Algemene Loopthread

Heel erg tevreden van, eigenlijk. Past ook wel binnen wat ik wil en zo, alleen is het misschien iets te... hardcore :) Voor mij hoeft het niet 4 à 5x per week meer dan een uur te zijn... Maar goed, zal wel zo zijn in het plan voor een 20k?

The Running Crew is trouwens hun podcast. Als je daar een paar van hebt geluisterd, heb je ook een mooi idee van wat het precies is. Vermakelijke podcast ook, trouwens. En LoopPraat heeft een aflevering aan hen gewijd, daarin leggen ze het ook heel goed uit.
Ik heb die app effe geïnstalleerd en die laat gewoon 3 trainingen per week toe om op 2 maand van 10 naar 21km te gaan in 1u50 🤨

Wel weer verwijderd want da's niets voor mij, zou het te snel een sleur vinden - maar 't is wel opvallend hoe goed anderen vooruit gaan met zo'n coach apps en misschien zal ik 't op een dag ook eens beginnen gebruiken.

Veel plezier aan iedereen die morgen de Meerdaalwoudtrail loopt, dat wordt hoe dan ook een modderfestijn, hier in de Ardennen is het al amper te doen en de ondergrond is totaal anders, bij jullie wordt dat hilarisch :D.

Morgen ga ik hier met een kameraad het parcours van de Tharée trail 2018 doen. 27km met 1200hm en toen was dat al een monster van jewelste. Een paar maanden geleden heb ik die met een andere maat ook eens gedaan en 40% was gewoon off trail, paden die sinds 2018 gewoon zijn verdwenen. Morgen wordt dat gewoon een regelrecht drama, vooral de afdalingen worden heel riskant. Smijt daar dan nog eens 3 river crossings in en je hebt het recept voor een voormiddag lachen.

Nogal last minute, maar moest iemand zich geroepen voelen altijd welkom. Wel op eigen risico, want echt andere koek dan de gemiddelde trail.

Hier ook tevreden Trenara gebruiker.

Misschien als er een nieuwe gps horloge komt dat ik de garmin coach zal gebruiken maar voorlopig verkies ik om op snelheid te trainen.

Vandaag nog een bakske regen erbij zeker? Dan is het helemaal zwemmen voor mij morgen :D Hoewel ik van een vriend die zondag liep hoorde dat het eigenlijk best wel meevalt.

Vandaag nog geen druppel gevallen in Leuven, maar ik lees dat het morgen (bij wijlen) overvloedig zal kunnen regenen. NOG BETER :ROFLMAO:

Vandaag nog geen druppel gevallen in Leuven
dat klopt toch niet ze, toch een paar motdruppeletjes gehad :p

ja, sorry mensen, ik heb gelogen. Er niet echt een rustig loopje van gemaakt.
Was wel zalig om nog eens terug in het bos te zijn!

De eerste 5km lag goed modderig, dan tot iets over halfweg de heuveltjes en dan terug! Met anderen te zien lopen toch een hoger tempo gelopen dan initieel gedacht. En eenmaal je iemand voorbij bent kan je moeilijk gaan vertragen natuurlijk :p
De laatste 1.5km zag ik iemand blauw achter mij, ik dacht eerst dat het iemand was die ik 4km geleden ingehaald had. Ik kon het niet laten gebeuren dat die mij nog terug inhaalde hé! Dan toch nog wat tempo gelopen met een spurt bergop op het einde. Kom ik bekaf over de streep, draai ik me om en zag dat het iemand anders was, haha :p

dat klopt toch niet ze, toch een paar motdruppeletjes gehad :p

ja, sorry mensen, ik heb gelogen. Er niet echt een rustig loopje van gemaakt.
Was wel zalig om nog eens terug in het bos te zijn!

De eerste 5km lag goed modderig, dan tot iets over halfweg de heuveltjes en dan terug! Met anderen te zien lopen toch een hoger tempo gelopen dan initieel gedacht. En eenmaal je iemand voorbij bent kan je moeilijk gaan vertragen natuurlijk :p
De laatste 1.5km zag ik iemand blauw achter mij, ik dacht eerst dat het iemand was die ik 4km geleden ingehaald had. Ik kon het niet laten gebeuren dat die mij nog terug inhaalde hé! Dan toch nog wat tempo gelopen met een spurt bergop op het einde. Kom ik bekaf over de streep, draai ik me om en zag dat het iemand anders was, haha :p
Amai, ik heb me toch serieus mispakt zene vandaag. Begint natuurlijk al met zo'n vrije start waar alle afstanden door elkaar starten en ik me dus liet verleiden om toch iets te snel te starten, ... om dan te zien dat deze persoon de afslag van de 10km nam ;)

Maar dan begon de modderpret pas echt, een waar mirakel dat ik tijdens de ganse tocht geen enkele keer gevallen ben, maar was toch een paar keer nipt. In het begin ook nog geprobeerd de zijkantjes te nemen om de modder en plassen te ontwijken, maar dat heb ik niet lang volgehouden. Op sommige punten was het voor mij echt meer schaatsen dan lopen, moet me dus echt dringend eens een paar echte trailschoenen gaan aanschaffen!!

