algemene discussie | sim racing

Als het inderdaad zo'n 'inklikmoer' is (maat?) heb ik er ook wel nog wat liggen normaal.
Ik zie dat je van Waregem bent. Kan er altijd eentje in uw bus komen steken.
Ja die bedoel ik. Mag je altijd doen, je moet maar zeggen wat je ervoor wil. Ik stuur mijn adres anders via pm.

Ik heb deze enkele jaren gekocht in BF deal. Ik ben er wel content van, moet ik zeggen.

Waar hebben jij of @Mefke jullie Omega spullen gekocht eigenlijk ? Ik vond die mount alleen verkocht door Omega zelf (hun website of via Amazon), en dan maar daar besteld. Maar het werkt nu wel op mijn zenuwen dat na een bestelling vorige donderdag ik nog totaal geen indicatie gekregen heb van levertermijn. Via Amazon tracking staat er enkel dat ik mail ga krijgen wanneer ze een verwachte levertermijn hebben.

EDIT: na 3 werkdagen nog altijd totaal niets qua verzend- of leverdatum, dus heb maar order gecanceld en een andere besteld. Feit dat hij bij mij amazon.nl als niet in voorraad staat, terwijl op amazon.com.be zogezegd wel, gaf ook geen vertrouwen.

EDIT2: wtf... nadat ik dat alternatief (XRhinorth) besteld had, zag ik ineens een mail dat ik die GT Omega niet meer kon annuleren omdat hij verzonden gaat worden. Dus ik annuleer snel die XRhinorth zelf, maar contacteer dan toch eens Amazon Support. Daar denken ze ook dat er iets niet klopt met die GT Omega status en gaan ze manueel annuleren. Ik check dan terug die XRhinorth en die is ineens €10 duurder in vergelijking met een kwartier ervoor ?!?!

Laatst bewerkt:
Ik heb besteld via GTomega zelf geloof ik. Maar ik vind niet onmiddellijk nog info ervan terug en mijn geheugen laat mij in de steek. Ik kan mij niet meer herinneren of brexit al van toepassing was en het via de Europese website/warehouse was. Ik herinner me vaag dat het ook nogal lang duurde eer er een verzending was, maar het kan zijn dat ik verkeerd ben ook.

Is er iemand die al eens bij Treq zelf is geweest? Ik heb interesse in een rig, maar zou graag eens in die stoelen zitten vooraleer ik er zo eentje koop ..

Maar uiteindelijk zegt het ook niet zo heel veel. Zo eens snel testen is nog wat anders dan uren in die stoel te zitten.

Maar het geeft wel een idee inderdaad. Zelf ook bij Treq gaan testen vorig jaar.

Met alle Black Friday deals nu live dacht ik er wel vrij gemakkelijk uit te geraken van wat ik nu zou aanschaffen als stuur maar ik blijf twijfelen: T598 (€375), Fanatec GT DD Pro (€599), Logitech RS50 + RS pedals (€720).

Eigenlijk was ik aan het hopen op een nog iets grotere korting op GT DD Pro maar aan die prijs scheelt het niet zo zot veel met de Logitech RS50 die dan wel 8Nm heeft (vs 5Nm) en volgens reviews de betere pedaalset VS de CSL pedals van Fanatec. Hoe hard die zaken effectief doorwegen voor een rookie is aan de andere kant wel nog maar de vraag... ik was oorspronkelijk niet van plan van er zoveel geld aan te geven maar ik neig toch richting de RS50 nu.

Toevallig iemand ervaring met één of meerdere van de bovenstaande sets? Voor alle duidelijkheid PS5 comptabiliteit is een must dus ik denk dat dit het zowat zal zijn kwa DD opties...

Is er iemand die al eens bij Treq zelf is geweest? Ik heb interesse in een rig, maar zou graag eens in die stoelen zitten vooraleer ik er zo eentje koop ..
Ik ben daar paar maanden geleden geweest. Het enige waarom je naar daar zou gaan is idd om eens in die stoelen te gaan zitten. Voor de rest ook wel goede klantenservice.

Ik ben toen voor de Treq STX gegaan.

Wat is eigenlijk de beste sim op PS5 om te spelen met controller?

Ik wil vooral leuke races tegen AI, dus niet online, en geen treintje rijden zoals GT. Dus liefst met qualifying, leuke competities die je mogelijks zelf kan creëren of tweaken en wat deftige AI om tegen te racen.

Wat is eigenlijk de beste sim op PS5 om te spelen met controller?

Ik wil vooral leuke races tegen AI, dus niet online, en geen treintje rijden zoals GT. Dus liefst met qualifying, leuke competities die je mogelijks zelf kan creëren of tweaken en wat deftige AI om tegen te racen.
GT7 met hun Sophy AI gaat de beste AI zijn vrees ik. Online kan je ACC (in combinatie met LFM/Simgrid) kiezen.
Vermoed dat die twee de beste keuzes zullen geven..

ACC gedownload, zit inbegrepen in PS Plus extra.

Nog maar even getest op Spa, toch niet ideaal met controller, blijft vaak moeilijk om vloeiend de apex te halen in medium bochten, heb altijd de neiging om te snel te corrigeren en dan is je bocht vaak naar de kl****. Ook in replay zie je dan duidelijk de vele schokken, ziet er niet vloeiend en realistisch uit.

Mogelijks moet ik de feel nog wat meer onder de knie krijgen, maar bij pakweg GT en F1 voelt de controller toch beter aan.

Als je je stik boven houdt en dan ‘rolt’ tijdens sturen heb je iets meer controle. GT7 en F1 zullen wss wat meer smoothing doen ofzo.

Controller en simracen gaan niet echt samen. Daarom dat ge beter bij arcade games zoals GT7 blijft 😅 Dat spel is daar ook meer voor gemaakt.

ACC gedownload, zit inbegrepen in PS Plus extra.

Nog maar even getest op Spa, toch niet ideaal met controller, blijft vaak moeilijk om vloeiend de apex te halen in medium bochten, heb altijd de neiging om te snel te corrigeren en dan is je bocht vaak naar de kl****. Ook in replay zie je dan duidelijk de vele schokken, ziet er niet vloeiend en realistisch uit.

Mogelijks moet ik de feel nog wat meer onder de knie krijgen, maar bij pakweg GT en F1 voelt de controller toch beter aan.
De kerstman komt er aan. Hij zal je vast wel een stuur en pedalen brengen na het lezen van deze post :tongue:
Ik vrees dat sim en controller niet in 1 zin gaan. Ofwel met een stuurtje rijden ofwel arcade games spelen met een controller.

Ik heb nog wel een G923 + Playseat challenge die weg mogen :unsure:
Amper gebruikt, want na men scheiding is er plaats gekomen voor meer :devilish:

Was vroeger wel een GT adept en heb vooral in GT5 online heel leuke races gehad, maar het treintje rijden offline en telkens achteraan starten om dat treintje in te moeten halen kan mij echt niet meer boeien.

Was vroeger wel een GT adept en heb vooral in GT5 online heel leuke races gehad, maar het treintje rijden offline en telkens achteraan starten om dat treintje in te moeten halen kan mij echt niet meer boeien.
Ik speel zelf geen GT meer, maar uit deze blog topic begreep ik wel dat je met de nieuwe Power Pack DLC full race weekend kan organiseren met qualy/race? Dat met Sophy AI zou, als ik het goed begrijp, de beste offline race mogelijkheden moeten geven.
Let wel, ik heb er geen ervaringen mee aangezien ik geen GT7 meer speel.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten