algemene discussie | sim racing

Juist,
Tow heb ik ook nog.
De linker funcky switch heb ik om links/rechts te kijken, maar ik heb triples. Dus gebruik dat niet echt.
De rechter funcky switch heb ik ook om te navigeren en values te veranderen in blackbox.
Ik heb ook triples dus links en rechts kijken heb ik ook niet nodig. Ik heb gisteren even gespeeld met active reset voor in training, maar voor normale korte tracks heb ik dat niet echt nodig. (Nu le mans)

Mij zegt dat helemaal niets, maar dat heeft meer te maken met interesses die bij GT3/LMP liggen. Denk na ACC dat het ook een vrij grote stap zijwaarts is qua spelervaring (veel meer casual).

Ben aant denken om na 2 jaar acc terug F1 te kopen. Ga ik er spijt van hebben :) ?
Ik ben 2 jaar terug van veel F1 en weinig ACC spelen naar nu vooral ACC en af en toe eens WRC of Le Mans Ultimate gegaan. Mede door paar flauwe versies van F1. Ik twijfel nu ook wat na het lezen van de reviews om F1 te kopen maar ik heb te veel fun eigenlijk met ACC. Veel meer werken met de wagen, veel technischer om te rijden, gewoon ook liever met GT3 rijden dan met wagens met veel downforce die op de weg plakken. Dus eigenlijk heb ik al min of meer voor mezelf uitgemaakt dat het niet zal zijn. Of binnen een jaartje ofzo met een serieuze korting, zeker niet aan de volle pot.

Ik heb een periode bijna dagelijks > 1 uur acc kunnen trainen. Mijn tijden waren dan relatief goed, maar door kinderen, werk en sport is het eerder sporadisch en voor de fun geworden. Als ik eens een race van 30 min kan doen ben ik al tevreden.

Vandaar dat F1 hier mss bij aansluit. Maar qua racen en handling ben ik wel echt tevreden met acc.

Ik speel op de ps5 met fanatec-speelgoed, dus veel keuze heb ik niet :)

Ik ben een kleine week bezig met simracen :) had er veel vroeger mee moeten beginnen. Hoe cool is dat!
Ik speel enkel VR want heb geen plaats voor iets anders momenteel en ik moet de vrouw ook mondjesmaat laten aanpassen aan het feit dat ik dat doe:)
Ik heb men omegaGT Apex wheelstand en CSL DD van fanatec. Die stand is het echt een stevig en goed ding maar ik merk toch dat ik een vaste simrig ga willen.
Hebben jullie tips van goede shops? Ik ga uit van 4080 profielen

Vraagje

Moza R9 met F1 2020

Spel is te starten uit de Moza software.
Spel zegt iets van onbekende controller.

Vervolgens kan ik alles mappen. Pedalen, shifters, analoge shifters, knoppen,...

Behalve het sturen zelf. Iemand een idee?

In de Moza software, en beamng werkt het stuur.

Vraag2: is er een F1:game waarin de R9 automatisch gedetecteerd wordt?

Edit: FFB werkt ook overigens wel... LEDs niet, en ik kan niet sturen. Assetto Corsa werkt ook gewoon volledig.

Edit2: Gelukt. In steam moet ge steam overrule controls disablen.

Ne minuut mee gereden. Waarom ze dat hier in godsnaam willen spelen boven AC, ACC is me een groot vraagteken. Wat een physics....

Laatst bewerkt:
Die F1 games zijn dan ook eerder arcade zeker. Ik zie toch weinigen die games in dezelfde zin gebruiken.

Een week geleden ook eens begonnen met simracen. G923 gehaald i know beginnersstuurtje vergeleken met wat hier gepost wordt maar ik ben dan ook een beginnner :D

Net een race gehad boeiend van begin tot einde. iRacing Mazda serie eerste paar rondjes strijd met zijn 3en dan maakte er eentje een fout en op mijn eentje kon ik het de andere niet echt lastig maken die 2 hielden elkaar af en toe wat op waardoor ik kon volgen en er zelfs af en toe eens over. En dan de laatste 2 rondes nog een spannend duel om mijn 2e plek vast te houden van een achterkomer die een mindere start had gemaakt maar ook snel was.

