Algemene kennis bij collega's op het werk

Squidward

Well-known member
Het kan aan mij liggen maar: een collega die niet weet wie George Bush is (noch n°1 noch n°2), die niet weet wie Ceausescu was (terwijl ze uit Oekraïne anno jaren 80 komt) en die godsdienst geeft maar op haar kalender van het Kerkelijk Jaar, Pasen en Goede Vrijdag niet zet en het jaar *begint* met een louter theoretische toets van 9 (ja, négen) pagina’s…. Da’s nie ok?

Het kan aan mij liggen maar: een collega die niet weet wie George Bush is (noch n°1 noch n°2), die niet weet wie Ceausescu was (terwijl ze uit Oekraïne anno jaren 80 komt) en die godsdienst geeft maar op haar kalender van het Kerkelijk Jaar, Pasen en Goede Vrijdag niet zet en het jaar *begint* met een louter theoretische toets van 9 (ja, négen) pagina’s…. Da’s nie ok?
Ceausescu is me onbekend, maar de rest ken ik wel. Waar solliciteer ik zonder veel kennis? En dat moet de jeugd wat bijbrengen?

ik heb 'm als klein manneke als een lijk op tv zien liggen samen met zijn madam. Beeld ga ik nooit vergeten.

Het zal nu wel gewoon een domme kalle zijn gezien de andere mankementen, maar achter het ijzeren gordijn legde men waarschijnlijk wel andere nadrukken in het plaatselijke journaal. De val van een bevriend regime was mogelijk niet echt een topic.

Zonder te googlen of hier te spieken. George Bushes waren president van de VS. Ceausescu was ne leider van Roemenië dacht ik? Echt in detail ken ik dieë mens niet. Iemand jonger dan 40 kent die mens helemaal niet denk ik?

Zonder te googlen of hier te spieken. George Bushes waren president van de VS. Ceausescu was ne leider van Roemenië dacht ik? Echt in detail ken ik dieë mens niet. Iemand jonger dan 40 kent die mens helemaal niet denk ik?
Moet je als europeaan toch wel kennen, ook als je jonger bent. Pol pot en de rode khmer kennen de meeste ook wel. Was wel nog een gradatie erger.

Moet je als europeaan toch wel kennen, ook als je jonger bent. Pol pot en de rode khmer kennen de meeste ook wel. Was wel nog een gradatie erger.
Nee, toch niet, kolonel podovsky, kolonel Alexei zaysen, Marrion Cobbreti, Frank Dux en Chong Li zijn waarschijnlijk meer bekend. :unsure:

To be fair ... 'k vind het wel iets interessanter als men ongeveer weet wat er vandaag gaande is ipv wat er 30j geleden van belang was.

Als ze nog niet weten wie Biden, Trumpie of evt. Obama zijn, tush kunt ge mss denken van jah. En dan nog ... ik kan nog wel geloven dat veel mensen er totaal geen interesse in hebben wat er zich aan de andere kant v/d wereld afspeelt.

Natuurlijk, in US is het de laatste jaren heel politiek polariserend. Echt 2 kampen daar. Nen Biden aanhanger kan daar niet op nen Trumper zijne kop, totaal niet.
'k Heb alleszins 't gedacht dat het hier nog lang zo ver niet is gekomen, mor soit ... ge kunt er altijd tegen komen eh, die dan wel kunnen mee klappen, maar met een heel ander gedacht & dat ze dan u ni willen aan horen.

Nuja, qua Europese namen kan ik ook niet alle info geven hoor ... je hoort hier & daar wel eens 't een en 't ander.
Ge weet zo ongeveer wat er op EU niveau speelt (dankzij de Brexit belangstelling wat meer in the picture), evt. hier en daar allerhande rondom den 'ambras' met Orban, OK.
Maar ik volg ook niet de politieke situatie in elk EU land natuurlijk.

So yeah ... 'k weet niet of het echt een issue moet zijn dat ge niet op de hoogte zijt v/d politiek, laat staan historische politiek.

Frank dux, was dat geen rol van de mussels van brussels?
Alle, al 1 van de 4 (2 namen reken ik samen gezien ze ook samen horen) geraden. Imo geloof ik toch dat bij vele die namen eerder een bel zullen doen rinkelen dan de naam van belangrijke politieke figuren.

Ceaușescu zou toch mogen gekend zijn bij mensen met een zekere interesse voor de wereld en maturiteit (dat een tiener hem niet kent ok). Een communistisch dictator die na een publiek proces, overal op tv geweest, ter dood werd veroordeeld, en dat werd ook overal getoond. Roemenië is ook de andere kant van de wereld niet uiteindelijk.

Volgens mij is tijdens zijn val er ook een Belgisch journalist doodgeschoten geweest, waardoor dat hier echt wel sterk in het nieuws is geweest, toch?

Terug
Bovenaan