dat van die switch naar early access moet ge ook gewoon kaderen in het feit dat dit een license game is voor een kampioenschap dat dit weekend start (prologue in Qatar).
er moést een release komen, en in deze staat kunnen ze het gewoon niet als full game (met full price) uitbrengen. dan is early acces een faire oplossing, imo.
en ge zijt gewoon de negatieve elementen van 1 review aan't quoten (overtake.gg) terwijl ge de positieve elementen eruit laat. en kijk:
If you have Windows 11, the in-race setup menus are glacially slow, to the point of being unusable unless you switch on VSync.
geen last van gehad, tbh
If you skip qualifying the grid order is randomised, including all three classes, which can result in a GTE car in pole position ahead of Hypercars. Pandemonium ensues.
idem in AC of rfactor, tbf. als ge geen quali doet, weten de games niet welke wagen ze op kop moeten zetten he. er zou een "simulate session" optie moeten zijn
The AI often cannot handle formation laps, either crashing into each other or driving through the pace car.
We have experienced crashes so hard that the .exe file deletes itself, and then when Steam tried to re-download it, Windows Defender blocked it as a virus. Creating an exception avoids the block, top tip, and we are sure the game will be registered with Microsoft soon. But, obviously, the crashes are the main pain point.
There is a neat touch that when using a Fanatec wheel a little ‘LM’ appears in the digital read-out. Not so neat is the game forgetting steering wheel settings each time you boot it or being sometimes prominently out of alignment.
It also forgets the race length between qualifying and the race itself, defaulting to its own agenda. It decides that you should race for six hours instead of 90 minutes and it rarely remembers your race or weather settings the next time you come to them.
dit zijn allemaal dingen die vrij gemakkelijk gaan gepatcht worden. dat van die exe-file is ook omdat overtake.gg een review-versie heeft getest, die net iets eerder bij hun is gekomen dan de early-access versie.
ik heb net 2 races gedaan:
1 in de Cadillac op Fuji. die vond ik minder, want ik heb niet gevoel dat ik met die hypercar aan't pushen ben. ik had totaal geen feel met die wagen, en ik stond snel achterstevoren.
2de met de LMP2 op Monza, daar had ik wel snel vertrouwen in de wagen, en dat vond ik gewoon fun om mee te rijden.
paar dingen vond ik wel raar, zo staat de quali default op private, waardoor ge alleen rijdt (terwijl uw relative toch andere wagens aangeeft), maar dat kunt ge dus af zetten
en schade repareren staat er in de pitstop een optie om te skippen, maar dan repareert hij dus niet. maar aangezien dat een optie is in het pit-menu vind ik dat een raar element. het zou leuker zijn moest hij met die optie dan "time-skippen", want 3 minuten in de pits zitten schade repareren is in SP nogal dom.