Wat een fun is dit zeg zoveel leuker dan tegen AI te moeten spelen. Had ik al veel langer moeten proberen. Een paar weken terug via een gratis weekje Xbox game pass wat Forza beginnen spelen. De horizon is me te open en te veel gelul tussen de races dus probeerde ik de Motorsport maar dat rijd niemand meer dus lege lobbys. Maar je kent het algoritme natuurlijk eens je wat filmpjes van race games begint te bekijken duurt het niet lang of er kwam eentje van iRacing langs en nu zit ik dus al een week te iracen :)

De recente race zet me ook over de 3.0 SR dus volgend seizoen (volgende week dus al) zit ik in de C-klasse voor Sport Car.

Ook al wat Formula Car gedaan met die F Veetjes wat een fun is dat zeg. Maar daar heb ik geen races in de D klasse die ik kan doen dus daar geen uitzicht op promotie.

Voor de mensen met wat ervaring hoe is de progressie van een Mazda naar een GT3 zoals bv de Ferrari? Vergeleken met die van een F Vee naar een F4? Dat zijn voor volgende seizoen de twee opties die ik overweeg. Ben pas begonnen dus heb enkel wat in het abonement zit dus beiden zou een beetje duur worden om dat nu al op te hoesten.

Vergis ik me of klopt het dat er dinsdag op de patch dag een periode is waarin je wat kunt testen met autos die je normaal moet voor betalen? Zodat ik even die F4 en GT3 kan testen?

Die F1 games zijn dan ook eerder arcade zeker. Ik zie toch weinigen die games in dezelfde zin gebruiken.

Een week geleden ook eens begonnen met simracen. G923 gehaald i know beginnersstuurtje vergeleken met wat hier gepost wordt maar ik ben dan ook een beginnner :D

Net een race gehad boeiend van begin tot einde. iRacing Mazda serie eerste paar rondjes strijd met zijn 3en dan maakte er eentje een fout en op mijn eentje kon ik het de andere niet echt lastig maken die 2 hielden elkaar af en toe wat op waardoor ik kon volgen en er zelfs af en toe eens over. En dan de laatste 2 rondes nog een spannend duel om mijn 2e plek vast te houden van een achterkomer die een mindere start had gemaakt maar ook snel was.

Wat een fun is dit zeg zoveel leuker dan tegen AI te moeten spelen. Had ik al veel langer moeten proberen. Een paar weken terug via een gratis weekje Xbox game pass wat Forza beginnen spelen. De horizon is me te open en te veel gelul tussen de races dus probeerde ik de Motorsport maar dat rijd niemand meer dus lege lobbys. Maar je kent het algoritme natuurlijk eens je wat filmpjes van race games begint te bekijken duurt het niet lang of er kwam eentje van iRacing langs en nu zit ik dus al een week te iracen :)

De recente race zet me ook over de 3.0 SR dus volgend seizoen (volgende week dus al) zit ik in de C-klasse voor Sport Car.

Ook al wat Formula Car gedaan met die F Veetjes wat een fun is dat zeg. Maar daar heb ik geen races in de D klasse die ik kan doen dus daar geen uitzicht op promotie.

Voor de mensen met wat ervaring hoe is de progressie van een Mazda naar een GT3 zoals bv de Ferrari? Vergeleken met die van een F Vee naar een F4? Dat zijn voor volgende seizoen de twee opties die ik overweeg. Ben pas begonnen dus heb enkel wat in het abonement zit dus beiden zou een beetje duur worden om dat nu al op te hoesten.

Vergis ik me of klopt het dat er dinsdag op de patch dag een periode is waarin je wat kunt testen met autos die je normaal moet voor betalen? Zodat ik even die F4 en GT3 kan testen?
Ik rij ook met een G923 dus zeker niet de enige zonder uitgebreide setup :smile: En ik ben helemaal een beginner :unsure:

De races op iRacing zijn naar mijn mening ook het beste wat ik van online racen al heb mogen ervaren en geniet er ook ongelofelijk van.

Voor de C-License moet je ook 4 races hebben gereden waarvoor je een D-license nodig hebt, dus niet enkel SR 3.0 halen. Ik vermoed dat je het wel weet, maar wil het toch even voor de zekerheid zeggen :p Zelf ga ik volgend seizoen ook naar C-license, maar ik weet nog niet wat ik na de Mazda ga rijden ...

