algemene discussie | Xbox

Enig idee waarom ze niet meer fysiek worden verkocht ? Ik heb nog een Xbox One X staan en dacht eventueel up to graden naar een Serie X.
In slechtste geval zal ik moeten uitkijken naar een tweedehandse.
De beslissing is genomen door Microsoft.

Wat ik via via heb begrepen is dat de laatste leveringen dateren van het voorjaar van 2025. Sindsdien zijn de fysieke winkelvoorraden overal opgedroogd. Ik vermoed dat het om een kostenbesparing gaat in combinatie met vraag en aanbod. Microsoft produceert naar verluidt minder Xbox-consoles en geeft voorrang aan de grotere Europese landen (Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk). Bij FNAC gebeuren de leveringen vanuit Frankrijk.

De focus voor de Belgische markt lijkt volledig naar PC te zijn verschoven (zie de recente Fanta-reclamecampagne).

Laatst bewerkt:
Komt een mooie update aan voor achievements.

- nieuwe icoontjes en animaties
- kleur aangepast aan je profiel
- voortaan kun je games verbergen op je profiel (gamerscore blijft behouden)
- games die je 100% hebt uitgespeeld, krijgen een kadertje

1.-Achievement-Notification-4dc154b1790b3be772da.png

2.-100-Achievement-fb3c71e270fe8d93a931.png

Komt een mooie update aan voor achievements.

- nieuwe icoontjes en animaties
- kleur aangepast aan je profiel
- voortaan kun je games verbergen op je profiel (gamerscore blijft behouden)
- games die je 100% hebt uitgespeeld, krijgen een kadertje

1.-Achievement-Notification-4dc154b1790b3be772da.png

2.-100-Achievement-fb3c71e270fe8d93a931.png

Ik herinner me in de 360 tijden dat ge zo een tile had met completed games op. Zoiets zouden ze wel mogen terugbrengen. Maar bovenstaande is al een stap in de goede richting.

Ik herinner me in de 360 tijden dat ge zo een tile had met completed games op. Zoiets zouden ze wel mogen terugbrengen. Maar bovenstaande is al een stap in de goede richting.
Ben benieuwd. Ik speelde toen nog op de PS. Ben pas deze gen overgegaan omdat de Game Pass toch veel indrukwekkender is als wat PS heeft.

Wil misschien gamen terug oppikken, maar heb altijd een voorkeur gehad voor xbox ipv playstation. Het probleem is dat niemand die ik ken een xbox heeft. Zijn spellen tegenwoordig meer cross platform of is dat nog redelijk gescheiden?

Wil misschien gamen terug oppikken, maar heb altijd een voorkeur gehad voor xbox ipv playstation. Het probleem is dat niemand die ik ken een xbox heeft. Zijn spellen tegenwoordig meer cross platform of is dat nog redelijk gescheiden?
Als Xbox fan is het erg om dit te zeggen, maar xbox games komen tegenwoordig ook naar PS.
Dus daat heb je het beste van twee werelden

Als Xbox fan is het erg om dit te zeggen, maar xbox games komen tegenwoordig ook naar PS.
Dus daat heb je het beste van twee werelden
Sorry ik denk dat ik het verkeerde woord had gekozen, bedoelde eerder cross play :biglaugh: Dus bv. fc 26 op xbox spelen tegen iemand op ps. Dat exclusives cross platform aan't gaan zijn heb ik inderdaad gehoord en wel bijzonder.

Sorry ik denk dat ik het verkeerde woord had gekozen, bedoelde eerder cross play :biglaugh: Dus bv. fc 26 op xbox spelen tegen iemand op ps. Dat exclusives cross platform aan't gaan zijn heb ik inderdaad gehoord en wel bijzonder.

Het grootste deel van de online games heeft tegenwoordig idd cross play. Om u voorbeeld van fifa te gebruiken, ja die ondersteunt cross play.

Idd een groot deel games ondersteunen dat.
Kan best even opzoeken voor de specifieke games die je in gedachte hebt.

En hebt ook zaken als Discord op consoles tegenwoordig voor party's.

Voor ons gaat het van €26,99 naar €20,99.
PC game pass van €14,99 naar €12,99.

In hetzelfde bericht maken ze trouwens ook bekend dat nieuwe Call of Duty games voortaan pas na een jaar op Game Pass komen.

Beginning this year, future Call of Duty titles won’t join Game Pass Ultimate or PC Game Pass at launch. New Call of Duty games will be added to Game Pass Ultimate and PC Game Pass during the following holiday season (about a year later), while existing Call of Duty titles already in the library will continue to be available.

Goed nieuws! Who cares about COD? Binnenkort maar eens terug verlengen als de prijzen aangepast zijn en via de gekende goedkopere platformen.

Terug
Bovenaan