Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Probeer eens Long Beach met een GT3 (en wellicht ook met andere wagens). Turn 11, laatste bocht is geschift. Daar moet ik m'n onderste hand loslaten en verder overdraaien tot het max met m'n linkerhand. In het echt hetzelfde btw:Veel verder dan 2/8 en 3/9 geraak je toch ook niet, want dan moet je overpakken. En dat gaat bij GT3/4 sturen helemaal niet.
Probeer eens Long Beach met een GT3 (en wellicht ook met andere wagens). Turn 11, laatste bocht is geschift. Daar moet ik m'n onderste hand loslaten en verder overdraaien tot het max met m'n linkerhand. In het echt hetzelfde btw:
. Lukt dat wel goed met je audi/lambo replica wheel aangezien dat niet gesloten is?
.Het is gesloten hoor langs boven. Maar mijn hand verschuift niet, dus zou ook perfect lukken als dat open was.Is nog steeds niet overpakken. Lukt dat wel goed met je audi/lambo replica wheel aangezien dat niet gesloten is?
Maar long beach laatste bocht is idd wel een lastige, totaal als je aan de binnenkant zit.
Welja, voorlopig rem ik nog met mijn rechtse voet, waardoor trailbraking moeilijker is. Maar had al wel door (zeker bij chicane in Spa) dat het vooral in de pedalen zit. Maar in Monza sta ik bijna stil voor ik de bocht in draai, en dan krijg ik precies de bocht nog steeds niet gepakt. Ik vermoed dat mijn stuur op 1080° ingesteld staat (staat op "auto" in Fanalab denk ik). Hebben jullie dat lager staan?Het is gesloten hoor langs boven. Maar mijn hand verschuift niet, dus zou ook perfect lukken als dat open was.
![]()
@anders. Even gekeken in een replay voor Spa. Bustop is 3/8 draaien voor mij. Het sturen komt eigenlijk echt uit de pedalen niet zo zeer door aan stuur te draaien.
En als ik wil doe ik daar een pirouette als ik het remmen niet goed aanpak met evenveel steering input. Been there done that.
Door goed te trailbraken ga je minder steering input nodig hebbe, de fronts gaan minder snel slijten (minder onderstuur naarmate de stint afloopt) en je gaat gewoon overal sneller zijn. Dit filmpje gaat wel over iRacing, maar legt goed de basis principes uit:
Nog iets wat me binnenvalt. Op Spa en Monza raak ik de binnenkant van de curbs, maar niet de sausages. Daarvan krijg je ook extra rotatie.Welja, voorlopig rem ik nog met mijn rechtse voet, waardoor trailbraking moeilijker is. Maar had al wel door (zeker bij chicane in Spa) dat het vooral in de pedalen zit. Maar in Monza sta ik bijna stil voor ik de bocht in draai, en dan krijg ik precies de bocht nog steeds niet gepakt. Ik vermoed dat mijn stuur op 1080° ingesteld staat (staat op "auto" in Fanalab denk ik). Hebben jullie dat lager staan?
2:27.5 en 1:52.0Nog iets wat me binnenvalt. Op Spa en Monza raak ik de binnenkant van de curbs, maar niet de sausages. Daarvan krijg je ook extra rotatie.
Mijn DD2 stond op auto (1080°) en simucube op 900°, maar eigenlijk maakt dat geen fluit uit zolang uw instellingen in ACC maar overeen komen met die van uw base. Check gewoon even als je 180° aan uw stuur draait, dat dat ingame ook zo is. Indien dat niet zo is, moet je er wel ff naar kijken.
De 1e chicane op Monza is ook wel trager als de bustop op Spa.
Left foot braking helpt mij wel om sneller te zijn en meer controle te hebben omdat ik sneller kan schakelen tussen remmen/gas geven. Als ik iets teveel trailbrake en de auto begin te oversturen, dan krijg ik die meestal terug stabiel door de rem direct los te laten. Soms in combinatie met direct lichtjes gas geven. Dan krijg je weight transfer naar achter en gaat de auto ondersturen.
Welke rondetijden rij je op Spa en Monza?

2:27.5 en 1:52.0
Dus nog ver van de tijden dat ik de rest daar zie rijden![]()
Ja, ik rij met de McLaren omdat die voor mij het natuurlijkst aanvoelt, maar initieel tijdje met de 911 gereden en volgens mij waren men rondetijden toen ook wel iets sneller.Die tijden komen wel, als je de rechtervoet op de gaspedaal laat. Met links remmen gaat veel sneller.
Ik reed 2:18 op Spa in ACC als ik me herinner, met de Mercedes want die knalt over alle curbs alsof die niet bestaan... (niet die oranje sausages, daar moet je wegblijven).
Ik geef u de tip om left foot braking te leren en goed te leren trail braken. Dat in combinatie met veeeel rondjes maken.2:27.5 en 1:52.0
Dus nog ver van de tijden dat ik de rest daar zie rijden![]()
Dat vind ik ook altijd moeilijk en scheelt idd enorm. Je ziet wel die track guides waar ze tonen waar je moet remmen, maar wanneer je terug op de gas moet is nog belangrijker en daar zeggen ze nooit iets over.
Al een idee wat er in de plaats komt?Iets ontbreekt er...
![]()
Heb donderdagavond mijn DD2, stuur en pedalen te koop gezet aan de prijs dat ik ervoor betaald had om te kijken of ik uit het Fanatec ecosysteem kon tegen betrekkelijk lage kosten. Vrijdagmorgend was alles weg aan de vraagprijs...
Niet dat de DD2 slecht is, zeker niet, bovendien was het zelfgebouwd stuurtje eigenlijk een zaligheid om mee te rijden.
Ik ga nu dus voor een meer open aanpak waarbij elk merk gecombineerd kan worden.
Al een idee wat er in de plaats komt?
Dikke wheelbase maar dat stuur... wat een vreselijk vorm.Yep, als alles goed is komt het morgen toe.
Het is een simucube 2 pro geworden icm een Ascher Mclaren artura pro stuur (simucube wireless).
![]()
Pedalen neem ik een 2de hands setje over, dat worden de Heusinkveld sprints.
Knap! Ook een van de knappere stuurtjes vind ik. Simpel, maar verfijnd.Yep, als alles goed is komt het morgen toe.
Het is een simucube 2 pro geworden icm een Ascher Mclaren artura pro stuur (simucube wireless).
![]()
Pedalen neem ik een 2de hands setje over, dat worden de Heusinkveld sprints.
Dikke wheelbase maar dat stuur... wat een vreselijk vorm.
Knap! Ook een van de knappere stuurtjes vind ik. Simpel, maar verfijnd.

.