Op dinsdag is er tijdens de downtime inderdaad een moment dat je auto's kan testen. Let wel, je moet ze op voorhand gedownload hebben en je kan ook geen nieuwe circuits testen.

Die Logitech is meer dan goed genoeg. Ik simrace al 20 jaar online in leagues.

Tot vorige week met sturen van maximaal dat niveau. Het is nu de zoon die met zijn eerste lonen wat zaken koopt. Zoals nu dus een Moza set.

Net wat AC en de demo van Automobilista 2 in VR getest. Toch wel indrukwekkend maar vermoeiend wegens dat zwaar ding op uwe kop.

Hier trouwens Le Mans Ultimate aangeschaft.

Best wel goed. En een PAK volk online in die daily races.
9 splits per race is zowat het laagste wat ik heb gezien.

Laatst bewerkt:
ik dacht dat LMU tegenwoordigt piekt op 3000 racers online

ik speel zelf vooral AMS2 op't moment, offline. die braziliaanse prototypes zijn wel fun, zeker met wat GT4's en Porsche Cups etc er tussen.

ik dacht dat LMU tegenwoordigt piekt op 3000 racers online

ik speel zelf vooral AMS2 op't moment, offline. die braziliaanse prototypes zijn wel fun, zeker met wat GT4's en Porsche Cups etc er tussen.
700 inschrijvingen voor 1 race had ik hier net.

AMS2 met Racing Life carrière lijkt me wel leuk.

Maar om één of andere reden. Ompleet geen gevoel van snelheid in AMS2.

Sommigen zetten hun fov dan heel onrealistisch om snelheid te faken...

In VR is dat probleem er niet. Maar VR voor langer dan 20 minuten is het toch ook niet.

Ondertussen in Le Mans Ultimate me wat opgewerkt zodat ik ongeveer vast in de snelste split mag starten (met de LMP2's).

Daar is het rijden en battlen zonder contact te maken toch wel van een heel hoog niveau. Ideaal om de safety rating op te krikken.

imo is dit spel, voor dit type wagens, toch wel een serieus niveau boven iracing.
Maar wel jaren geleden iracing nog gereden dus klopt misschien niet.

gemiddelde simracer: ik moet een simrig van 5.000€ hebben, anders kan ik niet mee.
deze kerel: ik heb een smartphone en een laptop, da's genoeg.

Juli wordt weer een drukke maand:

- Volgende ACE update, met de eerste GT3 (BMW) en Spa-Francorchamps
- 1.0 release van LMU, met de Valkyrie
- Aston Martin Update voor AMS2 (ook met de Valkyrie, maar ook de GT3)

gemiddelde simracer: ik moet een simrig van 5.000€ hebben, anders kan ik niet mee.
deze kerel: ik heb een smartphone en een laptop, da's genoeg.

De nieuwe pedalen hebben wel wat geholpen in het beter remmen en dus consistentere en lagere rondetijden.
Mijn schermloos stuur van 1200€ draagt dan bvb weer niets bij, maar het ligt wel heel goed in de hand.

Gewoon uitgeven wat je wil en kan, je moet alleen naar jezelf zien.

Vandaag mijn MOZA R12 + KS stuur binnen gedaan bij Alternate.

Ik heb de laatste tijd last dat het stuur steeds willekeurig "heropstart" (zo lijkt het toch).
Is vooral storend omdat het schakelen dan niet meer werkt in die paar seconden, de rest nog wel.

Ben benieuwd of ze het probleem gaan vinden. Het duur wel tussen 3-6 weken.

Vandaag mijn MOZA R12 + KS stuur binnen gedaan bij Alternate.

Ik heb de laatste tijd last dat het stuur steeds willekeurig "heropstart" (zo lijkt het toch).
Is vooral storend omdat het schakelen dan niet meer werkt in die paar seconden, de rest nog wel.

Ben benieuwd of ze het probleem gaan vinden. Het duur wel tussen 3-6 weken.

Op welke USB poort had je die? Heb dat aan de hand gehad met mijn Fanatec DD2 en hersteken van USB 3.0 maar USB 2.0 loste dat toen op. Ik had wel helemaal niets meer voor een 5-tal seconden, was steeds een crash.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten