algemene discussie | sim racing

Veel verder dan 2/8 en 3/9 geraak je toch ook niet, want dan moet je overpakken. En dat gaat bij GT3/4 sturen helemaal niet.

Veel verder dan 2/8 en 3/9 geraak je toch ook niet, want dan moet je overpakken. En dat gaat bij GT3/4 sturen helemaal niet.
Probeer eens Long Beach met een GT3 (en wellicht ook met andere wagens). Turn 11, laatste bocht is geschift. Daar moet ik m'n onderste hand loslaten en verder overdraaien tot het max met m'n linkerhand. In het echt hetzelfde btw:

Probeer eens Long Beach met een GT3 (en wellicht ook met andere wagens). Turn 11, laatste bocht is geschift. Daar moet ik m'n onderste hand loslaten en verder overdraaien tot het max met m'n linkerhand. In het echt hetzelfde btw:

Is nog steeds niet overpakken :p. Lukt dat wel goed met je audi/lambo replica wheel aangezien dat niet gesloten is?
Nvm, je stuur is gesloten, dat was het verschil met mijn stuur.
Maar long beach laatste bocht is idd wel een lastige, totaal als je aan de binnenkant zit, maar dat is gewoon dom dan :).

Laatst bewerkt:
Is nog steeds niet overpakken :p. Lukt dat wel goed met je audi/lambo replica wheel aangezien dat niet gesloten is?
Maar long beach laatste bocht is idd wel een lastige, totaal als je aan de binnenkant zit.
Het is gesloten hoor langs boven. Maar mijn hand verschuift niet, dus zou ook perfect lukken als dat open was.

36654622822_948aa5e486_b.jpg

@anders. Even gekeken in een replay voor Spa. Bustop is 3/8 draaien voor mij. Het sturen komt eigenlijk echt uit de pedalen niet zo zeer door aan stuur te draaien.
En als ik wil doe ik daar een pirouette als ik het remmen niet goed aanpak met evenveel steering input. Been there done that.
Door goed te trailbraken ga je minder steering input nodig hebbe, de fronts gaan minder snel slijten (minder onderstuur naarmate de stint afloopt) en je gaat gewoon overal sneller zijn. Dit filmpje gaat wel over iRacing, maar legt goed de basis principes uit:

Het is gesloten hoor langs boven. Maar mijn hand verschuift niet, dus zou ook perfect lukken als dat open was.

36654622822_948aa5e486_b.jpg

@anders. Even gekeken in een replay voor Spa. Bustop is 3/8 draaien voor mij. Het sturen komt eigenlijk echt uit de pedalen niet zo zeer door aan stuur te draaien.
En als ik wil doe ik daar een pirouette als ik het remmen niet goed aanpak met evenveel steering input. Been there done that.
Door goed te trailbraken ga je minder steering input nodig hebbe, de fronts gaan minder snel slijten (minder onderstuur naarmate de stint afloopt) en je gaat gewoon overal sneller zijn. Dit filmpje gaat wel over iRacing, maar legt goed de basis principes uit:
Welja, voorlopig rem ik nog met mijn rechtse voet, waardoor trailbraking moeilijker is. Maar had al wel door (zeker bij chicane in Spa) dat het vooral in de pedalen zit. Maar in Monza sta ik bijna stil voor ik de bocht in draai, en dan krijg ik precies de bocht nog steeds niet gepakt. Ik vermoed dat mijn stuur op 1080° ingesteld staat (staat op "auto" in Fanalab denk ik). Hebben jullie dat lager staan?

Welja, voorlopig rem ik nog met mijn rechtse voet, waardoor trailbraking moeilijker is. Maar had al wel door (zeker bij chicane in Spa) dat het vooral in de pedalen zit. Maar in Monza sta ik bijna stil voor ik de bocht in draai, en dan krijg ik precies de bocht nog steeds niet gepakt. Ik vermoed dat mijn stuur op 1080° ingesteld staat (staat op "auto" in Fanalab denk ik). Hebben jullie dat lager staan?
Nog iets wat me binnenvalt. Op Spa en Monza raak ik de binnenkant van de curbs, maar niet de sausages. Daarvan krijg je ook extra rotatie.
Mijn DD2 stond op auto (1080°) en simucube op 900°, maar eigenlijk maakt dat geen fluit uit zolang uw instellingen in ACC maar overeen komen met die van uw base. Check gewoon even als je 180° aan uw stuur draait, dat dat ingame ook zo is. Indien dat niet zo is, moet je er wel ff naar kijken.

De 1e chicane op Monza is ook wel trager als de bustop op Spa.
Left foot braking helpt mij wel om sneller te zijn en meer controle te hebben omdat ik sneller kan schakelen tussen remmen/gas geven. Als ik iets teveel trailbrake en de auto begin te oversturen, dan krijg ik die meestal terug stabiel door de rem direct los te laten. Soms in combinatie met direct lichtjes gas geven. Dan krijg je weight transfer naar achter en gaat de auto ondersturen.

Welke rondetijden rij je op Spa en Monza?

Nog iets wat me binnenvalt. Op Spa en Monza raak ik de binnenkant van de curbs, maar niet de sausages. Daarvan krijg je ook extra rotatie.
Mijn DD2 stond op auto (1080°) en simucube op 900°, maar eigenlijk maakt dat geen fluit uit zolang uw instellingen in ACC maar overeen komen met die van uw base. Check gewoon even als je 180° aan uw stuur draait, dat dat ingame ook zo is. Indien dat niet zo is, moet je er wel ff naar kijken.

De 1e chicane op Monza is ook wel trager als de bustop op Spa.
Left foot braking helpt mij wel om sneller te zijn en meer controle te hebben omdat ik sneller kan schakelen tussen remmen/gas geven. Als ik iets teveel trailbrake en de auto begin te oversturen, dan krijg ik die meestal terug stabiel door de rem direct los te laten. Soms in combinatie met direct lichtjes gas geven. Dan krijg je weight transfer naar achter en gaat de auto ondersturen.

Welke rondetijden rij je op Spa en Monza?
2:27.5 en 1:52.0
Dus nog ver van de tijden dat ik de rest daar zie rijden:p

Die tijden komen wel, als je de rechtervoet op de gaspedaal laat. Met links remmen gaat veel sneller.
Ik reed 2:18 op Spa in ACC als ik me herinner, met de Mercedes want die knalt over alle curbs alsof die niet bestaan... (niet die oranje sausages, daar moet je wegblijven).

Die tijden komen wel, als je de rechtervoet op de gaspedaal laat. Met links remmen gaat veel sneller.
Ik reed 2:18 op Spa in ACC als ik me herinner, met de Mercedes want die knalt over alle curbs alsof die niet bestaan... (niet die oranje sausages, daar moet je wegblijven).
Ja, ik rij met de McLaren omdat die voor mij het natuurlijkst aanvoelt, maar initieel tijdje met de 911 gereden en volgens mij waren men rondetijden toen ook wel iets sneller.

Ik geef u de tip om left foot braking te leren en goed te leren trail braken. Dat in combinatie met veeeel rondjes maken.
Je kan nog serieus wat van die tijd pitsen op Spa. De snelle jongens zitten op 2:16 geloof ik. Onder de 2:20 moet zeker en vast lukken met wat oefenen.
Focus u vooral op goeie exits. Beetje vroeger remmen zodat je niet ondersturend de bocht in gaat en dan uit de bocht knallen. Als je onderstuur in de bocht hebt, moet je lang wachten tot je op de gas kan gaan. Ook als je moet liften omdat je de bocht niet gaat halen, ben je gezien kwa laptimes. Je mag pas op de gas gaan, als je weet dat je niet meer gaat moeten terug nemen.

Dat vind ik ook altijd moeilijk en scheelt idd enorm. Je ziet wel die track guides waar ze tonen waar je moet remmen, maar wanneer je terug op de gas moet is nog belangrijker en daar zeggen ze nooit iets over.

Dat vind ik ook altijd moeilijk en scheelt idd enorm. Je ziet wel die track guides waar ze tonen waar je moet remmen, maar wanneer je terug op de gas moet is nog belangrijker en daar zeggen ze nooit iets over.

Natuurlijk wel... Maar de regel is over het algemeen zo vroeg mogelijk ZONDER je gas terug moet lossen want dan verlies je top-end speed.

Iets ontbreekt er... :)

53717910370_966f4c9023_c.jpg

Heb donderdagavond mijn DD2, stuur en pedalen te koop gezet aan de prijs dat ik ervoor betaald had om te kijken of ik uit het Fanatec ecosysteem kon tegen betrekkelijk lage kosten. Vrijdagmorgend was alles weg aan de vraagprijs...
Niet dat de DD2 slecht is, zeker niet, bovendien was het zelfgebouwd stuurtje eigenlijk een zaligheid om mee te rijden.

Ik ga nu dus voor een meer open aanpak waarbij elk merk gecombineerd kan worden.
Al een idee wat er in de plaats komt?

Dikke wheelbase maar dat stuur... wat een vreselijk vorm.

Het is gebaseerd op het echt stuur van de Mclaren Arthura GT4, die heeft alleen minder knoppen.
Vind het stuur zelf wel mooi, maar het is bovenal van uitstekende kwaliteit, 300mm, draadloos, rubber grips en genoeg dials/knoppen die vlot bereikbaar zijn.
Alle reviews zijn lovend, van influencers en gebruikers.

Knap! Ook een van de knappere stuurtjes vind ik. Simpel, maar verfijnd.

Tnx, vond ik ook. Had het stuurtje al eerder willen kopen, maar buiten beschikbaarheid had ik dan met een USB kabel gezeten. Heb dat liever niet, denk ik.

ze zijn aan het werken aan de nieuwe versie van Spa, en Zolder krijgt in september al een remaster :clap:

Simucube base en Ascher wheel ontvangen. De fanatec DD2 was groot en zwaar, de simucube 2 pro is een stuk kleiner maar weegt een paar kilo meer.
Gisteren de QR gemonteerd op het stuur, de shaft extension op de simucube 2 pro gezet en het geheel gemonteerd op de rig. Wat geprutst aan de positie, het lijkt nu goed te staan maar ik moet eerst wat rijden om zeker te zijn. Alles voelt zeer solide, heb et gevoel dat de shifters iets meer lawaai maken dan de fanatec advanced podium shifters (die zijn heel goed trouwens).

Heb dan even getest met gas/rem op de clutches (rijdt niet goed) en alles werkt. Nu de pedalen nog en dit weekend weer racen :D.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten