Algemene hygiëne bij mannen

Goh als kind van bij mijn ouders meegekregen: 1 keer per week in bad en bij het slapen gaan uw tanden poetsen. Handen werden nooit gewassen na een toiletbezoek.

Wel elke dag proper ondergoed, broek 5 dagen aandoen t-shirt en bloes om de 2 dagen wisselen.

Nooit opmerkingen gekregen ivm lijfgeuren, maar mijn ouders waren rokers en koffiedrinkers. Mijn kleren/ boeken stonken altijd naar de rook en mijn ouders hun adem naar een combinatie van sigaretten en koffie.

Vanaf mijn tienerjaren ben ik zelf meer aandacht gaan besteden aan die dingen, omdat ik gemerkt had dat het andere geslacht daar wel mee bezig was.
Welja, dat was ik dan nog vergeten: common sense en zelf beseffen dat je misschien je hygiëne moet verbeteren. Mijn ouders rookten ook, als kind stel je je daar geen vragen bij, tot je in het begin van de puberteit eens dicht bij een meisje komt en die negatief reageert en vraagt of je rookt.

Het wordt tijdens de puberteit ook relevanter aangezien je als kind toch veel minder "geurt".

Laatst bewerkt:
Welja, dat was ik dan nog vergeten: common sense en zelf beseffen dat je misschien je hygiëne moet verbeteren. Mijn ouders rookten ook, als kind stel je je daar geen vragen bij, tot je in het begin van de puberteit eens dicht bij een meisje komt en die negatief reageert en vraagt of je rookt.
Vooral dat laatste he, maar als ge daar geen negatieve reactie op krijgt of toch niet van iemand die gij belangrijk vindt gaat ge uw gedrag niet aanpassen.

Ah, rookgeur...

Hier waren mijn beide ouders borderline kettingrokers en ik stonk het hele middelbaar uren in de wind naar sigarettenrook.
Geen enkele leerkracht die geloofde dat ik zelf niet rookte door die stank wat mentaal een hele downer was

Geef mij maar die handdoeken hoor, die blazers hangen vaak te hoog waardoor ik er niet bij kan, en als ik er wel bij kan durft die al eens tegen de blaasmond komen - die laatste is ronduit heet en kan ik weer flamazine gaan smeren.
ben je nu bezig over de praalstaaf of je handen?

Misschien ben ik wereldvreemd, maar dat is toch de absolute basis die je van ouders of school meekrijgt? Is dat een soort doorslagje van de individualistische reflex van "don't tell me what to do" ofzo? Ik begin toch te snappen waarom je in een grote groep mensen (openbaar vervoer, concert, feest, ...) altijd wel een paar mensen tegenkomt met een duidelijke lijfgeur of haar dat uit een frietketel lijkt te komen.
Je beantwoordt de vraag zelf al.

Een ex-collega van mij is één van de meest vieze mensen die ik ooit ben tegengekomen. Daar komt een geur van af die ik niet eens kan beschrijven en die heeft meer tandplak dan tand. Ik denk niet dat zo iemand beseft hoe vies die is en ik vermoed dus dat diens kinderen in hun opvoeding daar ook niet veel rond zullen meekrijgen.

Ik ben daar toevallig een keer thuis geweest en ik was heel blij dat het in die periode gebruikelijk was om mondmaskers te dragen en dat ik wat muntjes op zak had. Ik was daar op zaterdag voor een verjaardagsfeest. Het was daar redelijk warm en we zaten relatief kort bij mekaar. Ik ben daar met okselvijvers buitengegaan. Die kwam maandag met dezelfde kleren aan werken, die duidelijk niet gewassen waren in tussentijd. Die had op zondag ook familie over de vloer gehad om de verjaardag te vieren en dus vermoedelijk ook dan gezweet in die kleren.

Ik heb hier al eens gepost dat ik er medelijden mee had maar het heel lastig vond om het duidelijk te maken. Zeggen 'je bent vies' is (bij ons) gewoon heel lastig, terwijl die persoon er alleen maar met geholpen zou kunnen zijn als iemand eens zegt: "was je elke dag of 2 dagen in plaats van hooguit een keer per week, doe geen hele week dezelfde kleren aan en poets je tanden liefst minstens 2 keer per dag".

Je beantwoordt de vraag zelf al.

Een ex-collega van mij is één van de meest vieze mensen die ik ooit ben tegengekomen. Daar komt een geur van af die ik niet eens kan beschrijven en die heeft meer tandplak dan tand. Ik denk niet dat zo iemand beseft hoe vies die is en ik vermoed dus dat diens kinderen in hun opvoeding daar ook niet veel rond zullen meekrijgen.

Ik ben daar toevallig een keer thuis geweest en ik was heel blij dat het in die periode gebruikelijk was om mondmaskers te dragen en dat ik wat muntjes op zak had. Ik was daar op zaterdag voor een verjaardagsfeest. Het was daar redelijk warm en we zaten relatief kort bij mekaar. Ik ben daar met okselvijvers buitengegaan. Die kwam maandag met dezelfde kleren aan werken, die duidelijk niet gewassen waren in tussentijd. Die had op zondag ook familie over de vloer gehad om de verjaardag te vieren en dus vermoedelijk ook dan gezweet in die kleren.

Ik heb hier al eens gepost dat ik er medelijden mee had maar het heel lastig vond om het duidelijk te maken. Zeggen 'je bent vies' is (bij ons) gewoon heel lastig, terwijl die persoon er alleen maar met geholpen zou kunnen zijn als iemand eens zegt: "was je elke dag of 2 dagen in plaats van hooguit een keer per week, doe geen hele week dezelfde kleren aan en poets je tanden liefst minstens 2 keer per dag".
Oh, ik word al misselijk door dit epistel te lezen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan