Algemene Loopthread

Met of zonder wedstrijd, ik loop de Crêtes de Spa dit jaar sowieso aan wedstrijdtempo. Als hij niet zou plaatsvinden, wat meer dan waarschijnlijk is, loop ik hem dat weekend of een ander weekend in die periode hoe dan ook. Zal dat nodig hebben als opbouw naar de GTLC. Als je zin hebt, kan je dan altijd meekomen, het doel zal zijn om hem in minder dan 5u uit te lopen, wat geen probleem mag zijn als ik niet zoals in 2019 de onnozelaar uithang.

Ik ben zelf aan het twijfelen om morgenvroeg nog een loopje te doen in de Ardennen of in het gatlelijke Boechout mijn marathon schoen eens te testen. Moeilijke keuze...

Deal! Zal wel mijn snelheid wat bijschaven tegen dan - anders zal'k zelf de route mogen uitstippelen als ik niet meer kan volgen :D.

Ik was hoe dan ook van plan om stelselmatig terug wat intervallen/versnellingen in de trainingen in te bouwen, dus we zien wel tegen eind maart hoe de vorm zit.
Hoeveel kilometer doen jullie ongeveer met een paar dan als ik vragen mag? Ik na 4 jaar nog eens een afspraak gemaakt bij runners lab voor nieuwe schoenen. Ik verwacht nog niet direct dat de binnensporten terug mogen beginnen dus loop momenteel een 4-tal keer per week. Genoeg om dus terug te kijken voor nieuwe schoenen, zal waarschijnlijk terug Hoka worden.
Ook de beste wensen hier aan iedereen!

Zeer afhankelijk van welke schoen en op welke ondergrond je vaak loopt. Door de band genomen zal men stellen dat 800k zeker het checken waard is. Maar ik heb schoenen gehad waar na 500km al zeer zware slijtage zichtbaar was, met andere schoenen haal ik dan weer vlot 1000k

Hoeveel kilometer doen jullie ongeveer met een paar dan als ik vragen mag? Ik na 4 jaar nog eens een afspraak gemaakt bij runners lab voor nieuwe schoenen. Ik verwacht nog niet direct dat de binnensporten terug mogen beginnen dus loop momenteel een 4-tal keer per week. Genoeg om dus terug te kijken voor nieuwe schoenen, zal waarschijnlijk terug Hoka worden.
Ook de beste wensen hier aan iedereen!

Tegenwoordig ga ik eigenlijk met al mijn schoenen boven de 1000km voordat ik er echt niet meer mee kan lopen. Er zijn wel uitzonderingen zoals de oudere modellen van Altra, mijn Carbon X van Hoka (een wedstrijdschoen) en alle rommel (behalve de Sense Ride 3) van Salomon. Alle nieuwe modellen van Altra haal ik de 1000km vlot mee. Het strafste blijft wel de Kayano (25 denk ik) van Asics, daarvan heb ik een paar waarmee ik al 1500km+ heb gelopen en waar je amper iets aan ziet (behalve de zool die wat is afgesleten). Dat is dan wel een blok beton waar je uw voet in schuift, het blijft indrukwekkend. Vroeger deed ik mijn schoenen wel sneller weg, maar nu loop ik gewoon te veel om die standaard na 800km af te schrijven, zeker aangezien dat in mijn ogen zeker niet altijd nodig is. Ik loop wel voornamelijk trails en zolang mijn schoen niet uit elkaar valt, blijf ik ermee lopen. Voor een wedstrijd, zeker een ultra, zal ik wel nooit een paar nemen met meer dan 700km, dan vind ik te riskant.

Voor de trail-liefhebbers ,voor zover nog niet gekend/gezien, de portret docu over Zach Miller door Billy Yang is zeker het bekijken waard.

Eigenlijk zouden ze dat moet integreren in één of ander leerplan als verplichte leerstof. 1 van de meest inspirerende ultralopers (wat een fenomeen/persoon 😍) in beeld gebracht door de allerbeste op het gebied van reportages en portretten op trail gebied. Al wat Billy Yang ooit heeft gerealiseerd is gewoon puur goud.

Doet mij ook terugdenken aan de heroïsche strijd tussen Zach Miller en Xavier Thevenard op UTMB 2018, dat was nu eens het beste voorbeeld van een man tegen man strijd (en de elementen). Ik krijg er nog kippenvel van.

