Algemene Loopthread

Hallo, iedereen! Ik ben wanhopig op zoek naar lopers die volgend probleem zelf al hebben ervaren of herkennen. Dit jaar bouwde ik gestaag op naar een halve marathon. Eind deze zomer raakte ik plots uit mijn ritme door een verkrampt gevoel vooraan in mijn rechter bovenbeen. Ik werd gedwongen tot kortere afstanden en het verkrampt gevoel deed zich steeds eerder voor. Op heden ervaar ik de last na +- 5 km. Na enkele minuten te wandelen, kan ik opnieuw verder voor enkele kilometers. Ondertussen bezocht ik een kinesist/osteopaat en kocht ik nieuwe loopschoenen, zonder resultaat. Hebben jullie enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt.

Proficiat iedereen met hun straffe Bear trail resultaten.

Ik heb deze morgen eens een hoogtemeter training ingelast.
Kwestie om geen mal figuur te slaan op de BG trail binnen 3 weken.
Mijn meeste hoogtemeters hiervoor zal iets van een 170m zijn. Dat heb ik nu verviervoudigd.
Geen beter decor dan het nabijgelegen Heuvelland. Ik heb de Kemmelberg trailrun gpx van vorig jaar gekregen van iemand.
Heb wel zo'n 10 minuten verloren door stil te staan en verloren te lopen. Denk dat 10km/u representatiever geweest zou zijn. Nu recupereren.

Proficiat iedereen met hun straffe Bear trail resultaten.

Ik heb deze morgen eens een hoogtemeter training ingelast.
Kwestie om geen mal figuur te slaan op de BG trail binnen 3 weken.
Mijn meeste hoogtemeters hiervoor zal iets van een 170m zijn. Dat heb ik nu verviervoudigd.
Geen beter decor dan het nabijgelegen Heuvelland. Ik heb de Kemmelberg trailrun gpx van vorig jaar gekregen van iemand.
Heb wel zo'n 10 minuten verloren door stil te staan en verloren te lopen. Denk dat 10km/u representatiever geweest zou zijn. Nu recupereren.
Schitterende regio!

Ik heb er nog nooit gelopen maar wel al gefietst. En ik vind het daar echt magnifiek, moet verre van onderdoen voor mijn 'Vlaamse Ardennen'

Ik ben géén arts maar ik denk dan eerder aan tendinitis (door overbelasting). Misschien best even scans laten nemen in het ziekenhuis (doorverwijzing huisarts)? Dan weet je normaal al wel meer.

Ondertussen zijn we bijna 24u na mijn finish en ik moet zeggen dat ik mij al hersteld voel. Het plan was sowieso om in 1 ruk door te trainen tot de Bello en dat zit er goed in. Vandaag loop ik niet en morgen probeer ik al een uurtje of 2 rustig los te lopen, komt goed.

Ondertussen zijn we bijna 24u na mijn finish en ik moet zeggen dat ik mij al hersteld voel. Het plan was sowieso om in 1 ruk door te trainen tot de Bello en dat zit er goed in. Vandaag loop ik niet en morgen probeer ik al een uurtje of 2 rustig los te lopen, komt goed.

Ik heb het wijselijk tot 1u losrijden gehouden op de rollen vandaag. Maar ik voel me ook wel redelijk fris - de bovenbeen wat zwaarder dan normaal, maar niet vergelijken bv. met hoe ik me voelde na Trail de Soupe.
Wel crazy dat jij quasi 'morgen' al een 100mijl wedstrijd gaat lopen en dat na vol te gaan op de marathon en even de benen los te gooien op een 100k :ROFLMAO:. Uw belastbaarheid blijft toch verbazen !:bow:

Maar ik hou het wijselijk kalm deze week qua lopen, vnl. op de rollen rijden deze week. Kwest van blessures voor te blijven en nog iets in de tank te hebben voor BG-weekend

Ik heb het wijselijk tot 1u losrijden gehouden op de rollen vandaag.
No comment hier. Ik zie wel of ik de zetel uit raak of er gewoon in slaap ;-)

Ik zeg het met Garmin statistieken.

Slaapscore: 4/100
Body battery:

9-AEEAC05-E854-4-AC5-B0-FF-E42-B784-BA4-DE.jpg

Op de GSM wil hij de laatste uren niet synchroniseren maar op het horloge zelf is het weer naar 5 gezakt. Het nulpunt van het algoritme is dus duidelijk 5 en niet 0 :)
Maar voel me wel ca va, de body battery overdrijft een beetje. Enkel hoop ik deze nacht wel goed te slapen want die 4/100 slaapscore zat er minder naast.

Vandaag voor de eerste x terug gaan lopen sinds ik hier iets gepost had, omdat ik toch wel vrij snel last had van men benen.

En ik had te horen gekregen dat ik gewoon te snel liep.

Vandaag trager gaan lopen, en ik moet zeggen damn wat een verschil.

Anders liep ik 4:55/km en vandaag heb ik 6:09/km gelopen op een afstand van ongeveer 10km.

Het was makkelijk en aangenaam.
Eerst dacht ik: “aan dit tempo kan ik wel 100km lopen.”

De spieren die anders lastig begonnen doen heb ik niet eens gevoelt vandaag.

Eens ik rond de 10km zat heb ik geluisterd naar men lichaam en gewoon gestopt en ik was best voldaan.

Wel heb ik vandaag last van bleinen, de finse pist lag ook niet vlak, waardoor ik denk ik wel in de toekomt op vlakkere ondergrond ga lopen, want ik voelde het wel aan de knieën.

Nu 2 dagen +- 10 uur goed en diep geslapen.
Ik had graag nog wat meer slapen maar met kinderen niet zo gemakkelijk.

Ogen zien vandaag wat geel dus het was voor mij echt zwaar geweest.

Morgen proberen half uurtje ofzo de benen wat loslopen.
Heb er wel al zin in maar echt deftig lopen komt er deze week toch nog niet in.

Vandaag voor de eerste x terug gaan lopen sinds ik hier iets gepost had, omdat ik toch wel vrij snel last had van men benen.

En ik had te horen gekregen dat ik gewoon te snel liep.

Vandaag trager gaan lopen, en ik moet zeggen damn wat een verschil.

Anders liep ik 4:55/km en vandaag heb ik 6:09/km gelopen op een afstand van ongeveer 10km.

Het was makkelijk en aangenaam.
Eerst dacht ik: “aan dit tempo kan ik wel 100km lopen.”

De spieren die anders lastig begonnen doen heb ik niet eens gevoelt vandaag.

Eens ik rond de 10km zat heb ik geluisterd naar men lichaam en gewoon gestopt en ik was best voldaan.

Wel heb ik vandaag last van bleinen, de finse pist lag ook niet vlak, waardoor ik denk ik wel in de toekomt op vlakkere ondergrond ga lopen, want ik voelde het wel aan de knieën.

Uitstekend! Zo zie je maar dat er niets mis mee is om traag te lopen, doe zo verder zou ik zeggen.

Nu 2 dagen +- 10 uur goed en diep geslapen.
Ik had graag nog wat meer slapen maar met kinderen niet zo gemakkelijk.

Ogen zien vandaag wat geel dus het was voor mij echt zwaar geweest.

Morgen proberen half uurtje ofzo de benen wat loslopen.
Heb er wel al zin in maar echt deftig lopen komt er deze week toch nog niet in.

Neem zeker voldoende de tijd om te herstellen, onderschat de impact van zo’n dag niet op uw lichaam.

Dat gezegd zijnde vandaag al 2x gaan lopen. Deze ochtend eerst een dikke 8km zeer traag losgelopen en omdat het gevoel echt uitstekend was daarnet ook nog een dikke 10km losgelopen, met de laatste 4km iets sneller (4:30), was niet het plan, maar mijn benen voelen al terug fris aan, dus waarom niet.

Nu in 1 ruk doortrekken tot de Bello Gallico.

Deze ochtend eerst een dikke 8km zeer traag losgelopen
5:27min/km noemt de Karry een zééééééééééééééééééééér traag recuploopje. Dat is voor mij, met mijn huidige vorm tegen mijn verzuringsgrens aan :tongue:

Grapje hé. Voor iemand die zo goed getraind als jou, is dat inderdaad zéér traag ;)

Had vorige week maar een keer gelopen door m'n fietsvakantie in GC en na dagje rust gisteren vandaag eens goed kunnen lopen. 11km+ à 5:12 gemiddeld met stabiele HR (max 162 en avg 153). Tussen km 3 en 11 eigenlijk constant tussen 148-155 blijven schommelen. Strikt genomen moest ik wellicht wat trager lopen maar het ging zo lekker. De week dus afwerken met twee tragere runs (5:40-5:50) van 5-6km denk ik.

Leuk om te voelen hoe het lichaam de conditie een beetje begint bij te benen. Al zal het nog enkele maanden duren voor ik consistent 10+km kan lopen elke training.

En nog eens proficiat aan alle toppers hier met de prestaties van de laatste weken op 10 miles en dit weekend. Zeer indrukwekkend en super om te lezen!

Karry 24u nadat er een wagen over zijn been gereden is: ik voel me al super goed hersteld! Denk dat ik een klein toertje van 60km ge doen als recuperatie. Niet te snel, gewoon rustig rollen tegen 4min20.

Niks gaat toch boven de man (ben even zijn naam kwijt :P) die bij de masters bij de beste van België was op een dieet van redbull en McDonald’s :P

Terug
Bovenaan