algemene discussie | sim racing

Kheb de indruk dat uw hoek een beetje hetzelfde als bij mij als ik de foto's zie (55° bij mij). Ik heb mijn stoel op sliders gezet en mijn racepositie is bijna helemaal met de stoel naar voor. Om uit te stappen kan ik dan eerst een 15-20cm achteruit schuiven om zo makkelijker uit te stappen. Anders is het inderdaad nipt.

We hebben een gelijke hoek idd (56 graden hier, dat kwam de FOV calculator uit).

Mijn stoel kan ook maar achter, maar door mijn lange benen en armen heb ik nog net plaats genoeg om er zo uit te kunnen. Zolang ik sub 70kg blijf zal er geen probleem zijn ;).

Mijn nieuwe pedalen (elite V2) zijn ook toegekomen. Natuurlijk vanavond heel de avond weg. Hoop als ik vanavond laat toekom dat ik nog wat tijd heb om die eens uit te pakken en paar rondjes te rijden.

CSL Pedals, load cell kit en tuning kit gaan dan 2e hands op.
Gisterenavond laat nog even gemonteerd en nog snel een tiental rondes op Monza gereden. Ongelooflijk wat een verschil dat geeft zo een pedal set. Chicanes telkens weer mooi op de juiste moment remmen zonder blokkeren of overshoot, parabolica waar ik geregeld al eens de Apex miste mooi erop. Was instant heel wat meer vertrouwen in het remmen en veel constanter om ronde na ronde hetzelfde te doen.

Gisterenavond laat nog even gemonteerd en nog snel een tiental rondes op Monza gereden. Ongelooflijk wat een verschil dat geeft zo een pedal set. Chicanes telkens weer mooi op de juiste moment remmen zonder blokkeren of overshoot, parabolica waar ik geregeld al eens de Apex miste mooi erop. Was instant heel wat meer vertrouwen in het remmen en veel constanter om ronde na ronde hetzelfde te doen.

De rem van de CSL elite V2 scoort wel ver boven zijn categorie ook als je de reviews moet geloven. Ik ging de V2's kopen, maar uiteindelijk voor een 2de hands set gegaan en daar waren de V3's bij. Maar pedalen zal ik gaandeweg mss ook wel eens vervangen.

Toch een link met sinracing: Fanatec wheelbase (DD1 of DD2) + het CSL Elite Steering Wheel wat ik hier ook heb en EA Sports WRC 23. Leuke video!

Vanaf vandaag meermaals daags mijn order refreshen. Want artikel beschikbaar vanaf vandaag normaal.
Hopelijk gaat het vlot al heb ik er niet zot veel vertrouwen in als ik de berichten bekijk.

Had deze besteld: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BWF...=1701431475&sprefix=fanatec+8nm,aps,84&sr=8-1

Maar dan via aliexpress (35€). Is vandaag geleverd.
Simrig en Fanatec stuff nog onderweg. Of hoe Chinese leveringen van Oom Ali tegenwoordig sneller zijn dan Europese leveringen...
Ik had dezelfde op de kop getikt.
Was 36€ tijdens black friday maar dan nog op 1 of andere wijze aan een reductievoucher gekomen zodanig dat het 31€ was.
Deze is zo te zien uitverkocht, en deze is nu de aanbieder : https://nl.aliexpress.com/item/1005...!sea!BE!180618136!&curPageLogUid=YZPZ5qlBzsow

Alhoewel dat we wel eerlijk moeten zijn. Jij vergelijkt nu een levering van een andere grootteorde met de levering van dit toestel. Als ik dit toestel via amazon bestel dan wordt dit via prime morgen geleverd. Zonder prime is het maandag.
Zo snel is ome ali nu ook weer niet...

En het mijne is de 24ste besteld, en nog niet toegekomen. Het is nog onderweg.

Ik had dezelfde op de kop getikt.
Was 36€ tijdens black friday maar dan nog op 1 of andere wijze aan een reductievoucher gekomen zodanig dat het 31€ was.
Deze is zo te zien uitverkocht, en deze is nu de aanbieder : https://nl.aliexpress.com/item/1005004171378924.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.12437374ySPjYL&algo_pvid=43fe9f4a-784c-48c6-baa0-0a4fc05c7bf8&algo_exp_id=43fe9f4a-784c-48c6-baa0-0a4fc05c7bf8-0&pdp_npi=4@dis!EUR!64.89!42.17!!!69.13!!@2103273e17014372688632558e801d!12000028271150368!sea!BE!180618136!&curPageLogUid=YZPZ5qlBzsow

Alhoewel dat we wel eerlijk moeten zijn. Jij vergelijkt nu een levering van een andere grootteorde met de levering van dit toestel. Als ik dit toestel via amazon bestel dan wordt dit via prime morgen geleverd. Zonder prime is het maandag.
Zo snel is ome ali nu ook weer niet...

En het mijne is de 24ste besteld, en nog niet toegekomen. Het is nog onderweg.
Neenee, Aliexpress is nu ook niet supersnel, in dit geval is het eerder GT Omega (nuja, UPS) dat traag is door inklaring en Fanatec dat hun QR2 stuk niet meer in voorraad heeft tot 12e ...

Jaja, zojuist een melding van Fanatec dat men het succes van de verkopen een beetje onderschat hadden, en dat er zeker in betrekking tot leveringen die via de douane moeten verlopen toch wel wat vertraging gaat kunnen oplopen tgv het papperassenwerk :p of de hoe zwaar de leveringsdiensten regionaal bevraagd zijn.

Dear customer,

Thank you for your Black Friday order! We wanted to give you a quick update on what happens next.

Due to the high volume of sales, order processing - especially for orders requiring customs documentation - is likely to take longer than usual. For this we would like to sincerely apologize. Furthermore, some orders may be affected by irregularities; we are currently looking into this to ensure everything is processed correctly. We'll be in touch with you in the next business days if anything needs to be addressed.

Once your order has left our warehouse, a tracking number will be provided in your Fanatec account in the Orders section. Please note the order status “Completely Shipped” only means your data was transferred to our warehouse; actual processing time via our logistics partners can vary based on the processing backlog in your respective region.

We have good news here - tracking data should now be visible on mobile units as well! If you are still having difficulties seeing your number on your smartphone, you can try enabling desktop mode or checking for updates on a PC/laptop.

Thanks again for choosing Fanatec!

Team Fanatec

Ach ja, mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

Jaja, zojuist een melding van Fanatec dat men het succes van de verkopen een beetje onderschat hadden, en dat er zeker in betrekking tot leveringen die via de douane moeten verlopen toch wel wat vertraging gaat kunnen oplopen tgv het papperassenwerk :p of de hoe zwaar de leveringsdiensten regionaal bevraagd zijn.

Ach ja, mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
Welke statussen zijn er eigenlijk allemaal? Gewoon blauw processing en groen shipped? Of heb je nog iets ertussen?

Welke statussen zijn er eigenlijk allemaal? Gewoon blauw processing en groen shipped? Of heb je nog iets ertussen?
Geen idee, bij mij staat groen shipped.

Maar dit wil enkel zeggen dat de order verstuurd is naar hun warehouse. Nog niet dat die onderweg is naar ons. Of zo verstond ik toch hun mail.
Al zie ik nergens de tracking number, terwijl ik toch op desktop aan het kijken ben. Dus ja...

Enige nummer die ik zie is order number.

Geen idee, bij mij staat groen shipped.

Maar dit wil enkel zeggen dat de order verstuurd is naar hun warehouse. Nog niet dat die onderweg is naar ons. Of zo verstond ik toch hun mail.
Al zie ik nergens de tracking number, terwijl ik toch op desktop aan het kijken ben. Dus ja...

Enige nummer die ik zie is order number.
Ik had gemaild waarom ik geen tracking nummer had, en jawel, vandaag een mail met het tracking nummer. Maar de Pakjesman stond hier ook gewoon vandaag al aan de deur :p

Ik had gemaild waarom ik geen tracking nummer had, en jawel, vandaag een mail met het tracking nummer. Maar de Pakjesman stond hier ook gewoon vandaag al aan de deur :p
Daar heb ik dus schrik voor dat het hier plots gaat voor de deur staan als er niemand thuis is. En vooral in de winter als het dan de hele tijd regent.

UPS is toch ook een schijte service. Ik kreeg mijn tracking wel en ook het bericht dat mijn vast ups service Point ermee gestopt was en ik een ander moest kiezen. 17 keer proberen wijzigen naar een ander. Lukte nooit niet op die site. vervolgens kreeg ik mail: morgen wordt het geleverd en toen kon ik het pas wijzigen. Natuurlijk wijziging niet meer aanvaard en ze stonden hier gewoon voor de deur de enige dag dat mijn vrouw naar kantoor moest. Ze hebben het dan toch bij mijn buurman afgezet.

UPS is toch ook een schijte service. Ik kreeg mijn tracking wel en ook het bericht dat mijn vast ups service Point ermee gestopt was en ik een ander moest kiezen. 17 keer proberen wijzigen naar een ander. Lukte nooit niet op die site. vervolgens kreeg ik mail: morgen wordt het geleverd en toen kon ik het pas wijzigen. Natuurlijk wijziging niet meer aanvaard en ze stonden hier gewoon voor de deur de enige dag dat mijn vrouw naar kantoor moest. Ze hebben het dan toch bij mijn buurman afgezet.
Ik kreeg al vapeurs als ik zag dat het met hen was. Vorige keer hebben ze mijn fiets van 5000€ gewoon buiten voor de deur gezet terwijl er niemand thuis was.

En ik was niet thuis omdat: ik zie op de tracking dat ze maandag zouden leveren en dus verlof genomen.
Dan bericht dat het dinsdag zal zijn dus de maandag ga ik toch werken.
Om dan plots een mail te krijgen dat mijn pakket afgeleverd was.
Dan vol gas naar huis om hem rap binnen te zetten.

Iedere keer is dat een ramp met die kerels, maar die keer was toch echt het toppunt.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten