algemene discussie | sim racing

Ik scheur in AMS2 wel eens over de Nordschleife en dat is wel eens leuk. Maar ik voel niet de drang om dat frequent te doen of mijn tijd proberen te blijven verbeteren. In rally en F1 heb ik dat wel.

Vanavond trouwens weer Wreckfest met kameraden. :) Geen sim, toch heel leuk.

Ik geraak in F1 2023 niet zo goed rond. Dat tr.ail breaking wil daar niet goed lukken precies, weet niet wat er aan schort.
Ofwel veel en veel meer rondjes doen, maar snel dat ik mijn wheelbase heb. Begin al spijt te krijgen dat ik niet gewoon de DD1 heb genomen...

Je kan in F1 23 rijden met "suggested gear" ofzoiets in de options aangevinkt. Dan schakel je wel zelf maar dan toont die u wat de ideale versnelling zou zijn. Ik heb al gemerkt dat je in bijna 90% van de tijd beter 1 versnelling hoger kunt rijden (en dus sneller kunt gaan) dan wat het spel u probeert aan te leren. Verder ook alle assists uitzetten want die vertragen u alleen maar.

Trail breaking loont ook maar kan ik u zomaar niet uitleggen. Dat is echt zoeken, proberen, aanvoelen,...

Voor zij die twijfelen om een rig te kopen. Morgen komt Simlab met hun black friday deals!
Al betwijfel ik dat ze daardoor plots interessanter gaan worden dan GT Omega en Trak Racer voor (in essentie) hetzelfde product.

Het voordeel van Sim-Lab is dat zij in NL zitten. Je kan uw bestelling daar zelf ophalen en zo flink wat verzendingkosten uitsparen.

Ik ben daar gewoon op een via mail afgesproken tijdstip naartoe gereden om alles op te halen. Ik kan van mijn GT1-Evo toch niks slecht zeggen.

Het voordeel van Sim-Lab is dat zij in NL zitten. Je kan uw bestelling daar zelf ophalen en zo flink wat verzendingkosten uitsparen.

Ik ben daar gewoon op een via mail afgesproken tijdstip naartoe gereden om alles op te halen. Ik kan van mijn GT1-Evo toch niks slecht zeggen.
Dat klopt, maar de GT Omega Prime kost bvb 636€ incl shipping. Het equivalent daarvan is ongeveer de P1X-Pro en die zit op 799€. Dus er moet echt al 150€+shipping af om voordeliger uit te komen he. En dan heb je een profiel dat niet met rechte hoeken werkt, wat de uitbreidbaarheid weer tegen werkt.
Het is geen slecht materiaal, maar ik denk dat ze zich hebben laten pakken door de concurrentie die ondertussen allemaal ook gewoon een soortgelijke rig aanbieden.

Dat klopt, maar de GT Omega Prime kost bvb 636€ incl shipping. Het equivalent daarvan is ongeveer de P1X-Pro en die zit op 799€. Dus er moet echt al 150€+shipping af om voordeliger uit te komen he. En dan heb je een profiel dat niet met rechte hoeken werkt, wat de uitbreidbaarheid weer tegen werkt.
Het is geen slecht materiaal, maar ik denk dat ze zich hebben laten pakken door de concurrentie die ondertussen allemaal ook gewoon een soortgelijke rig aanbieden.
Wat bedoel je met niet rechte hoeken? Ik heb die GT Omega Prime eens bekijken en ziet er nagenoeg hetzelfde uit als mijn P1X.

Wat bedoel je met niet rechte hoeken? Ik heb die GT Omega Prime eens bekijken en ziet er nagenoeg hetzelfde uit als mijn P1X.
P1X stuurkolom staat niet recht naar boven he.

Ah, Google verduidelijkt. P1X wel, maar die verkopen ze niet meer. P1X pro heeft stuurkolom in een rare hoek.

Gisteren bij een kameraard langs geweest die recent zijn Fanatec BMW M3 GT3 stuur in ontvangst mocht nemen. Ze gingen ook een QR2 nasturen want dat was de belofte bij het BMW stuur, maar daar wacht hij nu al een week of 4 op. Terwijl zijn los bestelde base side QR wel vlot binnen kwam...
Soit, dat stuur ziet er wel gelikt uit. Knoppen enzo voelen ook heel erg degelijk. Alleen jammer van prijskaartje voor toch wel een vrij basic stuur.

