-fixed maken was in mijn geval geen issue.

53215200574_79d82c9446_z.jpg

Laatst bewerkt:
Maar trek jij zo aan je stuur? Je maakt een draaiende beweging, in de richting dat er sowieso praktisch geen flex is.
Ik heb vandaag de collar die ik 3D geprint had over de shaft gedaan en als ik toch bezig was de balletjes in het stuur ingesmeerd met vaseline en de over de lockschroef 2 lagen krimpkous gedaan. Eigenlijk is mijn issue (metaal op metaal geluid als je off track gaat) weg.

Ik heb nog geen stuur :p, maar ik vermoed inderdaad dat je die flex nooit voelt. Er is een verschil tussen "speling" en "flex" en veel reviews halen die door elkaar precies, en je zit dat de QR1 in sommige gevallen echt speling had en dat lijkt me wel irritant.

Moest ik nu al een stuur hebben, zou ik ook niet upgraden als je geen probleem hebt. Maar in mijn geval (nieuwe setup), ga ik wel ineens upgraden om het risico om nadien te moeten upgraden wegens speling weg te halen.

Ik heb nog geen stuur :p, maar ik vermoed inderdaad dat je die flex nooit voelt. Er is een verschil tussen "speling" en "flex" en veel reviews halen die door elkaar precies, en je zit dat de QR1 in sommige gevallen echt speling had en dat lijkt me wel irritant.

Moest ik nu al een stuur hebben, zou ik ook niet upgraden als je geen probleem hebt. Maar in mijn geval (nieuwe setup), ga ik wel ineens upgraden om het risico om nadien te moeten upgraden wegens speling weg te halen.

Had het eigenlijk ook over speling. Ik heb niks (voelbaar) speling op mijn setup. Qua flex, als je ergens gaat aanhangen gaat het altijd flexen, de reviewers overdrijven dan ook. Ik hoop dat niemand zo aan zijn stuur gaat hangen.

Als je nieuw aankoopt kost het je enkel de shaft die je moet vervangen. Pas als ze nieuwe basissen uitbrengen zullen ze standaard QR2 aanbieden daarop. Ze spreken over een termijn van 2 jaar overgang. Ik upgrade pas als ik een 2de stuur aankoop denk ik.

Die QR2 ziet er wel netjes uit en krijgt lovende reviews. Ik heb 2 stuurtjes: het F1 Podium stuur uit die Podium Racing Wheel F1 bundle en het CSL Elite Steering Wheel WRC. Voorlopig is het goed zonder QR2 maar wie weet ooit in de toekomst. Als ik één ding geleerd heb in simracing is het wel dat het toch altijd geld kost op den duur. :)

Ik heb vandaag de collar die ik 3D heb laten printen over de shaft gedaan en als ik toch bezig was de balletjes in het stuur ingesmeerd met vaseline en de over de lockschroef 2 lagen krimpkous gedaan. Eigenlijk is mijn issue (metaal op metaal geluid als je off track gaat) weg.

53215200574_79d82c9446_z.jpg
Ik druk op mijn stuur in bochten met veel FFB/zware curbs omdat je dan meer controle hebt. Gelukkig is de shaft en QR van Simucube zo solide dat ik worst case heel mijn mountingplate zie flexen. En die is van 10mm dik aluminium 😅

Ik druk op mijn stuur in bochten met veel FFB/zware curbs omdat je dan meer controle hebt. Gelukkig is de shaft en QR van Simucube zo solide dat ik worst case heel mijn mountingplate zie flexen. En die is van 10mm dik aluminium 😅

De csl DD die ik heb is maar 8Nm max :P. Ik trek/duw niet echt op/aan mijn stuur.

Als ge een kart opleiding volgt is dat één van de eerste lessen. Ge moet op uw stuur duwen, zodat ge vast in het stoeltje duwt. Zeker niet trekken.

Als ge een kart opleiding volgt is dat één van de eerste lessen. Ge moet op uw stuur duwen, zodat ge vast in het stoeltje duwt. Zeker niet trekken.

Maar een kart rijdt en geeft je G-krachten, mijn rig is tamelijk stabiel... Al kan ik me voorstellen dat je onbewust ook een beetje duwt.
Fanatec is qua QR2 overigens redelijk uitverkocht. Wel goede launch van een product dat je een decennia wilt aanhouden, iets meer stock had toch gemogen denk ik dan.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten