Algemene hygiëne bij mannen

Jij vindt oprecht dat een onderbroek die 1 dag gedragen is, wanneer je flink alles afveegt wanneer je naar toilet bent geweest, vuil is? Die regio ga ik ook met een handenwasje frequenter onderhouden, en de meesten hier gaan dagelijks (meermaals) onder de douche. Ik weet niet wat je dan moet uitsteken om alsnog die onderbroek dagelijks te moeten veranderen. En ik wil het precies niet weten :unsure:

Geen enkel kledingstuk is nog 'proper' van zodra je het draagt, daarom is het ook niet vuil. Of zeker niet zo vuil dat het stinkt of onhygiënisch is.
Naar Wikipedia, de vrije encyclopedie:
Ondergoed heeft meerdere functies. Een van de redenen waarom mensen ondergoed dragen is om hun kleding te beschermen tegen vuil zoals zweet of urine.

Het meest irritante vind ik dat je heel af en toe eens met de eikel tegen binnenzijde toiletpot kunt botsen. Brrr
Ik vind het vervelender wanneer hij in het water hangt. :thinking:

Neem een microscoop en bekijk even het lichaam van Piet die net een douche heeft genomen.
Je wil het niet weten wat voor vieze beestjes er allemaal op zijn lichaam kruipen ondanks het douchen!

Het belangrijkste is dat je zo min mogelijk stinkt bij de collega's en er netjes uitziet en voor het overige: Who cares ?? :tongue:

Ook altijd deo. Er zijn mensen die zeggen dat deo niet goed is en dat je beter zonder kan, maar dat ruik je bij mij vrij snel als ik er geen op heb. Bij andere mensen die geen deo op hebben valt me dat ook altijd snel op. Een vrij aanwezige lijfgeur.
Das een aanname hé. Mensen met een sterke lijfgeur vallen u op, dat geeft geen informatie over het wel/niet gebruiken van deo voor de overige mensen (ook niet per se over die met een sterke lijfgeur)

Verder is elke dag een verse onderbroek en 1 keer douchen in de week toch het absolute minimum dat ik van verwachtingen heb :')

Jij vindt oprecht dat een onderbroek die 1 dag gedragen is, wanneer je flink alles afveegt wanneer je naar toilet bent geweest, vuil is?
Ja? Als je je achterste niet wast nadat je naar het toilet geweest bent is die niet magisch proper door af te vegen. Het is niet omdat je geen kak ziet dat er geen resten meer zijn. Waarom verwachten we anders eigenlijk nog dat mensen hun handen wassen erna?

Daarnaast zegt ver elke man hier dat er regelmatig wat nagedruppelt wordt in de onderbroek. Dat droogt op maar is niet weg hé.
Voor vrouwen is het al helemaal een nobrainer want er is ook altijd wel wat vaginale afscheiding.

Er wordt ook aangeraden om onderbroeken te wassen op 60° omwille van de bacteriën.

Zijt gij zeker dat uw vrouw er eenzelfde kijk op heeft en frequentie er op nahoudt als gij? Tis alleszins een zéér uitzonderlijke visie.

Ik heb zo'n collega. Stinkt uren in de wind. Nooit een frisse adem. Lange nagels met zwarte randen onder. Echt ne vuile vent. Ge ruikt een uur later nog waar hij gezeten heeft. En als dat al allemaal niet nauw steekt, dan wil ik niet weten hoe proper hij is na een toiletbezoek.

Ik vraag mij dan af waarom niemand in zijn omgeving daar iets over zegt. Hij ziet ook zelf zijn nagels denk ik dan? Zijn vrouw moet dan toch van 't zelfde hygiënisch niveau zijn?

Als ik bijvoorbeeld een slechte adem zou hebben verwacht ik van mijn partner om mij daar meteen attent op te maken.

Jij vindt oprecht dat een onderbroek die 1 dag gedragen is, wanneer je flink alles afveegt wanneer je naar toilet bent geweest, vuil is? Die regio ga ik ook met een handenwasje frequenter onderhouden, en de meesten hier gaan dagelijks (meermaals) onder de douche. Ik weet niet wat je dan moet uitsteken om alsnog die onderbroek dagelijks te moeten veranderen. En ik wil het precies niet weten :unsure:

Geen enkel kledingstuk is nog 'proper' van zodra je het draagt, daarom is het ook niet vuil. Of zeker niet zo vuil dat het stinkt of onhygiënisch is.
Mja, je standpunt is toch wel vrij extreem hoor. Als iemand die sowieso makkelijk zweet, zweet ik redelijk wat in mijn schaamstreek ook. Dat is ook gewoon een deel van je lichaam dat doorgaans niet zo verlucht wordt, wat de hygiëne ook niet ten goede komt. Dat is dus al iets anders dan pakweg een broek (waar het ondergoed een extra barrière is) of T-shirt.

En daar komt dan nog het hele aspect bij van ontlasting. Ik vermoed dat de meesten geen bidet hebben thuis, dus dan zit je met droog WC-papier je ontlasting wat weg te vegen zonder dat alles echt weg is. Druppels urine. Deeltjes uitwerpselen indien je een scheet laat.
Volgens mij is "elke dag een propere onderbroek" nu toch wel iets dat al meegaat uit de tijd van de bomma, toen iedereen op zondag in hetzelfde water het wekelijkse bad nam.
Ik heb zo'n collega. Stinkt uren in de wind. Nooit een frisse adem. Lange nagels met zwarte randen onder. Echt ne vuile vent. Ge ruikt een uur later nog waar hij gezeten heeft. En als dat al allemaal niet nauw steekt, dan wil ik niet weten hoe proper hij is na een toiletbezoek.

Ik vraag mij dan af waarom niemand in zijn omgeving daar iets over zegt. Hij ziet ook zelf zijn nagels denk ik dan? Zijn vrouw moet dan toch van 't zelfde hygiënisch niveau zijn?

Als ik bijvoorbeeld een slechte adem zou hebben verwacht ik van mijn partner om mij daar meteen attent op te maken.
Dat is ook wel een taboe, en wij als Belgen spreken sowieso mensen amper aan op zo'n dingen. In Mexico hoort hygiëne bij de schoolopleiding, en wordt je naar huis gestuurd als je niet fris ruikt, je haar niet werd gekamd, of je vuile nagels hebt. Daar is het ook normaal dat mensen je zeggen dat je stinkt. Onder Latino's is het een cliché dat we niet zo'n propere mensen zijn die stinken. Mijn vrouw zegt me nog geregeld dat er iemand op het werk of op de trein naar zweet stonk en ze niet begrijpt hoe mensen zo durven rondlopen.

Dat is ook wel een taboe, en wij als Belgen spreken sowieso mensen amper aan op zo'n dingen. In Mexico hoort hygiëne bij de schoolopleiding, en wordt je naar huis gestuurd als je niet fris ruikt, je haar niet werd gekamd, of je vuile nagels hebt. Daar is het ook normaal dat mensen je zeggen dat je stinkt. Onder Latino's is het een cliché dat we niet zo'n propere mensen zijn die stinken. Mijn vrouw zegt me nog geregeld dat er iemand op het werk of op de trein naar zweet stonk en ze niet begrijpt hoe mensen zo durven rondlopen.
Ah kijk, ik wist dat niet. Interessant wel. Een taboe tegenover vreemden of kameraden, ja, maar toch niet tussen partners of dichte vrienden?

Een onderbroek lijkt mij net een buffer om je broek properder te houden, en ze zo dus langer te kunnen aanhouden.
Waarom anders nog een onderbroek dragen als je er maar 1 per week aandoet?

Een onderbroek lijkt mij net een buffer om je broek properder te houden, en ze zo dus langer te kunnen aanhouden.
Waarom anders nog een onderbroek dragen als je er maar 1 per week aandoet?
Omdat je fluit anders tussen je rits zit en dat geeft bloedvlekken wat ook weer niet hygiënisch is.

Hoog tijd dat we in Europa ook de bum gun introduceren zoals in Azië. Zoveel logischer.

Gemakkelijker, aangenamer, effectiever.

Hoog tijd dat we in Europa ook de bum gun introduceren zoals in Azië. Zoveel logischer.

Gemakkelijker, aangenamer, effectiever.
Hoe droog je dan je reetspleet? Overal handdoekjes? Of toch nog wc papier maar dan bij het pmd ipv door te spoelen?

ik zit 95% van de tijd zittend,
you-dont-say-nic-cage.gif

Mja, je standpunt is toch wel vrij extreem hoor. Als iemand die sowieso makkelijk zweet, zweet ik redelijk wat in mijn schaamstreek ook. Dat is ook gewoon een deel van je lichaam dat doorgaans niet zo verlucht wordt, wat de hygiëne ook niet ten goede komt. Dat is dus al iets anders dan pakweg een broek (waar het ondergoed een extra barrière is) of T-shirt.
Inderdaad. Idem hier. Ik zou me dat echt niet kunnen voorstellen dat ik niet iedere dag mijn boxershort en sokken ververs. Er zijn genoeg situaties dat ik het zelfs 2x per dag doe.

T-shirt/polo/hemd draag ik normaal 2 dagen. Tenzij ik een paar dagen van thuis werk en niet speciaal gezweet heb, dan gebruik ik ze soms 3 dagen. Omgekeerd, op warme dagen, is iedere dag een andere shirt weer nodig.

Terug
Bovenaan