algemene discussie | sim racing

Ik hoop vooral dat de exclusiviteit van PS weggaat bij Fanatec, en dat andere merken hier nu ook aankunnen. Zal ijdele hoop zijn, maar met Gran Turismo als grote speler in de racewereld kunnen we maar hopen zeker.

Hoe groot is die markt eigenlijk. Lijkt me toch niet heel groot.
Je ziet bij de CS DD+ dat die vooral gekocht wordt voor de 15Nm en niet voor de PS support.

Je kan ook bij logitech terecht hiervoor, zelfs voor een direct drive. Het is dus sowieso niet exclusief.

Hoe groot is die markt eigenlijk. Lijkt me toch niet heel groot.
Je ziet bij de CS DD+ dat die vooral gekocht wordt voor de 15Nm en niet voor de PS support.

Je kan ook bij logitech terecht hiervoor, zelfs voor een direct drive. Het is dus sowieso niet exclusief.
Klopt, het is inderdaad niet exclusief. Maar voor de premium prijs die je betaald blijf ik bij Logitech wel enorm op mijn honger zitten, zowel qua looks als qua gamma (al zou daar verbetering in komen later dit jaar).

Ik hoop vooral dat de exclusiviteit van PS weggaat bij Fanatec, en dat andere merken hier nu ook aankunnen. Zal ijdele hoop zijn, maar met Gran Turismo als grote speler in de racewereld kunnen we maar hopen zeker.
Het is niet exclusief. Je moet gewoon Sony betalen voor een licentie en dag je PlayStation producten maken.
Probleem is dat de kleinere spelers niet zoveel willen betalen aan Sony en extra R&D doen om hun producten compatibel te maken. Je moet echt al veel verkopen om er voordeel uit te halen.

Ik ben zo jaloers op jullie. Ik krijg hier de vrouw toch maar niet warm om een setup te mogen kopen :cry:

Na mijn pitstop druk ik de pitlimiter net te vroeg uit en 40s stop and go. Je mag dan sneller zijn, veel zoden zet dar niet aan de dijk. Vandaag 77 irating verloren, wel A-license. Mag dus IMSA rijden nu :).

@Voidski , wat heeft ze erop tegen?
Plaatsiname, jij die alleen aant racen bent, financieel (het hoeft niet gek duur te zijn om leuk te zijn).
IMSA in iRacing is de droom voor mij.

Plaats is niet het probleem, kelder volledig vrij :smile: 't zal eerder de combinatie zijn van ik die (te veel) alleen in de kelder zit en financieel vind ze het ook te duur (Alu rig + Simagic combinatie zit toch snel aan 2.7-3k afhankelijk van de opties). Zeker rekening houdende dat mijn PC toch ook aan vervanging toe gaat zijn dit of volgend jaar.

Hmmm, mijn vrouw wil juist dat ik meer in de SIM rig rij. Iets met dat heeft genoeg gekost, gebruik het nu maar :).

Ze komt er soms ook gezellig bijzitten, vind ik wel tof.

Aangezien ik mijn stuurtje ga vervangen komt mijn Ascher Mclaren Arthura pro SC wheel te koop. Indien iemand interesse, stuur maar een PM :).

Wat komt in de plaats? En waarom weg?

Ik denk een BST Alpha, heeft leuke features voor GT3/4. Maar kan evengoed een GSI wheel worden met scherm (al is die kans kleiner).
Ik heb nog niets besteld, ga dat vermoedelijk volgende week doen.

Wisselen van stuur is een heel gedoe, dus heb genoeg aan 1 stuur. Daarom gaat de Ascher de deur uit.

Ik denk een BST Alpha, heeft leuke features voor GT3/4. Maar kan evengoed een GSI wheel worden met scherm (al is die kans kleiner).
Ik heb nog niets besteld, ga dat vermoedelijk volgende week doen.

Wisselen van stuur is een heel gedoe, dus heb genoeg aan 1 stuur. Daarom gaat de Ascher de deur uit.
Ik zou ook voldoende hebben aan één stuur. Had die BST Alpha eerder deze week op Reddit voorbij zien komen en dat is inderdaad ook wel echt een pareltje.

Wat zijn tegenwoordig de echte high-end wielen die er op de markt zijn? Heb het specifiek over het wiel, niet de base.
Focus is GT wagens.

Die Asher Mclaren Artura Ultimate lijkt me veruit de beste optie. Zelfde materialen als het echte wiel (I like it durable) en herkenbare layout.
Men Precision Sim Engineering wiel heeft de geest gegeven en gezien het geld dat dat gekost heeft ben ik toch wel wat teleurgesteld. Ga proberen de soldeerpunten is te herstellen maar de kabel is duidelijk aan het falen waar hij verbonden wordt met het wiel.

Nog enige high-end opties die ik moet bekijken?

Wat zijn tegenwoordig de echte high-end wielen die er op de markt zijn? Heb het specifiek over het wiel, niet de base.
Focus is GT wagens.

Die Asher Mclaren Artura Ultimate lijkt me veruit de beste optie. Zelfde materialen als het echte wiel (I like it durable) en herkenbare layout.
Men Precision Sim Engineering wiel heeft de geest gegeven en gezien het geld dat dat gekost heeft ben ik toch wel wat teleurgesteld. Ga proberen de soldeerpunten is te herstellen maar de kabel is duidelijk aan het falen waar hij verbonden wordt met het wiel.

Nog enige high-end opties die ik moet bekijken?
GSI, GRID met hun Porsche RSR stuur.

Rookie mistake, mijn Q1R quick release is 50,8mm en heb geen adapter voor men 70mm die ik nodig heb op de artura.

Dan meteen geescaleerd en nu besloten om de sim te verplaatsen uit de gameroom naar een andere dedicated kamer die vrij was en de setup volledig op te bouwen met nieuwe schermen.

Mijn Heusinkveld Ultimates gaan ook in de verkoop gaan dus als iemand daar interesse zou in hebben, laat maar iets weten. Mag weg voor faire prijs, hoef geen hoofdprijs te vangen.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten