Algemene hygiëne bij mannen

Over zittend plassen , ik vind dat precies minder hygienisch omdat ik splashzone effect ervaar op de onderkant van mijn billen & hamstrings.
Geen idee hoe jij anatomisch in elkaar zit, maar de splashzone wordt bij mij eerder veroorzaakt door objecten die ik lanceer in plaats van door te plassen.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat nodig is voor een goede persoonlijke hygiëne, maar wel met respect voor de medemens. Er is imo niets ergerlijker dan een stinkend persoon in de buurt te hebben op kantoor, OV (één van de redenen waarom ik OV heb afgezworen), ... Iedereen heeft wel eens een collega gehad die zo stinkt dat de hele kantoorruimte er naar ruikt. Ik sta gewoon op als ik zo iemand ruik en ga desnoods aan de andere kant van het gebouw zitten, want ik kan totaal niet tegen stank. Dus als je iemand bent die snel stinkt, dan is het gewoon nodig om elke dag meermaals te douchen. Denk aan je medemens.

Zelfde trouwens voor mondhygiëne. Lijkt tegenwoordig ook niet meer vanzelfsprekend. Er zijn toch wel een hoop mensen die uit hun mond stinken. Eens een droge mond hebben en daardoor een keer geen frisse adem hebben kan ik nog begrijpen, maar bij sommigen is dat echt systematisch door slechte hygiëne. Komt mogelijk ook wel door een tekort aan goede tandartsen...

Navelpluis had ik nog nooit van gehoord, dus geen last van.
Sommige mensen zijn ook wel veel gevoeliger aan geuren dan andere personen. In het perspectief van de ene kan die een storende lijfgeur hebben, terwijl de andere niets ruikt of zich niet aan stoort.

En het is niet altijd even gemakkelijk om iets aan uw lijfgeur te doen, dan mag/ kan er ook een aanpassing zijn van degene die er zich aan stoort. Als degene met een lijfgeur alles doet/gedaan heeft om dit tegen te gaan

ewel als je veel honger hebt, moet je vooral deze thread lezen....;
eigenlijk een ideale start-to-diëet thread amai :yuck:

Over zittend plassen , ik vind dat precies minder hygienisch omdat ik splashzone effect ervaar op de onderkant van mijn billen & hamstrings.
Nog nooit gehad bij het plassen, wel al bij de grote boodschap. Ik neem aan dat je toch mikt terwijl je zittend plast? Als je goed mikt naar de onderkant van de WC moet er toch enorm veel kracht op zitten om natte billen te krijgen.
Of moet je een serieus volle blaas hebben ... (ga je maar 1x per dag naar toilet ofzo?)

Nog nooit gehad bij het plassen, wel al bij de grote boodschap. Ik neem aan dat je toch mikt terwijl je zittend plast? Als je goed mikt naar de onderkant van de WC moet er toch enorm veel kracht op zitten om natte billen te krijgen.
Als "hij" verkeerd zit of de vorm van het toilet is zo ontworpen dat je snel spetters krijgt, kan het ook wel.

Bij sommige urinoirs kan je dat wel hebben, of als je in de natuur plast dat je natte schoenen krijgt. Of als de wind verkeerd zit dat het niet tot je schoenen alleen beperkt blijft ... Dus altijd met de wind mee plassen.

Of moet je een serieus volle blaas hebben ... (ga je maar 1x per dag naar toilet ofzo?)
ik ga zeer weinig (té weinig idd) , 1 a 2 keer zal het zijn
En qua verkeerd zitten , ik zit er niet amazone gewijs op eh

Sommige mensen zijn ook wel veel gevoeliger aan geuren dan andere personen. In het perspectief van de ene kan die een storende lijfgeur hebben, terwijl de andere niets ruikt of zich niet aan stoort.

En het is niet altijd even gemakkelijk om iets aan uw lijfgeur te doen, dan mag/ kan er ook een aanpassing zijn van degene die er zich aan stoort. Als degene met een lijfgeur alles doet/gedaan heeft om dit tegen te gaan

Je kan imo niet verwachten van anderen om je stank te aanvaarden. Ik kan moeilijk werken als ik constant kotsneigingen krijg... Ik pas me voldoende aan door me zover mogelijk weg van de geurbron te plaatsen denk ik dan, maar als iedereen dat moet doen is het nogal moeilijk om met je samen te werken natuurlijk.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek niet over een lichte geur die bvb veroorzaakt wordt door andere eetgewoonten he. Ik spreek echt over een zure zweetgeur of een mond waar een vogel in gestorven is.

Hier toch ook meestal 2x per dag douchen, zeker als het wat warmer wordt. Fris aan de dag beginnen is een must, en 's avonds na het sporten.
Nagels, lichaambeharing, tanden, etc. worden ook altijd goed onderhouden.

Ik vond persoonlijke hygiëne één van de belangrijkste punten als het op een lief aankwam destijds. Een beetje zorgen voor uw lichaam zegt veel over jezelf imo.

Zou een anti transpirant voor sommigen niet beter werken dan een deo als je dan toch al veel zweet?
Dat werkt op korte termijn, maar op lange termijn zijn die net (mede)verantwoordelijk voor stinkende oksels. Die zijn bijna altijd antibacterieel, zeker wanneer er aluminiumzouten in zitten, waardoor je microbioom helemaal kapot gaat. Met een goed microbioom ga je veel minder last hebben van geurtjes (en huidirritatie, infectie, ...). En het zijn vaak de bacteriën die voor de slechte geuren zorgen die resistentie tonen tegen zeep, deo, aluminiumzouten, ... Het gebruik van (veel soorten) deo's en zeker van antitranspiranten zorgt paradoxaal genoeg voor meer geurhinder.

T-shirt, trui of broek meerdere dagen aandoen is normaal lijkt me (tenzij je erin gezweet hebt). Maar slechts 1 of 2 keer per week een propere onderbroek :wtf:

- navelpluizen --> nog nooit last van gehad, heb dan ook niet zoveel lichaamsbeharing
- vers ondergoed --> alle dagen in principe, max 2 dagen waarbij die tweede dag een dag is dat ik niet buiten kom
- douchen --> alle dagen, in de zomer meestal twee keer per dag, als ik echt niet buiten moet komen durf ik ook al eens een dagje overslaan in de koudere periode's
- haar wassen --> max 3 dagen maar meestal elke dag, door afwisselen tussen 3 shampoo's geen last van te droog of te vettig haar
- Deo --> neen, wel anti-transpirant en géén microbioom die naar de zak is sinds ik deze gebruik.
- plassen --> weinig tot geen last van nadruppelen door goed uit te duwen en te schudden :D

Gij denkt dus oprecht dat dat proper is?
Jij vindt oprecht dat een onderbroek die 1 dag gedragen is, wanneer je flink alles afveegt wanneer je naar toilet bent geweest, vuil is? Die regio ga ik ook met een handenwasje frequenter onderhouden, en de meesten hier gaan dagelijks (meermaals) onder de douche. Ik weet niet wat je dan moet uitsteken om alsnog die onderbroek dagelijks te moeten veranderen. En ik wil het precies niet weten :unsure:

Geen enkel kledingstuk is nog 'proper' van zodra je het draagt, daarom is het ook niet vuil. Of zeker niet zo vuil dat het stinkt of onhygiënisch is.

Laatst bewerkt:
Het meest irritante vind ik dat je heel af en toe eens met de eikel tegen binnenzijde toiletpot kunt botsen. Brrr

Jij vindt oprecht dat een onderbroek die 1 dag gedragen is, wanneer je flink alles afveegt wanneer je naar toilet bent geweest, vuil is?
Vegen is eigenlijk ook vuil he, je wrijft het eraf maar wrijft het eigenlijk deels open tot het zichtbaar weg lijkt, maar eigenlijk hangt het een beetje overal dan.

Terug
Bovenaan