Al bij al wel een mooie toer in een bos dat ik al kende, maar zo een wedstrijdnummer dragen en terug met anderen lopen blijft toch extra leuk. (y)

Het parcours lag er toch heel zwaar bij hoor.

Mijn kuit voelde ok aan en natuurlijk kwam het competitiebeest in mij weer naar boven. Toch maar besloten om eerst goed op te warmen en dan meteen een stevig tempo te lopen.

Ik ben om 12u gestart en ik heb maar een zestal lopers gezien. Wel veel wandelaars en mountainbikers.

Afstand Strava: 25,02
Tijd Strava: 2:04:59

Het parcours lag er toch heel zwaar bij hoor.

Mijn kuit voelde ok aan en natuurlijk kwam het competitiebeest in mij weer naar boven. Toch maar besloten om eerst goed op te warmen en dan meteen een stevig tempo te lopen.

Ik ben om 12u gestart en ik heb maar een zestal lopers gezien. Wel veel wandelaars en mountainbikers.

Afstand Strava: 25,02
Tijd Strava: 2:04:59
Ik een uurtje vroeger en toen stonden alle parkings vol, heb ze niet geteld maar zeker 30 a 40 lopers tegengekomen (slechts 3 staken me voorbij ondanks mijn bescheiden tempo van 6min/km)

Trail schoenen waren wel aan te raden ja ;-)

Na een paar plassen is dat gewoon kiezen om er door te lopen.

Amai zot snel! Mijn tijd is iets boven de 2u23 (edit: iets beter dan ik eerst dacht)
Vond ik al goed genoeg voor mij ;-) ik ben gestart rond 10u20 ofzo

Mooie resultaten allemaal.

Mijn fte van mijn intervaltraining (4*1200 m @ 4min45) kwam niet op 5 uit. Nu kunnen we groeien en hopelijk blessurevrij blijven.

Goed gelopen allemaal, knappe tijden. Bij ons was het ook weer hilarisch: 2 river crossings die veel dieper waren dan verwacht, voorarmen en onderbenen serieuze kletsen gekregen van de bramen, een maar heel pittige klimmen en riskante afdalingen en telkens de mooiste natuur in België als beloning, wat moet een mens meer hebben.

Nu een dag terug thuis, dik tegen mijn goesting, donderdag een rondje doen in die andere Ardennen en dan nadien terug weg.

Ziet er wel plezant uit trails lopen, jammer genoeg zijn er in mijn buurt niet te veel, zelfs de polder hier is quasi volledig verhard.

Ja door al die verhalen hier ben ik er ook wel door verleid :p
Misschien toch eens investeren in een paar stevigere trail schoenen naast mijn gewone loopschoenen, wie weet ;)

Allez, dat belooft dan voor morgen. Ik denk direct te starten om 10u. Hopelijk niet al te veel regen :D maar m'n jasje zal wel dienst doen dan :]

Ja door al die verhalen hier ben ik er ook wel door verleid :p
Misschien toch eens investeren in een paar stevigere trail schoenen naast mijn gewone loopschoenen, wie weet ;)

Ziet er wel plezant uit trails lopen, jammer genoeg zijn er in mijn buurt niet te veel, zelfs de polder hier is quasi volledig verhard.

gewoon doen, inschrijven voor één!
(ookal moet je er even verder voor rijden, een nieuwe omgeving is ook gewoon tof!)

Veel plezier morgen Nemesis!

gewoon doen, inschrijven voor één!
(ookal moet je er even verder voor rijden, een nieuwe omgeving is ook gewoon tof!)

Veel plezier morgen Nemesis!

Je moet u nog niets eens inschrijven, mooie wandelingen heb je overal en die kan je altijd gewoon lopen ook. Extratrails zijn altijd een goede optie of je vraagt het mij, heb bijna overal in België wel een paar routes in de aanbieding. Vaak wel langer, maar ik kan die altijd inkorten.

Lekkere modderpoel :D
Wel ergens een pijltje gemist in het veld in Wallonië door iemand blind te volgen voor mij, dus ± 400 meter afgesneden... Lag daar toevallig ergens een timingmat dan? Want ik zie mezelf in geen enkele uitslag :D

Terug
Bovenaan