Moet je als europeaan toch wel kennen, ook als je jonger bent. Pol pot en de rode khmer kennen de meeste ook wel. Was wel nog een gradatie erger.
To be fair ... 'k vind het wel iets interessanter als men ongeveer weet wat er vandaag gaande is ipv wat er 30j geleden van belang was.
Als ze nog niet weten wie Biden, Trumpie of evt. Obama zijn, tush kunt ge mss denken van jah. En dan nog ... ik kan nog wel geloven dat veel mensen er totaal geen interesse in hebben wat er zich aan de andere kant v/d wereld afspeelt.
Natuurlijk, in US is het de laatste jaren heel politiek polariserend. Echt 2 kampen daar. Nen Biden aanhanger kan daar niet op nen Trumper zijne kop, totaal niet.
'k Heb alleszins 't gedacht dat het hier nog lang zo ver niet is gekomen, mor soit ... ge kunt er altijd tegen komen eh, die dan wel kunnen mee klappen, maar met een heel ander gedacht & dat ze dan u ni willen aan horen.
Nuja, qua Europese namen kan ik ook niet alle info geven hoor ... je hoort hier & daar wel eens 't een en 't ander.
Ge weet zo ongeveer wat er op EU niveau speelt (dankzij de Brexit belangstelling wat meer in the picture), evt. hier en daar allerhande rondom den 'ambras' met Orban, OK.
Maar ik volg ook niet de politieke situatie in elk EU land natuurlijk.
So yeah ... 'k weet niet of het echt een issue moet zijn dat ge niet op de hoogte zijt v/d politiek, laat staan historische politiek.