Paar rondjes gedaan op de Nordschleife met de BMW M4 GT3, Watkins Glenn met de Ferrari 296 GT3 en Skip Barber. Hij een Dbox motion rig met dikke bass shakers er onder, Sim Trecs pedalen, een Fanatac DD2 en Samsung G7 32" triples. Op de Nords ging het zo het heftig te keer dat ik op de laatste stuk van het circuit moete had om mijn lijnen te passen. Ik werd heen en weer gegooid in die motion rig en precies sturen was niet meer zo evident.
Op Watkins Glenn was het subtieler, maar zeer leuk.

Het enige dat me dik tegenviel, was de DD2. Ik heb die ook gehad en een paar jaar geleden gewisseld voor een Simucube 2 Pro omdat ik dat toen een subtiele upgrade vond. Maar als ik nu terug ga naar de DD2, dat voelt de DD2 echt traag en doods aan. In de Toe op Watkins Glenn wou de Ferarri heel de tijd uitbreken. Thuis voel ik dat direct komen en kan ik dat al opvangen voordat ik echt tractie verlies. Op de DD2 was het telkens te laat en begon ik lichtjes te driften.
Ben benieuwd als die Club Sport DD gedetailleerder gaat aanvoelen of als het markting praatjes zijn.

Ben ivm black friday eens aan het kijken of er toch geen 3x27" 1440p monitoren aan mijn rig kunnen.
Aangezien 3x4k echt zwaar is om deftige frames uit te poepen denk ik niet dat het momenteel waard is daar 3 4k monitoren te zetten. Heb ongeveer 1,5m plaats in de breede en dat moet genoeg zijn denk ik.

Zou voor 27" gaan omdat je die dan ook dichter kan zetten voor meer 'cockpit' gevoel.

Ben benieuwd als die Club Sport DD gedetailleerder gaat aanvoelen of als het markting praatjes zijn.

Ik hoop het eerste....

Ben ivm black friday eens aan het kijken of er toch geen 3x27" 1440p monitoren aan mijn rig kunnen.
Aangezien 3x4k echt zwaar is om deftige frames uit te poepen denk ik niet dat het momenteel waard is daar 3 4k monitoren te zetten. Heb ongeveer 1,5m plaats in de breede en dat moet genoeg zijn denk ik.

Zou voor 27" gaan omdat je die dan ook dichter kan zetten voor meer 'cockpit' gevoel.

Ik hoop het eerste....
Ik denk dat een triple screen eigenlijk niet zoveel breder is dan een single 49" hoor.
Hier wordt het 3x32" met de hoop dat de Clubsport DD (als die het wordt) een shaft extension krijgt.
Maar inderdaad, zelfs triple 1440p zit ge al op een stevige GPU te kijken, triple 4K is 4090 zeker?

Ik hoop het eerste....
e31.jpg

Nee, maar als je plaats hebt, ga je daar veel meer plezier van hebben als van een ultra wide. Ik heb lang getwijfeld voor 32", maar na een paar rigs te testen van de kennissen met 32", was ik toch meer gecharmeerd door 27". Het is echt een persoonlijke keuze en kwa FOV maakt het niet veel uit, want 32" zet je verder van u af waardoor je op hetzelfde uitkomt.
Sowieso wel 1440p pakken tenzij ge een 4090 wilt kopen. Ik draai 100-165 fps (capped) met een 7800X3D en 3080 in iRacing op 1440p triples. ACC lukt ook mits wat tuning van de settings op high/very high, want zelfs met een 3090 krijg je hem op z'n knieën met 1440p triples.

Ik heb deze zomer 4x LG 27GP850 gekocht voor mijn rig. Die stonden al lang op mijn wishlist door hun hoog aangeschreven reviews en ik wou een IPS paneel. Toen ze deze zomer gedropped waren in prijs direct gekocht en content van.
Mijn rig is trouwens 135cm breed aan het breedste punt van de monitors met een hoek van 55°. Door de Vario VESA mounts (aanrader), steken m'n profielen wel iets verder uit. Die staan op 140cm op het breedte punt, maar als ik ze 5cm korter zou maken (heb 15cm over ofzo), dan zouden ze niet meer uitsteken. Maar met 150cm heb je dus meer als genoeg.

Niet beginnen eh :p.

Een 49" is 120cm breed, met als voordeel dat die aan mijn rseat B1 rig kan. Maar dan kan je niet naar je toe of af schuiven.
Wat is het verschil tussen de 27GP850 en de 27GP850P buiten de prijs en stroomverbruik? Ik zie het niet...

Als ik het goed begrijp kan ik beter een stand alone tripple screen stand kopen uit Alu profielen en daar de Vario Vesa mounts aanmaken?

Ik heb exact 120 cm tot aan de venster, maar aangezien de monitoren niet tegen de muur staan maakt dat eigenlijk weinig uit. Het is sowieso een probleem van de glazenwasser :D...

Komt net binnengerold...
53320083536_2fffe32a08.jpg

Laatst bewerkt:

Een 49" is 120cm breed, met als voordeel dat die aan mijn rseat B1 rig kan. Maar dan kan je niet naar je toe of af schuiven.
Wat is het verschil tussen de 27GP850 en de 27GP850P buiten de prijs en stroomverbruik? Ik zie het niet...

Als ik het goed begrijp kan ik beter een stand alone tripple screen stand kopen uit Alu profielen en daar de Vario Vesa mounts aanmaken?

Ik heb exact 120 cm tot aan de venster, maar aangezien de monitoren niet tegen de muur staan maakt dat eigenlijk weinig uit. Het is sowieso een probleem van de glazenwasser :D...

Komt net binnengerold...
Zelf samenstellen van triple stand kost ongeveer hetzelfde als die van GT omega en trak racer. Maar het is wel makkelijk zelf uit te tekenen.

Komt net binnengerold...
Inderdaad, het stroom verbruik is het enige verschil. Ik heb al de P versie.

Ik heb nog de vorige versie van de Simlab monitor stand met 4040 profielen. Heb die al 4 jaar geleden gekocht tweedehands met m'n P1X. Dat was toen de lichtere versie tot 27". Daarop heb ik achteraf de vario mounts toegevoegd toen ze uitgekomen zijn. Veel makkelijker om het precies af te regelen.

Je kan wel die nieuwe kopen van Simlab, maar hij is duur en de profielen gaan verder uitsteken want die is meer gemaakt voor 32" monitors. Je zou dus perfect zelf de profielen kunnen kopen en daarop de vario mounts toevoegen. Dat gaat mogelijks goedkoper zijn. En je kan dan uw profielen evt. iets korter laten maken zodat ze niet buiten je schermen uitsteken.
Kan wel even al mijn profielen opmeten als je zelf zou willen bouwen.

En triples aan de rig is ook een gedoe. Als je die dan wat dichter of wil, moet je haast met 3 man zijn om zo'n blok gewicht aan te passen. Op een aparte stand kun je die alleen voorzichtig verzetten en afstellen in de hoogte.

@HUSKE : haha I knew it! :)

Ik heb de afstand tussen de schermen enz hier al eens ergens neergepend in dit topic. Maar ik heb triple 32".

Verder wel eens met @MorGo7h : koop ineens die Vario mounts. Dat gaat uw leven zoveel gemakkelijker maken. Ik maak zelf ook gebruik van die Sim-lab triple monitor stand trouwens. Als je dat eens wil zien of voelen in praktijk kunnen we wel eens afspreken.

Je kan wel die nieuwe kopen van Simlab, maar hij is duur en de profielen gaan verder uitsteken want die is meer gemaakt voor 32" monitors. Je zou dus perfect zelf de profielen kunnen kopen en daarop de vario mounts toevoegen. Dat gaat mogelijks goedkoper zijn. En je kan dan uw profielen evt. iets korter laten maken zodat ze niet buiten je schermen uitsteken.
Kan wel even al mijn profielen opmeten als je zelf zou willen bouwen.

Graag, en waar kan je dan alles juist bestellen?

@HUSKE : haha I knew it! :)

Anders gaat ge op mij blijven vitten eh, dat ik mijne bureau maar groter moet voorzien :p.

Anders gaat ge op mij blijven vitten eh, dat ik mijne bureau maar groter moet voorzien :p.

Mijn triple monitor stand + Vario vesa mounts komen gewoon van sim-lab.eu. Let er wel op dat je de juiste Vesa mount koopt want die afmetingen verschillen van scherm tot scherm.

Hahaha :) Ik ben toch blij met mijn groot bureau/mancave.: 6 x 6,5m. Een deel is werkbureau (werkpc + schermen) , een deel is privébureau (eigen pc + schermen) en aan de andere kant van mijn bureau staat de mancave: zetel, salontafeltje, 65" TV, HTPC, PS5, ijskast en daarnaast de sim.

Ik heb hier profielen en materialen in zwart besteld om mijn 4e scherm op te hangen: https://www.aluxprofiel.nl/
Aangezien ik de vario mounts besteld heb, had ik nog 3 gewone mounts liggen en nog een hele hoop schroeven, hoekjes, ... Zo kwam ik toch wat goedkoper uit als hetzelfde te bestellen bij Simlab of een andere aanbieder.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten