algemene discussie | sim racing

Eindelijk :biglaugh::clap:

LZj4uRe.png

Vorige week bij @anders. geweest, om een cockpit op te halen. GT omega prime. Was zonder wheeldeck en stoel.

Gelijk eventjes op zijn setup gereden. Er is bij mij nog werk aan de winkel. :D Is toch een totaal andere beleving als toen ik vroeger op mijn goedkoop thrustmaster zat te spelen aan de bureau.

Ondertussen ook wat materiaal besteld en ben ik beetje bij beetje aan het installeren. Pc en schermen moeten nog geleverd worden, dus heb nog tijd.
Uiteindelijk ben ik voor een Moza R12 bundel gegaan (stuur/wheelbase/pedalen) voor €999. Ze verkopen er ook stoelen van trakracer, dus daar ook een stoel gekocht.
Triple mount heb ik gekocht bij simlab. Ook een p1x pro wheeldeck, want hier paste de moza R12 op.

Morgen zou er een mat geleverd worden, dan kan ik de cockpit op de juiste plek zetten en verder bouwen.

20240924-081716844-i-OS.avif

20240924-081611457-i-OS.avif
Terug uit verlof. Gisteren de laatste loodjes gedaan.

Heb nog wel een paar nieuwe kabels besteld, want de huidige zijn te kort. Nadien nog wat materiaal kopen voor kabel management.

Vanaf gisteren dus de eerste keer kunnen rijden. :D

IMG-3244.jpg

Laatst bewerkt:
@Bimmer , knap!

Je schermen zijn wel niet echt goed uitgelijnd. Je moet proberen de bezel van de buitenste voor de bezel van het middelste scherm te zetten.
Dan verdwijnt die spleet en heb je in totaal minder bezel. Het is wat proberen en mikken, maar dat lukt wel vrij goed als je de tijd ervoor neemt.

@Bimmer , knap!

Je schermen zijn wel niet echt goed uitgelijnd. Je moet proberen de bezel van de buitenste voor de bezel van het middelste scherm te zetten.
Dan verdwijnt die spleet en heb je in totaal minder bezel. Het is wat proberen en mikken, maar dat lukt wel vrij goed als je de tijd ervoor neemt.
Het afstellen zal idd nog wat tijd in beslag nemen.
Maar moet zeggen dat ik tot nu toe niet veel van merk, tijdens het rijden. De spleet zelf zie je niet als je er recht voor zit. Enkel als je er van een hoek op kijkt.
Spleet zit er omdat de onderste lat van de schermen uitsteekt en deze komen dus tegen het middelste scherm.

Als ik het goed begrijp is het toch best dat je de bezels van de buitenste schermen achter de middelste scherm laat komen? Moeilijk uit te leggen. 😃 Ik denk dat je dat ook wilt bedoelen. Zo heb ik het momenteel zo goed mogelijk geprobeerd.

IMG-3246.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er best goed uit hoor. Die onderste lat is idd stom, mijn monitoren hebben dat ook (LG 27P850), een maat van mij heeft die aan de zijkanten zelfs weggeveild. Het is bij mij ook niet perfect maar zoals je aanhaalt zie je dat vanuit de zitpositie niet.

Dit bedoel ik met de schermen 'over' elkaar te zetten.
54065743803_816911131c_z.jpg

Bij mij ziet het er zo uit. (Op de hoogte dat ik zit, is de lijn van de vangrail recht overigens, de foto is niet de juiste hoogte).
Het stuurtje is dus de BavarianSimTec Alpha dat sinds een 1,5 maand uit is oid. Het ligt echt goed in de hand en de ABS/TC aanduiding reflecteert (met groen)de setting van de auto, het duid ook met geel aan welke voor droogweer en met blauw welke voor netweer zijn. De onderste selector kan je indrukken en dan een modus kiezen (zoals bvb volume) en dan kan je met draaien bvb hoofdvolume en met de linkse thumbencoder chatvolume aanpassen. Werkt allemaal prima :).
ABT (de ABS en TC settings) werken echter enkel in iracing en ACC momenteel, aangexien andere SIMs de correcte telemetrydata niet doorsturen.

54065962940_a5eb9dd6ef_z.jpg

Als iemand hier geïnteresseerd is in een setje Heusinkveld sprint pedalen (3-pedaal set, de clutch ligt in de berging) met 1 Simagic haptic reactor op de rem (uitbreidbaar naar 3), hit me up. Ik denk eraan om de (goedkopere) Simucube active pedal te kopen.

Ziet er best goed uit hoor. Die onderste lat is idd stom, mijn monitoren hebben dat ook (LG 27P850), een maat van mij heeft die aan de zijkanten zelfs weggeveild. Het is bij mij ook niet perfect maar zoals je aanhaalt zie je dat vanuit de zitpositie niet.

Dit bedoel ik met de schermen 'over' elkaar te zetten.
54065743803_816911131c_z.jpg

Bij mij ziet het er zo uit. (Op de hoogte dat ik zit, is de lijn van de vangrail recht overigens, de foto is niet de juiste hoogte).
Het stuurtje is dus de BavarianSimTec Alpha dat sinds een 1,5 maand uit is oid. Het ligt echt goed in de hand en de ABS/TC aanduiding reflecteert (met groen)de setting van de auto, het duid ook met geel aan welke voor droogweer en met blauw welke voor netweer zijn. De onderste selector kan je indrukken en dan een modus kiezen (zoals bvb volume) en dan kan je met draaien bvb hoofdvolume en met de linkse thumbencoder chatvolume aanpassen. Werkt allemaal prima :).
ABT (de ABS en TC settings) werken echter enkel in iracing en ACC momenteel, aangexien andere SIMs de correcte telemetrydata niet doorsturen.

54065962940_a5eb9dd6ef_z.jpg

Als iemand hier geïnteresseerd is in een setje Heusinkveld sprint pedalen (3-pedaal set, de clutch ligt in de berging) met 1 Simagic haptic reactor op de rem (uitbreidbaar naar 3), hit me up. Ik denk eraan om de (goedkopere) Simucube active pedal te kopen.
Hier is het (net als bij @Bimmer) andersom. Mijn zijschermen steken met hun bezel net achter het middelste scherm. Heeft hetzelfde effect.

image to google Zo dus

Laatst bewerkt:
Nu ik het zo zie, mss is de setup van jullie wel beter, ik denk vanuit de zitpositie dat het makkelijker is om de spleet dicht te krijgen zo, aangezien je daar schuin opkijkt en mjn randje om licht te blokkeren is maar minimaal. Maar ik ga het toch niet veranderen, mijn schermen staan goed afgesteld, qua beeld zal het inderdaad niets of nagenoeg niets uitmaken.

Nu ik het zo zie, mss is de setup van jullie wel beter, ik denk vanuit de zitpositie dat het makkelijker is om de spleet dicht te krijgen zo, aangezien je daar schuin opkijkt en mjn randje om licht te blokkeren is maar minimaal. Maar ik ga het toch niet veranderen, mijn schermen staan goed afgesteld, qua beeld zal het inderdaad niets of nagenoeg niets uitmaken.
Schermen juist hangen is gewoon altijd nogal een miserie :p Eens ze goed staan, gewoon vanaf blijven!

PC is al verhuist, alles van simlab uit het karton gehaald en klaar gelegd, men stoel ontbreekt nog wel.

Feedback is welkom: ik zoek dus nog een scherm voor op men bureau, het scherm dat je ziet vlieg terug naar beneden, men LG C3 zal ik gebruiken voor de simrig. Ik had gedacht aan de MSI MAG 345CQR

R35yMsA.jpeg

Laatst bewerkt:
PC is al verhuist, alles van simlab uit het karton gehaald en klaar gelegd, men stoel ontbreekt nog wel.

Feedback is welkom: ik zoek dus nog een scherm voor op men bureau, het scherm dat je ziet vlieg terug naar beneden, men LG C3 zal ik gebruiken voor de simrig. Ik had gedacht aan de MSI MAG 345CQR

R35yMsA.jpeg

Vandaag heb ik de bureau ook aangepakt. Moest nog wachten op een lange HDMI kabel. Nu is het enkel nog kabelmanegement doen.

Hier staat de Simrig in de hoek opgesteld en bureau tegen de andere muur. Bureau is vooral zo gedaan, zodat ik nog zicht heb op de ruimte en ik kan de tv ook kantelen, zodat ik eventueel nog tv kan kijken.

Qua scherm heb ik dezelfde gekozen als die van de Simrig. HP omen 32Q.

IMG-3257.png

Laatst bewerkt:
Rig zit in elkaar, fine tunen is voor morgen en de dagen erop. Pfff wat een werk om dit alleen te doen, men vrouw heeft geholpen met de stoel, dat was ook vloeken :angry:

De tv gaat terug weg , daarom dat de voetjes er nog aanhangen.

wTk18TM.jpeg

5YSxKfR.jpeg

ysdIcBe.jpeg

PJhKz02.jpeg

Update:
FnqNt1j.jpeg

Laatst bewerkt:
Gebruiken jullie een hoofdtelefoon of speakers voor geluid?

Wil graag toch een setje speakers maar welke en hoe monteren op de rig?

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten