Stefan_Gaming_BE
Well-known member
Ik heb nog steeds geen reispas voor UK binnen te mogen. Anders kon ik volgende week naar Londen op een “niet bij naam te noemen” racegame te gaan spelen. (Heel de dag)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

die kan toch echt nie goed zijn voor u rug met die kromming -_-![]()
BluMill gamestoel - Voor de laagste prijs
Verrijk je spelervaring met de BluMill gamerstoel. Ingebouwde speakers, bluetooth-connectiviteit. Optimaal comfort. Zeer laag geprijsd bij Action!shop.action.com
Simracing on a budget![]()
Eerste reviews zijn ook heel positiefFanatec heeft de langverwachte QR2 gereleased. De bundle bestellen gaat nog niet, eens in de winkelwagen wordt het product niet gevonden. Maar het komt er dus aan.
Ik heb qua speling met QR1 geen problemen, maar het geluid stoort me wel. Dus mogelijks ga ik toch upgraden in the near future.
Eerste reviews zijn ook heel positief
Bij het filmpje van Boosted Media zag ik nog wel flex, maar dat was eigenlijk flex van het stuur tov de QR. Dus eigenlijk gewoon flex in de (plastic) achterkant van het stuur.Ze installeren het blijkbaar niet allemaal juist doordat ze bij het vervangen van de metalen washer op het stuur de verkeerde schroeven gebruiken. Maar het ziet er wel solide uit. Je ziet nu de shaft flexen in de behuizing, maar dat zijn krachten die je niet op je stuur/base uitoefent (zijdelings en vooral niet boven/onder).
Bij het filmpje van Boosted Media zag ik nog wel flex, maar dat was eigenlijk flex van het stuur tov de QR. Dus eigenlijk gewoon flex in de (plastic) achterkant van het stuur.
Ik vermoed dat met een metalen stuur, of met een versterkte achterkant, er nu eigenlijk niks flex meer op zit.
Wel knap dat zo'n grote aanpassing wel gewoon toepasbaar is op de bestaande hardware.
Ik heb nog geen stuurMaar trek jij zo aan je stuur? Je maakt een draaiende beweging, in de richting dat er sowieso praktisch geen flex is.
Ik heb vandaag de collar die ik 3D geprint had over de shaft gedaan en als ik toch bezig was de balletjes in het stuur ingesmeerd met vaseline en de over de lockschroef 2 lagen krimpkous gedaan. Eigenlijk is mijn issue (metaal op metaal geluid als je off track gaat) weg.
Ik ga nog verder testen, maar ik zie voorlopig geen noodzaak voor een QR2.
Ik heb wel maar 1 stuur, dus dat semi-fixed maken was in mijn geval geen issue.
, maar ik vermoed inderdaad dat je die flex nooit voelt. Er is een verschil tussen "speling" en "flex" en veel reviews halen die door elkaar precies, en je zit dat de QR1 in sommige gevallen echt speling had en dat lijkt me wel irritant.Ik heb nog geen stuur, maar ik vermoed inderdaad dat je die flex nooit voelt. Er is een verschil tussen "speling" en "flex" en veel reviews halen die door elkaar precies, en je zit dat de QR1 in sommige gevallen echt speling had en dat lijkt me wel irritant.
Moest ik nu al een stuur hebben, zou ik ook niet upgraden als je geen probleem hebt. Maar in mijn geval (nieuwe setup), ga ik wel ineens upgraden om het risico om nadien te moeten upgraden wegens speling weg te halen.

Ik druk op mijn stuur in bochten met veel FFB/zware curbs omdat je dan meer controle hebt. Gelukkig is de shaft en QR van Simucube zo solide dat ik worst case heel mijn mountingplate zie flexen. En die is van 10mm dik aluminiumMaar trek jij zo aan je stuur? Je maakt een draaiende beweging, in de richting dat er sowieso praktisch geen flex is.
Ik heb vandaag de collar die ik 3D heb laten printen over de shaft gedaan en als ik toch bezig was de balletjes in het stuur ingesmeerd met vaseline en de over de lockschroef 2 lagen krimpkous gedaan. Eigenlijk is mijn issue (metaal op metaal geluid als je off track gaat) weg.
Ik ga nog verder testen, maar ik zie voorlopig geen noodzaak voor een QR2.
Ik heb wel maar 1 stuur, dus dat semi-fixed maken was in mijn geval geen issue.
![]()

Ik druk op mijn stuur in bochten met veel FFB/zware curbs omdat je dan meer controle hebt. Gelukkig is de shaft en QR van Simucube zo solide dat ik worst case heel mijn mountingplate zie flexen. En die is van 10mm dik aluminium![]()
. Ik trek/duw niet echt op/aan mijn stuur.Als ge een kart opleiding volgt is dat één van de eerste lessen. Ge moet op uw stuur duwen, zodat ge vast in het stoeltje duwt. Zeker niet trekken.Ik druk op mijn stuur in bochten met veel FFB/zware curbs omdat je dan meer controle hebt. Gelukkig is de shaft en QR van Simucube zo solide dat ik worst case heel mijn mountingplate zie flexen. En die is van 10mm dik aluminium![]()
Als ge een kart opleiding volgt is dat één van de eerste lessen. Ge moet op uw stuur duwen, zodat ge vast in het stoeltje duwt. Zeker niet trekken.