Trail running is toch echt de mooiste sport op aarde... :D

Laatst bewerkt:
Waar is de tijd dat ik ook met 2 paar schoenen toekwam op een jaar... Het voordeel is wel dat je af en toe een folietje kan doen als je echt veel loopt, dan valt dat minder op :D. Ik koop tegenwoordig wel al mijn gerief op een Franse webshop, de prijzen die wij in België betalen zijn eigenlijk te zot voor woorden. Vroeger kocht ik zelf ook 80% van mijn materiaal bij Runners’ lab, maar die prijzen kan ik echt niet meer betalen. Wat op zich echt zonde is, want ik ben altijd fan geweest van hun raad.

Ja ik zeg wel dat ik goed zit voor dit jaar maar met 1500km en geschat nog 200 op mijn huidige, 750 op mijn nieuwe Cliftons en pakweg 600 op de Rincons kan het nog wel krap worden. We zien wel.

En ja mijn vrouw keek toch ook even op toen ik met €260 aan schoenen thuiskwam :p
Voordeel is wel dat ik nu de footscan gehad heb, dat ik weet dat ik goed zit hiermee en dat ik in het vervolg kan uitkijken naar deals op deze schoenen. Dus ik moet niet per sé nog daar terug heen. Ook al vond ik het inderdaad ook een zeer aangename ervaring vandaag.

Wat zijn goede webshops? Ik vind mijn schoenen online niet goedkoper dan bij de winkel waar ik ze kocht.

Vandaag ook mijn eerste km's van 2021 afgetikt. Geen last meer van de kwaaltjes op het eerste gevoel, dus al een mooie start van het jaar. Hopelijk blijft dit jaar blessure vrij en kan ik eindelijk nog eens deftig opbouwen :D

Voor de trail-liefhebbers ,voor zover nog niet gekend/gezien, de portret docu over Zach Miller door Billy Yang is zeker het bekijken waard.

Fantastisch wat kijkvoer om mijne kop wat zot te maken om nog meer te lopen 😂

edit: Honderdzestig fuckin kilometer door de Alpen, hoe ongelofelijk vet moet dat zijn. Niet dat ik mezelf zoveel km’s zie lopen en laat staan in de Alpen maar het spreekt wel tot de verbeelding 🤤

Laatst bewerkt:
Wat zijn goede webshops? Ik vind mijn schoenen online niet goedkoper dan bij de winkel waar ik ze kocht.
Hangt sterk af van welke schoenen je juist nodig hebt.
de bekendere merken zoals Nike of Adidas hun bekende modellen zijn vaak goedkoper te vinden. Denk dan aan een structure, Pegasus of een Boston. Loop je met On of een ander merk dan zal je niet snel koopjes op het net vinden.

Loop zelf met On cloudflows. Heel tevreden van. Perfecte mix tussen licht van gewicht, voldoende steun en demping. Echt een aanrader voor iedereen het merk On.
Heb ook al eens hoka’s getest. Het is mij werkelijk een raadsel hoe iemand met zulke blokken comfortabel kan lopen. Constant heb je het gevoel dat je een schoen aanhebt, afschuwelijk in mijn ogen :P
Ook de rage van de compressiesokken is nog niet voorbij. Het heeft zeker zijn nut, maar zoals sommige die er constant mee rondlopen tegen lage snelheden heb je er ook niet veel aan.

Heb ook al eens hoka’s getest. Het is mij werkelijk een raadsel hoe iemand met zulke blokken comfortabel kan lopen. Constant heb je het gevoel dat je een schoen aanhebt, afschuwelijk in mijn ogen :p
Ook de rage van de compressiesokken is nog niet voorbij. Het heeft zeker zijn nut, maar zoals sommige die er constant mee rondlopen tegen lage snelheden heb je er ook niet veel aan.

Ik loop met niets anders dan Hoka, wel trail schoenen ;) de Torrents vind ik zalig ;)

Ik draag m'n compressiekousen meestal bij ultras met veel hoogte meters ;) (hebben die daar nog een nut?)

Heb ook al eens hoka’s getest. Het is mij werkelijk een raadsel hoe iemand met zulke blokken comfortabel kan lopen. Constant heb je het gevoel dat je een schoen aanhebt, afschuwelijk in mijn ogen :p
Ik moet zeggen dat voor mij persoonlijk die hoka's het lopen indertijd veel aangenamer gemaakt hebben. Ik ben (te) zwaar, en dan is die gigantische demping tov "standaard" loopschoenen echt wel een heel verschil in belasting op de knieën. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat zo aangenaam vindt.

Ik snap je niet helemaal hier. Je HEBT toch een schoen aan? :)

Geen idee welke je getest hebt maar zo'n Clifton is een lichte trainer met veel demping... Wat mij betreft heel aangenaam, maar in het begin wel even wennen want je staat precies wel hoog.

Ik ben (vorig jaar) van New Balance 880 naar Asics GT-2000 gegaan, en moet toch ook zeggen dat ik meer voel dat ik een schoen aan heb dan ervoor. Dus begrijp wel wat MrKend54l bedoelt. Weet ook niet of ik nog met die Asics ga blijven lopen/opnieuw kopen, toen ik ze in het begin had, had ik zelf geen zin om te lopen omdat ik ze zo 'voelde'.

Mooi! Altijd leuk om nieuwe schoenen te hebben. Aangezien je toch meer en meer loopt, is het wel een uitstekend idee om wat te alterneren tussen 2 paar. Veel plezier ermee. Ik ben zelf absoluut geen fan van Hoka, maar van de Rincon 1 en 2 heb ik al super goede dingen gehoord, komt dus goed.

Waar is de tijd dat ik ook met 2 paar schoenen toekwam op een jaar... Het voordeel is wel dat je af en toe een folietje kan doen als je echt veel loopt, dan valt dat minder op :D. Ik koop tegenwoordig wel al mijn gerief op een Franse webshop, de prijzen die wij in België betalen zijn eigenlijk te zot voor woorden. Vroeger kocht ik zelf ook 80% van mijn materiaal bij Runners’ lab, maar die prijzen kan ik echt niet meer betalen. Wat op zich echt zonde is, want ik ben altijd fan geweest van hun raad.
Welke franse webshop?

Ook van mij mijn beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar!
Vandaag mijn eerste 10 kilometers van het jaar afgelegd :) Dat er hopelijk nog veel mogen bijkomen ;)
Van al dat gepraat over schoenen hier jeukt het soms om ook een tweede paar aan te schaffen :unsure: Ga mezelf toch nog even inhouden want echt nodig is het niet & heb tijdens de winter toch al serieus wat uitgegeven aan fietskledij om de koude/regen te trotseren :D

Alltricks.com

Sinds deze tip van Karry koop ik het gros van mijn schoenen, loopkleren en ook wielerkledij op die website. Heel erg uitgebreid gamma met vaak stevige kortingen.

Ik bestel zelf altijd op de Franse variant (.fr), maar ik neem aan dat dat hetzelfde is als .com. Inderdaad een webshop met een zeer uitgebreid gamma, als je het wat in het oog houdt dan zijn er echt interessante deals te maken. Hun service (van de Franse variant) is ook echt uitstekend, snelle levering en heb 1x een issue gehad met een bestelling dat echt heel snel is opgelost door hun helpdesk. Zeer tevreden van.

Ik bestel zelf altijd op de Franse variant (.fr), maar ik neem aan dat dat hetzelfde is als .com. Inderdaad een webshop met een zeer uitgebreid gamma, als je het wat in het oog houdt dan zijn er echt interessante deals te maken. Hun service (van de Franse variant) is ook echt uitstekend, snelle levering en heb 1x een issue gehad met een bestelling dat echt heel snel is opgelost door hun helpdesk. Zeer tevreden van.
Inderdaad '.fr', gebruik ook enkel die variant. Uit gewoonte '.com' geschreven.

Vandaag nog eens een LSD-loop op beton/straat gelopen (23k). Mijn klassieke longrun op zondag spendeer ik normaal in het (modderige) bos met de nodige hoogtemeters. Maar om de achillespezen wat te sparen en de benen wat meer soepel te laten draaien, de hoogtemeters deze week wat achterwege gelaten.

Zeer soepel en makkelijk gevoel - hopelijk vast te houden 🙌

Ook van mij mijn beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar!
Vandaag mijn eerste 10 kilometers van het jaar afgelegd :) Dat er hopelijk nog veel mogen bijkomen ;)
Van al dat gepraat over schoenen hier jeukt het soms om ook een tweede paar aan te schaffen :unsure: Ga mezelf toch nog even inhouden want echt nodig is het niet & heb tijdens de winter toch al serieus wat uitgegeven aan fietskledij om de koude/regen te trotseren :D

Ik fiets dus ook behoorlijk wat - maar de prijzen van kledij en al het bijhorende materiaal (bril, helm, fietscomputer, betere wielen, etc, ...) maken van fietsen een prijzige hobby :p.

Via de wielerclub waar ik deel van uitmaak kan ik gelukkig kwalitatieve kledij tegen een democratische prijs aanschaffen.

Terug
Bovenaan