algemene discussie | sim racing

Heeft iemand ervaring met een stuur+pedaal setup zonder dedicated seat ? Mijn zoon heeft compleet de smaak te pakken gekregen na een bezoekje aan de arcade. Hij speelt al een tijdje GT7 met controller en PSVR2 en zou nu een stuur+pedalen willen, maar we hebben eigenlijk geen plaats voor een dedicated setup. We hebben wel een deftige tweezit in onze game/cinema-room en ik dacht daarom om eventueel te gaan voor zo een mount waar je stuur en pedalen op kunt vastzetten en dan zo in de sofa te racen. Moet dan ook wel gemakkelijk aan de kant te zetten zijn uiteraard.

Werkt zoiets deftig ? We hebben een tapijt voor onze sofa dus wegglijden zou alleszins geen issue moeten zijn. Idealiter moet het ook wat regelbaar zijn in lengte (ttz afstand tussen stuur en pedalen) want ik wil daar zelf ook gebruik van maken dan en heb wat langere benen. Qua stuur+pedalen zouden we voor een Thrustmaster T248R gaan die best goede reviews krijgt.

Heeft iemand ervaring met een stuur+pedaal setup zonder dedicated seat ? Mijn zoon heeft compleet de smaak te pakken gekregen na een bezoekje aan de arcade. Hij speelt al een tijdje GT7 met controller en PSVR2 en zou nu een stuur+pedalen willen, maar we hebben eigenlijk geen plaats voor een dedicated setup. We hebben wel een deftige tweezit in onze game/cinema-room en ik dacht daarom om eventueel te gaan voor zo een mount waar je stuur en pedalen op kunt vastzetten en dan zo in de sofa te racen. Moet dan ook wel gemakkelijk aan de kant te zetten zijn uiteraard.

Werkt zoiets deftig ? We hebben een tapijt voor onze sofa dus wegglijden zou alleszins geen issue moeten zijn. Idealiter moet het ook wat regelbaar zijn in lengte (ttz afstand tussen stuur en pedalen) want ik wil daar zelf ook gebruik van maken dan en heb wat langere benen. Qua stuur+pedalen zouden we voor een Thrustmaster T248R gaan die best goede reviews krijgt.
Ik heb toevallig net ook een stuurwiel gekocht (deze) en zit eigenlijk met een gelijkaardige situatie. Ook geen plaats voor een dedicated setup, enkel een grote zeten voor de tv. Idee is om een soort van laptoptafel te gebruiken die hier ook in de woonkamer staat en daarop het stuur te zetten en dan vanuit de zetel te racen. Ik zal je laten weten wat de ervaring is morgen of vrijdag.

Je kan zoiets overwegen, die dingen zijn naart schijnt redelijk stevig.

Het is inderdaad zoiets dat ik naar aan het kijken ben. Zoon vond het wel nogal duur (we splitten de kost). Je hebt er ook die nog de helft niet kosten, maar dan is het ook een beetje de vraag hoe goed die dan nog zijn natuurlijk...

Ik heb zo'n playseat challenge, dat werkt ook nog wel goed vind ik persoonlijk ..

Ja, maar da's terug een volledige zetel. Daar hebben we simpelweg de plaats niet voor tenzij we bij elke racing sessie de halve kamer herinrichten. Daarom dat ik iets zoek waar je gewoon de bestaande sofa gebruikt als seat, en dan enkel het frame met stuur+pedalen aan de kant moet zetten als je eens een ander spel wil spelen of gewoon een film bekijken.
Op Amazon zie ik alleszins serieus wat opties hierrond.

Qua stuur+pedalen zouden we voor een Thrustmaster T248R gaan die best goede reviews krijgt.

Het gaat wellicht de oudere T248 worden. Zoon wil ook nog een versnellingspook en ik zie dat je die er momenteel gratis bij krijgt bij Coolblue. €271 is dan wel een heel goeie deal terwijl dat bij de T248R dan al op €368 zou komen.

Het is inderdaad zoiets dat ik naar aan het kijken ben. Zoon vond het wel nogal duur (we splitten de kost). Je hebt er ook die nog de helft niet kosten, maar dan is het ook een beetje de vraag hoe goed die dan nog zijn natuurlijk...

Als je dan ooit naar een DD gaat heb je in elk geval een stevige mount. Zou zeker eens 2de hands kijken ook.

Apex Steering Wheel Stand

Ik heb de GT Omega Apex Wheelstand in combinatie met een CSL DD 8nm. Voor die stand gekozen goed 3-4 jaar omdat die eventueel uitbreidbaar was met een stoeltje etc. Maar ik denk momenteel niet meer dat dat de eerste jaren zal gebeuren. Heel content van: stevig ding, niets van beweging of flex in. Wel vrij zwaar. Ik heb er wieltjes ondergezet want die naar de berging sleuren elke keer het gedaan was met racen was wel een workout. Serieus gewicht met base, pedalen, en versnellingsbak en handrem. Maar die blokkeren wel goed dus zelfs daarmee niets van movement als het niet mag :tongue:

Drukke maand, btw.

NASCAR 25, Rennsport, AC Rally, Project Motor Racing allemaal uit deze maand
NASCAR 25 > Nascar niet my jam, dus kan er niet echt een oordeel over vellen.
Rennsport > dat is niet eens een game te noemen, absolute troep.
AC Rally > Ziet er goed uit, belovend voor het genre
Project Motor Racing > voorlopig een héél gemixed gevoel bij, vooral goed nieuws voor de console spelers die er mogelijks nog eens een deftige game bij gaan krijgen.

Ik heb deze enkele jaren gekocht in BF deal. Ik ben er wel content van, moet ik zeggen.

Voila ook besteld, bij Amazon (€125 incl.). Wou ook niet meer wachten op BF want anders gaat de zoon ambetant worden (lees: ik kan zelf niet meer wachten :D). En vermoedelijk sowieso een week levertijd en tegen dan beginnen de BF deals dus als ie dan goedkoper is, kan ik nog altijd iets regelen (worst case terugsturen en zelfde weer bestellen :p).

Vraag me wel af of jij exact die hebt, want die is volgens mij nog niet zo lang uit.

Beetje stom ook dat ik zo lang gewacht heb, want heb al 600u in GT7 zitten :D. Gelukkig komt binnen een paar weken die Spec III + Power Pack uit.

Hoi allemaal,

Ik ben aan het denken om een stuur en pedalen te kopen. Ik heb nog geen ervaring ermee, dus beginner. Momenteel twijfel ik tussen de volgende opties:
- Moza R3 bundle: 309 euro
- Moza R5 bundle: 430 euro
- CSL DD QR2 ready 2 race bundle, Fanatec: 400 euro

Ik twijfel vooral tussen de Moza R3 en de Fanatec. Liefst wil ik niet te veel geld uitgeven, aangezien ik niet weet als ik het ook echt ga blijven doen. Daarom lijkt de R3 mij zo interessant, 300 euro valt goed mee, en ze zouden kwalitatief goed zijn.

Echter de Fanatec heeft 5NM, plus hij kan naar 8 NM met een simpele voeding switch, die je ook ergens anders kunt kopen. De pedalen zouden ook beter zijn, en upgrade baar naar een loadcell.

Het spijtige is dat ze allemaal niet met een playstation werken. En als je er een wilt die met een playstation werkt, moet je op andere gebieden inleveren. Prijs, kwaliteit, upgradebaarheid.

Misschien iemand enige tips? Er zijn zoveel opties, en het kan snel heel duur worden.

Of misschien moet ik gewoon iets kiezen, en ga ik uiteindelijk met elke keuzen plezier hebben.
Ik wil hier misschien nog even op terugkomen... op Reddit is er een post verschenen met info over Black Friday sales van Fanatec waar gesproken wordt over "significant discounts on popular products like the GT GG Pro & CSL DD"

Als je intussen nog niet beslist hebt zou ik dus toch nog even proberen wachten tot de week van 24 november als ik van u was.

Voila ook besteld, bij Amazon (€125 incl.). Wou ook niet meer wachten op BF want anders gaat de zoon ambetant worden (lees: ik kan zelf niet meer wachten :D). En vermoedelijk sowieso een week levertijd en tegen dan beginnen de BF deals dus als ie dan goedkoper is, kan ik nog altijd iets regelen (worst case terugsturen en zelfde weer bestellen :p).

Vraag me wel af of jij exact die hebt, want die is volgens mij nog niet zo lang uit.

Beetje stom ook dat ik zo lang gewacht heb, want heb al 600u in GT7 zitten :D. Gelukkig komt binnen een paar weken die Spec III + Power Pack uit.
Hier is het alvast te doen, zelfs met een stom Ikea-tafeltje. Het tafeltje is ideaal, maar als je geen plaats hebt voor een dedicated setup, dan kan je gerust raven vanuit een zetel. Inderdaad wel zien dat je voldoende speling hebt om je pedalen te plaatsen. Maar gisteren voor het eerst F1 spelen met een stuurwiel was echt wel cool.

Iemand die weet welke en waar ik zulke t schuifmoeren kan halen voor mijn alu rig? Bij de verhuis heb ik mijn pedalen eraf gehaald en ben ik er 1 kwijt. Liefst een winkel dat ik ze direct heb.

Je bedoelt die inklikmoeren?

Dat verkopen ze nergens in gewone winkels vrees ik. Wss zijn er genoeg die dat hier wel hebben. Vanwaar ben je?

Iemand die weet welke en waar ik zulke t schuifmoeren kan halen voor mijn alu rig? Bij de verhuis heb ik mijn pedalen eraf gehaald en ben ik er 1 kwijt. Liefst een winkel dat ik ze direct heb.
Als het inderdaad zo'n 'inklikmoer' is (maat?) heb ik er ook wel nog wat liggen normaal.
Ik zie dat je van Waregem bent. Kan er altijd eentje in uw bus komen steken.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten